Jump to content

Sfat achizite scuter


Iuli_90
 Share

Recommended Posts

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

O sa vb cu el sa vad daca are acte...Intre timp am mai gasit astea 2, care trec de bugetul meu: http://www.tocmai.ro/scuter-piagio-energi-...002-843591.html

http://www.tocmai.ro/scuter-tgb-r50x-605320.html

Mesaj completat

mda, am vazut scuterul acela kymco cu 16000 km. Era jalnic...nu pornea la buton, directia foarte greoaie, ghidonul stramb, kilometrajul nu mergea, scoatea fum negru pe teava de esapament..mai cautam

Mesaj completat

mda, am vazut scuterul acela kymco cu 16000 km. Era jalnic...nu pornea la buton, directia foarte greoaie, ghidonul stramb, kilometrajul nu mergea, scoatea fum negru pe teava de esapament..mai cautam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

unchiul meu (42 ani, 70 kg, 1,75) vrea un scuter pentru oras, buget 500 de euro. utilizarea va fi zilnica, atat timp cat permite vremea, estimez 800-1000 km/luna.

 

cerinte: parbriz si eventual topcase, consum cat mai mic, cat mai fiabil, cu costuri de intretinere cat mai reduse.

dileme: 2T sau 4T? roti mici sau mari (adica runner, NRG &co sau piaggio free, scarabeo etc.)?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A mai zis cineva de aici,Malaguti.

Malaguti Ciak 49 cc in 2 t,extraordinar de bun.Are un vecin de vreo 4 ani dupa ce in prealabil a fost la varu-sau care l-a forjat si si-a batut joc de el in ultimul hal.Motorul trage si acuma f bine,demaraj bun,vit max. 80-90,consum sub 2%.Am vrut si eu sa-mi iau dar nu am gasit ieftine,toate erau pe la 4-500e,asa ca mi-am luat o Honda SH 50,dar nu e la fel.

Ciak-ul mi se pare unul dintre cele mai gandite scutere ever.Roti pe 16 care fac o mare diferenta la condus,are comportament de motor usor nu de scuter,suspensii f bune,disc fata f mare -> frane de motocicleta,rezervor sub locul unde stai cu picioarele,o gramada de spatii de depozitare,etc.

Singurul lucru care pot sa i-l reprosez e ca scaunul pt pasager e f mic.

Link to comment
Share on other sites

Eu as recomanda pentru inceput si avad pina in 2000 ron, un scuter nou, chiar chinezarie....eu asa am inceput si pot sa spun ca am facut foarte bine. Am fost supermultumit. Nu m-a lasat niciodata, l-am vandut dupa 2 ani si 6000 km in stare excelenta. Important este sa fie motor in 4 timpi, si sa i se faca rodajul exact cum scrie in carte fara a fi "forjat" in primii 1500 km. Delimitari dupa 4000-5000 km desi nu sint recomandata ca scurteaza viata motorului , creste consumul de combustibil si 70 km/h deja e mult pt sasiul respectiv, si chiar si pentru casca aferenta...

 

Motive:

1)E nou si stii ca il incepi tu, stii cum ii faci rodajul, nu cumperi bubele altuia, mergi in service doar la revizii.

2)daca apare vreo problema ai cui sa te plangi sa te rezolve fara cheltuieli.

3)Nu bagi bani de la inceput decat pretul de factura, si nu te milogesti in service, pe banii tai, fara sa stii cu ce rezultate, si ce mai pica.

4)Pret de revanzare bun, fiind primul proprietar.

5)E stiut ca cine vinde, de regula nu-l vinde de bun(cazuri foarte rare) ci ca a venit vremea sa bage cam mult in el; second-hand nu se cumpara decat daca stii scuterul bine si pe proprietar(toate accidentele si reviziile, cazaturile si cedarile...)...nu sintem in Germania, si la noi in RO 95% dintre vanzatori incearca sa te intzepe si in cel mai fericit caz doar "omit" sa-ti spuna ce nu poti vedea.

