Sari la conținut

Aliniere pinioane transmisie sau...


Postări Recomandate

Problemele au inceput sa apara de cca un an de zile.

Cauciuc Pirelli Diablo nou,DOT 2009 l-am terminat pe o parte in mai putin de 3500 km. Asa de tare s-a uzat ca au iesit sarmele afara. Nu l-am inlocuit pe garantie, pe motiv ca '' merg eu prea tare pe stanga'' (conform vanzatorului). Restul cauciucului era ca si nou.

Problema s-a rezolvat cu un alt cauciuc nou, Metzeler (am zis ca poate o fi marca, desi pe fatza era perfect. Au fost cumparate pereche )...alti 600 de lei aruncati pe fereastra... :disappointed: Macar asta m-a tinut cca. 10.000 km...la fel, se uzeaza doar pe stanga mai tare (a se vedea poza )

Dar, problema cea mare este ca imi iese cureaua de transmisie in afara , chiar daca o imping la loc. In mai putin de 500 m, e iesita :scratch: Si se opreste acolo, nu cade ! Ca si cum , de ex. nu ar fi perfect aliniat pinioanele.

Un alt factor ce l-am sesizat e ca pe linie dreapta, parca motorul nu sta perfect la verticala. Eu nu stau perfect pe centrul motorului, ci oarecum mai spre dreapta, ca si cum motorul l-as tine cateva grade inclinat pe stanga.

--------------

In concluzie, problemele sunt:

*uzura neuniforma doar a cauciucului spate

*pozitia oblica (putin exagerat) a motorului pe linie dreapta

* iesirea in afara a curelei de transmisie.

 

Merci anticipat pt. eventualele sfaturi

post-36079-0-11762900-1308767001_thumb.jpg

post-36079-0-07534400-1308767006_thumb.jpg

post-36079-0-04442900-1308767012_thumb.jpg

post-36079-0-35074900-1308767017_thumb.jpg

post-36079-0-11444900-1308767022_thumb.jpg

post-36079-0-86047400-1308767028_thumb.jpg

post-36079-0-51176600-1308767035_thumb.jpg

post-36079-0-97029500-1308767040_thumb.jpg

post-36079-0-48229900-1308767047_thumb.jpg

post-36079-0-85718200-1308767055_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai dat cu el in ceva de curand?

mie mi se pare ca poate fi :

1. cadru stramb

2. ceva rulmenti/bucsi pe la monobrat care nu mai stau calumea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cobor/ urca scari cu el (au de suferit doar jantele, cred ) si acum 6 luni am luat un sens giratoriu din plin :rusinica:

Dar problema cu cauciucul e de mai devreme. Nu retin perioada exacta de cand am sesizat cureaua facand nazbatii.

 

Roata e centrata bine in furca spate?

Asta cum o verific? Eu am dat-o jos de 2 ori, dar singur nu pot sa spun ca sesizez ceva joc la monobrat. Roata si piulita/ saibele nu poti sa le pui decat intr-un singur fel, roata intrand practic in trei prezoane, dupa care strangi piulita (cu cheie de 55 )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gindesc ca, cureaua face probleme din cauza alinierii necorespunzatoare a rotilor dintate. A pinionului de atac sau a foii.... O fi din prinderea monobratului in ceva bucsi pe acolo ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pun si schema cu bratul spate:

 

167.png

Posibil sa fie uzura la pisele 5 si 6 ? :scratch:

Numai daca le desfac pot sa vad..ceea ce cred ca o sa si fac :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gindesc ca, cureaua face probleme din cauza alinierii necorespunzatoare a rotilor dintate. A pinionului de atac sau a foii....

 

Acceasi chestie am avut-o la cureaua de distributie a unei masini unde niste "experti" au alezat "profi" suprafetele sa fie "perfect" plane...

 

In principiu va trebui sa vezi daca tijele nu au uzura pe ele dupa ce demontezi monobratul. Odata cu asta macar inlocuiesti si bucsile.

Daca nu ii de la acele tije e clar ca monobratul nu sta drept pe cadru ... sau ca axul rotii nu sta drept in monobrat.

 

LE: problema a aparut deja de cand ai motorul? adica asa l-ai cumparat de la Teo? Poate proprietarul anterior l-a trantit...

