Sari la conținut

Fum negru Yamaha FZ6 N


hax
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Sunt incepator in motociclism , am 24 ani, anul trecut am facut scoala si m-am hotarat sa merg mai departe si sa-mi iau si eu un motoras.

Ok am dat peste un fz6 N din 2004 si l-am luat.

 

Cred ca e ok pt inceput , are 20000 km, are niste urme de cazaturi pe ambele parti (au dat altii cu ea pe jos dar motorasul se aude bine,

merge rotund, nu freaca nimic, nu bate nimic, se comporta ok la drum.)

Problema a aparut dupa 100KM cand mi-am dat seama ca-mi miroase geaca pe partea din spate a fum rau de tot.

Intram in casa si toata lumea imi zicea ca miros ca drq

 

- Am observat apoi ca mi se opreste la semafor dupa ce o scot din viteza.

(scadea turatia la 500rpm si murea imediat. daca o porneam imediat turatia era iar 1200-1300)

=Dupa ce ma plimbam putin, o turam putin mai tare si taiam brusc gazul, motorul se oprea. Acelasi lucru, imediat dupa ce o scoteam din viteza la semafor=

- Cu primul rezervor am mers 120 km (un pic mai mult de 10% consum). :D motor 600cm3 nu prea e normal avand in vedere ca o tineam in 4000-5000 ture

- Ueiul pus in ea era aprox 3l in loc de 2,5l cat trebuia (indicatia pe joja depasea cu mult maximul)

- Scoasa din viteza si turata tare scoate mult fum negru. Daca stai in spatele ei la 1m te inegresti ca drq , la propriu. Neturata nu scoate deloc fum

 

Am fost cu ea la un mecanic, omu mi-a schimbat filtrul de aer(neschimbat cred ca deloc) si bujiile (erau toate negre), am dat afara din uleiul ala aproape 500ml.

Mi-a zis sa merg putin cu ea ca sa iasa funinginea din toba si sa-i fac din nou consumul ca o sa fie ok acum

 

Acum nu se mai opreste cand o scot din viteza intr-adevar, se aude altfel motorul (mai gros putin) dar turata pe loc mai tare,

tot scoate fum negru de umple cartierul

NU stiu daca mai consuma atat pentru ca n-am apucat sa-i verific consumul, dar geaca mea miroase tot asa intepator cand intru intr-o incapere.

(am scmibat geaca , e alta noua)

 

Am de gand sa fac un drum de 200km si sa-i verific cu ocazia asta consumul si comportamentul dupa drum dar vreau sa va intreb daca aveti idee ce poate fi altceva

Sa fie injectoarele ? Sa fie benzina ? (merge rotund , benzina e OMV carrera 95)

Omu de la care am luat-o zice ca el nu a avut nici o problema , ca geaca lui miroase de la fumul masinilor din fata :P

 

Sper sa nu fie o prolema grava, daca ma puteti ajuta cu idei as fi recunoscator. ;)

 

Multumesc,

Mihai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai verificat-o cand ai cumparat-o?

La injectie s-a uitat mecanicul? Daca filtrul de aer a fost curatat injectia ar fi urmatoarea pe lista avand in vedere fumul si consumul.

Sa nu-si fi bagat cineva surubelnita pe acolo...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand am cumparat-o am luat un prieten mai experimentat ;) ....pt testare

Dar asta n-a turat-o tare, a dat doar cateva ture , s-a uitat la lant , la roti , la furca , a ascultat motoru si cam atat.

 

Daca stiam atunci o turam eu , da ....deh :D

 

Erau 3l de ulei in ea. Pe cadru scrie 2500cm3

Cam 400-500 ml a scos mecanicu. Acum e ok indicatia pe joja.

 

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fumul negru arata faptul ca motorul merge cu amestec carburant prea bogat. Deci e prea multa benzina fata de aerul care intra in cilindri. Cum zicea si Marcone mai sus, se impune verificarea injectiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta pe cineva specializat in injectii cu o interfata de diagnoza sau alta cale de a citi codurile de eroare.

Ai vreun senzor stricat/deconectat gen senzorul de temperatura al aerului care semnalizeaza ECU-ului ca temperatura ar fi de 0 grade si aceasta compenseaza prin injectarea unei cantitati mari de benzina. Sa poate ai vreo evacuare aftermarket cu sonda lambda prost anulata.

 

Nu se aprinde/clipseste led-ul de FI (fault indicator) pe bord?