6)Macar primul scuter ia-l de nou, pina vezi cam cum sta treaba, ca la urmatorul sa ai ceva pricepere si sa nu te pacalesti..."ieftin si bun" nu exista...asta sa nu uiti...insa si alea ieftine, daca sint de la inceput bine ingrijite, isi fac treaba pentru care au fost proiectate.

 

Deci sfatul meu este nou, daca nu vrei dureri de cap, si de cumparat de la supermarketuri gen Cora, Carrefour, Metro, Selgros, ETC, unde gasesti mai ieftin ca daca e sa ai vreo problema sa ai in spate un mare magazin la care sa te duci si sa li-l pui in brate...macar astia tin la reputatia lor si te rezolva....mult mai bine ca dealerii astia din oras, cu magazine; la astia singurul avantaj e ca la cumparare poti sa-i strangi de OO la pret, daca ai succes, la supermarketuri nu te poti tocmi dar acolo ai preturi bune din start....

Iar urmatorul vei stii ce si cum sa alegi daca e sa fie second-hand...

Link to comment
Share on other sites

sfatul tau e pe jumate bun...merita un scuter nou ....dar nicidecum unul chinezesc din retelele de magazine amintite de tine...faptul ca in 6000 (sase mii) km nu ai avut probleme cu el nu inseamna ca iese din tiparul scuterelor chinezesti ieftine care se strica mai tot timpul

Link to comment
Share on other sites

yoyo man.....absolut de acord:).....dar cu 2000 roni, nici macar Piaggio FLY care tot in in China e facut....sau poti lua ceva S/H, dar numai daca vanzatorul ti-e var sau vecin de scara si prieten si cunosti pe dinafara istoricul scuterului...

Altfel risti sa inveti mecanica la FF sau sa fi la mana altora si la piese si la manopera....si cu punga deschisa mereu....am si spus, "ieftin si bun" e ceva mai greu de gasit...parerea mea e ca cine are 2000 sa mai aiba rabdare sa mai puna inca pe atat si ce s-o mai putea sa-si ia ceva mai bun...

 

Eu daca as avea un mbk booster, in stare buna, fiabil, nu l-as da ieftin....de ce sa-l dau ieftin? il dau in pret....oricum daca nu este o ocazie, pretul il regleaza piata....

 

Sint curios in final ce va alege, si parerea dupa un an a lui.....:)

Link to comment
Share on other sites

yoyo man.....absolut de acord:).....dar cu 2000 roni, nici macar Piaggio FLY care tot in in China e facut....sau poti lua ceva S/H, dar numai daca vanzatorul ti-e var sau vecin de scara si prieten si cunosti pe dinafara istoricul scuterului...

Altfel risti sa inveti mecanica la FF sau sa fi la mana altora si la piese si la manopera....si cu punga deschisa mereu....am si spus, "ieftin si bun" e ceva mai greu de gasit...parerea mea e ca cine are 2000 sa mai aiba rabdare sa mai puna inca pe atat si ce s-o mai putea sa-si ia ceva mai bun...

 

Eu daca as avea un mbk booster, in stare buna, fiabil, nu l-as da ieftin....de ce sa-l dau ieftin? il dau in pret....oricum daca nu este o ocazie, pretul il regleaza piata....

 

Sint curios in final ce va alege, si parerea dupa un an a lui.....:bounce:

Pai ma orientez dupa unul chinez nou, avand in vedere ca nu stiu o iota de mecanica si avand in vedere ca 2000 RON este deja mult pentru bugetul meu. Am gasit si undeva de unde pot lua in rate, fara dobanda, deci ar fi numai bine.Pana la urma o sa imi iau ori ceva cum ar chinezerie din hypermarket-uri, ori un Peda Desire, tot chinezerie, dar parca arata mai decent. Va tin la curent :laugh:. Multumesc pt sfaturi si sugestii!

