Jump to content

Adrenaline Shot - 2004 Yamaha R1


Method
 Share

Recommended Posts

Fiecare an a avut o motocicleta definitorie.In 2004,Yamaha a venit cu un R1 care avea sa influenteze enorm look-ul si tehnica anilor urmatori.Forme superbe si tehnologie pe masura.O motocicleta iconica cu foarte mare personalitate si total neadecvata pt viata de zi cu zi,insa sunt indragostit iremediabil de ea.

post-27208-1301644774_thumb.jpg post-27208-1301645005_thumb.jpg post-27208-1301644957_thumb.jpg

post-27208-1301644633_thumb.jpg post-27208-1301644731_thumb.jpg post-27208-1301644909_thumb.jpg post-27208-1301645102_thumb.jpg

O am de 1 an si ceva/7000km+.Nici un incident,mecanic ireprosabila pana acum.Frane extraordinare(feedback,putere,sunt perfecte),greoaie la viteze mici,peste 50kmh incepe sa se simta bine,suspensie dura dar buna,toata motocicleta se simte f inchegata,cutie precisa,ambreiaj dur,injectie brutala,puterea pana in 3000 e inexistenta,dupa 3000 creste rapid,pe la 6-7000 e un gol de putere si explodeaza pe la 8-9000 tinand-o tot asa pana peste 13000.Pozitia pe ea e…hai sa zicem ca daca nu te cheama Valentino si nu esti intr-o forma fizica extraordinara,o sa te plangi de spate si de incheieturi :).Stilul meu de mers caracterizat de multi prieteni ca “batranesc” nu prea ii place dar ne impacam bine atata timp cat nu o calc pe bataturi.Ce nu ii place :

- touringul - dupa 200 km te dor toate alea

- drumurile proaste – fata te scutura rau iar spatele e foarte predispus sa piarda aderenta datorita suspensiei dure

- orasele – ghidonul te apleaca mult pe ea,e greoaie la mers sub 30,apa urca imediat la 100,noroc ca are 2 coolere

- incepatorii – motocicleta se simte grea (centrul de greutate destul de ridicat),puterea mare neliniara(180 cai la motor,in jur de 153 de cai la roata),suspensia si franele dure,pozitia mult aplecata in fata formeaza un pachet total incompatibil pt un incepator chiar si trecut de varsta bravadelor

- cei care o bruscheaza,cei care vor “sa o dea pe o roata”- rareori poti deschide gazul in totalitate pe curbe,in vit 1 si 2 e cam salbatica si mi s-a intamplat ori sa pierd aderenta pe spate ori sa se ridice fata ori mai rar sa vobleze (lucru bine stiut de posesorii de R1 mai vechi)

- cocalarii – cei care vor “sa agate” cu ea mergand cu 20 la ora “sa-i vada lumea” or sa oboseasca imediat si o sa se lase pagubasi garantat

- pasagerii si bagajele – locul al doilea e o bucatica mica de padding fara manere si avand in vedere ca e foarte cocotat si in spatele rotii,orice pasager peste 40 kg iti va dezechilibra toata motocicleta la cea mai mica miscare.Sub scaun ai loc doar pt un pachet de tigari.

Ce ii place :

- sa mearga pe curbe pe un drum bun si fara trafic sau pe un circuit cu cineva experimentat in sa(eu cu circuitul suntem paraleli,asa ca tre sa mai astepte :D)

 

Ce as mai pune pe ea daca as avea niste bani in plus: niste finale akrapovic,leviere (frana si ambreiaj) rizoma ( cele originale sunt cam mari) si un gear indicator.

Per total una din cele mai frumoase motociclete facute vreodata in opinia mea ,genul de motor care iti ridica pulsul chiar si cand sta pe loc.

Link to comment
Share on other sites

Cu adevarat un icon in categoria celor de 1000 cm3..Tandusi titlul timp de cativa ani buni.Cu adevarat nu sunt motociclete de turing dar este o motocicleta pe care banuiesc ca dai un ride fara ati pune problema ,,Daca ma doare spatele?''.Stilul probabil este unul safe dar caracterziat ca fiind batranesc..Este o bijuterie pe 2 roti,banuiesc ca nu te atrage evacuarile celor de la YOSHIMURA?:-D

..
Link to comment
Share on other sites

Si daca tot ai deschis topicul asta hai sa iti spun si eu unele probleme pe care le poti intampina:

- dupa un anumit timp ai sa vezi ca furca fata nu mai lucreaza cum trebuie...remediu : trebuie schimbat uleiul din ea la fiecare 15.000 km sau puse internale de r1 2007-2009 ( se potrivesc).

-oala de la ambreiaj la un moment dat o sa inceapa sa bata... ( se schimba si aia ) intra in categoria consumabilelor.

