Sari la conținut

honda nighthawk 650


Postări Recomandate

Slutare.. si eu o mica problema si nu stiu cum sa o rezolv...iarna asta am desfacut o gramada de piese de p mobra sa le mai curat vopsesc etc.Acu m-am apucat sa le pun la loc...am legat iar toate firele de p unde le-am scos,am conectat furtunele,e totul asa cum a fost la inceput numai ca acum nu mai porneste!!!!..am curatat si carburatoarele in sensu ca le-am dat jos si le-am desfacut in mii de bucati,am curatat bine tot si am pus totu la loc asa cum am gasit. Am bagat vro 4 litri de benzina (toata iarna a stat cu vro 2 litri) si tot nu pornea,am consumat bateria de vro 3 ori si la un moment dat a dat un rateu nu foarte tare si a dat semn ca vrea sa porneasca.Dupa c am mai dat la automat de cateva ori a pornit da dupa 2 sec s-a oprit si iar nu a mai vrut sa plece...chestia asta se intampla daca il las vro juma de ora si il pornesc iar,merge 2 sec si moare,daca intre timp mai incerc sa-l pornesc nu mai vrea :laugh:..am incercat si cu socu tras la jumate si full si cu relantiu deschis la max si la jumate si inchis de tot,toate combinatiile si nimic...porneste doar cu socu la jumate si cu relantiu inchis de tot...bannuiesc ca daca am desfacut carburatoarele trebuiesc reglate dar treaba e ca am 4 carburi care nu au decat cate 1 surub de reglare fiecare(care nu stiu exact ce regleaza...cred ca amestecul sau ceva de genu) si nu am umblat la suruburile alea tocmai ca sa nu le dereglez. Nu stiu ce sa mai fac si la service nu o pot duce una pt ca nu porneste si a doua pentru ca nu am cand ca eu nu lucrez in buc in timpu sap.Aveti idee ce as mai putea verifica sau regla eu in weekend sa nu o duc la service?..benzina si scanteie ii vin din moment ce porneste si merge 2 sec nu stiu insa de ce se opreste ca merge rotund alea 2 sec...fisele sunt puse bine ca am dat si bobinele afara dar cablurile sunt indoite si au lungimi calculate sa vina exact pe bujia corespunzatoare si oricum am tinut cont inainte sa le dau jos...banuiesc ca problema sta in carburi da nu stiu exact care e.

P.S mobra e Honda Nighthawk 650 (CBX) din 85 si nu am manual si nici p net nu l-am gasit(o fi p undeva doar ca nu l-am gasit inca)..motoru e de 550 dar carburile sunt de 650,cu toate astea am mers cu el toata vara si a mers bine,pornea de la prima incercare deci faptul ca are carburi mai mari pare sa nu afecteze functionarea motorului (poate doar consumu :)))...)

Multam celor care vor raspunde si vor venii cu solutii....daca rezolv fac cinste :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai umblat peste tot pot fi o gramada de motive pt care nu merge.....

Ar trebui sa faci mai multe veificari . In primul rand eu as scoate bujiile sa fiu sigur ca dau scanteie (si atunci cand nu porneste). Cu bujiile scoase iti poti face o idee si daca ajunge benzina unde trebuie sau nu, sau daca ajunge prea multa...

Poti verifica si nivelul benzinei in carburatoare, e posibil sa-l fi dereglat cand ai umblat la carburi.

Dupa ce ai remontat carburatoarele ar fi trebuit sa faci o "sincronizare la ochi" sa te asiguri ca la actionarea acceleratiei clapetele de acceleratie sunt actionate in mod egal la toate carburile. Apoi neaparat trebuie facuta sincronizarea cu vacuummetre dar pentru asta motorul trebuie sa functioneze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

clapetele le-am reglat la ochi inainte sa montez carburile,o sa scot si bujiile sa ma asigur ca dau scateie mereu dar cum verific nivelu benzinei din carb???...ca sa ma asigur ca benzina ajunge in carburi am desfacur suruburile de dedesub(cate 1 pt fiecare carb) si a curs benzina din fiecare dar nivelu nus cum sa-l aflu...acu ma gandesc ca pana nu ajunge benzina la nivelul optim cuiu nu inchide gaura si cum benzina intra in carb trag concluzia ca e la nivelul la care trebuie...sincronizarea era urmatoarea operatie in plan da sa o fac sa mearga mai inainte...cand porneste urca pe la 700 d ture...bujiile sunt schimbate recent n-au nici 500 km si filtru de aer e aproape nou...in cazu in care nu dau scanteie mereu ce ar trebui sa mai verific?...in bobine intra curent ca am pus aparatu pe ele...posibil sa fie si ele de vina?...desi nu stiu cum sa se fi stricat daca pana acu au mers bine si pe timpu iernii leam tinut in casa la temperatura constanta.