Link to comment
Share on other sites

te rog frumos sa ne scrii cand il cumperi si cand se strica prima oara....

mbk booster gasesti in stare destul de buna pe la 1500 ron

 

incepem asa honda 2009 - 350 euro http://www.oradeahub.com/anunt/detalii/513...c-din-2009.html

aprilia sr 50 din 1999 1500 lei http://www.oradeahub.com/anunt/detalii/513...50-din-99-.html

malaguti f15 -1500 ron http://www.oradeahub.com/anunt/detalii/513...15-firefox.html

si lista poate continua

fa abstractie ca site-ul e din Oradea..fac pariu ca si la tine gasesti asa ceva

Link to comment
Share on other sites

stai linistit, nu esti singurul care a dat banul aiurea pe reparatii de mantuiala. asa am facut si eu,apoi mi-am cumparat chei ,facut rost de manual, invatat teorie de pe net, in prezent repar singur scuterele, schimb transmisia, uleiul,etc. nu e mare lucru.

Link to comment
Share on other sites

Guest little wayne
Pai ma orientez dupa unul chinez nou, avand in vedere ca nu stiu o iota de mecanica si avand in vedere ca 2000 RON este deja mult pentru bugetul meu. Am gasit si undeva de unde pot lua in rate, fara dobanda, deci ar fi numai bine.Pana la urma o sa imi iau ori ceva cum ar chinezerie din hypermarket-uri, ori un Peda Desire, tot chinezerie, dar parca arata mai decent. Va tin la curent :bounce:. Multumesc pt sfaturi si sugestii!

 

E o loterie sa cumperi un chinez nou.Fie merge 10.000km fara probleme mecanice ,fie te lasa in drum de la magazin spre casa(asa cum la lasat pe un nene)

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Sunt in cautarea unui scuter de maxim 20 mil (second-hand)

Am vazut mai multe modele printre care si Super 9-le. Merita sa dau 1500 lei pe unul ? Este exact modelul acesta

Gasesc ceva mai bun la banii astia ?

 

 

1.depinde de la CINE il cumperi...te uiti la om...are km putini si ani multi...e posibil sa fi mers numai 2000 km/an? adica ar fi posibil daca e un proprietar mai matur...

2.Vanzatorul este primul proprietar?

3.daca vanzatorul are sub 30 ani trebie sa fi atent...e bine de stiut si cu ce se ocupa, astfel iti dai seama cam cum a fost folosit scuterul.

4.daca ai indoieli ofera numai 1300 roni sau mai putin, ca sa ai o marja in buzunar de cheltuiala suplimentara...

5.inainte de toate fi atent la acte, sa fie in ordine si complete.

6.Importanta e si proba, sa aiba si demaraj si sa nu faca zgomote neobisnuite.

7.daca simti ca e ceva in neregula renunta, piata e plina de vanzatori...si gandeste-te la ceva nou.

Link to comment
Share on other sites

Din proprie experienta iti recomand urmatoarele marci: Aprilia, Yamaha, Piagio, Malagutti. Iar modelul in functie de ce iti place...

Pana in 2000 lei spre exemplu poti achizitiona cu siguranta un Aprilia sr50 in stare buna.

Urmareste partea tehnica sa fie buna...carenajele le mai vopsesti dupa, destul de ieftin.

Link to comment
Share on other sites

http://www.okazii.ro/catalog/34719182/vand-malaguti-f10.html

Malagutti F10 - 49cc, prim proprietar in romanica, actele in regula , itp 2012, asigurare pe anul asta, cauciucul spate+frana tambur schimbate de curand. la motor nu s-a umblat iar scuterul merge bine:)...sincer nu m-as desparti de el insa imi doresc ceva mai mare odata cu dobandirea categ.A.

Asfalt uscat.

