Jump to content

Despre Consum (curent) Ij


Recommended Posts

Mai fratilor, a avut cineva curiozitatea sa masoare curentul care iese din baterie? Io am masurat azi:

1. contact pus - 0,26A,

2. pornit - 1.8A

3. pornit + semnal - cam 3.5A

4. pornit + far aprins - cam 4.5A

5. pornit + far aprins + semnal - cam 6A

si bateria are 9Ah...

Cum pot sa masor curentul care intra in baterie (iese din alternator), ca e cam trifazat. Dupa punte banuiesc, nu? Si cam cit tre sa fie? Adica ideea e ca vreau sa vad daca alternatoru face fata, sau e bateria cam veche, ca nu prea tine (are 2 ani).

Link to post
Share on other sites

nu curentul te intereseaza ci tensiunea pe bornele bateriei.

cu consumatorii porniti trebuie sa ai la bornele bateriei inre 13,8 si 14,4 V la o turatie nitel deasupra celei de ralanty (nici o motocicleta/masina nu prea incarca la ralanty) cu unele relee electronice poti intalani si o tensiune de 13,4 pe bornele bateriei si e bine si asa.

atentie, tensiunea asta tre sa ramana intre aceleasi limite si cu consumatorii opriti

Link to post
Share on other sites
Mai fratilor, a avut cineva curiozitatea sa masoare curentul care iese din baterie? Io am masurat azi:

1. contact pus - 0,26A,

2. pornit - 1.8A

3. pornit + semnal - cam 3.5A

4. pornit + far aprins - cam 4.5A

5. pornit + far aprins + semnal - cam 6A

si bateria are 9Ah...

Cum pot sa masor curentul care intra in baterie (iese din alternator), ca e cam trifazat. Dupa punte banuiesc, nu? Si cam cit tre sa fie? Adica ideea e ca vreau sa vad daca alternatoru face fata, sau e bateria cam veche, ca nu prea tine (are 2 ani).

Masuratorile facute de tine nu prea au mare relevanta, de ex cand masori cu contactul pus depinde in ce pozitie se afla platina, in cazul tau mai mult ca sigur platina era deschisa iar consumul ala venea de la becurile din bord; cand masori curentul cu motorul pornit obtii un rezultat eronat pt ca nu mai ai un curent continuu in circuit ci unu pulsatoriu(bobina consuma sau nu consuma, in fct de pozitia platinei).

Banuiesc ca ai inseriat ampermetrul intre baterie si borna + sau minus a instalatiei; in acest caz, cu motorul pornit tu masori defapt curentul consumat atat din alternator cat si din baterie pt ca alternatorul, dupa punte si bateria sunt conectate in paralel si nu-ti poti da seama cat se consuma din alternator si cat din baterie.

 

Cel mai sigur verifici asa cum ti-a spus Zidu

Link to post
Share on other sites

Asha, si daca tensiunea la borne nu se mentine in limitele astea? Ce sa mai verific?

quote

Alternatorul de Ij din cate stiu e de 8A, adica 12x8=96W. Ar trebui sa-ti acopere tie consumul acela. Bateria are 9Ah, deci teoretic ar trebui sa-ti tina un consum de 9A timp de o ora. La un consum maxim de 6A eu nu mi-as face griji.

end quote

Eu nu mi'as face griji vreo ora jumate.. :peace:

Am becuri de 21W pe semnale, deci 42W+faru cu faza scurta, care habar n'am cit e, zic io vreo 30W+becurile de bord citiva W+ pozitia spate 5W+ frina inca 21W. Deci becuri, cam 80W becurile normal, fara frina?

Edited by 12adu
Link to post
Share on other sites

Asha, si daca tensiunea la borne nu se mentine in limitele astea? Ce sa mai verific?

quote

Alternatorul de Ij din cate stiu e de 8A, adica 12x8=96W. Ar trebui sa-ti acopere tie consumul acela. Bateria are 9Ah, deci teoretic ar trebui sa-ti tina un consum de 9A timp de o ora. La un consum maxim de 6A eu nu mi-as face griji.

end quote

Eu nu mi'as face griji vreo ora jumate.. :)

Am becuri de 21W pe semnale, deci 42W+faru cu faza scurta, care habar n'am cit e, zic io vreo 30W+becurile de bord citiva W+ pozitia spate 5W+ frina inca 21W. Deci becuri, cam 80W becurile normal, fara frina?

