Sari la conținut

Peoblema Amortizor Spate


zaelu
 Share

Postări Recomandate

Aloha.

 

Ieri m-am trezit la trecerea peste liniile de tramvai cu un zgomot in spate destul de puternic (l-au auzit si ceilalti care erau pe linga mine). A tot facut zgomot la trecerea peste denivelari si noaptea fiind nu am reusit sa ma prind ce avea. Azi pe lumina am aflat...

 

Una din piesele din virful amortizorului... piesa care are in ea si jmecheria de reglaj a ramas fara filet... fiind din aluminiu si probabil nu a fost strinsa pina la capat. De curind s-a mai umblat la acel amortizor pentru inlocuirea kitului de lant si probabil ca la reprinderea amortizorului pe bascula (lantul era intreg nu desfacut) mecanicul l-a "asezat" paralel cu imbinarea prin... desfiletare inca vreo juma de spira... astfel ca pina la urma a cedat.

 

Mkay... asa arata piesa, in a doua poza se vede exact de unde vine... desi un mecanic trebuie sa o recunoasca imediat.

 

29354692.jpg

 

56423907.jpg

 

 

Are cumva pe acasa un SH? Se gaseste pe undeva asa ceva?... de noua poate...

 

Confectioneaza cineva asa ceva?

 

Are cineva vreo alta solutie? Piesa nu mai are jumatate de filet in interior la prinderea de amortizor nu de "bucsa finala" ceea ce o face destul de nesigura si greu de remontat intrucit se invirte axul amortizorului cu ea pentru ca filetul e mutilat oarecum si nu aluneca usor.

 

 

P.S. Ce se vede negru ca ar lipsi sint doar niste saracii de protectii de cauciuc sa nu intre praful cu timpul la cuisorul de reglaj. Nu e mare filosofie de ele...

 

 

 

:bounce:

Editat de zaelu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alecs, are piesa aia in "virf" oarecum asemanatoare? :bounce:

Este amortizorul original, am vazut ca al tau era aftermarket.

 

Dar am facut neste poze poate te ajuta. Daca ai nevoie de el pana iti rezolvi problema ti-l dau .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca nu am putut monta amortizorul de la Alecscristian. Surubul de prindere a amortizorului de bascula e posibil sa se fi strimbat in capul amortizorului vechi de la socuri cind a fost desfacut in mers... si acu trebuie taiat de acolo... ceea ce abia maine voi face.

 

Oricum m-am lamurit si la serviceul ala nu mai merg... a adunat suficiente bile negre cit sa mi se ia de a mai merge acolo...

 

Ax la roata strins dupa ureche ("din experienta") dar eu am gasit axul meu si al altei mobre strins prea tare, am dinamometrica acasa si roata scirtaia in ax, ciclic, "scirtz scirtz"... pina am desfacut-o si strins-o pina la cit zicea Honda, am incercat si sa string inainte cu dinamometrica sa vad daca imi mai da voie si sarea imediat... deci era cel putin la maxim si daca scirtaitul a disparut am dedus ca era dincolo de maxim... deci... experienta de a face un lucru gresit repetat... nu e experienta de folos... parerea mea.

 

S-a incercat de dat jos axul de la bascula fara imbusurile potrivite... nenea mecanicul a lovit in contrapiulita care avea sistem de ala in cruce de actionare... a dat cu dalta de a atins interiorul gaurii din cadru... noroc ca eram linga el si i-am zis sa inceteze ca oricum e o contrapiulita si distantierul e blocat si tot cu imbusul trebuie dat jos.

 

Lipsa de atentie la demontarea si remontarea amortizorului... eu inteleg ca era aftermarket si mai ciudat dar macar o verificare sa nu se roteasca pentru aliniere in sensul desurubarii trebuia facuta.

 

 

 

Pentru mine... mi-a fost deajuns. Ceea ce regret cel mai tare nu e ca m-am dus acolo ci ca nu am dreaq curtea mea cu sopronu meu. :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ax la roata strins dupa ureche ("din experienta") dar eu am gasit axul meu si al altei mobre strins prea tare, am dinamometrica acasa si roata scirtaia in ax, ciclic, "scirtz scirtz"... pina am desfacut-o si strins-o pina la cit zicea Honda, am incercat si sa string inainte cu dinamometrica sa vad daca imi mai da voie si sarea imediat... deci era cel putin la maxim si daca scirtaitul a disparut am dedus ca era dincolo de maxim... deci... experienta de a face un lucru gresit repetat... nu e experienta de folos... parerea mea.