Link to comment
Share on other sites

Una peste alta, m-am uitat, am rascolit forumurile, am intrebat, multe pro si contra pt fiecare varianta (chinezesc nou, brand bun sh) si m-am hotarat sa imi iau un Peda Shotgun nou, motor in 4 timpi, garantie 2 ani la 28 mil. Am vazut azi unul pe strada, e silentios, nu ma auzi ca vin de la doua strazi distanta, am citit ca daca il delimitez, atinge si 70 km/h, ceea ce ar fi numai bine pt ce vreau eu, consum mic etc. Nu ma hotarasem intre Peda Desire si Peda Shotgun, dar am vazut azi un Desire si nu prea imi place ca aspect, plus ca e zgomotos. Va tin la curent dupa achizitionare. Multumesc pt. sfaturi,sugestii, pareri, PM-uri primite.

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

Una peste alta, m-am uitat, am rascolit forumurile, am intrebat, multe pro si contra pt fiecare varianta (chinezesc nou, brand bun sh) si m-am hotarat sa imi iau un Peda Shotgun nou, motor in 4 timpi, garantie 2 ani la 28 mil. Am vazut azi unul pe strada, e silentios, nu ma auzi ca vin de la doua strazi distanta, am citit ca daca il delimitez, atinge si 70 km/h, ceea ce ar fi numai bine pt ce vreau eu, consum mic etc. Nu ma hotarasem intre Peda Desire si Peda Shotgun, dar am vazut azi un Desire si nu prea imi place ca aspect, plus ca e zgomotos. Va tin la curent dupa achizitionare. Multumesc pt. sfaturi,sugestii, pareri, PM-uri primite.

Numai bine!

 

Felicitari pt alegere! sa-ti fie cu noroc!..eu zic ca ai ales bine...insa retine urmatorul lucru, ca am vazut ca ai zis ceva de delimitare. daca nu-i faci rodajul strict exact cum trebuie poti sa faci pipi pe scuter, si o sa ajungi unul din acei care or sa zica ca scuterele chinezesti sint proaste, deci, retine si scrie de 100 ori pe un caiet, daca stii ca nu te poti stapani:

 

1)Pina nu faci 1500 km, nu incerci sa vezi "cat prinde"!!!!!!!!!!!!!..nici macar odata, nici macar 1 minut!!!!!!!!!!!!!!!

2)In primii 200 km NU depasesti 20 km/h oricit de greu ti se va parea, si apoi schimbi uleiul....ai scris de 100 ori?

3)De la 300 la 500 km nu depasesti 25 km/h.....nu depasesti 25 km/h si schimbi uleiul la 500.....

4)De la 500 la 800 km mergi fara sa depasesti 35 km/h, nu schimbi uleiul....

5)dela 800 la 1000 km mergi cu maxim 40 km/h.....si la 1000 km mergi la revizie si schimbi uleiul.

6)de la 1000 la 1500 mergi in jur de 40 km/h si pe la 1500 km mergi mai mult cu 45 km/h si dupa 1500 km poti incerca la blana sa vezi cit prinde...

7)daca tii neaparat sa-l delimitezi nu o face inainte de 4500-5000 km si cind schimbi uleiul pune cam 50 ml DURALUBE MOTOR, dozezi cu o seringa....

 

Daca respecti cele de mai sus, o sa ai o chinezarie excelenta dpdv motor, de o sa fi si tu surprins ce bine si fara probleme functioneaza..daca o frigi prematur, sa sa te certi cu cei de la garantie, ca haraie motorul, ca nu mai trage, etc...si degeaba...

 

Primele schimburi poti sa le faci cu ulei mineral ieftin 15w-40 dar de la schimbul de 1000 km pune-i ulei foarte bun, e "sangele motorului"...Eu am folosit ELF Sport 4T Campione 10W-60 100% Syntetic ....cu asta nu vei avea probleme nici macar la marile temperaturi din miezul verii...este un ulei special pentru scutere suprasolicitate in orase pe calduri mari si temperaturi scazute; sint din Bucuresti si iti pot da cativa litri la pret de en-gros ca eu am luat un box, ca am 2 scutere si am iesit mai ieftin asa.