-pompa frana fata uneori nu e chiar asa cu ti-o doresti ... ( se schimba cu un brembo radial 18-20 sau altceva).

- mai sunt cateva mici dar nu mi le amintesc ... tre sa ma duc sa imi iau scaunelul sa ma asez langa ea sa o privesc si mai gasim una alta ici colo.

 

 

Hai cu vara

Link to comment
Share on other sites

 

-Touring 200 dintr-o bucata sau cam atat reusesti sa faci intr-o zi?

-Manerele pasagerului sunt o prostie americana. Sa presupui ca cineva se va tine de 2 bari micute sub sezut pe un motor ce accelereaza de la 0 la 200 in +-10 secunde este o tampenie mare. Pe un motor sport pasagerul se reazama cu mainile in rezervor la franare si curbe respectiv le inclesteaza in jurul pilotului in timpul unor accelerar bruste.

- Ai incercat sa reglezi putin suspensia? Pentru greutatea ta, respectiv pentru drumurile excelente din patrie? S-ar putea sa se imbuntateasca foarte mult tinuta de drum (aderenta pe suprafete de asfalt mioritice respectiv confortul pilotului). O fi R1 superbike dar nu are TTX din fabrica. :D

- Sub 3000 nu are putere nici superbike 4L, cred :D, golul de putere ai putea sa il elimini cu tobe aftermarket sau un powercommander daca zici ca tii asa mult la ea, cu un PC vei imbunatatii raspunsul acceleratiei in orice tura.

- In oras frige si a mea, i-am montat intrerupator la alimentarea ventilatorului si o tin sub 95 grade tot timpul in oras, e mult mai sigur decat sistemul de fabrica ce a fost proiectat pentru alte aplicatii decat tarasul prin oras. Trebuie sa tii minte doar ca nu e bine sa racesti prea mult motorul, in rest sistemul porneste si manual si automat daca uiti cumva sa pornesti. Toate "oboseala" montatului dureaza maxim 40 minute, te costa 5 lei si iti protejezi motorul.

- Parca Rossi nu facea exercitii fizice... :) El este doar pilot, nu pilot fit :D

 

Sper sa te bucuri de ea in continuare! :D

Link to comment
Share on other sites

Mersi tuturor pt comentarii.

Da,ar mere si Yoshi adaptate pe ea,sunt toate foarte scumpe oricum,dar tot nu ar suna asa bine pe a mea ca pe mini-V8 ul ala :)

 

@ Sokatu : Mersi pt sfaturi,deocamdata totul e ok,dar sunt bine de stiut problemele curente cu rn12.

@mistery : Suspensia fata nu ma deranjeaza,spatele l-am strans aproape la max pt ca altfel se ridica fata cand ti-e lumea mai draga.Ma zgaltaie dar macar fata sta pe pamant.Un intrerupator pe ventilator nu e o idee rea,chiar am sa fac treaba asta.Thks.Dupa 150-200 km de mers incepe sa ma cocoseze,daca fac peste 300 in aceeasi zi imi vine sa ma trantesc instant in pat de oboseala.La fel,daca merg juma de ora prin oras cu a 1-a tinut mana in ambreiaj,ma omoara incheieturile,nici nu se compara cu Hornetul :D.

Tu pe 954 cred ca esti boier,aia e o motocicleta ff buna si destul de rara,de cunoscatori.Cand ne prezinti si noua niste poze,un review,niste impresii de pe ea,etc?

Link to comment
Share on other sites

@Method: Felicitari pentru achizitie, dar mai ales pentru review-ul foarte corect si obiectiv facut. Mi-era dor sa citesc niste randuri bine si corect scrise despre un model anume de moto, devenisera plictisitoare si redundante topicurile de " a mea e cea mai tare, cea mai smechera, cea mai ! perfecta" . Mai ales (unii) posesori de vitezane sufera de sindromul asta.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

@Method: Felicitari pentru achizitie, dar mai ales pentru review-ul foarte corect si obiectiv facut. Mi-era dor sa citesc niste randuri bine si corect scrise despre un model anume de moto, devenisera plictisitoare si redundante topicurile de " a mea e cea mai tare, cea mai smechera, cea mai ! perfecta" . Mai ales (unii) posesori de vitezane sufera de sindromul asta.

 

:)

 

 

daca suferi tre sa suferi cu mandrie :D

 

Hai cu vara!!!

Link to comment
Share on other sites

@ Norian :

Mersi de comentarii.