 

Nu exista asa ceva, piulita axului rotii poti sa o strangi pana mori si roata nu are voie sa scartaie. Roata se invarte in rulmenti, tu cand strangi axul blochezi inelul interior al rulmetilor iar ienele au intre ele distantieri. Nu ai cum sa faci roata sa scartaie strangand axul prea tare.

 

Asta cu stransul piulitelor la roti la masini sau la motociclete cu cheia dinamometrica mi se pare o treaba cam trasa de par, daca nu chiar exagerata. De obicei cheile dinamometrice se decalibreaza in timp.

Am auzit de 2 cazuri de oameni care s-au trezit cu rotile mai sa le piarda la masina dupa ce in prealabil prezoanele fusesera stranse cu dinamometrica p-ulii.

Omeni buni, un mecanic cu experienta stie cat sa stranga un surub.

 

De exemplu piulita la axul rotii trebe stransa cam 50Nm... asta inseama o greutate de 10kg pe o cheie cu brat de 50cm.. sau diverse combinatii..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iti respect cunostintele tehnice si implicit parerile.

dar....wtf?!?! cat o fi el de mecanic cu experienta, nu are dinamometrica in brand si ceasu de presiune in varfu limbii.

plus ca e plin de experimentati de-astia care strang orice surub indiferent ca-i de 5 ca-i de 15 pana-l iau dracii.

la suruburile de pe la blocul motor tot asa recomanzi, stranse la feeling? hai sa fim seriosi....cred ca ai uitat ce scule si ce pricepere/finete au bravii nostri mecanici :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Asta cu dinamometrica, sa strangi orice surub mi se pare si mie aiureala.

Are dreptate belbody, nu am auzit niciodata de un meserias care sa rupa vreun surub pentru ca nu a folosit cheia dinamometrica!

Ca exemplu, Pompiliu, de aici de pe forum si-a f.utut distantierul la roata spate la RT pentru ca l-au apucat talentele si si-a strans prezoanele la dinamometrica, asta desi toata viata nu a folosit-o niciodata..!

La blocul motor este altceva, o roata este altceva..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Honda recomanda 93Nm la roata spate.

 

roata mea avea acelasi scirtait ca roata altei honde similare strinsa in exact acelasi loc. Zgomotul venea din ax ca sa nu se creada ca venea din etrier... zgomotul din etrier a ramas si e mai subtire... freaca placutele noi discul... plm. Zgomotul poate fi produs de un ax si niste rulmenti cu uzura... faptul ca stringi peste specificatii nu ajuta. Eu consider ca fie ingineru ala cit o fi de arogant daca in urma experientei a milioane de mobre fabricate si miliarde de suruburi strinse recomanda 93Nm... pot sa stau flex si sa nu il controlez daca a gresit sau nu... pierd vremea. String la fix 93Nm si stau linistit decit sa string la experienta... eronata si sa ignor zgomotul care apare, ca fiind... normal.

 

Oricum... a sustine ca suruburie se string mai bine la mina decit la dinamometrica pe motiv ca se decalibreaza pentru mine e halucinant.

 

 

On topic... am refacut filetul din piesa cu o bujie de 14 :bounce: . Asta da treaba de tipul "merge si asa". Ideea e ca filetul ramas e mai lung decit filetul de pe ax... daca nu gasesc un strungar/frezor care sa imi faca piesa sau Gubellini nu imi trimit doar piesa aia la pretz decent... o sa il folosesc asa.

 

Urmatoarea etapa e sa tai surubul din prinderea pe bascula... aparent s-a indoit in bucsa (vai steaua ei ce bucsa a pus si ala care a pus-o) de la socurile prin lovitura ce le-a luat dupa ce s-a desfacut amortizorul si nu il mai pot scoate.

 

 

 

 

Mesaj completat

 

 

heh... bine vorba nu sfirshiii...

 

Hi,

 

Of course we can supply this parts.

 

The price of that group is 43.20€ + shipment (30€).

 

If you want to confirm please send me the address and you data for invoice.

 

 

 

 

--

Diego Gubellini

FG GUBELLINI s.r.l.

 

 

URL: http://www.fgspecialparts.it

Email: diego.gubellini@fgspecialparts.it

Store: http://shop.fgspecialparts.it

 

Mobile: +39 3479200208

Tel: +39 051 856216

Fax: +39 051 856218

 

Sede/Address:

Via Torricelli 103

40059 Medicina BO

Italy

 

deci... pass... rezolvam in romanica sau lasam asa :laugh:

Mesaj completat

sau dca nu si nu... 75 de euro si gata... e ca nou :)

 

...daca as gasi mai multi bani pe jos, ieri am gasit 60 de roni. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, nu e halucinant deloc.