 

Despre modelul ales de tine am auzit numai lucruri bune..daca respecti rodajul ori cit de greu o sa fie sa te abtii vei fi foarte satisfacut, sa nu uiti asta! Si apoi lucrul nou e lucru nou...tu faci, tu tragi...macar stii despre ce e vorba.

 

Sa ne spui ce si cum....!

Sarbatori fericite!

Mesaj completat

..daca ai alte intrebari, despre scuterul chinezarie pe care l-am avut si de care am fost foarte multumit, lasi mesaj pe forumul de la topicul Maxiscutere-posesori de Burgman, iti raspund cu placere la orice nelamuriri.

Link to comment
Share on other sites

pai daca urmezi sfaturile astea, iti petreci juma' din viata facand rodajul...si dupa moarte o sa lasi prin testament copiilor sa continuie rodajul...

 

Nu chiar!...mie mi-a luat cam 3 saptamani, dupaamiaza...cam 2 ore de plimbare zilnica pe stradute linistite...dar scuterul meu a mers brici 2 ani, iar cel care l-a cumparat de la mine e si acum foarte multumit de cum functioneaza...fata de micii gaozari, care cum se urca pe scuter vor sa vada imediat "cit prinde" si apoi plang pe la Vendor la Garantie ca "nu mai trage"....iar aia le scriu pe certificat "utilizare necorespunzatoare" si le fac reparatie de set motor sau segmentare contra cost... eu zic ca merita sa te abtii o luna sa frigi tare motoreta ca sa o ai cum trebuie ani buni fara probleme.....dar daca nu ai o problema cu banii, merge oricum...asta e parerea mea si experienta mea, si de aia sintem aici sa schimbam opinii, si nu ma deranjeaza opiniile contrare.....pe banii lui fiecare face cum vrea...

 

Numai bine si Sarbatori fericite!..Vreme buna si asfalt uscat! :(

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt mic gaozar, am B-ul de vreo 2 ani, multi km la bord, am mers si pe-afara. Initial vroiam sa dau de A si apoi sa-mi iau motor, dar din motive financiare nu am putut. Nu vreau sa vad cat prinde insa nici sa merg cum ai zis tu nu pot, dar asta nu inseamna ca o sa merg blana, nicidecum, rodajul o sa il fac, delimitarea o sa i-o scot dupa multi km. Vreau doar sa ajung din punctul A in punctul B cat mai rapid. O sa fac poate si 100 km zilnic, deci prea mult n-o sa dureze rodajul. Topicul o sa fie activ, o sa scriu aici tot ce se poate despre el, impresii, multumiri, nemultumiri. Va multumesc inca o data pt. interesul acordat! Numai bine!

Paste fericiti tuturor! :P

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt mic gaozar, am B-ul de vreo 2 ani, multi km la bord, am mers si pe-afara. Initial vroiam sa dau de A si apoi sa-mi iau motor, dar din motive financiare nu am putut. Nu vreau sa vad cat prinde insa nici sa merg cum ai zis tu nu pot, dar asta nu inseamna ca o sa merg blana, nicidecum, rodajul o sa il fac, delimitarea o sa i-o scot dupa multi km. Vreau doar sa ajung din punctul A in punctul B cat mai rapid. O sa fac poate si 100 km zilnic, deci prea mult n-o sa dureze rodajul. Topicul o sa fie activ, o sa scriu aici tot ce se poate despre el, impresii, multumiri, nemultumiri. Va multumesc inca o data pt. interesul acordat! Numai bine!

Paste fericiti tuturor! :P

 

Dupa cum am precizat si in postarile mele anterioare, nu am facut decat sa-mi exprim pareri si experiente personale, bazate atat pe studii profesionale de motoare cu ardere interna cit si pe muuulte experinte de viata vazute si incercate personal...(am permis B de vreo 25 ani).

