Sari la conținut

releu incarcare Honda CBR 600F


Postări Recomandate

Releul e nou. Acum cred ca am gasit totusi ceva. Siguranta aia centrala nu facea contact bine si-mi tot fluctua tensiunea. Am schimbat-o si acum pare ca incarca normal. Adica cand turez creste dar nu depaseste 14V. Sper ca ii ajunge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 60
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Mergi in continuare pe fire si verifica contactele(mufe, papuci). Da-i cu smirghel, wd40, cositoreste. E posibil din cauza asta sa ai o rezistenta mare pe anumite parti de circuit. In mod normal n ar trebui sa stea la relanti sub 13,9, iar in ture sa nu depaseasca 13,5.

 

Dupa 3 ani de chin cu incarcarea si vr'o 5 relee schimbate, am gasit unu care lucreaza ca la carte. E un releu de ATV Linhai, made in Coreea. Are o fluctuatie de doar 0,2 V (intre 14,1 si 14,3), insa la turatii constante pastreaza o tensiune constanta. Nu se incinge, dar oricum o sa i pun un ventilator. A costat 220 de lei, adica la juma fata de unu aftemarket. Acu ca l-am laudat, sper sa nu ma lase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de sfat. chiar asa o sa fac. In plus sunt dezamagit de solutia pe care am montat-o cu cooler de procesor pe releu. Pina ieri facea fata, dar ieri n-a mai reusit sa-l raceasca. Daca in zilele normale sau seara e abia caldut ieri s-a dus spre 80-90 de grade abia mai puteam sa pun mana pe el. De fapt fierbea tot motorul, rezervorul...nasol rau.

 

Se pare ca asta era. Am cositorit cate ceva si curatat cu WD40 contactele.

Acum si la relanti si in ture nu scade sub 14 si nici nu creste peste.

:moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!Am o intrebare.Trebuie sa schimb regulatorul de tensiune si vad ca sunt 2 modele(am un CBR 600 f2).Care-i diferenta intre ele si care-i mai bun?Mersi!

 

Ala negru e bun, da si ala gri e bun...., cele albe is alea grozave, nu se prea gasesc, is mai scumpe, dar isi fac toti banii.

 

Serios acum, care-i nelamurirea ta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!Am o intrebare.Trebuie sa schimb regulatorul de tensiune si vad ca sunt 2 modele(am un CBR 600 f2).Care-i diferenta intre ele si care-i mai bun?Mersi!

Pai cel mai bun cred ca e ala care seamana cu ce ai tu pe motor.

Dintre pozele puse de tine as vota al doilea din cauza radiatorului. Preturi ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Preturi f. asemanatoare.Pe moto am primul model.

 

L-am pus pe cel cu radiator,dar in zilele astea fierbinti tot e al dracu de incins!Bateria,cu motoru oprit si contactu pus,arata 12.6.Putin?

 

Nu, e foarte bine. Masoara l cu motorul pornit si faza scurta, la relanti si apoi la 4-5000 de ture.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salutare

Postez aici problema mea pentru a nu mai deschide un alt topic: la motocicleta din profil am verificat azi incarcarea la baterie dupa o scurta plimbare prin oras si constat ca, in loc sa-mi incarce ca de obicei (14,1V - 14,3V la 5000 rpm), am la borne intre 16V si 17V la 5000 rpm, si cu faza scurta si fara (bateria avea cu motorul oprit cca 14V). Vinovat trebuie sa fie releul, intrebarea mea ar fi daca este posibil ca anumite contacte imperfecte sa provoace o incarcare mai mare sau la supraincarcare doar releul este cauza (pentru a nu ma angaja la o cheltuiala inutila). Metionez ca in ultimul timp am verificat periodic incarcarea si nu erau abateri de la valorile standard, inclusiv in zilele mai toride, iar bateria deocamdata tine curentul (a luat-o la prima cheie dupa ce a stat motorul 2 zile nepornit cu alarma activa).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La supraincarcare ar fi 2 cauze releul pe duca sau nu mai face contact firul de la masa. Verifica mai intai firul daca nu o fi rugina pe la cadru iar daca e ok , sunt semne ca releul se duce. In curand o sa-ti bage si 18-19 :D, eu asa am patit.

La baterie eu am 13-13.2 incarcata la maxim, deci a ta e mult peste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un contact imperfect nu va duce niciodata la o tensiune mai mare pe baterie,ci invers.

Inainte de a inlocui releul,incearca sa gasesti o baterie de proba,care este sigur buna.

Daca si cu asta,tensiunea e mare schimba releul.

 

La supraincarcare ar fi 2 cauze releul pe duca sau nu mai face contact firul de la masa. Verifica mai intai firul daca nu o fi rugina pe la cadru iar daca e ok , sunt semne ca releul se duce. In curand o sa-ti bage si 18-19 :D, eu asa am patit.

La baterie eu am 13-13.2 incarcata la maxim, deci a ta e mult peste.

 

A lui e mult peste,a ta e mult sub..

Verifica legaturile la releu,sa nu fie oxidate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri.

Am verificat contactele si sunt in regula. Cat priveste bateria din pacate nu am de unde lua una echivalenta pentru proba; oricum cea de acum, chiar daca are putin peste 3 ani, inca tine curentul in ea (dupa 2 saptamani de stationare a luat-o la prima cheie).

Intre timp am comandat un releu nou de la wemoto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citasem din manual 13-13,2 baterie incarcata ptr hornet.

Eu am releu nou si baterie noua acum, incarcarea merge bine.

 

Nu te contrazic in legatura cu manualul,desi nu inteleg de ce exista recomandari atat de diferite,functie de producator,sau model,in ce priveste tensiunea optima.

