Alex_gsxr Postat Martie 21, 2011 Share Postat Martie 21, 2011 aici iti dau dreptate hai gandeste-te un pic, repetam.. avem 2 pistonase legate de un furtun.... unu-l impinge pe alalt, cursa aluia impins se modifica din cauza uzurii, cursa primului nu se modifica si ea? prefer mai mult sa citesc decat sa scriu pe aici, mare majoritate au probleme la capitolul comunicare, nu imi e simpatic belbody, chiar imi e antipatic din anumite motive, nu incerc sa ii iau apararea, dar decat sa faci spume aiurea pe aici si sa contrazici lumea mai bine pune mana pe o carte de fizica, una de mecanica, o carte tehnica, vezi ce scrie acolo si mai gandeste-te la ceea ce scrii tu pe aici. vezi ca sunt persoane care pot sa creada ce scrii tu fara sa verifice sau sa consulte mai multe surse Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Calin26 Postat Martie 21, 2011 Share Postat Martie 21, 2011 Belbody..nu te mai chinui sa-i explici. E mai greu de cap baiatul sau nu vrea sa inteleaga si gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_gsxr Postat Martie 21, 2011 Share Postat Martie 21, 2011 (editat) nu stiu care e cauza problemei, dar daca etrierele sunt ok, nu pierd lichid, furtunele ok, si ai facut aerisirea bine, eventual schimbat si lichidul cel mai probabil e ca pompa de frana sa aiba o problema Editat Martie 21, 2011 de Alex_gsxr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bec Postat Martie 21, 2011 Share Postat Martie 21, 2011 Belbody..nu te mai chinui sa-i explici. E mai greu de cap baiatul sau nu vrea sa inteleaga si gata. poate ca sunt greu de cap, s-a trezit tarata-n tine? ai ceva de adaugat sau doar vrei sa subliniezi cat de greu de cap sunt eu? sunt destul de greu, mai ales cand stiu ca am dreptate. @Belbody, am inteles rationamentul tau insa la mobre pompa lucreaza diferit, reglajul de pe maneta e fix pentru asta pus acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_gsxr Postat Martie 21, 2011 Share Postat Martie 21, 2011 poate ca sunt greu de cap, s-a trezit tarata-n tine? ai ceva de adaugat sau doar vrei sa subliniezi cat de greu de cap sunt eu? sunt destul de greu, mai ales cand stiu ca am dreptate. @Belbody, am inteles rationamentul tau insa la mobre pompa lucreaza diferit, reglajul de pe maneta e fix pentru asta pus acolo. [/quote reglajul respectiv, cel de pe levier, iti permite sa setezi distanta intre levier si semighidon, nu toti oamenii au degetele la fel de lungi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 21, 2011 Share Postat Martie 21, 2011 @Belbody, am inteles rationamentul tau insa la mobre pompa lucreaza diferit, reglajul de pe maneta e fix pentru asta pus acolo. No bine, dar nu toate au reglaj, a mea nu are. Fara suparare, tu nu stii cum lucreaza sis de franare. Am incheiat, nu mai scriu aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Martie 21, 2011 Share Postat Martie 21, 2011 @Belbody, am inteles rationamentul tau insa la mobre pompa lucreaza diferit, reglajul de pe maneta e fix pentru asta pus acolo. Bec ... omule ... gresesti. Setarea la levierul de frana este din 2 motive si ti le enumar mai jos: 1. pentru a seta lungimea cursei in functie de degetele fiecaruia; 2. pe circuit ... sau "pe cheia" sistemul de franare isi pierde din randament o data cu incingerea placutelor si a lichidului de frana peste o anumita temperatura ... din acest motiv, riderul isi poate regla in mers (daca are leviere rizoma sau lsl sau alta firma cu reglaj rapid) cursa levierului astfel incat sa o apropie de sentimentul lui de siguranta. Si ca sa-ti intaresc aceasta explicatie (adica numarul 2.) cauta valorile de temperatura pentru fiecare din cele 2 tipuri de lichid de frana moderne (DOT 4 si DOT 5.1) la care isi pierd randamentul sub punctul critic. Placutele se incing pe disc, si fiind in contact cu etrierul si pistonasele, se transfera caldura in lichid si furtune. D-aia furtunele racing nu sunt de cauciuc cu tresa de panza ... pentru ca fiecare micron de dilatare al furtunului in combinatie cu pierderea de randament a lichidului o data cu marirea temperaturii ... face o frectie ... si mori ca prostu ... deci de-aia reglajul ala e folosit in curse, pentru ca fiind cursa mai mare la frana, automat echilibreaza randamentul franelor prin volum, (mm3) cand lichidul e pishat din cauza temperaturii. Daca n=ai inteles zi-mi ce .. si-ti explic pe privat. In cazul de fatza, initiatorul topicului nu a mai raspuns ... nu stim daca are sau nu reglaj, si chiar daca are, frana trebuie sa-i inghetze (la rece) cu valoarea minima a setarii din levier, indiferent ce grosime au placutele !!!!!!! PLM .. m-am plictisit ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bec Postat Martie 22, 2011 Share Postat Martie 22, 2011 AVETI DREPTATE, am schimbat lichidul de frana si tot asa e maneta, furtunul arata bine dar o sa-l schimb sa vedem ce se intimpla. am pus si o platbanda mai groasa decat discul intre placute si tot jos tine , deci am aberat io pana acum pm. nu inteleg ce are, frana tine, blocheaza roata dar tine foarte aproape de maneta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 22, 2011 Share Postat Martie 22, 2011 No asa mai vii de acasa.. Eu tind sa cred ca ori e futata pompa.. ori furtunele sunt imbatranite rau de tot si-s elastice. Partea cu pompa nu o cred, adica odata ce tine la un punct,, inseamna ca nu scapa, deci singura explicatie e ca furtunele se umfla si presiunea in loc sa ajunga pe placuta se pierde aiurea, cand eliberezi maneta furtunu se decomprima si intoarce lichidul in paharel si tot asa... De-aia se pun furtune invelite metalic, sau chiar tevi metalice, ca sa nu se "umfle" nimic pe traseu.