hax Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 Salut, Sunt incepator in motociclism , am 24 ani, anul trecut am facut scoala si m-am hotarat sa merg mai departe si sa-mi iau si eu un motoras. Ok am dat peste un fz6 N din 2004 si l-am luat. Cred ca e ok pt inceput , are 20000 km, are niste urme de cazaturi pe ambele parti (au dat altii cu ea pe jos dar motorasul se aude bine, merge rotund, nu freaca nimic, nu bate nimic, se comporta ok la drum.) Problema a aparut dupa 100KM cand mi-am dat seama ca-mi miroase geaca pe partea din spate a fum rau de tot. Intram in casa si toata lumea imi zicea ca miros ca drq - Am observat apoi ca mi se opreste la semafor dupa ce o scot din viteza. (scadea turatia la 500rpm si murea imediat. daca o porneam imediat turatia era iar 1200-1300) =Dupa ce ma plimbam putin, o turam putin mai tare si taiam brusc gazul, motorul se oprea. Acelasi lucru, imediat dupa ce o scoteam din viteza la semafor= - Cu primul rezervor am mers 120 km (un pic mai mult de 10% consum). motor 600cm3 nu prea e normal avand in vedere ca o tineam in 4000-5000 ture - Ueiul pus in ea era aprox 3l in loc de 2,5l cat trebuia (indicatia pe joja depasea cu mult maximul) - Scoasa din viteza si turata tare scoate mult fum negru. Daca stai in spatele ei la 1m te inegresti ca drq , la propriu. Neturata nu scoate deloc fum Am fost cu ea la un mecanic, omu mi-a schimbat filtrul de aer(neschimbat cred ca deloc) si bujiile (erau toate negre), am dat afara din uleiul ala aproape 500ml. Mi-a zis sa merg putin cu ea ca sa iasa funinginea din toba si sa-i fac din nou consumul ca o sa fie ok acum Acum nu se mai opreste cand o scot din viteza intr-adevar, se aude altfel motorul (mai gros putin) dar turata pe loc mai tare, tot scoate fum negru de umple cartierul NU stiu daca mai consuma atat pentru ca n-am apucat sa-i verific consumul, dar geaca mea miroase tot asa intepator cand intru intr-o incapere. (am scmibat geaca , e alta noua) Am de gand sa fac un drum de 200km si sa-i verific cu ocazia asta consumul si comportamentul dupa drum dar vreau sa va intreb daca aveti idee ce poate fi altceva Sa fie injectoarele ? Sa fie benzina ? (merge rotund , benzina e OMV carrera 95) Omu de la care am luat-o zice ca el nu a avut nici o problema , ca geaca lui miroase de la fumul masinilor din fata Sper sa nu fie o prolema grava, daca ma puteti ajuta cu idei as fi recunoscator. Multumesc, Mihai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 N-ai verificat-o cand ai cumparat-o? La injectie s-a uitat mecanicul? Daca filtrul de aer a fost curatat injectia ar fi urmatoarea pe lista avand in vedere fumul si consumul. Sa nu-si fi bagat cineva surubelnita pe acolo... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
almostcyborg Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 (editat) 500 de ml de ulei ai scos ? Editat Aprilie 12, 2011 de almostcyborg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hax Postat Aprilie 12, 2011 Autor Share Postat Aprilie 12, 2011 Cand am cumparat-o am luat un prieten mai experimentat ....pt testare Dar asta n-a turat-o tare, a dat doar cateva ture , s-a uitat la lant , la roti , la furca , a ascultat motoru si cam atat. Daca stiam atunci o turam eu , da ....deh Erau 3l de ulei in ea. Pe cadru scrie 2500cm3 Cam 400-500 ml a scos mecanicu. Acum e ok indicatia pe joja. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leaveyou Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 Fumul negru arata faptul ca motorul merge cu amestec carburant prea bogat. Deci e prea multa benzina fata de aerul care intra in cilindri. Cum zicea si Marcone mai sus, se impune verificarea injectiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 (editat) Cauta pe cineva specializat in injectii cu o interfata de diagnoza sau alta cale de a citi codurile de eroare. Ai vreun senzor stricat/deconectat gen senzorul de temperatura al aerului care semnalizeaza ECU-ului ca temperatura ar fi de 0 grade si aceasta compenseaza prin injectarea unei cantitati mari de benzina. Sa poate ai vreo evacuare aftermarket cu sonda lambda prost anulata. Nu se aprinde/clipseste led-ul de FI (fault indicator) pe bord? Editat Aprilie 12, 2011 de marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hax Postat Aprilie 12, 2011 Autor Share Postat Aprilie 12, 2011 (editat) Salut , Nu clipeste/ramane aprins nici unul dintre leduri, nu-mi apare pe bord nici un cod de eroare. Temperatura indicata de display pare in regula (e pozitiva oricum ) Evacuarea e standard, nemodificata.