Sari la conținut

Schimbul de Ulei Gresit


GGC
 Share

Postări Recomandate

Hai bai frate, las-o-n sangue, nu cred asa ceva. Nu poti fi atat de prost incat sa nu stii cum arata un ulei! Atat de prost incat sa nu vezi ca ala care iti curge pe la buson e roz/albastru/verde si ala care curge pe la filtru cand il scoti e negru! Atat de prost incat sa nu te intrebi de ce nu incape tot uleiu' care ar trebui in motor! Atat de prost incat sa pleci cu motorul PLIN PANA SUS cu ulei! Atat de prost incat sa-i mai dai si cox! Atat de prost incat, dupa toate astea, cand iti crapa motorul tu sa insisti in prostie! Nu, asa ceva nu pot sa cred!

Cineva atat de prost n-ar fi in stare, intelectual vorbind, sa numere cateva mii de euro sau sa semneze contractul ala de vanzare cumparare cand si-a luat IER UNU. Cineva atat de prost n-ar fi in stare, tot intelectual vorbind, nici macar sa citeasca, daramite sa mai si raspunda la chestionarul ala cand si-a luat permisu'. In fine, cineva atat de prost n-ar reusi sa inteleaga, sa retina si sa execute miscarile necesare plecarii cu mobra de pe loc.

Deci nu poate exista un mobrist chiar atat de prost!

Concluzia mea: asta e o caterinca, destul de buna, recunosc, dar nu suficient de buna incat sa fie credibila pentru mine. Am si io totusi vreo 35 de zile de 1 Aprilie ca experienta...

am un prieten care spune ca nu e caterinca , omul a fost vazut cumparand un bidon de ulei ( repsol) dintr-un magazin de specialitate, cu putin timp inainte de producerea minunii :huh:

 

 

iar cu partea de care zici ( semnat, dat banii...) cand tar... oamenii din popor nu stiau a ceti sau a scrie , insa stiau banul dupa forma/marime/culoare, iara cand isi plateau darile catre stat semnau cu "X"

 

iar despre permis,partea cu scrisul sau cititul... s-au mai vazut indivizi cu ceafa lata care nu stiau, dar aveau permis de conducere toate gradele, iti inchipui ca toti aia care isi impodobesc acoperisul cu turnulete stiu sa citeasca sau sa scrie?? da stiu sa fu.. numere .

 

asa ca... imi pare rau sa iti zic... teoria ta pica

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

maaai ! nu fiti rai !!!

eu unul recunosc ca am mai multi 1 apr. decit multi de pe aici (uneori chiar nu-mi place sa-mi amintesc citi sint!).

dar ma gindesc in felul urmator: timp de 20 de ani, singura masinarie vazuta era dacia 1300. asa ca am pus mina, si am invatat: ce-i uleiul, cum arata pe unde se duce el; cum arat antigelul, pe unde merge si ce face; cum reglezi un carburator, o distributie, cum te chinui cu o cheie sau o surubelnita, ce faci daca se opreste, cum o dregi, cum o pacalesti (culmea ca mergea apoi!)

insa, daca ma nasteam dupa iepoca, si as fi avut tdci-ul pe care-l am acum, nici eu nu as fi stiut mare lucru: asta daca se opreste, poti plinge linga el, ca n-ai ce-i face. chemi platforma si la service cu el !

asa ca nu sariti in gitul omului. poate a incercat si el sa faca pe mecanicul si nu i-a iesit.

desi si eu sint de parere ca totusi e greu sa confunzi cele doua lichide !

dar sa-i dam circumstante atenuante ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare Stimati Bikeri,

Vreau sa va spun eu o mica intamplare foarte urata a unui prieten de-al meu care nu are cont pe Forum si are nevoie de ajutorul nostru. M-a rugat sa dau mesaj la toata lumea, sa afle parerea fiecaruia in parte ce s-a intamplat practic. Intamplarea lui suna asa:

