Motoristu Virog Postat Octombrie 3, 2006 Share Postat Octombrie 3, 2006 Am prezentat problema si in topicul Kawa Vulcan dar nu am fost lamurit k lumea, de aceea lansez intrebarea si aici la service...Mi-am pus tobe goale va motor(VN 1500 SE 1994) si faza e ca da rateuri in frana de motor. Bun perfect normal. Dar problema intervine in momentul in care motorul desi cald la ralanti da usoare rateuri insa doar pe pistonul din fata, iar celalalt orice i-asi face nu da nici un rateu. Mi se pare curioasa chestia avand in vedere faptul ca am pus bujii noi. Dati-mi si mie un sfat fratilor sa nu mor prost... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Wanderer Postat Octombrie 4, 2006 Share Postat Octombrie 4, 2006 Am prezentat problema si in topicul Kawa Vulcan dar nu am fost lamurit k lumea, de aceea lansez intrebarea si aici la service...Mi-am pus tobe goale va motor(VN 1500 SE 1994) si faza e ca da rateuri in frana de motor. Bun perfect normal. Dar problema intervine in momentul in care motorul desi cald la ralanti da usoare rateuri insa doar pe pistonul din fata, iar celalalt orice i-asi face nu da nici un rateu. Mi se pare curioasa chestia avand in vedere faptul ca am pus bujii noi. Dati-mi si mie un sfat fratilor sa nu mor prost... Uite cum vad eu problema... Esapamentul unei motociclete nu foloseste numai la atenuarea zgomotului, ci este o componenta foarte importanta de "tuning". In functie de scopul motocicletei (curse, touring, street) esapamentul e modificat ca sa permita functionari optime ale motorului in plaje de turatie specifice (high, medium, low rpm). Scurgerea gazelor prin esapament nu e continua ci in pulsuri. E ca o unda, cu maxime si minime. La turatia optima pt. care esapamentul a fost proiectat, in momentul admisiei de combustibil, atunci cand supapele de evacuare si admisie sunt deschise simultan (au un anumit timp de suprapunere), esapamentul creeaza o depresiune in dreptul supapelor de evacuare, ajutand astfel la umplerea mai buna a cilindrilor cu amestec proaspat. Cand ai pus tobele goale, tu ai stricat acest echilibru astfel: 1. Rateurile din esapament se datoreaza din cauza amestecului impropriu. Tobele goale permit o cantitate mai mare de aer sa intre in cilindri si amestecul in cazul asta e mai sarac. Cand schimbi esapamentul, sau filtrul de aer cu unul 'high flow', gen K&N, trebuie sa pui si alte jigloare in carburatoare ca sa restabilesti proportia corespunzatoare de aer/benzina. Un tuning perfect nu poti obtine decat pe un dinamometru. 2. Diferentele intre cilindri la tine se datoreaza lungimii diferite a tevilor de esapament, care determina pulsuri diferite pe esapament. In general, pt. uz obisnuit, schimbarea esapamentului produce mai mult zgomot fara foloase reale. La curse, esapamentele pretentioase de cca $1500 USD, dupa reglaje atente, produc un castig de cca.5 CP la turatii maxime si sunt si mai usoare. Pilotii experimentati pot sa folosesca acest avantaj pt. ca tin motorul in turatii mari, dar pe strada un asemenea esapament nu aduce decat injuraturi de la vecinii pe care-i trezesti cand vii noaptea de la cafenea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Octombrie 4, 2006 Share Postat Octombrie 4, 2006 si injuraturile sunt misto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaip Postat Octombrie 4, 2006 Share Postat Octombrie 4, 2006 Cum iti dai seama ca rateurile sint numai la pistonul din fata ? Idei : - daca ai filtru de aer nou, bujii noi, verifica si sincronizarea carburatoarelor. - motoru v-twin functioneaza 'asimetric', adica intervalul intre ciclurile de evacuare al pistonului 1 si 2 nu este egal cu timpul dintre 2 si 1. Din aceasta cauza este posibil sa ai rateuri