 

Daca iti iei scuter chinezesc si nu ai rabdare sa-i faci rodajul exact cum este recomandat (poti sa mergi si 100 km/zi si asa scapi in vreo 10) o sa fi si tu unul din aceia care or sa zica "cat de proase sint scuterele chinezesti"..si te asigur ca nu e deloc asa...multe firme au produsele fabricate in China, cum ar fi Peugeot sau Piaggio.... de ce nu sint proaste? pentru ca li se face rodajul pe bancul de proba, exact asa cum trebuie, dar normal ca acest lucru care necesita si aparatura scumpa si manopera suplimentara la fabrica creste pretul de cost al produsului aproape peste dublu dar si prestigiul si renumele firmei, dar rodajul este mult mai simplu(care revine cumparatorului). Parerea mea este ca e mult mai comod sa dai 1000-2000 euro pe un scuter de firma, decat sa dai 600-700 pe o chinezarie si sa te chinui sa faci mia aia de km cu viteze mici, cu grija sa nu le depasesti (pe mine odata m-a si muscat un caine, ca mergeam cu 25 km/h si nu am vrut sa accelerez sa nu stric rodajul)...pt. mine treaba e foarte clara:nu ai rabdare macar 1000 km sa respecti rodajul=>"chinezariile sint proaste"....te chinui sa faci plimbari plictisitoare la viteze mici, pe stradute linistite si pierzi vreo 2 saptamani, cateva ore zilnic cu asta, o sa te poti mandri cu chinezaria ta, care merge perfect, si esti multumit ca desi ai dat asa de putin pe ea, satisfactia e maxima.......dar cum pe lumea asta se zice ca totul se plateste, sau are un pret, ai de ales intre a plati din timpul tau niste dupaamieze de plicitseala, sau bani pierduti cu reparatii, service, sau revanzare, situatie in care e mult mai bine sa-ti iei un Piaggio FLY (facut in China) la 1469 euro.

 

Revin cu sfatul.....dupa ce ai luat scuterul, fa plimbari pina seara, plimbari de placere, pe linga parcuri, pe stradute linistite pe care nu ai mai fost, cunoaste imprejurimile, lejer si fara stresul circulatiei, asculta muzica la casti in mers, dar respecta limitarile de rodaj...nici nu realizezi cit vei fi de multumit mii de kilometri.....merita sa-ti sacrifici dupaamiezele 2 saptamani, ca sa nu ai probleme ani buni...e doar parerea mea...si mie la rodajele efectuate recunosc ca mi-a venit foarte greu dar a meritat.

 

Si nu uita, uleiul e foarte important, pina la 1000 km trebuie sa-l schimbi cam de 3 ori, sa elimini asa zisa "pilitura" rezultata in urma prelucrarii finale a pieselor in miscare....

 

Pina la urma l-ai luat? ti l-a adus Iepurasul?..ce culoare este?..sa pui niste poze...si sa ne scrii impresiile!

Link to comment
Share on other sites

Sunt total de acord cu metoda de rodaj de mai sus, cu precizarea ca in primii km trebuie sa faci foarte multe pauze.

 

Nu faci 100km fara oprire cu 25km/h. Ci mergi 10km cu 25km/h, te opresti, mai lasi 1 minut motorul pornit. Il opresti...mai astepti 5 minute...fumezi o tigara....apoi o iei de la capat. Pe masura ce acumulezi km maresti perioada de mers fara oprire.

 

 

Mie mi-a luat 2 saptamani sa fac rodajul. Cand terminam munca luam scuterul si mergeam la marginea orasului cate 5km dus, 5 intors. Dupa ce am depasit 200km m-am aventurat si la un treseu de 50km dus si 50 intors. Traseu pe care l-am parcurs in exact 8 ore. Mult ar spune unii...dar a meritat.

 

Ulterior am facut si transfagarasanul cu scuterul....fara probleme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +31 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17200 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...