Sari la conținut

Problema curent .


Postări Recomandate

Azi dimineata am plecat cu motorul sa-l alimentez, pe drum a inceput sa-mi moara motorul. Opridu-se am insistat sa-l mai pornesc crezand ca poate poate o sa-i mai vina ceva benzinasa ajung pana la PECO. Am apasat pe buton iar bateria dadea semne ca abia abia mai invarte cand dintr-o data mi s-a stins bordul iar electromotorul continua sa invarta foarte slab fara ca eu sa mai apas pe Starter. Am luat contactul iar electromotorul tot continua sa invarta dar foarte slab pana a tacut de tot.

L-am bagat in garaj am luat o alta baterie deaoarece cu a lui numai invarte deloc. In momentul in care am cuplat bornele electromotorul a inceput sa invarta de nebun fara ca sa mi se aprinda bodrul si contactul sa fie pus. bineinteles ca le-am decuplat urgent. ce este interesant ca mi-a descarcat bateria urgent.

 

Aveti vreo parere ce ar putea sa fie ?

Sau unde as putea sa ma duc , cum as putea sa verific.

Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desfa bornele de la releul de pornire si vezi daca mai face. Incearca sa pui contactul pe direct, adica sa faci by-pass la releu. Asa, ar trebui sa ti porneasca din nou demarorul. Verifica daca nu ating bornele de la releu si daca atunci cand le montezi la loc porneste demarorul fara sa dai la buton = rezulta ca ti s a blocat releul. Vezi daca mere sa l lovesti usor, sau sa l desfaci, dar cel mai probabil tre schimbat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desfa bornele de la releul de pornire si vezi daca mai face. Incearca sa pui contactul pe direct, adica sa faci by-pass la releu. Asa, ar trebui sa ti porneasca din nou demarorul. Verifica daca nu ating bornele de la releu si daca atunci cand le montezi la loc porneste demarorul fara sa dai la buton = rezulta ca ti s a blocat releul. Vezi daca mere sa l lovesti usor, sau sa l desfaci, dar cel mai probabil tre schimbat.

 

 

L-am lovit , si se pare ca si-a revenit . Cat de grav este daca ramane cuplat releul si motorul deja a pornit ? cu alte cuvine : electromotorul sa invarta in timp ce e pornit motorul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desfa bornele de la releul de pornire si vezi daca mai face. Incearca sa pui contactul pe direct, adica sa faci by-pass la releu. Asa, ar trebui sa ti porneasca din nou demarorul. Verifica daca nu ating bornele de la releu si daca atunci cand le montezi la loc porneste demarorul fara sa dai la buton = rezulta ca ti s a blocat releul. Vezi daca mere sa l lovesti usor, sau sa l desfaci, dar cel mai probabil tre schimbat.

 

 

L-am lovit , si se pare ca si-a revenit . Cat de grav este daca ramane cuplat releul si motorul deja a pornit ? cu alte cuvine : electromotorul sa invarta in timp ce e pornit motorul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desfa bornele de la releul de pornire si vezi daca mai face. Incearca sa pui contactul pe direct, adica sa faci by-pass la releu. Asa, ar trebui sa ti porneasca din nou demarorul. Verifica daca nu ating bornele de la releu si daca atunci cand le montezi la loc porneste demarorul fara sa dai la buton = rezulta ca ti s a blocat releul. Vezi daca mere sa l lovesti usor, sau sa l desfaci, dar cel mai probabil tre schimbat.

 

 

L-am lovit , si se pare ca si-a revenit . Cat de grav este daca ramane cuplat releul si motorul deja a pornit ? cu alte cuvine : electromotorul sa invarta in timp ce e pornit motorul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desfa bornele de la releul de pornire si vezi daca mai face. Incearca sa pui contactul pe direct, adica sa faci by-pass la releu. Asa, ar trebui sa ti porneasca din nou demarorul. Verifica daca nu ating bornele de la releu si daca atunci cand le montezi la loc porneste demarorul fara sa dai la buton = rezulta ca ti s a blocat releul. Vezi daca mere sa l lovesti usor, sau sa l desfaci, dar cel mai probabil tre schimbat.

 

L-am lovit si se pare ca si-a revenit. Cat de grav este daca releul ramane cuplat si motorul deja a pornit ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

demarorul consuma mult mai mult curent decat poate alternatorul sa produca. In cazul fericit, o sa se opreasca motorul ca nu o sa aiba tensiune nici pentru scanteie.

 

Daca alternatorul o sa insiste sa dea curent ca sa moara treptat, sunt sanse de alternator parlit.

 

dpdv mecanic, demarorul se decupleaza prin Frei cand motorul a pornit, dar in cazul tau o sa insiste sa se cupleze sa roteasca motorul, care mergand deja e mult peste turatia de decuplare, si sa spuna cine stie ce se intampla. Eu insa nu cred ca ajunge sa se albastreasca, nu are cum sa mearga motorul prea mult la ce curent suge demarorul.