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ,

 

Nu clipeste/ramane aprins nici unul dintre leduri, nu-mi apare pe bord nici un cod de eroare.

Temperatura indicata de display pare in regula (e pozitiva oricum :D )

Evacuarea e standard, nemodificata.(cel putin asa zicea vanzatorul)

 

Poate ca sunt eu paranoic da' o s-o testez in weekend la un drum mai lung, sa vad cum s-a modificat si consumul dupa schimbul de filtru si bujii.

In felul asta poate se curata si toba.

 

Daca nu ...e grav ;)

 

Multumesc

Editat de hax
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca FZ6-urile din 2004 aveau o problema de fabricatie cu senzorul TPS. Nu stiu in ce masura iti afecteaza tie asta, dar cauta pe forumuri prin afara si vezi daca acel senzor iti modifica/afecteaza amestecul. Senzorul ala iti dadea erori de genul orpit motor in mers sau accelelratii aiurea. Intra pe topicul cu FZ6 la "motociclete de strada" si vezi ca poate a mai patit cineva chestia asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca FZ6-urile din 2004 aveau o problema de fabricatie cu senzorul TPS. Nu stiu in ce masura iti afecteaza tie asta, dar cauta pe forumuri prin afara si vezi daca acel senzor iti modifica/afecteaza amestecul. Senzorul ala iti dadea erori de genul orpit motor in mers sau accelelratii aiurea. Intra pe topicul cu FZ6 la "motociclete de strada" si vezi ca poate a mai patit cineva chestia asta.

 

cat se poate de adevarat, si eu cand vroiam sa-mi iau FZ6 am citit despre asta.

parca mai era si o belea cu senzorul de cric...dar daca era sa se opreasca din cauza asta se oprea instantaneu, nu astepta sa scada frumos pana la 500rpm....

 

poate-i dai de cap, ca acum vine sezonul ;)

 

noroc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

 

Azi mi-am facut timp si am facut o diagnoza a codurilor de eroare . Am gasit astea :

 

===============

d01: 16

d03: 99

d05: 15

d06: 24

d08: 0.6

d20: on

d21: on

d61: 12

15

30

46

d62: 4

d09: 11.4

================

 

 

Am crezut la inceput ca aste sunt coduri de eroare si m-am speriat la cate scria in tabelul din service manual. :D

Pana la urma mi-am dat seama ca astea sunt valori de verificare a senzorilor( indicatia lor la momentul testarii)

 

d01: 16 (in pozitie 0 a acceleratiei) variaza de la 16 la 100 (100=gaz deschis la max)

d03: 99 (presiunea atmosferica de afara atunci cand motorul e oprit aka 99KPa)

d05: 15 (temperatura aerului de intrare 15oC)

d06: 24 (temp lichid de racire 24oC - cam mare )

d08: 0.6 (inclinarea motorului conform manualului : Upright: 0.4-1.4V, Overturned: 3.7-4.4V) e vertical

d20: on senzor de crick

d21: on sezor de neutru N

d09: 11.4 tensiunea bateriei e 11.4 V

d61 12,15,30,46 arata fault codurile din trecut - motorul a avut probleme la unul din punctele :

 

- No normal signals are received fromthe crankshaft position sensor.

- Throttle position sensor-open or shortcircuit detected.-

- A stuck throttle position sensor is detected.

-Power supply to the FI system not normal

-The motorcycle has over turned.

-Lean angle cut-off switch-open or shortcircuit detected.

 

d62: 4 - 4 fault coduri in total (trecut + prezent)

 

 

Din d61 si d62 imi dau seama ca nu exista nici un fault in prezent pt ca alea 4 au fost toate raportate la history.

Intrebarea e, stie cineva cum arata un fault code prezent sau cum pot sa-l vad in cazul in care exista ?

 

Oricum in weekend ma duc la mecanic sa-i prezit descoperirile ;)

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 years later...

Salut, am si eu un Fz6 din 2005, am aceasi problema ca si tine! imi taie alimentarea , scade in 500-600 si moare motoru, scoate fum negru doar cand o turez. Exact ca la tine...joi ma duc cu ea la service...ai rezolvat problema? Filtrul trebuie sa l schimb si am inteles la fel ca ar fi o problema din bujii...cu fumul negru ce ai mai facut? Mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Cam greu sa-ti raspunda, hax nu a mai intrat pe aici din aprilie iar adriansavin24 din iunie.Ar fi de ajutor sa spuna daca si cum au rezolvat problema pentru cei care se vor lovi de aceleasi simtome.

Editat de The One.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...