Sari la conținut

dnepr pe gaz ?


futuigroapa
 Share

Postări Recomandate

Vizitator mitica300

Nu prea ai cum,.. iti trebuie un lichid sa circule prin vaporizator(plaman). Ai racire pe aer, nu e posibil ! Ar mai fi cu ulei din circuitul de ungere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea ai cum,.. iti trebuie un lichid sa circule prin vaporizator(plaman). Ai racire pe aer, nu e posibil ! Ar mai fi cu ulei din circuitul de ungere

Ori-ce se poate,si nu trebuie neaparat lichid ,si eu sunt in studiu.

http://www.gastechproducts.com/gasconverter.html

sau:

Editat de Dnepr&Sidecar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ori-ce se poate,si nu trebuie neaparat lichid ,si eu sunt in studiu.

http://www.gastechproducts.com/gasconverter.html

sau:

 

Mentionez de la inceput ca nu stiu nimic despre alimentarea cu gaz a motoarelor. Va intreb ,cum se face dozajul gazului in functie de acceleratie ? si pe unde (locul unde se face amestecul aer gaz ) se introduce gazul in carburator ? Trebuie o diuza ca la aragaz ?

Daca am spus vreo prostie imi cer scuze.

Multumesc anticipat !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mentionez de la inceput ca nu stiu nimic despre alimentarea cu gaz a motoarelor. Va intreb ,cum se face dozajul gazului in functie de acceleratie ? si pe unde (locul unde se face amestecul aer gaz ) se introduce gazul in carburator ? Trebuie o diuza ca la aragaz ?

Daca am spus vreo prostie imi cer scuze.

Multumesc anticipat !!

Dozajul aer/carburant se face din vaporizator(plaman) si din carburator in functie de acceleratie(implicit consum). Gazul in carburator se introduce , intr-adevar , prin carburator cu ajutorul unei duze insa nu neaparat ca la aragaz, se poate folosi o simpla bucata de teava. Pentru a face asta trebuie sa ai un anumit tip de carburator care sa-ti permita montarea duzei cat despre incalzirea vaporizatorului se poate folosi o rezistenta insa trebuie montata in lichid (in interiorul vaporizatorului - plamanul fiind proiectat pentru a fi incalzit cu lichid). Cea mai mare problema va fi cum se va reusi dozajul pentru 2 carburatoare (daca se va folosi un singur vaporizator(plaman)... Chiar si cu 2 vaporizatoare va fi ceva greu de realizat insa nu imposibil.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici cu benzina nu merg toate cum trebuie...apai pe gaz..ideia nui rea, dar nu o vad aplicata si eficienta la motoarele astea din pacate..

experimente se pot face.. dar nu vad ceva de durata..sa te poti baza la un drum mai lung, mergind cu gaz..sa nu mai zic loco..unde ai nevoie sa raspunda moto la aceleratie imediat..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dozajul aer/carburant se face din vaporizator(plaman) si din carburator in functie de acceleratie(implicit consum). Gazul in carburator se introduce , intr-adevar , prin carburator cu ajutorul unei duze insa nu neaparat ca la aragaz, se poate folosi o simpla bucata de teava. Pentru a face asta trebuie sa ai un anumit tip de carburator care sa-ti permita montarea duzei cat despre incalzirea vaporizatorului se poate folosi o rezistenta insa trebuie montata in lichid (in interiorul vaporizatorului - plamanul fiind proiectat pentru a fi incalzit cu lichid). Cea mai mare problema va fi cum se va reusi dozajul pentru 2 carburatoare (daca se va folosi un singur vaporizator(plaman)... Chiar si cu 2 vaporizatoare va fi ceva greu de realizat insa nu imposibil.