 

Eu as schimba releul(ala se mai lipeste) si as verifica dupa aia sa nu aiba demarorul spire in scurt, si de aia sa se fi sudat releul. Verificarea: cu clamp-ampermetru(17lei pe mivarom) masor curentul tras de demaror si compar cu date de catalog.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

demarorul trage un curent foarte mare. daca ramane cuplat, garantat alternatorul nu poate sa-l sustina. Asa ca motocicleta se va opri, acumulatorul o sa isi indoaie placile de la curentul mare de descarcare(kaputt). Nu cred ca motorul o sa functioneze suficient sa albastreasca Frei-ul, daca acesta sufera.

Daca nu arde siguranta, o sa sufere si alternatorul, depinde cat de repede isi da duhul curentul din acumulator.

 

Eu as pune un releu de pornire de imprimut la inceput, si as masura curentul de demaror cu un clamp-ampermetru. Mi-e sa nu fie spire in scurt, si demarorul invarte, dar la un curent consumat enorm, asta sa fi dus la sudarea contactelor releului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am lovit , si se pare ca si-a revenit . Cat de grav este daca ramane cuplat releul si motorul deja a pornit ? cu alte cuvine : electromotorul sa invarta in timp ce e pornit motorul ?

in afara faptului ca ai toate sansele sa arzi electromotoru????

mai nimic,,,,,ceva franare la motor fin partea electromotorului,,,,,,,,,

nu te gandi la prostii, si in cearca sa schimbi releul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alternatorul impreuna cu bateria nu pot sustine decat foarte putin curentul enorm consumat de un demaror. Asta ai vazut si tu. Deci dupa foarte putine minute, motorul nu o sa mai aiba tensiune nici pentru aprindere si o sa se opreasca. Demarorul ramas cuplat o sa actioneze ca un mare scurt si o sa indoaie placile la acumulator(kaputt); Verifica acumulatorul actual in ce stare este, ca deja a fost supus la acest tratament. In functie de cat se chinuie sa mentina tensiunea, incarcand la maxim, si alternatorul poate sa o pateasca. Mai ales daca sigurante pe traseu au fost inlocuite cu "cuie"

Nu stiu daca Frei-ul apuca sa se albastreasca, cert e ca demarorul incearca sa cupleze si motorul pornit sa decupleze. Poate nu pateste nimic dar la asta las pe altii sa spuna.

 

Pune un releu de pornire de imprumut mai intai, si masoara curentul de demaror(cheama un prieten daca nu stii cum) sa fii sigur ca nu are spire in scurt. Cu spire in scurt, demarorul invarte dar consuma animalic de mult, si sudeaza orice releu de pornire. Masori curentul de demaror si compari cu valori de manual; Cu masurarea asta scapi de inspectia vizuala a demarorului.

Sau schimbi releul si spui doamne-ajuta sa fi fost doar releul, si tii acumulatorul si incarcarea sub observatie o vreme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alternatorul impreuna cu bateria nu pot sustine decat foarte putin curentul enorm consumat de un demaror. Asta ai vazut si tu. Deci dupa foarte putine minute, motorul nu o sa mai aiba tensiune nici pentru aprindere si o sa se opreasca. Demarorul ramas cuplat o sa actioneze ca un mare scurt si o sa indoaie placile la acumulator(kaputt); Verifica acumulatorul actual in ce stare este, ca deja a fost supus la acest tratament. In functie de cat se chinuie sa mentina tensiunea, incarcand la maxim, si alternatorul poate sa o pateasca. Mai ales daca sigurante pe traseu au fost inlocuite cu "cuie"

Nu stiu daca Frei-ul apuca sa se albastreasca, cert e ca demarorul incearca sa cupleze si motorul pornit sa decupleze. Poate nu pateste nimic dar la asta las pe altii sa spuna.

 

Pune un releu de pornire de imprumut mai intai, si masoara curentul de demaror(cheama un prieten daca nu stii cum) sa fii sigur ca nu are spire in scurt. Cu spire in scurt, demarorul invarte dar consuma animalic de mult, si sudeaza orice releu de pornire. Masori curentul de demaror si compari cu valori de manual; Cu masurarea asta scapi de inspectia vizuala a demarorului.

Sau schimbi releul si spui doamne-ajuta sa fi fost doar releul, si tii acumulatorul si incarcarea sub observatie o vreme.

 

E posibil ca motorul sa nu se opreasca din cauza curentului enorm consumat de demaror..ci din cauze mecanice

La functionarea normala,turatia demarorului este demultiplicata de un anumit numar de ori,n ,functie de cati dinti are pinionul demarorului si pinionul antrenat de acesta,pentru a avea o putere mai mare..

|In cazul de fata insa,rotorul este invartit de motor,cu o turatie de n ori mai mare,decat turatia motorului ,ajungandu-se la o turatie exagerat de mare a rotorului;presupunand ca n=10,la 3000RPM ale motorului,rotorul demarorului se va invarti cu 30000RPM,iar acesta ,cu siguranta n-a fost proiectat sa functioneze la aceasta turatie..