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Martie 22, 2011 Share Postat Martie 22, 2011 (editat) AVETI DREPTATE, am schimbat lichidul de frana si tot asa e maneta, furtunul arata bine dar o sa-l schimb sa vedem ce se intimpla. am pus si o platbanda mai groasa decat discul intre placute si tot jos tine , deci am aberat io pana acum pm. nu inteleg ce are, frana tine, blocheaza roata dar tine foarte aproape de maneta, Un om care recunoaste ... este un om bun orice-ar insemna "bun" in contextul dat ... Editat Martie 22, 2011 de nervOptik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bec Postat Martie 22, 2011 Share Postat Martie 22, 2011 (editat) No asa mai vii de acasa.. Eu tind sa cred ca ori e futata pompa.. ori furtunele sunt imbatranite rau de tot si-s elastice. tot asa ma gandeam si eu, ca n-are cum sa fie pompa, furtunu arata foarte bine, l-am indoit, nu-i imbatranit(cel putin la exterior) comand acu kit reparatie pentru pompa, e mai ieftin decat furtunu, pm e asa frumos afara... @nerv , nu vad dece nu as recunoaste, ma scot din sarite aia de le pui adevaru in fata si ei nu ca eu am dreptate. treaba e ca nu m-am inselat numai eu aici, sunt cativa amici motociclisti care mi-au spus acelasi lucru, schimba discu... Editat Martie 22, 2011 de bec Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
X-eL Postat Martie 22, 2011 Share Postat Martie 22, 2011 Eu am exact aceeasi problema pe ZZR, si a aparut fix dupa ce am demontat etrierii sa-i curat si am pierdut o garnitura (una din cele 2 care vin intre jumatati) si am inlocuit-o cu una aproximativ la fel. De pierdut nu pierde lichid dar simptomele sunt exact aceleasi. In zilele care urmeaza o sa fac rost de o garnitura originala si o sa va pot spune in ce fel s-a remediat sau nu problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
testos Postat Martie 22, 2011 Share Postat Martie 22, 2011 poate e maneta indoita.. poate fi furtunul imbatranit si se umfla..........zic si io...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Martie 22, 2011 Share Postat Martie 22, 2011 ...sunt cativa amici motociclisti care mi-au spus acelasi lucru, schimba discu... Pune mana pe cartea de service de la motoreta ta ca o gasesti online pdf, sau cere-o pe topicul de carti ... si vezi ca acolo scrie la disc "minimum thickness" ... iei un amarat de shubler si verifici sa aibe grosimea minima care e scrisa in carte. Daca o are, atunci problema ta nu e discul/discurile ... Am scris in primele mele posturi de pe topicul asta ca la motorete mai vechi, conteaza (ilogic) totusi si grosimea placutelor. E impropriu spus ilogic ... ar fi o explicatie ... probabil pistonasele se retrag mai mult decat trebuie dupa ce a fost actionata frana din cauza uzurii/depunerilor de pe cilindrul pistonaselor ... si cand garnitura ajunge in locul ala, la detensiuonare, trage pistonasul si departeaza placutele mai mult decat trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bec Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 mda, am schimbat pistonul pompei de frana (kit rep master cyl), si oringurile de la etrier, am aerisit cu pompa de vacum, ESTE FIX LA FEL !!!!!!!!!!!!!!!! de disperare am indoit maneta si acum nu mai e asa la indemana ........ ffs Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabriel03 Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 (editat) mda, am schimbat pistonul pompei de frana (kit rep master cyl), si oringurile de la etrier, am aerisit cu pompa de vacum, ESTE FIX LA FEL !!!!!!!!!!!!!!!! de disperare am indoit maneta si acum nu mai e asa la indemana ........ ffs am spus mult mai devreme,in primele posturi.furtunurile de frana imbatrinite.asa tine si la mine ,dar eu ma joc din reglajul manetei de frana.atat ti-a mai ramas Mesaj completat am spus mult mai devreme,in primele posturi.furtunurile de frana imbatranite.asa tine si la mine ,dar eu ma joc din reglajul manetei de frana.atat ti-a mai ramas Editat Martie 25, 2011 de gabriel03 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bec Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 da.. si eu am spus tot mai devreme ca furtunul meu nu-i imbatranit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 da.. si eu am spus tot mai devreme ca furtunul meu nu-i imbatranit... How do you know? