Sari la conținut

Releu de incarcare (regulator) reloaded


Postări Recomandate

Buna ziua, am un K1 si deabea am schimbat releul de incarcare deoarece cel vechi era in scurt. In schimb am si cu asta probleme cu incarcarea la relanti 1000rpm fara far aprins imi arata vreo 12,8V daca aprind faza scurta 12,3V iar daca mai aprind si faza lunga se duce in 8-9V iar motorul incepe sa balbaie si se stinge/aprinde succesiv bordul iar dupa ce sting toti consumatorii tensiunea ramane in jur de 11V fara a se mai ridica chiar daca turez. Daca opresc si o repornesc cu greu incarca iar cat farul este stins, incarca doar daca o tin in 2000rpm. ma poate ajuta careva cu o ideie ceva? Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca esti convins ca releu e bun, trebuie masurat ce iese din alternator. Poate ai o problema acolo cu stator, rotor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ridica ralantiul la 1300rpm cat trebuie si refa masuratorile.Masoara tensiune pe alternativ cu mufa conectata la releu si fara releul conectat si vezi daca valorile sunt identice intre faze si sa depaseasca 14V conectat cu releul conectat si peste 30V cu el deconectat (55V la 5000rpm)verifica rezistenta intre faze(0.3 ohmi)si izolatia la masa(infinit).

Editat de Indian73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte bune reomandarile de mai sus;diferente de tensiune intre faze in gol,poate indica spire in scurtcircuit pe una din infasurari.Daca diferenta apare cu releul cuplat,vinovat poate fi un contact imperfect intre faze si releu.

Se poate verifica generatorul,la ralanti,cu releul decuplat,iar ca sarcina intre cate doua faze se foloseste cate un bec de 12V/55W,sau mai mare.Toate trei becurile trebuie sa lumineze cu aceeasi intensitate.Se poate folosi un singur bec,masurandu-se tensiunea,care trebuie sa fie identica la toate trei verificari. Testul se face doar la ralanti,daca se tureaza motorul,becurile se ard,tensiunea fiind direct proportionala cu turatia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare!! am si eu o nelamurire..am cumparat un releu de incarcare nou.. mufa nu se potriveste cu acest releu voi fi nevoit sa renunt la mufa si sa folosesc decat papucii direct..dar pt asta am neviue sa stiu care e plusu la acest releu cele trei faze se vad restu.....nu stiu si nu vreau sa il ard de nou..cum aflu polaritatea corecta???

post-49079-0-27212000-1343304627_thumb.jpg

Editat de leonidos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu un multimetru ar trebui sa poti identifica plusul si minusul. Pui multimetrul pe pozitia dioda, firul negru il pui pe una din faze iar cel rosu il pui pe una din bornele plus sau minus. Daca pe multimetru iti apare o valoare cuprinsa intre 400 si 700 atunci borna pe care ai pus firul rosu este plusul. Daca pe multimetru iti apare valoarea 1 atunci muta firul rosu pe cealalta borna. Ca sa fii sigur, dupa ce crezi ca ai identificat corect + si - , pui firul rosu de la multimetru pe + si cel negru pe -, daca totul e OK ar trebui sa citesti o valoare aproximativ dubla decat cea din prima verificare.

 

O alta metoda, pe care o poti aplica si fara multimetru presupune folosirea unor sigurante fuzibile de valori f mici, gen 0,5A sau mai mici. Daca alimentezi releul din baterie printr-o siguranta, aceasta se va arde daca ai inversat bornele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare!! am si eu o nelamurire..am cumparat un releu de incarcare nou.. mufa nu se potriveste cu acest releu voi fi nevoit sa renunt la mufa si sa folosesc decat papucii direct..dar pt asta am neviue sa stiu care e plusu la acest releu cele trei faze se vad restu.....nu stiu si nu vreau sa il ard de nou..cum aflu polaritatea corecta???

sal. ce motocicleta ai?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal. ce motocicleta ai?

este vorba de un maxiscuter...dar sa rezolvat.

 

Cu un multimetru ar trebui sa poti identifica plusul si minusul. Pui multimetrul pe pozitia dioda, firul negru il pui pe una din faze iar cel rosu il pui pe una din bornele plus sau minus. Daca pe multimetru iti apare o valoare cuprinsa intre 400 si 700 atunci borna pe care ai pus firul rosu este plusul. Daca pe multimetru iti apare valoarea 1 atunci muta firul rosu pe cealalta borna. Ca sa fii sigur, dupa ce crezi ca ai identificat corect + si - , pui firul rosu de la multimetru pe + si cel negru pe -, daca totul e OK ar trebui sa citesti o valoare aproximativ dubla decat cea din prima verificare.

 

O alta metoda, pe care o poti aplica si fara multimetru presupune folosirea unor sigurante fuzibile de valori f mici, gen 0,5A sau mai mici. Daca alimentezi releul din baterie printr-o siguranta, aceasta se va arde daca ai inversat bornele.

am aplicat metoda cea mai simpla cu siguranta..nu am gasit sicuranta asa mica am facut una ceva mai mare cu o litza subtire..dar din fericire am nimerit bine din prima... am studiat schema electrica al scuterului si m-am luminat putin.. :) merci mult oricum :cheers:

Editat de leonidos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...