La aceasta turatie,datorita fortelor centrifuge foarte mari,sunt sanse mari ca bobinele sa fie aruncate din crestaturile rotorului,sau din capetele lamelelor colectorului..blocand rotorul,rupand dintii celor doua pinioane angrenate,etc.

In ce priveste consumul de curent,in aceasta situatie,oricat de surprinzator ar parea,curentul consumat de demaror este cu siguranta mult mai mic decat cel consumat in mod normal,cand trebuie sa invinga compresia motorului,daca nu cumva se transforma chiar in generator..datorita turatiei enorme cu care e invartit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot suntem la capitolul asta, ca sa nu mai fac un nou topic aiurea, pe releul de incarcare eu am o siguranta care e mai mare decat restul, adica de vreo 30 amperi parca, care odata la ceva timp trebuia sa o schimb deoarece se tot topea. Ma rog, se ducea doar plasticul, nu siguranta in sine, dar ca idee, problema asta poate fi doar de la faptul ca uneori trebuia sa folosesc prea mult demarorul sau de la vreun scurt undeva, releu jumate bulit, etc.?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce de "cunoscatori" :) . Curenti, demultiplicari, sarcini........toti au luat 10 la teorie.

Mi s-a intamplat faza cu demarorul ramas cuplat, la masina. La mine a fost vorba de contactul de la cheie, nu a mai revenit in pozitia normala dupa plecarea masinii. Si motorul nu s-a oprit de la "consum prea mare de curent". Pur si simplu, in cateva minute, s-a simtit in masina miros ca de acetona, apoi, la urmatoarea oprire, electromotorul era mort, ars complet.

Eu am dat 300 ron pe un electromotor la dezmembrari. Tu cat ai da pe un electromotor? Dar pe un releu?

Editat de asds
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

garantezi tu ca si la motor se intampla ca la masina? La masina e cu bendix, la motor nu. Dar da, se poate sa se arda demarorul. E o posibilitate. Mai sunt.

 

Da' nu ai putut numai sa ajuti, trebuie sa lovesti in luzerii care stiu numai din teorie. Pai atunci eu prefer sa stiu doar teorie si sa-mi mearga totul ceas. Las la altii onoarea sa li se strice multe ca sa stie ei cum e practic.

Eu numai read-only am sa mai intru la Service.

 

Noroace

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

verifica daca face contact ferm in "mufa" in care intra siguranta.contact imperfect=caldura

 

Am uitat sa precizez ca am facut asta deja.

Mesaj completat

verifica daca face contact ferm in "mufa" in care intra siguranta.contact imperfect=caldura

 

Am uitat sa specific ca am verificat asta deja :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma gandeam la un scurt undeva care se manifesta doar atunci cand pornesc mobra. Adevarul e ca mobra mea a fost intr-o stare putin mai jalnica la capitolul motor, si trebuia sa dau putin mai mult "la manivela" ca sa porneasca cand era frig de aia am intrebat daca poate ajunge la rezultatul asta din folosirea mai mult timp a demarorului. Si cand zic mai mult timp ma refer la un 10 secunde in plus fata de normal nu la cine stie cat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

garantezi tu ca si la motor se intampla ca la masina? La masina e cu bendix, la motor nu. Dar da, se poate sa se arda demarorul. E o posibilitate. Mai sunt.

 

Da' nu ai putut numai sa ajuti, trebuie sa lovesti in luzerii care stiu numai din teorie. Pai atunci eu prefer sa stiu doar teorie si sa-mi mearga totul ceas. Las la altii onoarea sa li se strice multe ca sa stie ei cum e practic.

Eu numai read-only am sa mai intru la Service.

 

Noroace

 

:)

Mesaj completat

Nu ii face nimic la frei, gadeste-te ca la cati km are un motor frei-ul ala are cateva zeci de ore de functionare in sarcina si o sa mai duca inca pe atata, daca se invarte desi motorul e pornit se intampla cam nimic, frei-ul merge in gol si e in ulei, turatia motorului e mai mare ca cea a electromotorului. In schimb electromotorul e foarte posibil sa se arda, a pus cineva mana pe el dupa ce a dat in mod repetat la demaror? se incinge foarte tare ... iar bateria ... daca ai o baterie buna iti tine sa invarti de 15-20 de ori cu cateva pauze, in cazul de fata daca iti mai si produce motorul curent ... slabe sanse sa ti se opreasca in mers, doar ca o sa iti mearga foarte prost pentru ca electromotorul suge tot curentul.

Una peste alta nu e chiar bine sa mergi cu el asa, am avut si eu probleme de genul asta la un moment dat ... am desfacut releul, i-am curatat bornele in zona unde se lipise si merge si acum bine mersi, poti sa incerci si asta, daca nu unul nou. Nu fa prostia sa mergi cu el asa, pentru un releu de maxim 200 de lei risti sa strici un electromotor de cateva zeci de sute, cel putin la mine la CB e undeva la 1050 de lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...