numai la un piston, iar acest lucru sa fie perfect normal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motoristu Virog Postat Octombrie 4, 2006 Autor Share Postat Octombrie 4, 2006 Uite cum vad eu problema... Esapamentul unei motociclete nu foloseste numai la atenuarea zgomotului, ci este o componenta foarte importanta de "tuning". In functie de scopul motocicletei (curse, touring, street) esapamentul e modificat ca sa permita functionari optime ale motorului in plaje de turatie specifice (high, medium, low rpm). Scurgerea gazelor prin esapament nu e continua ci in pulsuri. E ca o unda, cu maxime si minime. La turatia optima pt. care esapamentul a fost proiectat, in momentul admisiei de combustibil, atunci cand supapele de evacuare si admisie sunt deschise simultan (au un anumit timp de suprapunere), esapamentul creeaza o depresiune in dreptul supapelor de evacuare, ajutand astfel la umplerea mai buna a cilindrilor cu amestec proaspat. Cand ai pus tobele goale, tu ai stricat acest echilibru astfel: 1. Rateurile din esapament se datoreaza din cauza amestecului impropriu. Tobele goale permit o cantitate mai mare de aer sa intre in cilindri si amestecul in cazul asta e mai sarac. Cand schimbi esapamentul, sau filtrul de aer cu unul 'high flow', gen K&N, trebuie sa pui si alte jigloare in carburatoare ca sa restabilesti proportia corespunzatoare de aer/benzina. Un tuning perfect nu poti obtine decat pe un dinamometru. 2. Diferentele intre cilindri la tine se datoreaza lungimii diferite a tevilor de esapament, care determina pulsuri diferite pe esapament. In general, pt. uz obisnuit, schimbarea esapamentului produce mai mult zgomot fara foloase reale. La curse, esapamentele pretentioase de cca $1500 USD, dupa reglaje atente, produc un castig de cca.5 CP la turatii maxime si sunt si mai usoare. Pilotii experimentati pot sa folosesca acest avantaj pt. ca tin motorul in turatii mari, dar pe strada un asemenea esapament nu aduce decat injuraturi de la vecinii pe care-i trezesti cand vii noaptea de la cafenea. Iti dai seama ca la un chopper nu se urmareste marirea performantei . Eu personal am fost deranjat de ideea de a calari un motor masiv dar mut . Asadar am optat pt tobe zgomotoase dar nu cred ca e asa complicata chestiunea avand in vedere ca dupa montarea noilor tobe carburatoarele au fost reglate dupa noul esapament. Am auzit totusi varianta ca s-ar putea sa fie dusa membrana de la un carburator. Sau cu cat e mai lunga toba cu atat probabilitatea rateurilor creste? Cum iti dai seama ca rateurile sint numai la pistonul din fata ? Pai simplu... ascult la evacuari. Fiind goale nu e greu sa-ti dai seama. Si daca pui palmele se simte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Octombrie 4, 2006 Share Postat Octombrie 4, 2006 Eu presupun ca rateurile apar doar la o singura toba fiindca cele doua tobe nu sunt egale ca si lungime.. eu presupun ca auzi de la toba mai scurta?!? ...doar o presupunere... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Wanderer Postat Octombrie 5, 2006 Share Postat Octombrie 5, 2006 Iti dai seama ca la un chopper nu se urmareste marirea performantei . In fapt cred ca multi asta urmaresc, pe langa sunet. Daca te uiti la Vance & Hines de ex., care fac esapamente pt. cruisers, ei chiar cu asta se lauda... performance exhausts... http://vanceandhines.com/b102_powershots_k_v20.html Nu se urmareste marirea performantei la fel ca la o motocicleta de curse, e adevarat. La un cruiser se urmareste sa aiba un torque mai mare la turatii mici si medii. Btw... Vulcan-ul e un cruiser nu un chopper, in afara eventual de cele transformate in choppers. Eu personal am fost deranjat de ideea de a calari un motor masiv