Multam pentru raspuns!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nivelul de benzina se masoara cu furtunase transparente montate pe stutul de purjare al carburatoarelor. Daca nu stii valoarea la care trebuie reglat poti sa incerci sa-l reglezi un pic mai jos(cu 2-3mm) decat garnituta de imbinare dintre camera de nivel constant (paharul carburatorului) si corpul carburatorului.

Daca nu ai scanteie in primul rand verifica toate mufele instalatiei electrice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E posibil sa traga aer fals daca nu ai "imbinat" bine carburatoarele in cauciucurile galeriei si nu ai strans colierele.

Carburatoarele se baga pana la capat in mansoanele respective din cauciuc.

Poti vedea daca vine benzina in carburatoare, golindu-le pe la suruburile de golire. Vezi cam cata benzina curge din fiecare (sa ai butonul de pe rezervor inchis ca asa nu se umple cu benzina carburile).

Cand ai desfacut carburatoarele, ai pus bine totul la loc ? Membranele superioare... cuiele poanto... jiglerele fiecare la locul lui ?

Intreb pentru ca mi se pare simptom de aer fals... carburant insuficient.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

binox...nu-mi dau seama exact ce anume trebuie reglat fizic ca sa fac nivelul sa cresca sau sa scada,in carb nu am nimic de reglat si p afara nici atat in afara de un surub de fiecare carb si ala de plastic pentru relanti...bujiile nu le-am scos inca dar ma voi ocupa azi daca am timp...

 

mony...carburile sunt infipte bine in mansoane si colierele stranse la maxim, si da...am pus totul la loc cand le-am reasamblat exact asa cum le-am gasit...si eu cred ca nu-i vine benzina suficienta dar acum mai trebuie sa gasesc motivul..o sa golesc carburile azi sa vad nivelul de benzina.

Multumesc pentru raspunsuri :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar mai putea fi ceva, daca nu iti vine suficienta benzina.

Traseul furtunului de benzina sa fie schimbat si sa fi prins un "dop de aer" care sa nu se duca nici in rezervor, nici in carburatoare, ca sa scapi de el.

Furtunul de benzina trebuie sa mearga de la rezervor, filtru benzina, tot timpul in jos, sa nu aibe vreo bucla, burta in sus, ca acolo tine aerul.

Poti incerca sa scapi de aer (exista aceasta posibilitate) daca tii busonul de benzina deschis (neinchis cu cheia) ca sa nu faca presiune negativa.

(desi tie nu iti merge motorul mult timp ca sa faca "vacum" in rezervor).

S-ar putea de asemenea sa fie si furtunul de benzina strangulat, obturat cu ceva.

Totusi ceva benzina cat sa porneasca si sa mearga vreun minut ar fi trebuit sa ajunga in carburatoare... pana sa se goleasca.

Nu cumva ai umblat la robinetul de benzina si ai pus garnitura de cauciuc invers ? Si in felul asta nu curge benzina ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun,deci am scurs toata benzina din carburi si am ajuns la concluzia ca benzina urca la acelasi nivel in toate carburatoarele...la robinet nu am umblat deloc si furtunul de benzina nu este strangulat p nicaieri...acum insa tind sa cred ca este totusi o problema de electrica pentru ca am scos pe rand fisele de la toate bujiile si am bagat o surubelnita in ele...la nici unul nu dadea scanteie cand dadeam la automat dar la ultimul cilindru ma curentat doar cu contactul pus (fara sa mai dau "play")...am mai verificat o data mufele sa fiu sigur ca le-am pus corect si le-am curatat atat cat am putut dar nimic,tot nu vrea sa plece:(...nu cred sa fie de la ignitor pentru ca nu am umblat la el iar bobinele...nu imi dau seama cum sa se fi stricat...sigurantele sunt toate bune, pe bord se aprinde tot... semnale.. totu e ok...cred ca o sa iau la puricat toata instalatia electrica sa nu fie vreun fir intrerupt pe undeva.Daca mai aveti si alte idei sunt dispus sa incerc orice...multam!:laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca te-a curentat cand ai pus/luat contactul fara sa dai la buton, iar atunci cand dai la buton nu ai scanteie ( si nu curenteaza) e f posibil sa ai o problema cu senzorul de aprindere ( pickup coil) , ori e defect, ori are vreun fir intrerupt ori nu e conectata mufa etc. Ar mai putea fi si ceva de la cdi, tot vreo mufa sau vreun fir.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca a curs benzina, 100% nu e de la carburatie.