Eu am patit pe langa aia doi de care zic eu ca s-au trezit cu rotile balanganind.. sa desfac dupa 2 saptamani roata la masina montata cu dinamometrica la vulcanizare, si sa ma trezesc ca scot prezoanele ca pe niste piulite de 6 de la o jucarie de copii. Hai sa nu ne mai cacao pe noi.

 

Eu am desfacut 3 motoare la viata mea, adica schimbat piston, scos chiulasa, pus suruburi la loc, etc.. si nu am folosit EVER dinamometrica.

Pur si simplu stii man cat sa strangi, nu tre sa ai senzor in mana.. nu-s cum sa zic. Si suruburile care sunt in pericol de desfacere se monteaza cu agent de blocare, gem de-ala de blocare. E specificat in manual unde trebuie pus de-ala sau nu. Suruburile vitale se blocheaza. De exemplu cele care tin pinionul axului cu came.

Cat despre suruburile de la chiulasa, in multe manuale e specificat cum se strang FARA cheie dinamometrica, se aduc aproape (adica cat pot fi stranse lejer cu mana, maxim de filet, apoi de 3 ori cate 90 de grade si asta e tot.

 

Da, eu am zis aprox 50Nm, bine ca e 93Nm. Asta inseamna ca pe o cheie cu brat de 20cm poa sa se lase cu toata greutate cineva de 50kg... sau cineva de 100kg apasa cu un picior.

 

Tu chiar crezi ca la axul rotii face diferenta cineva intre 93 nm, si 100 nm, sau 70nm?

Trebuie stransa tare, si cu bun simt, nici sa rupi cheia dar nici sa o scoti cu mana, got my point.

Dar oricum vb singur, cine a reparat in viata lui mai multe motoare stie ce vorbesc.

Eu personal, nu folosesc si nici n-am sa folosesc EVER dinanometrica. Am mana formata pe suruburi.

 

 

(sau de exemplu esti pe drum, faci pana, plm, cand pui roata la loc (moto sau auto) folosesti dinamometrica? Umbli cu ea dupa tine in portbagaj? Hai sa nu ne mai cacam pe noi.

Mesaj completat

iti respect cunostintele tehnice si implicit parerile.

dar....wtf?!?! cat o fi el de mecanic cu experienta, nu are dinamometrica in brand si ceasu de presiune in varfu limbii.

plus ca e plin de experimentati de-astia care strang orice surub indiferent ca-i de 5 ca-i de 15 pana-l iau dracii.

la suruburile de pe la blocul motor tot asa recomanzi, stranse la feeling? hai sa fim seriosi....cred ca ai uitat ce scule si ce pricepere/finete au bravii nostri mecanici :bounce:

 

Fac pariu oricand cu tine, putem face si un concurs, ca iti strang suruburi asa dupa "feeling" cu o marja de 5% fata de dinamometrica. Si nici macar nu ma uit la valorile date in manual, stiu cat trebe strans acel surub dupa locul unde vine montat, cat de mare e, din ce e facut si rolul lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(sau de exemplu esti pe drum, faci pana, plm, cand pui roata la loc (moto sau auto) folosesti dinamometrica? Umbli cu ea dupa tine in portbagaj? Hai sa nu ne mai cacam pe noi.

Stii cand e fun? Cand ala de la vulcanizare ti-o strange cu pneumatica si tu acasa sau pe drum incerci sa o desfaci cu o parghie de 30 cm, din trusa de scule a mobrei, cu tot cu extensie :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am vazut mecanic ever sa stranga cu pneumatica, cu aia doar o aduc la capat, strangerea finala se face cu mana.

Cu pneumatica de obicei se desfac..

 

Nah, caz recent, amic al meu, a desfacut etrierul de frana care ultima oara a fost desfacut si montat la service.

Credeti ca a putut sa scoata surubul care tine placutele si capacul acestuia? Neeehh, a stricat capul apoi a stricat si bunatate de etrier, ca a cioplit in el sa iasa dracia de surub.

 

Am desfacut vineri etrierul meu, aproape acelasi model, au iesit imediat, pentru ca acu doi ani au fost montate cu mana mea, nu vreun Hulk dn vreun servis..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne
Nu io man, nu citesti tot? Un amic, si nu, nu stiu ce service. Poate intra el si scrie..

Nu am citit chiar tot,intrebarea e adresata lu' zaelu.Poate ne spune la ce servis a fost

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa fac contrareclama aici discutabila. Unii string suruburile din "poanie'", altii nu considera ca e necesar sa verifice daca pe unde umbla nu e vreun defect de asamblare, etc.