dar mut . Asadar am optat pt tobe zgomotoase dar nu cred ca e asa complicata chestiunea avand in vedere ca dupa montarea noilor tobe carburatoarele au fost reglate dupa noul esapament. Am auzit totusi varianta ca s-ar putea sa fie dusa membrana de la un carburator. Sau cu cat e mai lunga toba cu atat probabilitatea rateurilor creste? Cred ca daca membrana era dusa aveai probleme mai mari. Nu cred ca cu cat e mai lung cu atat e mai probabil sa dea rateuri. Esapamentul fiind un sistem armonic vor fi anumite lungimi care vor favoriza aparitia rateurilor. Insa avand in vedere ca s-a umblat la carburatoare, esti sigur ca reglajul e bun? Daca e facut 'dupa ureche' se prea poate sa nu fie chiar cum trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticalosu Postat Octombrie 5, 2006 Share Postat Octombrie 5, 2006 sal ! fac pariu ca daca montezi o toba "nemodificata" nu mai da rateuri! tu scotindui sitele i-ai dat posibilitatea sa traga aer(oxigen) pe toba(la deccelerare) gasele nearse din toba se amesteca cu aerul "proaspat" supt prin finele tobei si la urmatoarea deschidere a supapei de evacuare se produce o "explosie" in toba.... cam asta e tot! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cbrxx Postat Octombrie 5, 2006 Share Postat Octombrie 5, 2006 In fapt cred ca multi asta urmaresc, pe langa sunet. Daca te uiti la Vance & Hines de ex., care fac esapamente pt. cruisers, ei chiar cu asta se lauda... performance exhausts... http://vanceandhines.com/b102_powershots_k_v20.html Nu se urmareste marirea performantei la fel ca la o motocicleta de curse, e adevarat. La un cruiser se urmareste sa aiba un torque mai mare la turatii mici si medii. Btw... Vulcan-ul e un cruiser nu un chopper, in afara eventual de cele transformate in choppers. Cred ca daca membrana era dusa aveai probleme mai mari. Nu cred ca cu cat e mai lung cu atat e mai probabil sa dea rateuri. Esapamentul fiind un sistem armonic vor fi anumite lungimi care vor favoriza aparitia rateurilor. Insa avand in vedere ca s-a umblat la carburatoare, esti sigur ca reglajul e bun? Daca e facut 'dupa ureche' se prea poate sa nu fie chiar cum trebuie. In primul rand trebuie mers pe varianta carburatie adica sa se regleze amestecul optim(se vede si din culoarea bujiei,tre sa fie brun deschis),la wr-ul meu cand am schimbat toba tot asa aveam rateuri(dar dupa reglaj si cu o bujie noua au disparut in proportie de 90%),ieseau chiar flacari din toba.Daca persista problema atunci ramane varianta ca o supapa de evacuare nu inchide ca lumea si scapa ceva gaze nearse in toba care explodeaza la evacuare(chiar o masurare de compresie te poate lamuri,ca nu tre sa fie diferente mari intre cele 2 cilindri).Daca ai problema la membrana,motorul nu accelereaza ca lumea,parca ti-ar taie cineva benzina,ceea ce nu e in cazul tau.Sper sa gasesti solutia cat mai curand! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
freeman Postat Octombrie 5, 2006 Share Postat Octombrie 5, 2006 iti spun eu.am motor in V.tobe modificate. vei observa ca si atunci cand se incalzeste motorul,prima data scoate fum pe o teava pana se incalzeste,dupa care pe cealalalta teava.idee e ca la cilindrul din fata linia de evacuare este mai mare iar in interior(fiid gol dupa cum ai spus) se acumuleaza gaze care la un moment dat dau in autocombustie=rateu. In mare si fara explicatie stiintifica cam asta e. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motoindianu Postat Octombrie 5, 2006 Share Postat Octombrie 5, 2006 La un v-2 carburatoarele se regleaza asimetric, in functie de CO pe fiecare cilindru in parte. Asta daca bineinteles carburile sunt sincronizate corect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.