Faza cu bobinele... poate pe undeva, pe circuitul electric ce ajunge la bobine sau de comanda (impuls) nu e vreo mufa bagata cum trebuie... nu face ceva contact...

Bobinele nu se strica decat daca le tii foarte mult cu contactul pus, iar motorul nu functioneaza (daca bobinele sunt alimentate, dar nu dau scantei, se incinge primarul). Tinand cont ca e rece afara, sansa sa se arda e mai mica.

De asta presupun ca e ceva care nu face contact (vreo mufa)... sau poate vreo masa... poate nu ai pus un papuc la masa... chestii d-astea....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... omul declară sus și tare cum că motorul funcționează timp de 2 secunde !!!! Deci, în consecință logică ... scânteiește

Cel mai frecvent, la pornirea la rece, oprirea motorului imediat după pornire este cauzată de ... ineficiența șocului, absolut necesar pornirii la rece.

 

Deci: bucle pe furtunul de benzină (la cădere liberă), cu bule de aer buclucașe, nehotărâte încotro să o ia, bobine arse, încercatul scânteii cu degetul ... pfui frate!!

 

Verifică șocul, așa, ca de început!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un lucru foarte simplu poti avea dereglat si atunci motorul rece n-o sa-ti porneasca in veci. Si e banal.

Surubul de reglaj relanti la carburi. Daca motorul pornit rece are relantiul dat mare asa face, da sa porneasca apoi moare imediat pt ca trage prea mult aer, socul nu-s poate face treaba in cazul asta.

 

Sfatul meu... nu mai fa nimic, ci doar incearca sa pornesti in modul urmator:

 

-trage socul la maxim, da la demaror.

- daca nu porneste incepe sa reduci relantiul din surub cu o tura. incearca iar sa pornesti.

micsoreaza treptat relantiul pana cand porneste.

 

Tot acest timp NU TE ATINGE de acceleratie!

Daca porneste lasa-l sa mearga asa si o sa vezi ca incet incet turatia incepe sa creasca, pe masura ce se incalzeste. Reduci incet incet socul si abia cand o sa inceapa sa stea fara soc.. abia atunci te atingi de acceleratie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@nft

Ai dreptate, dar mai sus pe la inceput urmatoarele :

 

Bun,deci am scurs toata benzina din carburi si am ajuns la concluzia ca benzina urca la acelasi nivel in toate carburatoarele...la robinet nu am umblat deloc si furtunul de benzina nu este strangulat p nicaieri...acum insa tind sa cred ca este totusi o problema de electrica pentru ca am scos pe rand fisele de la toate bujiile si am bagat o surubelnita in ele...la nici unul nu dadea scanteie cand dadeam la automat dar la ultimul cilindru ma curentat doar cu contactul pus (fara sa mai dau "play")...am mai verificat o data mufele sa fiu sigur ca le-am pus corect si le-am curatat atat cat am putut dar nimic,tot nu vrea sa plece:(...nu cred sa fie de la ignitor pentru ca nu am umblat la el iar bobinele...nu imi dau seama cum sa se fi stricat...sigurantele sunt toate bune, pe bord se aprinde tot... semnale.. totu e ok...cred ca o sa iau la puricat toata instalatia electrica sa nu fie vreun fir intrerupt pe undeva.Daca mai aveti si alte idei sunt dispus sa incerc orice...multam!:D

 

De la banuiala lui ca nu are benzina, a reusit sa verifice ca are. Dupa aceea a constatat probleme pe electrica :P

E adevarat... cu surbelnita in fisele de bujii... dar daca nu scurtcircuitezi la masa fisa (cu surbelnita)... patesti ca la ultimul cilindru (simti scanteia) :P

 

Faza cu benzina... cu aerul pe furtun am patit-o la poketbike-ul copiilor (care avea furtun transparent de benzina (asa ca se vedea ce se intampla).