Asta nu e problema , dupa iesirea din vaporizator este montat un robinet , se schimba acel robinet cu unul care are o intrare si doua iesiri (pe ambele iesiri exista robineti) de unde vor pleca cate un furtun spre fiecare carburator, eu am aplicat metoda la o Dacia 1300 la care i-am montat un carburator Weber dublu corp , alimentant astfel fiecare camera a carburatorului , numa bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Hai sa dezvoltam. Oarecum sint in cunostinta de cauza, tigaia mea este o Lada 1200, carburator dublu corp, cu GPL montat pe ea. Plecam de la butelie. Pe butelie un sistem de robineti cu ac care permit o inchidere-izolare partial s-au totala a buteliei si restul instalatiei. Este o electrovalva care deschide gazul de la butelie spre vaporizator (plamin), si una care deschide gazul de la plamin la carburator, una care deschide-inchide benzina. Toate electrovalvele sint comandate de un comutator GPL-benzina alimentat de la cheia de contact. Selectat BENZINA electrovalvele de pe GPL nu sint alimentate. Electrovalva de pe conducta de benzina este alimentata si permite pompei de benzina sa aspire benzina din rezervor pe care o trimite la carburator. Selectat GPL. Electrovalva de pe conducta de benzina nu este alimentata, deci benzina nu mai trece spre pompa-carburator. Electrovalvele de pe butelie si plamin sint alimentate si deschid gazul spre carburator. Plaminul. Are in constructia lui un circuit cu apa legat la sistemul de racire al motorului care incalzeste gazul vaporizind-ul in timpul functionarii. In plamin pe partea de gaz este un reductor (ceva asemanator cu cel de la butelie aragaz) care are un sistem de reglaj. Din plamin gazul pleaca spre carburator printr-un furtun. Carburatorul avind doua camere la mine s-a montat un Y. De aici doua furtune pe care s-au montat doi robineti cu ac si siguranta cu arc pe ei ptr. blocare contra desfacerii. De la robineti doua legaturi din furtun +teava de cupru care duc gazul prin filtrul de aer direct in "nasul" carburatorului. Reglajul se face din reglaj plamin +cei doi robineti, functie de cum vrei. Mai "sportiv" , mai "puturos", mai "zgircit" , mai "domn". La motorul pe carburatie nu mai ai cum sa intervii asupra consumului in timpul mersului. Indiferent de viteza cu care circuli gazul va veni constant in carburator. La o masina cu motor pe carburatie instalatia GPL este avantajoasa in afara localitatii, in localitatile mari pierzi tot ce ai cistigat afara. La motoarele pe injectie este o alta instalatie care mie i-mi este necunoscuta. Cine o cunoaste sa ne lumineze. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mitica300

Difera modul de comutare de pe benzina -pe gpl. La mot cu injectie are un mic calculator ce opreste automat pompa electrica la trecedea pe GPL. Aceasta trecere se face tot automat atunci cand turatia si temperatura motorului o permite. La cele cu carburator trecerea se face manual, cu un timp mort necesar consumarii benzinei ramase in carburator.

Motocicleta e nascuta sa mearga pe benzina !!!! Daca nu-ti permiti un consum si asa modest, mai bine o bicicleta. Cat de idioti sa fie italienii aia care au montat GPL pe un amarat de scuter, care oricum nu consuma mai mult de 2,5%

Deci este exclusa din start optiunea numita GPL.

Cat despre diesel :laugh: ... n-au dat randamente nici macar la ATV-uri !! Ar fi ca in cascadorii rasului .. sa nu-ti porneasca intr-o dimineata mai racoroasa si ... sa-i dai cu flacara !!! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Nu prea ai cum,.. iti trebuie un lichid sa circule prin vaporizator(plaman). Ai racire pe aer, nu e posibil ! Ar mai fi cu ulei din circuitul de ungere

 

 

sunt si sisteme pentru motoarele cu racire pe aer, nu e problema!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In Baia Mare,la un atelier unde se monteaza instalatii GPL,cineva se ocupa de un nipru alimentat cu gaz,dar deocamdata nu a finalizat proiectul,daca aflu noutati va tin la curent.

 

Instalatia GPL pe masini cu injectie monopunct este in mare parte aceeasi ca si la masini cu carburatie,diferenta este la comutare GPL-benzina,unde sunt oprite injectorul si pompa elctrica de benzina si pornit gazul fara un interval intermediar fiindca nu mai trebe consumat benzina din carburator.

 

La masini cu injectie multipunct treburile stau altfel,fiecare clindru primeste un injector gpl separat si totul este comandat de un calculator,care la rindul lui este comandat de calclatorul masinii primind de la aceasta timpii si cantitatea necesara pt injectarea gazului in functie de turatie si restul informatiilor primite de la masina.(Este mai scump si mai economic ca instalatiile mai simple)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"In orice padure sunt uscaturi". Vorbele astea se potrivesc oricarui topic de pe forumul asta. Intotdeauna trebuie sa existe cate un "Gigi Contra". De ce nu poate iesi ceva constructiv din topicul asta ? Eu nu am DNEPR dar daca pot ajuta cu o vorba, un sfat..... o voi face, daca nu...... nu postez deloc.

 

@Rocknroll - La un motor pe carburatie nu are prea mare importanta daca ai instalatie GPL sau folosesti benzina. Consumul oricum va fi mai mare in localitate decat in afara localitatii numai ca benzina e 6 ron iar GPL-ul 3 ron.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesanta ideea. Imi dau si eu cu parerea...

