emylyo Postat Septembrie 28, 2006 Share Postat Septembrie 28, 2006 Motivati!Parametrii sunt cam aceiasi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Septembrie 28, 2006 Share Postat Septembrie 28, 2006 Motocicletele au ambreiajul scaldat in ulei. Uleiul auto nu ar rezista. Si daca uleiul are si niste aditivi de protectie care s-ar depune pe placile de ambreiaj, nu ai mai avea ambreiaj. Uleiul moto e facut sa reziste la solicitarile existente in motociclete. Uite ce zic cei de la mobil: Motorcycle oils and passenger car oils are very similar, with the exception of a couple of areas that are key to motorcycle operation. The first area concerns common sumps, or the use of motor oil, to lubricate and cool the transmission. As you know, in a passenger car the transmission is lubricated by an ATF fluid, which has frictional properties required for transmission operation. In a motorcycle, where the transmission may be lubricated by the engine oil, an engine oil that does not have the same level of friction modification (for fuel economy) of a typical passenger car engine oil will provide better transmission performance in terms of transmission lock-up and slippage. So motorcycle engine oil does not contain the friction modifiers of a passenger car engine oil. The second area of concern for motorcycle engine oils is that they tend to shear (breakdown viscosity) more quickly than a typical passenger car. Mobil 1 motorcycle oils are designed to provide exceptional protection against viscosity loss. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 28, 2006 Share Postat Septembrie 28, 2006 vezi ca la "articole si tutoriale" gasesti "(aproape) totul despre uleiuri" daca ai rabdare, citeste'l si daca mai ai intrebari vorbim dup'aia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kontra Postat Septembrie 28, 2006 Share Postat Septembrie 28, 2006 eu cred ca e vrajeala. cred ca merge foarte bine si uleiul auto . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Septembrie 28, 2006 Share Postat Septembrie 28, 2006 Nu numai ca nu se impaca cu motocicletele dar unele uleiuri sunt bune la unele masini si la altele nu. un motor poate sa mearga bine cu un ulei, iar un alt motor sa-l manance. Si nu ma refer la motoare uzate. Pur si simplu nu merge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Septembrie 28, 2006 Share Postat Septembrie 28, 2006 Acolo unde cutia e separata de motor, adica are baia proprie de ulei, merge uleiul auto. Exemple: BMW R, Moto-Guzzi, Ural, cred ca si Honda CX500,.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Septembrie 28, 2006 Share Postat Septembrie 28, 2006 ai uitat Niprul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tro5 Postat Septembrie 28, 2006 Share Postat Septembrie 28, 2006 Treaba cu uleiul auto nu merge la motoare e vrajeala comerciala. Totul depinde de tipul de motor si ulei folosit. Cel mai bun exemplu este uleiul pe care-l pun la bmw este ulei luat de la reprezentanta recomandat de producator ulei mineral multigrad care se potriveste si la masini. Scrie mare pe cutie "Ulei multigrad Hight Power pt motoare pe banzina si motorina" este acelasi tip de ulei folosit atat la moto cat si la auto in serviceurile bmw. In plus mai stiu pe cativa care folosesc uleiuri de auto la motoare si nu au probleme. Motoarele nu sunt vitezane sunt enduro, chopere, nakeduri, motoare nepretentioase. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Wanderer Postat Septembrie 28, 2006 Share Postat Septembrie 28, 2006 Treaba cu uleiul auto nu merge la motoare e vrajeala comerciala. De ce crezi ca e vrajeala? Eu folosesc ulei de la acelasi fabricant si la masina si la motociclete. Pretul e aproximativ acelasi asa ca nu vad de ce s-ar stradui si-ar cheltui si bani mai multi ca sa faca ambalaje si etichete diferite in loc sa scrie pe el ca-i bun pt. orice. In plus, se vede si cu ochiul liber ca sunt diferite. Au nuante de culori un pic diferite. Personal, eu n-as baga intr-un motor care se invarte cu max 15500 rpm orice fel de ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tro5 Postat Septembrie 29, 2006 Share Postat Septembrie 29, 2006 De ce crezi ca e vrajeala? Eu folosesc ulei de la acelasi fabricant si la masina si la motociclete. Pretul e aproximativ acelasi asa ca nu vad de ce s-ar stradui si-ar cheltui si bani mai multi ca sa faca ambalaje si etichete diferite in loc sa scrie pe el ca-i bun pt. orice. In plus, se vede si cu ochiul liber ca sunt diferite. Au nuante de culori un pic diferite. Personal, eu n-as baga intr-un motor care se invarte cu max 15500 rpm orice fel de ulei. Asta spuneam si eu totul depinde de tipul de motor si specificul uleiului respectiv evident ca la o vitezana nu poti sa bagi ulei de auto dar la un enduro unde la 7500 de ture incepe zona rosie e alta mancare de peste si acolo se poate folosi ulei de masina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