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bec Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 How do you know? mi-a spus o pasarica... pui pariu pe-un disk de frana ca nu-i furtunu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 Daca nu e furtunu atunci e pompa, adica nu e cea originala, e pusa una mai mica.. asta ar fi o idee. Ideea doi, cand ai umblat la etrier ai umblat si la acele axe glisoare? Alea sunt bine merci, unse, culiseaza cum trebuie? Mesaj completat M-am uitat acu in manualul de transalp la troubleshooting la frana.. problema cu sa tina prea jos nici nu exista... La: Brake lever soft or spongy - air bubbles in hydraulic system; - low fluid level; - hydraulic system leaking; - faulty dust seal or piston seal. acuma vezi si tu care e.. Mesaj completat Mai bag o cauza posibila si fff plauzibila. Ai discul uzat neuniform sau/si ovalizat. E de-ajuns ca discul sa aiba o bataie de 1-2mm si tu sa nu o simti in maneta.. dar care sa-ti impinga dupa fiecare franare pistonasul inapoi in etrier. Si daca pistonul iti intra in etrier la loc 2mm.. atunci clar pompa are nevoie de cursa lunga ca sa ti-l apropie iar pe disc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bec Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 Daca nu e furtunu atunci e pompa, adica nu e cea originala, e pusa una mai mica.. asta ar fi o idee.Ideea doi, cand ai umblat la etrier ai umblat si la acele axe glisoare? Alea sunt bine merci, unse, culiseaza cum trebuie? Mesaj completat M-am uitat acu in manualul de transalp la troubleshooting la frana.. problema cu sa tina prea jos nici nu exista... La: Brake lever soft or spongy - air bubbles in hydraulic system; - low fluid level; - hydraulic system leaking; - faulty dust seal or piston seal. acuma vezi si tu care e.. alta pompa nu are cum sa fie pentru ca a intrat pistonul de reparatie pentru ea. glisoarele au garnituri noi noute si vaselina high temp cat cuprinde, lucreaza foarte frumos . am aerisit cu pompa si cu maneta pana m-am plictisit, dar repet, maneta tine foarte jos dar nu este "spongy" o sa-i schimb disk, furtun, placute si alta maneta cand or aparea fonduri, daca tot nu tine....ma apuc de horticultura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 schimba discu... dar... aa, inca 1 question... maneta tine jos ATUNCI cand nu misti mobra din loc??? Ca daca da, atunci teoria mea cu discu de mai sus pica.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 alta pompa nu are cum sa fie pentru ca a intrat pistonul de reparatie pentru ea. glisoarele au garnituri noi noute si vaselina high temp cat cuprinde, lucreaza foarte frumos . am aerisit cu pompa si cu maneta pana m-am plictisit, dar repet, maneta tine foarte jos dar nu este "spongy" o sa-i schimb disk, furtun, placute si alta maneta cand or aparea fonduri, daca tot nu tine....ma apuc de horticultura Nu te apuca sa schimbi discul fara sa-l masori ianinte... vezi valoare minima din carte. Incepe cu placutele, daca si ele sunt aproape consumate... sunt mai ieftine. Daca dupa ce ai schimbat placutele iti merge ok ... n-o lasa asa .. desfa etrierii si curata cu spray special de etrieri sau lichid de frana cilindrii unde culiseaza pistonasele ! Eu insist sa cred ca e de la placute ... pentru ca s-a depus jeg pe ultima parte a cilindrilor pistonashelor ... ti-am scris 2 pagini mai in spate ... /index.php?...t&p=2789730 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabriel03 Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 (editat) mi-a spus o pasarica... pui pariu pe-un disk de frana ca nu-i furtunu? eu aveam placutele foarte bune si pe disc nu se cunoaste deloc uzura si asa facea si face.eu sunt convins ca este de la furtun.ale mele sunt stock.de ce cred asta? pentru ca apas frana pana se blocheaza fata si dau drumul la ambreiaj si moare acolo.tine la un punct maneta.eu o apas mai tare si se simte elastica.toata presiunea unde sa se mai duca?decat sa se dilate furtunurile?asa vad eu in situatia data.(daca spui ca pompa este buna,placute ok,disc ok) Editat Martie 25, 2011 de gabriel03 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bec Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 @Nerv discul meu e varza, 3-4 mm mancat si valurit si un pic stramb, nici nu are sens sa il masor ,se vede la ochi Pistonasele le-am curatat mai devreme cand am schimbat si garniturile din etrier, sunt ca noi. (am consumat 2 sprayuri de brake cleaner pe etrier si pompa) @gabriel tie macar ti se blocheaza fata, eu nu pot sa o blochez dar maneta NU este elastica, bine, am si gume cu 2-300km, conti sportattack, tu ai putea sa incerci o aerisire mai serioasa pentru ca elasticitatea poate fi si de la un pic de aer , oricum merita incercat inainte sa schimbi furtunele.. hai ca nu mai conteaza am primit fonduri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.