Hihi,da,sunt unii care zic de a lor ca e cea mai tare,cea mai adevarata (mai ales cei cu vitezane).Eu sunt putin mai realist,a mea nu mai e cea mai tare de mult,au aparut de prin 2008 incoace niste motociclete care sunt deja departe rau fata de R1 rn12 (CBR 1000 RR 2008,R1 rn22,BMW S 1000 RR,etc).Insa mi se pare ca a ramas una din cele mai frumoase si mai curat desenate,mai ales dupa ce a iesit BMW-ul asta nou si am mai si vazut 2 in Germania live,si pe verde din ala de zici ca a borat careva mazare pe ele,deci...o avea el 183 cai la roata si o fi super buna si etc,dar nu poti sa-ti iei o motocicleta asa de urata :)

Edited by Method
Link to comment
Share on other sites

Sa o stapanesti sanatos ! Frumos model, cochetez si eu cu ideea la un R1 model ca asta.

 

Dar am o intrebare, modelul 2004 nu e cu toba pe lateral ? Parca din 2005 au inceput cu toba sub sa ..

 

 

Bafta la papat km cu ea , aveti grija unul de celalalt !

Link to comment
Share on other sites

singura motocicleta ce-mi intra in adancul inimii si-mi da fiori numai privind-o...sper cat de curad sa devin posesorul unei asemenea frumusete :D

 

aceeasi senzatie am avut-o si eu, de asta a fost gsxr si nu altceva, daca ai nevoie de informatii legate de modelul asta poti sa ma intebi. am si toate manuale de la 600 750 1100 si 1300 :)

Link to comment
Share on other sites

singura motocicleta ce-mi intra in adancul inimii si-mi da fiori numai privind-o...sper cat de curad sa devin posesorul unei asemenea frumusete :D

 

aceeasi senzatie am avut-o si eu, de asta a fost gsxr si nu altceva, daca ai nevoie de informatii legate de modelul asta poti sa ma intebi. am si toate manuale de la 600 750 1100 si 1300 :)

Link to comment
Share on other sites

aceeasi senzatie am avut-o si eu, de asta a fost gsxr si nu altceva, daca ai nevoie de informatii legate de modelul asta poti sa ma intebi. am si toate manuale de la 600 750 1100 si 1300 :)

tatiii!!! eu zic de r1 04'-08' dpmdv au cel mai reusit designe :D ...ce treaba am eu cu gixerele :D

Link to comment
Share on other sites

tatiii!!! eu zic de r1 04'-08' dpmdv au cel mai reusit designe :D ...ce treaba am eu cu gixerele :D

ca dovada uite ce am pictat in a mea camera :) ....

post-60921-1301822524_thumb.jpg

Edited by puffy2zero10
Link to comment
Share on other sites

Sa o stapanesti sanatos ! Frumos model, cochetez si eu cu ideea la un R1 model ca asta.

 

Dar am o intrebare, modelul 2004 nu e cu toba pe lateral ? Parca din 2005 au inceput cu toba sub sa ..

 

 

Bafta la papat km cu ea , aveti grija unul de celalalt !

 

98-03 = toba pe dreapta

04-prezent = tobe sub Âşa

 

 

Frumoasa motocicleta , se vede de la sute de metri ca e ingrijita si are un propietar care ii rasfata toate poftele , si cred ca e reciproc treaba cu rasfațatu...

 

asfalt uscat !

Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor pt aprecieri. :)

 

@IceCube :

Din 2004 a aparut modelul asta (RN12) cu tobele sub sa.Alte imbunatatiri fata de modelul precedent (RN09) :

2 faruri cu lupa pe scurta (nu mai ai senzatia aia urata de far spart cand esti pe faza scurta) 2 pe lunga

Injectie multipunct (cea dinainte avea un fel de injectie in carburator) - consum destul de mic pt ce stie sa faca

Frane radiale cu pompa radiala brembo si pompa brembo pe spate

Ram air intake

Telescop anti-voblaj

Cadru Deltabox 5 si motor nou-nout inclinat la 40 gr. pt a reduce tendinta de a se ridica de fata

Modelul ramane neschimbat in 2005,in 2006 i-au lungit bascula spate cu 2 cm din cauza tendintei de a ridica fata si am auzit ca se observa o schimbare in bine.

Am vazut ca esti din Bucuresti,motorul asta nu se impaca deloc cu orasele mari si mai ales cu Buc,o sa fie un chin sa mergi pe el pe-acolo,nu ti-as recomanda asa ceva.