duc Postat Septembrie 29, 2006 Share Postat Septembrie 29, 2006 am mai auzit povesti...... am auzit de la cineva ca venise unu cu un motor la el ac are probleme cu ambreiaju`, ca zicea ca scoate ambreiaju il curata si merge bine vreo 300 de km dupa care incepe sa patineze...... iar cand l-a intrebat ce ulei foloseste i-a spus ca are el niste ulei nu stie exact ce ulei este dar baga din ala....... asa ca uleiurile de moto sunt complet diferite fata de uleiul pt masina! merge ulei de masina la motoarele spuse mai sus chiar si la vitezistele cu ambreiaj uscat care au...... dar nu prea e bine ca masinile merg cu turatii mult mai mici decat ale motoarelor si nu stiu daca asigura o ungere buna la 10000 de rpm Asta spuneam si eu totul depinde de tipul de motor si specificul uleiului respectiv evident ca la o vitezana nu poti sa bagi ulei de auto dar la un enduro unde la 7500 de ture incepe zona rosie e alta mancare de peste si acolo se poate folosi ulei de masina. oricum la endura si ma refer la cei care merg chiar pe enduro..... faci schimu si la 1000 de km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Septembrie 30, 2006 Share Postat Septembrie 30, 2006 Eu merg cu ulei de masina de la Castrol de cand am luat-o ba chiar mai mult am bagat si Duralube .Mobra are 42.000 si nu papa gram de ulei iar ambreiajul nu vrea sa patineze nici de-al naibi . Ala daca patineaza nu de din cauza de ulei e din cauza de moarte clinica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Wanderer Postat Septembrie 30, 2006 Share Postat Septembrie 30, 2006 Eu merg cu ulei de masina de la Castrol de cand am luat-o ba chiar mai mult am bagat si Duralube .Mobra are 42.000 si nu papa gram de ulei iar ambreiajul nu vrea sa patineze nici de-al naibi . Ala daca patineaza nu de din cauza de ulei e din cauza de moarte clinica. Nu orice ulei de masina are 'friction modifiers', iar Duralube este un tratament pt motor nu pt. ulei. Incearca cu mai multe tipuri de ulei de masina si zi-ne ce se-ntampla. FOloseste din alea marcate SJ si "Energy Conserving". Iata un articol care vorbeste despre uleiurile de motociclete: http://www.amsoil.com/lit/g2156.pdf In el spune urmatoarele: Wet-Clutch Compatibility (JASO T 904-98, limited review) It has been noted that motorcycle oils must be multi-functional, meeting the needs of both the engine and transmission. An additional concern is in those applications in which the clutch is immersed in the oil occupying the transmission. As the clutch is a frictional device and oils are by design used to minimize friction, concern arises over the impact the oil may have on the operation of the clutch. How an oil performs in a wet-clutch application is, in part, a function of its additive system. An oil should be free of additives such as friction modifiers that can dramatically alter the dynamic and static frictional properties of the clutch and result in clutch plate slippage. Wet-clutch compatibility is determined using JASO T 904-98 test methodology. This procedure determines the frictional characteristics of an oil and allows for comparison against a standard. That standard has two categories: JASO MA and MB. For motorcycle applications, the best performance is generally obtained when oils meeting the JASO MA specifications are used. The scope of this paper did not allow for the evaluation of all oils in this area. As such, results of the oils tested were not included in the overall product summary. The results provided are for interest only. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Octombrie 1, 2006 Share Postat Octombrie 1, 2006 Nu orice ulei de masina are 'friction modifiers', iar Duralube este un tratament pt motor nu pt. ulei. Incearca cu mai multe tipuri de ulei de masina si zi-ne ce se-ntampla. FOloseste din alea marcate SJ si "Energy Conserving". Iata un articol care vorbeste despre uleiurile de motociclete: http://www.amsoil.com/lit/g2156.pdf In el spune urmatoarele: Wet-Clutch Compatibility (JASO T 904-98, limited review) It has been noted that motorcycle oils must be multi-functional, meeting the needs of both the engine and transmission. An additional concern is in those applications in which the clutch is immersed in the oil occupying the transmission. As the clutch is a frictional device and oils are by design used to minimize friction, concern arises over the impact the oil may have on the operation of the clutch. How an oil performs in a wet-clutch application is, in part, a function of its additive system. An oil should be free of additives such as friction modifiers that can dramatically alter the dynamic and static frictional properties of the clutch and result in clutch plate slippage. Wet-clutch compatibility is determined using JASO T 904-98 test methodology. This procedure determines the frictional characteristics of an oil and allows for comparison against a standard. That