 

Eu banuiesc ca e ceva simplu, banal, dar asta iti omoara in general toti nervii pana gasesti ciocanul :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci in continare de verificat: senzoru de aprindere,mufele de la cdi,bobinele si alte mufe din zona.

belbody: o sa incerc si metoda ta sa vedem daca o ia.

 

nflt: carburile mele sunt putin mai deferite (nu sunt cele originale,in loc de clapeta la soc au un cui) sunt constant velocity. Daca dau de "maneta" ca sa zic asa ca nu-mi vine in minte alt cuvant cuiele urca si coboara(toate in acelasi timp),altceva nu prea mai e de verificat. Motorul porneste vro 2 sec(din cand in cand) dar poate nu-i vine scanteie pe toate bujiile si dasta se opreste.Posibil ca un cilindru sa 2 sa nu aibe forta sa traga de alti 2 sau 3 care nu merg.

 

bogdis: "omu cat traieste invata" daca astepti mereu sa-ti faca altcineva treaba o sa te trezesti ca mori de sete pe colacul putului pentru ca nu stii cum sa scoti apa. Am spus in primul post ca am demontat niste piese pentru ca aveau nevoie de o mica reconditionate. Un carburator nu prea mergea la relanti deci era nevoie sa-l demontez si sa-l curat..in fine motive mai sunt si nu are rost sa stau sa le insir,ce ma intereseaza acum este sa aflu ce n-am pus bine la loc deci daca ai vreo idee nu te abtine altfel....incearca.

 

mony: si eu cred ca e ceva simplu ca nu m-am avantat in cine stie ce operatii complicate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pun pariu pe ce vrei tu ca nu e de la aprindere.

Ai bulibasit carburatoarele, regleaza relantiul cum trebuie, incearca sa pornesti cu diferite pozitii ale acestuia, verifica socul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa mai faci o verificare... simpla

La cilindrul la care ai avut scanteie cand ai pus contactul, scoti fisa de la bujie si introduci in ea o alta bujie care o ai prin casa.

Bujia asta, o pui la masa si verifici daca da scanteie cand dai la automat. Teoretic asta trebuie sa dea scanteie daca te-a curentat.

Daca da, faci aceeasi operatie la restul fiselor de bujii.

Daca toate dau scanteie cand dai la automat... rezulta din nou carburatia :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu aprinderea e cu dute-vino: e de măsurat tensiunea la bornele bateriei în timpul învârtirii demarorului ... o tensiune redusă poate scoate CDI-ul din parametrii, scânteia fiind mai mult decât ineficientă

Asigură-i suficient curent, prin pornirea de la un acumulator auto, verifică contactele pe linia aprindere (priza CDI, circuitele de cutt-off)

La mine, de exemplu, acumulatorul descărcat învârte bine demarorul, scânteia slabă însă duce la ''umezirea'' bujiei ... din păcate, asta nu explică oprirea motorului imediat după pornire.

Oricum, trebuie luate pe rând!

Editat de nflt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu cred ca e ceva simplu ca nu m-am avantat in cine stie ce operatii complicate.

 

Ai spus de 2 ori ca n-ai umblat la robinetul de benz. In robinet este o membrana vacuumatica care "deschide" benzina catre carburi numai in momentul in care motorul se invarte si pistoanele creeaza un vid. Desfa rob, vezi daca membrana e' ok, curatza si filtrul de benz din rob. Poate e de-acolo!

 

 

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

membrana este ok pentru ca am scos furtunul din mansonul de cauciuc si am tras cu gura sa vad daca trage aer(in cazul in care era sparta) si am pus limba in capul furtunului si tine vid.