" Salut baieti,

In urma cu 2 zile, am ales sa schimb singur uleiul la motorul meu, un yamaha yzf R1 din 2000, si am dat de belea. Nu era mare scofala numai ca nu am nimerit busonul de ulei, ci am desfacut din greseala surubul de la antigel. L-am lasat sa curga intr-un lighenus si avea culoarea protocalie. AM ramas putin surprins ca trebuia sa fie Negru totusi "presupusul ulei" si am zis ca nu papa ulei motoreta, deci, e de bine. Dupa care am dat jos si filtrul de ulei, le-am lasat ff bine sa se scurga, dupa care am uns filtrul de ulei cu putin ulei dupa care l-am insurubat. La urma am coletetat defapt uleiul nou REpsol 10W40 peste uleiul vechi Motul 300 V 10W40. Eu crezand ca ulei l-am dat jos am tot copletat cu vreo 2 litrii jumate peste. Cei drept cand m-am uitat la baia de ulei sa masor nivelul numai era deloc la jumatate ci FUL. M-am speriat ca stiam ca intra 2 litrii 600-700 in motor din auzite. In fine dupa toate acestea am pornit motorul, a luat-o din a 4-a oara fara relatiu si se auzea super ok. Am pornito si am oprito de vreo 3-4 ori pana cand m-am schimbat, i-am pus carena si toate cele. M-am echipat si am plecat la drum fara antigel in radiator. De cand am plecat am inceput sa simt ca nu este bine deloc, din fata blocului meu am plecat la drum circa 2 km maxim mergand usor 1k ca era aglomeratie in orash si 1 km i-am dat 3 trepte 140km/h, dupa care ma apropiam sa intorc in capatul intersectiei, incepand eu din timp sa ii dau usor trepte inferioare, cand am ajuns la punctul mort sa i-au mana din acceleratie mi-a murit motorul la 20km.h max. Trag pe dreapta si incep sa forjez, pornea doar daca o tineam accelerata la 2000-3000 de ture, cum o lasam la sub 1500 imi murea motorul. Am sunat un prieten totusi si a venit sa se uite la el, l-am dus inapoi in fata blocului pe el inpins si s-a uitat el despre ce este vorba. Uleiul s-a prelins pe unde pe sus si s-a scurs pe cric in jos. M-a intrebat pe unde am schimbat uleiul, s-a constatat ca am gresit eu si era altu busonul, dupa care el mi l-a schimbat, si ulei si filtru tot. Am pus apa in loc de Antigel in radiator totul Ok. Cand sa ii dau iarasi numai mergea bateria, am facut intre timp rost de alta baterie, si a luat-o dar aceeasi problema, si cu sau fara ulei mult merge pornita, o tin la 2000-3000 ture, se aude aiurea toba nici decum a sportiva ci mai mult Turing nush... Cum i-am mana din gaz cum se opreste motorul.. Ce poate sa fie? Din prietenii mei apropiati mi-au zis ca ba de la garnitura de chiuloasa sa se fii bulit si sa intre aer, sau nush ce cuzineti, pistoane, arbore, ca s-ar fii calit motorul... Am nevoie de ajutorul Vostru, stiu ca am fost un mare fraier ca m-am bagat aiurea dar am zis sa mai scutesc niste bani si timp. Iata ca am facut-o lata... Sper ca m-am facut cat de cat inteles. Astept prin prietenul meu sa aflu care cum sta treaba, ce e de facut pe viitor, cum sa o repar. Multumesc frumos ptr ajutor. Alin"

 

Astept aici raspunsurile voastre. MS

 

 

Nu ma pricep la R1, dar cand a desfacut filtrul de ulei nu a curs un lichid inchis la culoare? Sau astea au filtrul pe ghidon, langa lichidul de frana?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca omul a avut un moment din ala, in care stai tu cu tine si te gandesti : "Atat de prost NU credeam ca sunt !"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai, omu a invatat meserie, sau cel putin asa cred eu. A f...ut primul ier unu. Sa vezi al 2lea ier unu ce bine va merge! Stuna!...pana la primul schimb de ulei, sau de antigel, sau de ce o mai nimeri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sincer va zic ca nu inteleg cum s-a produs asta... (se intampla din cate vad eu). nu sunt mare mecanic la mobre. anul trecut am schimbat si eu prima data uleiul,lichidul de frana, placute, filtre etc... dar toate astea le-am facut cu manualul deschis pe lactop langa mine si uitat de 2 ori in el inainte sa desfac un surub. partea misto e ca are si poze si vezi exact piesa si surubul care trebuie desfacut daca nu stii engleza. oricum nu rad de om pt ca sigur acum se da de ceasul mortii sa isi refaca motocicleta si ii pare extrem de rau ca s-a apucat el sa faca asta. SHIT HAPPENS si la case mai mari. sper totusi sa ii dea de cap si sa nu trebuiasca un alt motor :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurul sfat pe care i-l poti da: du-te la mecanic.

Daca o sa invete ceva din treaba asta: e mult mai ieftin la mecanic.

Noroc ca nu si-o schimbat placutele de frana, nu mai ajungea acasa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...