standard has two categories: JASO MA and MB. For motorcycle applications, the best performance is generally obtained when oils meeting the JASO MA specifications are used. The scope of this paper did not allow for the evaluation of all oils in this area. As such, results of the oils tested were not included in the overall product summary. The results provided are for interest only. dACA MA SPONSORIZEZI TU CU ULEIUL O SA-L FOLOSESC IAR DACA PATINEAZA ITI DAU BANII PE EL DAC NU aI FACUT O EXPERIENTA UITLA TIE. mAXIMA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Wanderer Postat Octombrie 1, 2006 Share Postat Octombrie 1, 2006 dACA MA SPONSORIZEZI TU CU ULEIUL O SA-L FOLOSESC IAR DACA PATINEAZA ITI DAU BANII PE EL DAC NU aI FACUT O EXPERIENTA UITLA TIE. mAXIMA Nu te sponsorizez, ca tu vinzi uleiul la altii si folosesti tot din ala mai ieftin... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Octombrie 1, 2006 Share Postat Octombrie 1, 2006 Nu te sponsorizez, ca tu vinzi uleiul la altii si folosesti tot din ala mai ieftin... Da de unde stii tu? Si cand il pun te iau martor ce zici? Si ar mai fi o problema : Castrol e ulei ieftin sau prost ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Wanderer Postat Octombrie 1, 2006 Share Postat Octombrie 1, 2006 Da de unde stii tu? Si cand il pun te iau martor ce zici? Mersi, dar nu pot sa fiu martor. Experimentul ar fi prea costisitor... sau poate-mi platesti tu biletul de avion??? In cazul asta platesc eu uleiul. Deal? Si ar mai fi o problema : Castrol e ulei ieftin sau prost ? Castrol face multe tipuri de ulei. De unde sa stiu eu cat costa si de care folosesti tu? Poate sa fie ieftin sau nu. Cel mai scump pe care-l vad in magazinele obisnuite (pt auto) e Castrol Syntec si costa cca $7 CAD + 15% taxe. Si daca te uiti la website-ul lor, au uleiuri speciale pt. motociclete. De ce oare? E o conspiratie sa pacaleasca clientii!!!??? Mai ales ca diferentele de pret intre auto si moto nu sunt semnificative. Eu personal prefer Amsoil. De moto. pt. moto si de masina pt. masina. Asta pt. ca Amsoil sunt primii care promoveaza un interval marit intre doua schimburi de ulei. Cel de masina e garantat sa-si pastreze proprietatile 40000km sau un an (doar filtrul trebuie schimbat la jumatatea intervalului pt. ca e mai dens si se infunda mai repede). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emylyo Postat Octombrie 9, 2006 Autor Share Postat Octombrie 9, 2006 (editat) Din ceea ce spuneti voi inseamna ca cel de motocicleta merge la masina,invers nu!Ei bine eu am scos uleiul Motorex 15w50 din motocicleta la 4400km si l-am bagat in masina cu un aditiv de ulei LIQIMOLLY si merge renaultul de 10000 km si trage de rupe,ca sa nu zic ca da vitezometrul peste cas si merge inca vreo cativa km peste maximum!Cu ulei auto si aceiasi benzina nu merge asa! Editat Octombrie 9, 2006 de emylyo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Noiembrie 18, 2006 Share Postat Noiembrie 18, 2006 din ce stiu uleiurile de moto (nu de masini) au un "T"(10W40...T)...T-ul asta e pt transmisie...pt ca e motor monobloc, ungerea se face deci la unison (motor+cuite viteze, 2 in 1)..uleiul care are nu are aspecificat si T...e bun pt motor, pt cutie s-ar putea sa nu fie ok..si in timp se vede...parerea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Psycho_21 Postat Ianuarie 28, 2007 Share Postat Ianuarie 28, 2007 Chestia aia cu uleiul de la moto sa fie bun si pt auto dar nu si invers mi se pare interesanta. Chestii comerciale au existat de cand lumea... Sa o luam logic: ce au moto in plus de masini... RPM mai mare. deci trebuie un ulei care sa reziste la asa ceva. Citeam intr-o publicatie americana despre avioane de vanatoare ca ei baga in ele ulei full syntetic. ulei syntetic similar este folosit si pt auto/moto. de ce un ulei syntetic care nu e "dedicat" motoarelor nu ar fi bun pt acestea? de ulei mineral si semisintetic nu amintesc, dar full syntetic... ps: eu folosesc ulei full syntetic [ for hi-performance engines ] si cei 1000cc/145hp ai mei zboara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Februarie 4, 2007 Share Postat Februarie 4, 2007 Din ceea ce spuneti voi inseamna ca cel de motocicleta merge la masina,invers nu! Exact. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
masterus Postat Februarie 4, 2007 Share Postat Februarie 4, 2007 Io am bagat la 1 GSX 600 F ulei de masina Mobil 10W-40 semisinteteic si a mers absolut impecabil si fara nici o problema. Si acelasi tip de ulei il mai foloseste 1 prieten la o Yamaha FJ de 1100 care consuma f. mult ulei si la fel nu are nici o problema. exact. ramane , sa respectam indicatiile fabricanrului. de ex. pt gsxf fabricantl recomanda 10w-40 de la ARAL SAU CASTROL. acelasi ulei aral il fol la masina. deci depinde de ulai si de ce anuma indica fabricantul...ca nu o spune aiurea.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.