marius_stp Postat Septembrie 21, 2006 Share Postat Septembrie 21, 2006 am cumparat alt cauciuc pentru fata si am vrut sa il schimb singur, (ieri noapte) era deja tarziu si nu aveam unde sa ma duc la vulcanizare. am dat jos cauciucul vechi si, fiind tubeless, habar n-am cum sa il pun. ieri nu stiu la ce m-am gandit, dar l-am pus pe roata asa cum atarna, m-am lasat pe el si l-am umflat cu compresorul, 20 psi cu toate ca pe el scrie 33. parea deja beton si mi-a fost frica. a mers metoda si s-a mulat destul de ok pe janta. am dat o tura de vreo 50 de metri si m-am culcat. dimineata am facut 5 km pe el si cand am urcat o bordura, sare cauciucul si se pierde tot aerul din el nu am facut pana, habar n-am de ce a sarit. acum l-am mai umflat o data tot ca ieri si presupun ca tot atat o sa ma tina. trebuia lipit sau ceva? as vrea sa il fac azi acasa ca maine am de umblat de dimineata. cel vechi parea sa fie lipit, dar nu sunt sigur... Cum se monteaza corect un cauciuc tubeless? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorcer Postat Septembrie 21, 2006 Share Postat Septembrie 21, 2006 mergi la vulcanizare sa iti dea cu solutie de aia pe margini , ca daca nu se dezlipeste (exact cum ai patit tu ) ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Septembrie 21, 2006 Share Postat Septembrie 21, 2006 Cauciucul tau probabil (sau mai mult ca sigur) NU e tubeless. Vezi sa scrie clar Tubeless, nu tube type... Exista modele identice, unele sint cu, altele fara camera...si desi par identice la prima vedere, talonul e putin diferit. Daca totusi e OK, NU da cu nici o solutie in afara de apa+sapun. Talonul e facut sa se etanseze perfect fara tot felul de maglavaisuri, eventual dai cu ceva alunecos ca sa se aseze corect... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius_stp Postat Septembrie 21, 2006 Autor Share Postat Septembrie 21, 2006 scrie tubeless pe el. si cel vechi era la fel. dar ar mai fii un factor, e 90/90 si cel vechi e 90/80. asa cum e acuma (si cum era si ieri) e foarte bine asezat. nu pare sa se miste. m-am pus pe cauciuc, nu pierde aer, nu stiu ce sa ii mai fac. din cate am citit pe forum si pe net am decis sa merg maine tot asa cu el. teoretic ar trebui sa se lase sau poate am avut ghinion azi. sper sa scap si sa nu raman iara in oras cu el ca nu stiu ce ii fac... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Septembrie 21, 2006 Share Postat Septembrie 21, 2006 Oricum, 20 PSI (1,3 atm) e prea putin si poate sari la borduri. Baga cum scrie pe el sau 2,2-2,5 atm. Poate faptul ca e mai jos la talon (80 in loc de 90) face sa fie mai sensibil la socuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Septembrie 22, 2006 Share Postat Septembrie 22, 2006 Marginea jantei se da inainte de a se monta anvelopa cu o pasta care e facuta din cauciuc crud dizolvat in benzina.Lipeste doar pe moment dar in timp este absorbita de cauciuc, astfel incat daca dupa ceva timp daca se da cauciucul jos se observa ca janta e curata. Practic maglavaisul ala creaza o pelicula pe cauciuc, pelicula ce uniformizeaza imperfectiunile. Daca la o vulcanizare aia dau cu apa si sapun, atunci schimbati vulcanizarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Septembrie 22, 2006 Share Postat Septembrie 22, 2006 Corect, se da cu maclavais special pt etansare. Nu mai merge la risc ca poate pierde tot aerul brusc la viteza mai mare si fiind cel de pe fata.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Septembrie 22, 2006 Share Postat Septembrie 22, 2006 Rahat ! Fa-i cum trebiue presiunea si da-i cu apa si sapun insa baga cat trebuie presiune ca sa se aseze bine pe marginile jentii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaip Postat Septembrie 22, 2006 Share Postat Septembrie 22, 2006 observ un nou subiect de discutie : cu maclavais sau fara. De retinut ca presiunea insa trebuie facuta cit trebuie, nu jumatate, aici nu incape indoiala. Eu iti sugerez urmatoarele : pui cauciucu , faci presiunea, te duci la vulcanizare cu moto, dezumflii cauciucu si-l departezi de janta, dai cu maclavais cu pensula, faci presiunea din nou si ai rezolvat-o . Pentru maclavais si presiune, dai de-o bere la baietii de la vulcanizare. kama3: Apa cu sapun nu e inlocuitor de maclavais , ci se foloseste pentru a detecta daca 'rasufla'. Intrebare (oarecum retorica): o roata nu trebuie si centrata dupa montare ? Bizuindu-ma pe un raspuns pozitiv la intrebare eu procedez in felul urmator: dau roata jos de pe motor, discurile jos, duc roata la sama/autozone/umi , baietii schimba anvelopa (cu maclavais) , centreaza roata, vin cu roata acasa , o montez si gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexandrub Postat Septembrie 22, 2006 Share Postat Septembrie 22, 2006 Intrebare (oarecum retorica): o roata nu trebuie si centrata dupa montare ? Bizuindu-ma pe un raspuns pozitiv la intrebare eu procedez in felul urmator: dau roata jos de pe motor, discurile jos, duc roata la sama/autozone/umi , baietii schimba anvelopa (cu maclavais) , centreaza roata, vin cu roata acasa , o montez si gata. echilibrata vrei sa zici si o echilibrare ca la carte pt un cauciuc nou, din