Pt vaporizare cred ca o serpantina in jurul chiuloasei/lor, din teava de cupru de 5-6mm ar merge avand in vedere ca se incalzesc mai mult si mai repede decat tobele. Si in loc de electrovalve si comutatoare, ar merge un robinet sau ceva gen vana cu 3 cai comutata manual, cand s-a incalzit motorul inchizi benzina si se deschide circuitul de GPL. Care e presiunea max a GPL in butelie, sau mai exact cu ce presiune minima poate functiona motorul ? Nasol ca nu poate fi pus si la 2T, putea fi experimentat mai usor. ( sau poate o merge bagat ulei de amestec in butelie ?! :laugh: )

Mesaj completat

"In orice padure sunt uscaturi". Vorbele astea se potrivesc oricarui topic de pe forumul asta. Intotdeauna trebuie sa existe cate un "Gigi Contra". De ce nu poate iesi ceva constructiv din topicul asta ? Eu nu am DNEPR dar daca pot ajuta cu o vorba, un sfat..... o voi face, daca nu...... nu postez deloc.

 

 

Eu am senzatia de deja-vu la orice topic.... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. De o bucata de timp incepusem sa-mi impun in a nu ma contrazice. De regula nu-mi place sa birfesc. Dar daca o fac, o fac ca lumea. Mai Lolo ia citeste-ti ultimul post si verifica-ti exprimarea. "La un motor pe carburatie nu are prea mare importanta daca ai instalatie GPL s-au folosesti benzina". Apoi te contrazici "numai ca benzina e 6roni iar GPL-ul 3 roni". Hotaraste-te ori are importanta, ori nu are. Ptr. mine are. Eu sint mai ...Hagi-Tudose. Pe o distanta de aprox. 300 km am consumat aprox. 31 l benzina. (Atunci nu aveam montat pe tigaie GPL). Pe aceeasi distanta am consumat dupa ce am montat GPL aprox. 29l. 29 cu 31 sint apropiate ca cifre. Dar 30roni/litrul cu 60roni/litrul, mie nu mi se par chiar asa apropiati. Apropos de consum, in oras ma duc chiar la 15/l GPL pe 100km, poate chiar depasesc. De aceea am scris ca in localitatile mari pierzi tot ce ai cistigat afara. Invata un lucru, pe forumul asta nu sint numai Gigi-contra si nu scriu numai de dragul de a scrie ceva. Unii mai scriu si in cunostinta de cauza. Daca citeai citeva postari mai sus vedeai ca "unchiul" Constantin intreba din curiozitate principiul cu GPL-ul. Am facut o descriere detaliata la instalatia de pe tigaia mea. Abia acum sint Gigi contra cu GPL pe motocicleta. Prima intrebare. In ce fel de butelie va fi incarcat GPL-ul? Unde va fi ea fixata pe motocicleta? Restul instalatiei nu este o problema, se poate realiza fara mari probleme. Eu vreau sa stiu cine poate fi atit de inconstient incit sa umble cu o bomba "la purtator" pe drumurile publice. Ce se poate intimpla in cazul unui accident. Cine va autoriza asa ceva. Asa se intimpla cind te plictisesti, mai deschizi cite un topic "la plesneala", hai bai sa facem o caterinca, sa vezi ce se agita unii pe aici. Si cind intr-adevar ai nevoie de ceva unii nu se mai agita, ca sint satui de caterinca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incercam sa evidentiez faptul ca orice combustibil s-ar folosi la un vehicol, in momentul in care circuli in localitate, consumul de carburant este mai mare decat atunci cand circului in afara localitatii. Cand am scris de "Gigi Contra" nu m-am referit la dumneavoastra (nu-mi permit asa ceva) ci la userul mitica300. GPL se poate pune in 2 butelii de GPL pentru autogen de instalator (sunt niste butelii mici in diametru de cca.25 cm si lungime cca.40 cm) , butelii care se pot incadra in stanga si-n dreapta cadrului (in locul rezervorului de benzina) care se pot acoperi foarte usor cu o foaie de tabla (de preferat de aluminiu ca sa se poata indoi usor) in forma unui rezervor. Eu as pune asa ceva pe motocicleta doar daca as merge cu atas. La solo mi se pare prea riscant. Si eu am instalatie GPL pe conserva mea si o consider tot bomba la purtator chiar daca e pe 4 roti - deci si eu sunt in cunostinta de cauza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...sa revenim

E clar ca e mai recomandat sa se mearga cu atasul cand esti pe GPL. Butelia poate fi pusa si in spatele scaunului de la atas. E loc de un recipient mai mare si incape si plamanul cu regulatorul. Teava trece pe langa prinderile atasului si se deconecteaza la mersul solo de la un "coclender" :laugh: restul instalatiei ramanand pe motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...