(cel putin asa zicea vanzatorul) Poate ca sunt eu paranoic da' o s-o testez in weekend la un drum mai lung, sa vad cum s-a modificat si consumul dupa schimbul de filtru si bujii. In felul asta poate se curata si toba. Daca nu ...e grav Multumesc Editat Aprilie 12, 2011 de hax Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 La a mea, reglarea amestecului si verificarea senzorilor se poate face din butoanele de pe bord. Cauta manualul de service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Aprilie 13, 2011 Share Postat Aprilie 13, 2011 eu cred ca ce ai scos din baie nu e numai ulei, nivelul mare in baie e din cauza ca-ti baga benzina in ulei din cauza mersului foarte bogat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Aprilie 13, 2011 Share Postat Aprilie 13, 2011 fum negru - benzina prea multa fum albastru - papa ulei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Aprilie 13, 2011 Share Postat Aprilie 13, 2011 Vezi ca FZ6-urile din 2004 aveau o problema de fabricatie cu senzorul TPS. Nu stiu in ce masura iti afecteaza tie asta, dar cauta pe forumuri prin afara si vezi daca acel senzor iti modifica/afecteaza amestecul. Senzorul ala iti dadea erori de genul orpit motor in mers sau accelelratii aiurea. Intra pe topicul cu FZ6 la "motociclete de strada" si vezi ca poate a mai patit cineva chestia asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Aprilie 13, 2011 Share Postat Aprilie 13, 2011 Vezi ca FZ6-urile din 2004 aveau o problema de fabricatie cu senzorul TPS. Nu stiu in ce masura iti afecteaza tie asta, dar cauta pe forumuri prin afara si vezi daca acel senzor iti modifica/afecteaza amestecul. Senzorul ala iti dadea erori de genul orpit motor in mers sau accelelratii aiurea. Intra pe topicul cu FZ6 la "motociclete de strada" si vezi ca poate a mai patit cineva chestia asta. cat se poate de adevarat, si eu cand vroiam sa-mi iau FZ6 am citit despre asta. parca mai era si o belea cu senzorul de cric...dar daca era sa se opreasca din cauza asta se oprea instantaneu, nu astepta sa scada frumos pana la 500rpm.... poate-i dai de cap, ca acum vine sezonul noroc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hax Postat Aprilie 13, 2011 Autor Share Postat Aprilie 13, 2011 Salut, Azi mi-am facut timp si am facut o diagnoza a codurilor de eroare . Am gasit astea : =============== d01: 16 d03: 99 d05: 15 d06: 24 d08: 0.6 d20: on d21: on d61: 12 15 30 46 d62: 4 d09: 11.4 ================ Am crezut la inceput ca aste sunt coduri de eroare si m-am speriat la cate scria in tabelul din service manual. Pana la urma mi-am dat seama ca astea sunt valori de verificare a senzorilor( indicatia lor la momentul testarii) d01: 16 (in pozitie 0 a acceleratiei) variaza de la 16 la 100 (100=gaz deschis la max) d03: 99 (presiunea atmosferica de afara atunci cand motorul e oprit aka 99KPa) d05: 15 (temperatura aerului de intrare 15oC) d06: 24 (temp lichid de racire 24oC - cam mare ) d08: 0.6 (inclinarea motorului conform manualului : Upright: 0.4-1.4V, Overturned: 3.7-4.4V) e vertical d20: on senzor de crick d21: on sezor de neutru N d09: 11.4 tensiunea bateriei e 11.4 V d61 12,15,30,46 arata fault codurile din trecut - motorul a avut probleme la unul din punctele : - No normal signals are received fromthe crankshaft position sensor. - Throttle position sensor-open or shortcircuit detected.- - A stuck throttle position sensor is detected. -Power supply to the FI system not normal -The motorcycle has over turned. -Lean angle cut-off switch-open or shortcircuit detected. d62: 4 - 4 fault coduri in total (trecut + prezent) Din d61 si d62 imi dau seama ca nu exista nici un fault in prezent pt ca alea 4 au fost toate raportate la history. Intrebarea e, stie cineva cum arata un fault code prezent sau cum pot sa-l vad in cazul in care exista ? Oricum in weekend ma duc la mecanic sa-i prezit descoperirile Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Aprilie 14, 2011 Share Postat Aprilie 14, 2011 Da, iti apare pe bord direct atunci cand este detectata problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adriansavin24 Postat Iunie 2, 2015 Share Postat Iunie 2, 2015 Salut, am si eu un Fz6 din 2005, am aceasi problema ca si tine! imi taie alimentarea , scade in 500-600 si moare motoru, scoate fum negru doar cand o turez. Exact ca la tine...joi ma duc cu ea la service...ai rezolvat problema? Filtrul trebuie sa l schimb si am inteles la fel ca ar fi o problema din bujii...cu fumul negru ce ai mai facut? Mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Seherezadul Postat Noiembrie 3, 2015 Share Postat Noiembrie 3, 2015 Ati rezolvat problema baieti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The One. Postat Noiembrie 3, 2015 Share Postat Noiembrie 3, 2015 (editat) Cam greu sa-ti raspunda, hax nu a mai intrat pe aici din aprilie iar adriansavin24 din iunie.Ar fi de ajutor sa spuna daca si cum au rezolvat problema pentru cei care se vor lovi de aceleasi simtome. Editat Noiembrie 3, 2015 de The One. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.