afla de cat e ecul de far, experienta spun ca la ij daca ai mai mult de 40/45 ramai fara baterie in 3-4 zile daca mergi in oras, indifrent cat de bien incarca sau cat de buna e bateria :peace:

Link to post
Share on other sites

m-ia refacut cineva rotorul acum 4 ani<rebobinat>, am bloc de diode si releu electronic de dacie, o baterie cu gel de 7A<de alarme de casa> si merg in fiecare zi numai in oras<buc>cu lumina aprinsa <bec halogen 55-60>si nu am nici o problema

 

a si pe alternatorul meu scrie 'MAX14V-10A"

Link to post
Share on other sites

m-ia refacut cineva rotorul acum 4 ani<rebobinat>, am bloc de diode si releu electronic de dacie, o baterie cu gel de 7A<de alarme de casa> si merg in fiecare zi numai in oras<buc>cu lumina aprinsa <bec halogen 55-60>si nu am nici o problema

 

a si pe alternatorul meu scrie 'MAX14V-10A"

alternatorul tau pare mai bazat si in plus conteaza stilul de mers. daca mergi mai turat si nu stai la stopuri atunci nu ai treaba. Altfel ..... la noroc, de la caz la caz

Link to post
Share on other sites

Asa e , un alternator normal de Ij monocilindric nu duce un bec de far mai mare de 40/45W daca mergi numai prin oras si nu forjezi motorul.

Eu cand aveam bec cu halogen (55/65W parca) imi tinea bateria fara sa o incarc dar faceam 2 drumuri de 20km in afara orasului in fiecare sapt

Link to post
Share on other sites

afla de cat e ecul de far, experienta spun ca la ij daca ai mai mult de 40/45 ramai fara baterie in 3-4 zile daca mergi in oras, indifrent cat de bien incarca sau cat de buna e bateria :peace:

 

Aceeasi senzatie o am si eu. Asa ca am mers cu becu de pozitie aprins doar. A, inca o chestie. La faza scurta se adauga becul de pozitie care ramine si el aprins.. :)

Ma gindeam si eu mai inainte la rebobinarea alternatorului, ar fi o solutie?

Si o alta chestie, am vazut ca unii folosesc alte baterii. Io am o ruseasca, cu placi de plumb si acid, de 9Ah. Ce altceva folositi/recomandati?

O alta chestie, la 10V tensiune la borne, bateria nu se mai incarca, desi motorul porneste, fara becuri aprinse.

 

jur pe piulita de la oala de ambreaj care sa desfacut azi ca nu mint

alternatorul este al ei <cred ca scrie in ruseste pe el >iar la rebobinat nu cred ca la facut mai bine decat a fost

 

La rebobinat se poate sa fi pus sirma mai groasa, deci induce curent mai mare si atunci suporta o putere mai mare, nu?

Si oricum, conteaza si curentul, degeaba ziceti voi. O baterie poate sa aiba tensiunea corespunzatoare, sau apropiata, dar curent ciuciu si atunci nu faci nimic cu ea.

Edited by 12adu
Link to post
Share on other sites

Aceeasi senzatie o am si eu. Asa ca am mers cu becu de pozitie aprins doar. A, inca o chestie. La faza scurta se adauga becul de pozitie care ramine si el aprins.. :peace:

Ma gindeam si eu mai inainte la rebobinarea alternatorului, ar fi o solutie?

Si o alta chestie, am vazut ca unii folosesc alte baterii. Io am o ruseasca, cu placi de plumb si acid, de 9Ah. Ce altceva folositi/recomandati?

O alta chestie, la 10V tensiune la borne, bateria nu se mai incarca, desi motorul porneste, fara becuri aprinse.

La rebobinat se poate sa fi pus sirma mai groasa, deci induce curent mai mare si atunci suporta o putere mai mare, nu?

Si oricum, conteaza si curentul, degeaba ziceti voi. O baterie poate sa aiba tensiunea corespunzatoare, sau apropiata, dar curent ciuciu si atunci nu faci nimic cu ea.

- 10 v tensiune la borne ai la ralanty cu bateria deja consumata. masuratorile de care zic eu se fac cu bateria incarcata bine de tot.