cate stiu se face dupa ce faci o plimbare cu moto ,,,,,in cateva sute de km se aseaza si el si dupa ii faci echilibrarea.....asa stiu eu, acum poate ma insel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaip Postat Septembrie 22, 2006 Share Postat Septembrie 22, 2006 Intrebare (oarecum retorica): o roata nu trebuie si centrata dupa montare ? Bizuindu-ma pe un raspuns pozitiv la intrebare eu procedez in felul urmator: dau roata jos de pe motor, discurile jos, duc roata la sama/autozone/umi , baietii schimba anvelopa (cu maclavais) , centreaza roata, vin cu roata acasa , o montez si gata. echilibrata vrei sa zici si o echilibrare ca la carte pt un cauciuc nou, din cate stiu se face dupa ce faci o plimbare cu moto ,,,,,in cateva sute de km se aseaza si el si dupa ii faci echilibrarea.....asa stiu eu, acum poate ma insel asa .. echilibrata . am mai auzit si pe altii cu plimbarea, sunt sanse mari sa ai dreptate si aici. Asta inseamna sa dai rotile de 2 ori jos de pe motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius_stp Postat Septembrie 22, 2006 Autor Share Postat Septembrie 22, 2006 am dat roata de 4 ori in ultimele 2 zile. don't ask. am mers azi 20 de km. m-am uitat in manual si zice ca sub 24psi e riscul sa pice cauciucul. cand a picat era la 20. acum e la 25 si oricum se mai umfla cand e cald. azi o fost ok, mergea super. nu stiu daca sa mai trec la vulcanizare, eu as vrea, dar vad ca unii zic ca trebuie lipit, altii zic sa il lipesc numa daca janta e indoita/stricata, dar si cauciucul si janta sunt ok. acum sa ma gandesc la vulcanizare moto in tm, ca pe unde am fost eu, nimeni nu a vrut sa aiba de-a face cu 2 roti LATER EDIT: LA VULCANIZARE AM FOST CU ROATA IN MANA SI NU A VRUT.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CobraArt Postat Septembrie 22, 2006 Share Postat Septembrie 22, 2006 Nu trebuie sa te duci la o vulcanizare speciala moto! Asta in cazul in care vrei sa te duci doar cu janta,daca vrei ca ei sa ti-o dea jos asa da...daca te duci doar cu roata la mana poti sa te duci si la una normala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius_stp Postat Septembrie 25, 2006 Autor Share Postat Septembrie 25, 2006 iar o picat. am fost la vulcanizare si nu se stie de ce. janta ii buna, cauciucu nou. nu pierde aer.. nu stiu ce dracu are o varianta ar fii ca are cauciucul un defect din fabrica caz in care se va intoarce de unde l-am luat, dar asta presupune sa merg pana pica iar, sa mai raman o data pe drumuri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Septembrie 25, 2006 Share Postat Septembrie 25, 2006 se lasa dintr-o data sau incet incet? verifica bine si valva ca si de acolo poate fi. nu ventilul ci in zona gaurii de la janta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Septembrie 26, 2006 Share Postat Septembrie 26, 2006 Eu am pus odata, de proba, un cauciuc tube-type pe janta tubeless si atinut ceva timp, dar la un moment dat a sarit. Nu e nici o diferenta notabila la talon, seamana foarte bine cele 2 modele. Poate al tau are un defect, altfel nu se explica. Cu maglavaisul...nu comentez. Eu dau cu spray degripant, dar in nici un caz nu pun adaos de cauciuc crud. Si din ce am vazut la curse si alte ateliere moto profesionale, se da cu un spray care in nici un caz nu e cauciuc crud diluat cu benzina. Aia e o inventie romaneasca, pentru jenti facute 8. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaip Postat Septembrie 26, 2006 Share Postat Septembrie 26, 2006 tutorial de demontat/montat/centrat roti acasa : http://www.suzukisv1000.com/faq/tyres_fitting.htm Maclavaisu are rol de lubricant, deci se poate folosi si apa cu sapun atat doar ca asta ramine alunecoasa mai mult timp. La spray arata asa : http://www.chaparral-racing.com/Chaparral/...8589CEE59FCF92D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius_stp Postat Septembrie 26, 2006 Autor Share Postat Septembrie 26, 2006 mersi de tutorial, poate o sa mai am nevoie. prima data o impingeam sa o parchez si fara nici un motiv o sarit de pe janta nu era nici bordura, nimic. asta se explica prin faptu ca eu am bagat 20 psi cand pe el scrie 33.. si daca e prea moale ar trebui sa sara (asa scrie in manual). a doua oara am parcat motoru si cand m-am intors era desumflat cauiucu. poate si-o bagat nasu vreun tampit, in cazul asta MUIE_ (si stai linistit ca te prind eu cand nu te astepti) si dupa evident a cazut, ca doar nu e lipit de janta.. era desumflat rau de tot.. cand l-am pus la vulcanizare nu avea nimic, nici o gaura, nu e pana, nu scapa aer, janta perfecta, cauciuc nou. acum ca gandesc mai logic e posibil sa fie o "mana criminala". azi am mers si a fost tot ok. inca e la fel de umflat ca ieri. ii ok.. vedem ce urmeaza.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaip Postat Septembrie 26, 2006 Share Postat Septembrie 26, 2006 Pai daca zici ca ai verificat la vulcanizare sa nu scape aer, inclusiv pe la supapa , atunci e 'mana criminala'. Pune si tu niste vopsea/oja pe capacelele de la ventile ca sa vezi daca a umblat cineva. Da putina sa nu se intepeneasca prea tare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.