Producatorii de baterii nu fac baterii ce functioneaza diferit de la un model la altul;fac baterii de 12V,de capacitati diferite,de dimensiuni diferite.

Principiul de functionare e identic insa..tensiunea de incarcare trebuind sa se incadreze intre 13,8-14,5 volti.

In cazul tau e posibil ca la turatii joase,functie si de consumatori,bateria sa nu mai primeasca curent,iar cu timpul sa se sulfateze.

Daca ai putea masura,chiar as fi curios ce tensiune ai gasi pe baterie,cu farul aprins, la ralanti...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te contrazic in legatura cu manualul,desi nu inteleg de ce exista recomandari atat de diferite,functie de producator,sau model,in ce priveste tensiunea optima.

Producatorii de baterii nu fac baterii ce functioneaza diferit de la un model la altul;fac baterii de 12V,de capacitati diferite,de dimensiuni diferite.

Principiul de functionare e identic insa..tensiunea de incarcare trebuind sa se incadreze intre 13,8-14,5 volti.

In cazul tau e posibil ca la turatii joase,functie si de consumatori,bateria sa nu mai primeasca curent,iar cu timpul sa se sulfateze.

Daca ai putea masura,chiar as fi curios ce tensiune ai gasi pe baterie,cu farul aprins, la ralanti...

Poate se referea la tensiunea la borne cu motorul oprit. In mers, cel putin la CB500, trebuie sa ai conform manualului la 5000 rpm intre 14 si 15,5V, desi cred ca deja 15 e cam mult. Ce ai indicat tu ca si interval al tensiunii de incarcare e corect, asa inregistra si a mea pana acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da ma refeream strict la tensiunea bateriei fara incarcare pe ea (motor oprit). La mine in relanti are aprox 14,1 - 14,3 in functie de consumatori iar in 5000 de ture scade putin sub 14.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In asteptarea noului releu, azi am umblat putin la motor si am curatat bornele la baterie + masa la releu (mufa era ok) si am pornit-o cu gandul de a o tine la turatie mica pentru a nu supraincarca instalatia. Am fost surprins sa vad ca releul incarca din nou ca inainte (relanti in jur de 13,3 fara consumatori si 12,6 cu consumatori, la 5000 rpm 14,3 si fara si cu consumatori). Acelasi comportament normal l-a avut si dupa o tura de 30 min prin aglomeratia din oras (am reusit sa incalzesc apa pana a intervenit ventilatorul).

E posibil sa fi avut contacte imperfecte la baterie iar releul sa o fi considerat ca si descarcata sau pur si simplu releul a avut un moment de slabiciune cand s-a incalzit mai tare? Bornele si conectorii aferenti nu pareau sa aiba urme evidente de coroziune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e foarte posibil, de aia e si recomandat ca periodic sa verifici contactele, sa dai cu smirghel, spray de contact, etc, sau chiar sa-i cositoresti. Asta e valabil si pentru alte contacte, nu numai de la baterie - semnalizari, senzori, lumini, sigurante, etc. Eviti pe viitor sa ai probleme cu ele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna schema de mai sus, o gasisem si eu intr-o forma mai elaborata pe un site din state. De aici si incercarea mea de a curata si proba rezultatul.

Din pacate era releul de vina, azi am iesit la o tura si daca la pornire incarca normal dupa circa 20 de minute de mers am verificat din nou si iar imi baga 16 - 17V. Noroc ca aveam la mine releul nou (doar ce l-am ridicat de la posta) si l-am schimbat pe loc. Dupa inlocuire imi baga initial ca cel de dinainte de credeam ca este si asta defect sau ca problema e in alta parte insa dupa o scurta tura a intrat in parametri iar acum imi baga 14,5 - 14,6 la 5000rpm (si cu releul cald si cu el rece).

Daca ma lasa si asta (foarte probabil, made in Taiwan si identic cu cel original, adica fara aripioare de racire) ma orientez catre http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SHINDENGEN-MOSFET-FH012AA-REGULATOR-RECTIFIER-KIT-/360358573656#ht_1455wt_850 .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da... azi la un control de rutina am descoperit ca am din nou problema cu supraincarcarea, chiar si cu releul nou. Ce am verificat:

- conexiunea la masa a releului, e ok

- singura modificare de la instalatie, si anume un fir de la alarma pe care l-am legat de firul ce vine de la contact, langa cutia de sigurante, e ok si asta (diferenta dintre tensiunea de la bornele bateriei si cea de pe fir cu masa la noua conexiune este de 0,06V aprox)

- bornele bateriei sunt curatate

De precizat ca problema apare cand si cand, eu am constatat-o mai ales dupa drumuri in extraurban. Azi de exemplu am fost la tara la 12 km de Focsani, cand am ajuns de acolo era ok incarcarea, la intoarcere nu mai era.

Eu incep sa banuiesc bateria, uzata fie de releul vechi fie de exploatare (este la al patrulea sezon). Spun asta pentru ca vad ca tensiunea bateriei se stabilizeaza la 12,5V iar cand pun contactul, fara sa o pornesc, scade la 12,35V.

Nu-mi explic de ce totusi releul ii da 16 - 17V si atunci cand deja e incarcata, cum spuneam am observat supraincarcarea dupa o cursa, cand teoretic este incarcata.

Inca ceva, bateria este de 9Ah, manualul zice ca trebuie sa fie de 8Ah. Este o Exide capsulata.

Evident imi scapa ceva...

Editat de alexcatalin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie releul mi-a busit si bateria sau bateria releul naiba sa le ia ca pana nu le-am schimbat pe amandoua nu am scapat de belele.

Daca ai bateria busita e posibil ca ambele relee sa fie bune? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...