 

Oricum se pare ca vremea frumoasa de astazi a mai inveselit putin "Furia" ca dupa vro cateva incercari a reusit sa porneasca..a mers vro 3 secunde ce-i drep dar era o inbunatatire.Ce am facut: ultima oara dadusem jos blocul cu comenzi de pe ghidon din partea dreapta banuind ca nu mai inchide bine circuitul butonul rosu(era ceva oxid pe acolo asa ca am pus smilghelul pe el si l-am rezolvat)...si daca tot am umblat pe acolo m-am asigurat pentru a 10 oara ca toate mufele din zona sunt bagate bine si fac contact cum trebuie.Am mai verificat iar mufa de la bobine,masa sa faca bine contact pe cadru,mufele de la ignitor,sigurantele,releele sa fie infipte bine.Mai departe am facut cum a zis "mony",am luat o bujie si am bagat-o pe rand in fiecare fisa si acu dadeau scanteie toate :laugh: iar motorul pornea si in 3 cilindri..in timpul asta socul era deschis la max iar la relanti nu umblasem.Treaba e ca dupa ce pornea mergea cateva secunde pe la 1500 de ture si pe urma murea asa ca am urmat sfatul lui "belbody" si cu socul la maxim am mai redus din relanti pana cand motorul a pornit si a inceput sa se tureze dupa care am inceput sa reduc treptat socul pana l-am inchis de tot si am obtinut si o turatie constanta de 1500 de ture (+ minus cateva ture ca mai variaza).Acum motorul porneste la sfert de buton dar cam trepideaza,banuiesc ca e de la carburatoare care trebuiesc reglate mai bine si alta treaba e ca atunci cand porneste urca la vro 4000 de ture si pe urma scade treptat la 1500.Am dat o tura cu el si am schimbat vitezele pe la 4000 si imi ramane cateva secunde la turatia asta chiar daca dau drumu la acceleratie :D(cu ambreiajul apasat bineinteles) ...o sa las si treaba asta pe seama carburatoarelor care trebuiesc reglate,e bine ca acum porneste si pot sa ma deplasez cu ea :P

Multumesc tuturor celor care m-au ajutat cu sfaturi si pentru ca sunt om de cuvant si am zis ca fac cineste daca ii dau de cap nu o sa ma fofilez.Acum insa sunt in recuperare dupa o raceala teribila si inca ma indop cu pastile dar imediat ce imi revin o sa postez tot aici sa vedem cine vine si pe unde ne gasim :P

Multa bafta si asfalt uscat!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acu ce mai trebuie sa faci e sa le sincronizezi si sa reglezi circuitul pilot.

Faptul ca acum iti ramane turat si scade greu se datoreaza faptului ca ai marit probabil volumul de amestec pe circuitul pilot al carburatoarelor.

Circuitul pilot este circuitul de relanti al carburatorelor, si se regleaza cu niste surubele (popular se numesc de aer, dar nu sunt de aer) aflate pe fiecare carb in parte, nu stiu la modelul tau cum sunt, pot fi in lateral sau dedesubtul fiecarui carb. Acele surubele trebuie sa fie deschise 2,5 ture (1 tura = 360 grade) de la maxim inchis, sau 3 ture, depinde.

Incearca sa le inchizi pe toate cam 1 tura sau 1/2 ture, sau fa-le pe toate 2,5 ture. Concomitent, daca nu mai sta la relanti dupa ce le inchizi.. mareste putin relantiul de la surubul de relanti (sau rotita, ce dracu o fi). Vezi daca apoi mai face asa.

Daca mai face asa e posibil sa fie imbinarea incorecta intre carburi si motor si sa traga aer fals pe langa flanse..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

belboade, te-ai tampit! cum dai de obicei sfaturi foarte ok, asa ai dat-o-n bara acum! pe langa faptul ca 2.5-3 ture nu este o regula gandeste-te si la uzurile din carburi! hai, revino-ti la normal! eu sper ca ai baut si iti trece pana maine! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare: pentru ca suruburile alea de aer erau foarte inaccesibile am incercat sa le insurubez cu patentu si am rupt vro 2 in pozitia maxim inchis:(...daca le strang pe toate la max pot sa merg o perioada cu motoru asa pana fac rost de alte carburi?...mi-e sa nu se mai strice ceva daca merg cu amestecu prea bogat(banuiesc ca suruburile alea mai dau drumu la aer sa se amestece cu aeru si benzina care vin pe la clapete).Motorulul porneste si cu suruburile stranse da se tureaza de nebun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...