- bateria ruseasca e f buna, dar pica dupa aprox 2 ani (ca si orice alta baterie) alea de alarma de casa pica fara advertisment din cauza de vibratii si te lasa pe drum.

- sarma mai groasa nu ajuta ci un nr de spire mai mare. mai pe romaneste = nu il repara daca merge. pune bec de care am zis eu, curata contactele, pune carbuni calumea si mergi corect cu el

Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa shtii exact daca bateria se incarca sau descarca iata ce tre' sa pui in serie cu ea. E adevarat, aparatul pus de mine e de auto shi are scala cam mare pt moto, dar de retzinut este ideea. Eu am un aparat cu shunt shi miliampermetru, poza maine ca pe ala il am acasa, care e de la o statzie radio navala shi e mult mai precis.

post-3593-1159448397_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

misule valorile care le-am spus eu pt tensiune asigura un curent de incarcare optim pt baterie :peace: atata doar ca nu iti tre piese de muzeu pt asta si poti sa te edifici extrem de rapid folosind un simplu voltmetru. asa ca nu mai ameti oamenii, iti demonstrez ce si cum la bere daca vrei

Link to post
Share on other sites

Da breee, dar e oarecum mai greu sa pui un voltmetru cat de cat precis care sa itzi arate tensiunea- n-or fi fost nici aia tampitzi de-au inventat genul asta de ampermetre. Eu unu' vreau sa-mi pun pe toate mashinile la care nu am bec pt alternator, mi s-a intamplat la un Trabi cu alt de Dacie, fara bec martor, sa se rupa cureaua shi sa opresc doar cand a inceput sa puta a incins, daca aveam ampermetru vedeam ca a trecut pe minus shi verificam imediat.

Link to post
Share on other sites

nu e greu sa pui martor pe bord. la mag cu piese de dacia de la piata sudului gasesti o vrajeala cu 3 leduri si niste diode zenner care sunt aranjate in asa fel incat sa iti arate daca baga prea putin, prea mult sau daca e ok, toate aranjate intr-un buton din ala patrat de bord

Link to post
Share on other sites

nu e greu sa pui martor pe bord. la mag cu piese de dacia de la piata sudului gasesti o vrajeala cu 3 leduri si niste diode zenner care sunt aranjate in asa fel incat sa iti arate daca baga prea putin, prea mult sau daca e ok, toate aranjate intr-un buton din ala patrat de bord

 

 

Am facut si eu vreo 2 jafuri din astea si nu sunt multumit de ele.Adica ele arata cat de cat ,dar eu sunt pe jar daca nu stiu exact.In majoritatea timpului sta ledul verde aprins dar se aprinde si cel portocaliu,sugerand ca bateria are cam 11-12V. Mai bine faci schema urmatoare. Folosesti un vu-metru de la vreun magnetofon distrus si il etalonezi cu un voltmetru digital.Atunci stii exact ce tensiune ai in baterie si daca iti inarca alternatorul sau iti suge farul totul.........Cel mai bun e cel cu integratul LM723 ca iti spune clar la ce tensiune te aflii intre 10 si 16 volti.

 

Hai ca tre sa fie misto dupa ce il faci, uite, lasi farul aprins sa vezi cum se descarca bateria (se duce acul incet spre stanga),iar dupa aia cand pornesti vezi cum se incarca...........:baldy:

voltmeters.pdf

Edited by augustin87r
Link to post
Share on other sites

K, 10x, mai ma edific io. Oricum stiu ca am vrut sa fac mai demult ceva cu LM-u ala si nu l'am gasit in magazine. Cred ca un VU metru.. Exact la asta ma gindeam si io, sa pun ceva de masurat, cred ca e cea mai buna solutie, cu rezultate "in timp real".. cum ar fi sa ma dau jos la fiecare semafor, sa masor tensiunea pe baterie.. :baldy: Nu am schimbat becele, e cel original la far.

Link to post
Share on other sites

Eu pana acum nu am avut probleme cu bateria... ma rog am o varta luata de la bumbas.... si pe IVAN am aprindere electronica...si circul tot timpul cu faza scurta ,dar nu ar fi o idee rea sa-mi pun un voltmetru ceva..... o sa incerc sa adaptez din ala rotund cum erau inainte la daciile vechi....

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...