 

@ puffy2zero10 : Wow,si eu care credeam ca eu sunt mare fan R1.... :)

Link to comment
Share on other sites

Heh, ma bucur ca te-am inspirat. Teorii pe seama temperaturii lichidului de racire -> efectele nocive asupra motorului poti discuta si cu Jagi care are tot un R1 (de pista). Initial vroiam sa fac ceva cu arsita care imi epila picioarele la fiecare iesire, el m-a convins ca merita treaba asta si pentru sanatatea mecanica a mandriei posesorului :). Este un coleg cu 954 pe threadul dedicat modelului care spunea ca vara la semafoare se da jos de pe motor ca nu suporta caldura. Nu pricep cum e mai important sa fie curat bec motorul decat sa il tii la temperaturi optime dar e treaba lor :)

 

300 km intr-o zi ar fi chin pentru mine. 954 m-a purtat si 1200 km intr-o zi (nu as repeta asta desigur) dar nu ajunge la performantele unui R1.

 

Nu prea simt nevoia sa o prezint pentru ca e aproape stock motorul in afara de crashpads si scarite. E doar o Honda deci nu are nici o caracteristica speciala. Pentru mine este motorul "ala galben de ii voi da kilometrajul peste 100.000 km". Impresii am destule dar nu stiu cat sunt de obiective/pertinente. Nu multi isi cumpara un superbike sa mearga in concediu in ture de 3000km si sa iasa in cate-un weekend la curbe pe Meses sau padurea Bogatii fara a simti nevoia de a pune genunchiul jos. Hmmm, poate totusi voi face un fel de long term report.

Edited by mistery
Link to comment
Share on other sites

@ frigider :

La mers normal cu mici scapari :) imi ia un 6.5 % si asta dupa ce m-am jucat cu tobele putin (in sensul ca le-am scos camerele si am lasat doar pasla si sita de pe margine),inainte imi lua pe la 6.

Cand o mai incord consumul creste pe la 7.5%.

Benzina only 98,cu 95 consuma mai mult.Am bagat 95 de vreo cateva ori cand am luat-o prima data pt ca mi-era frica de putere si vroiam s-o mai temperez,dar a inceput sa faca fitze in sensul ca murea brusc motorul,exact ca la dacie cand e infundat jiglerul de relantiu.De atunci bag only 98 de la Lukoil si n-am mai avut nici o problema.

Consumul mi se pare extrem de rezonabil,1000-le poate scoate consumuri chiar mai bune ca 600-le pt ca nu trebuie turat asa tare ca sa-ti dea o putere rezonabila,pe Hornet imi lua cam 6.Injectia conteaza de asemenea destul de mult,un prieten care are R1 modelul 98 cu carburatoare of course avea consum de 10.Bine,el e mai "sportiv" ca mine la condus :)

@ mistery :

Initial vroiam sa fac ceva cu arsita care imi epila picioarele la fiecare iesire, el m-a convins ca merita treaba asta si pentru sanatatea mecanica a mandriei posesorului

Mie vara mi se incalzeste cadrul din cauza ca se atinge nush cum cu motorul.Cand zic se incalzeste,a se traduce ca nu poti sa mergi in pantaloni mai subtiri pe ea pt ca o sa ai o pata rosie pe fiecare picior,pur si simplu te arde.Prima oara m-am panicat,dupa ce am citit un review despre R1 2004 am inteles ca nu e problema,asa trebuie sa fie :)

Temp la motor ramane constanta pe la 72gr atata timp cat nu vede orasul.Chiar si cand o forjez,ii place forja si nu creste temp peste 75.Cand a dat de oras mai ales vara se duce apa direct la 105 la primul semafor.

Edited by Method
Link to comment
Share on other sites

Corect, odata ce circuli cu un minim 60-70 temperatura este normala/constanata. Mie 72 m-i se pare putin. Eu am 82 normal si la fel am vazut si la alte motoare. Daca esti la viteza de peste 70 km/h poti sa ii dai forja pana iti sar pistoanele din motor ca nu se incalzeste. Asa au fost proiectate de ingineri, pentru mers, nu pentru a fi trotineta in oras cum suntem noi nevoiti sa le folosim cateodata :).

 

Despre faza cu benzina pot sa spun doar ca R1 e diva prea rasfatata :) . Altele merg si cu 95 fara diferenta de putere sezizabila :)

 

La unele motociclete variantele pe carburatie consumau mai putin decat cele pe injectie (ex. Fireblade :scratch: )

Link to comment
Share on other sites

Baieti... eu zic ca ... consuma mult peste 6 :) Chiar consuma mai mult ca loganu . Testat de mine pe distanta de 300 km. As spune daca nu depasesti 130 km/h poate ia 7, dar cand urca in ture incepe sa haleasca ca nebuna.

 

Hai cu vara

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

foarte frumoasa, super intretinuta si foarte foarte obiective review-urile. sa te poarte sanatos!

P.S. oare pt R6 2003/2004-2005 nu se gaseste nimeni sa ne spuna minusurile in special?....ca asta m-ar tenta pe mine :rolleyes:

Edited by puiubimboi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...