 

Personal nu consider ca daca string un surub la urgenta "din mina" sau daca o cheie dinamomentrica se decalibreaza sau daca string in 5% marja de eroare fata de manual un surub... e clar ca dinamometrica e inventata degeaba. Maybe is just me.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, nu e vorba aici de nici o "smecherime" sau "barbatime" sau whatever, eu iti zic cum lucreaza lumea de obicei.

Mergi la cate servisuri vrei, eu am vazut si in RO si in Cehia cum lucreaza mecanicii, cei experimentati sau nah, sa le zicem care-si fac meseria cu "dragoste" si nu in doru lelii... nu se ating de dinamometrica, o au dar nu o folosesc pentru ca au mana "data" cum se zice.

 

Am amic bun care are service si nici nu se atinge de dinamometrica. Are clienti de nu-s vede capul.

Il cunosc bine si e genul de om care daca nu are ce-i trebuie nici macar nu se apuca de treaba, nu admite nici un fel de compromis sau vrajeala la reparatii, sau sa le faca aiurea, orice greseala se intoarce apoi impotriva lui.

Si ce-ti zic nu-ti zic din auzite, eu chiar am lucrat cot la cot cu el la masina mea sau la alte masini cand a avut nevoie de ajutor... deci stiu ce vorbesc.

 

 

De cate ori am fost la service am stat langa cel care lucreaza, ca asa sunt io, vreau sa vad cu ochiu meu ce se intampla, nici un mecanic ceh sau roman (despre care pot sa zic cu mana pe inima ca se cunoastea ca fac meserie) nu am vazut sa se atinga de dinamometrica.

Numa gusteri la vulcanizare care vor sa te impresioneze ... ca au ei scule beton..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma rog... o fi de gustibus :P

 

Revenind la topic...

 

 

Am reusit sa montez amortizorul SH de la AlecsCristian. Demontind si montind eu acolo mi-am dat seama ca la suparare e posibil sa fi luat in viteza si o lingura de kakat. Asa ca nu imi ramine decit sa scuip si sa ma spal pe dinti mai apasat.

Vasazica... pentru a scoate/monta lantul la service a trebuit sa fie scos unul din din cele 3 suruburi din linkage-ul basculei si sa se dea jos bascula ca sa intre lantu. Eu am retinut ca era ultimul surub cel ce tine si amortizorul... acu stind eu si cugetind in timpul lucrului la ea azi am realizat ca pentru a da bascula jos tre sa dai jos surubul din mijloc nu cel din coada de la amortizor. Deci... amortizorul trebuie ca nu a fost demontat ca sa fie expus la riscul rasucirii pivotului ala (sau cum s-o numi) in sensul desfiletarii... ci pur si simplu asa era el montat de prost de la cei de la care l-am luat sau de la Gianluca Montezuma ala de a avut-o in Italia.

 

Faptele sint asa:

 

-din cauza ca filetul nu e distrus tot... cel mai probabil nu a fost infiletat tot

-din cauza ca nu s-a umblat la ultimiul service (la schimbul de lant) la acel surub... nu de la schimbul de lant se trage troscul asa de curind... probabil fu coincidenta.

-din cauza ca bucsa din pivot era distrusa aproape total... deduc ca socurile in acea zona crescusera ceea ce a facut la dizlocarea ghinturilor de filet in care fusese prins la misto ala sa fie mai usoara.

 

Deci... aia e... am halit oleaca de maro dar lasa ca se spala botu mai bine ca curru. Mi se intimpla si mie ;)

 

Dar... ala de a montat amortizorul in italia sau unde mama lui l-a montat... are o bere de la mine... deschisa de doua zile si tinuta in soare.

 

 

 

Oricum... dinamomentrica e buna... mai ales cind nu stringi "in 5% marja de eroare" si scirtaie roata :P

 

 

 

Merci Alecs! :D

Editat de zaelu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

are o bere de la mine... deschisa de doua zile si tinuta in soare.

Merci Alecs! ;)

 

 

Astept berea !!!!! :P :D :P

 

 

Foloseste-l cat ai nevoie, iar daca iti place si vrei sa scapi ieftin, mai vb

Editat de alecscristian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Berea pt tine va fi rece si sigilata.

 

Cit depsre amortizoru stoc... am doua prime impresii.

 

1. E facut la Moscova... "weight... the sign of reliability.." :D

2. Parca stau pe un magar deshelat acum... :P ...e mai scurt.

 

Mi-a placut despre Showa ca au facut la partea de la bascula ditai blocu de metal dar in partea de la cadru au sudat bucsa in 2 puncte ;)

Editat de zaelu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...