Editat de mistery
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate ma insel, insa nu are si CS-ul un sistem de intindere la curea - pt de uzura?

ma gandesc ca poate este prea intinsa si fiind monobrat, deci roata neavand un punct de prindere opus - daca tragi prea tare dintr-o parte se stramba in cealalalta parte - asta ar raspunde si problemei cu cureaua care sta prea aproape de margine

nu stiu cat de bine m-am exprimat, daca nu se intelege o sa incerc sa clarific

Editat de THC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil sa fie uzura la pisele 5 si 6 ? :scratch:

Numai daca le desfac pot sa vad..ceea ce cred ca o sa si fac :(

 

Banuiesc ca daca slabesti in vreun fel cureaua iti poti da seama daca ai vreun joc in articulatie, pur si simplu miscind-o. Simptomele de joc in prinderea basculei ar trebui sa le simti la trecere peste denivelari mai mari sau la coborit/urcat borduri.

Oricum daca vrei sa le desfaci sa verifici eventualale jocuri si sa gresezi rulmentii, e un lucru bun.

Spor.

 

LE. Acum dupa ce am mai citit ce ai scris, nu cred ca ii face prea bine la bascula aia monobrat daca cobori scarile cu motocicleta. Scarverul este totusi o motocicleta de oras.

Editat de Serban.S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

LE: problema a aparut deja de cand ai motorul? adica asa l-ai cumparat de la Teo? Poate proprietarul anterior l-a trantit...

Doar de un an de zile apare problema. De trantit le trantesc si eu, ca doar de aia au doua roti si nu 3 sau 4 :laugh:

Zici tu ceva Alex. Adevarul ca eu am intins nitel cureaua, dupa carte ce-i drept, dar nu am exagerat. Adica la o greutate de 7 kg, ea coboara max6-7 mm

LE. Acum dupa ce am mai citit ce ai scris, nu cred ca ii face prea bine la bascula aia monobrat daca cobori scarile cu motocicleta. Scarverul este totusi o motocicleta de oras.

Serbane, merci de pont, dar sa stii ca scarile si bordurile in oras le gasesc :D

Lasand gluma la o parte, am sa desfac in prima faza cureaua (asta chiar maine), iar daca nu tine figura, am sa dau si bratul jos sa vad eventualele uzuri aparute.

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mi se pare iesita mult, daca iesea jumate era motiv de ingrijorare.. Pur si simplu acolo se face alinierea celor doua pinioane, daca nu se poate regla nimic, asta e. De sarit clar nu sare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e posibil sa fie rulemtul ala de la bascula (piesele 5-6), si sa fie doar unul, astfel incat in mers, cand trage cureaua de bascula, o misca din aliniamentul cu roata fata.

daca e asa e posibil ca atunci cand misti motorul sa nu fie aliniate si cand franezi sa isi revina...deci pe loc sa nici nu vezi problema. dar dai roata jos si verifici jocul in bascula spate.

din ce zici tu acolo, ar cam trebui sa ai si scapi cu un schimb de rulmenti.

e plauzibila si aia cu intinsul prea tare al curelei, dar tot asa....tre sa permita cineva sa se deplaseze bascula si cinevaul ala e tot ansamblul ala. (care cred ca e de fapt rulment + bucsa, dar nu ma crede pe cuvant pana nu desfaci)

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e posibil sa fie rulemtul ala de la bascula (piesele 5-6), si sa fie doar unul, astfel incat in mers, cand trage cureaua de bascula, o misca din aliniamentul cu roata fata.

 

 

Nici cel mai futat rulment din care au cazut 20 de role nu poate aduce atata abatere incat sa mute cureaua aia atat. Eu cred ca asa tre sa stea si nu stie el :P

 

Goodkat, stai jos, ai 3 ca de obicei. (da, e curea de scuter piaggio ciao, i-au schimbat-o tiganii noaptea)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e logic, ca cureaua sa se incadreze perfect in spatiul de la fulie???

tie din poza aia ti se pare ca iese de pe fulie? :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problemele au inceput sa apara de cca un an de zile.

Cauciuc Pirelli Diablo nou,DOT 2009 l-am terminat pe o parte in mai putin de 3500 km. Asa de tare s-a uzat ca au iesit sarmele afara. Nu l-am inlocuit pe garantie, pe motiv ca '' merg eu prea tare pe stanga'' (conform vanzatorului). Restul cauciucului era ca si nou.

Problema s-a rezolvat cu un alt cauciuc nou, Metzeler (am zis ca poate o fi marca, desi pe fatza era perfect. Au fost cumparate pereche )...alti 600 de lei aruncati pe fereastra... :disappointed: Macar asta m-a tinut cca. 10.000 km...la fel, se uzeaza doar pe stanga mai tare (a se vedea poza )

Dar, problema cea mare este ca imi iese cureaua de transmisie in afara , chiar daca o imping la loc. In mai putin de 500 m, e iesita :scratch: Si se opreste acolo, nu cade ! Ca si cum , de ex. nu ar fi perfect aliniat pinioanele.

Un alt factor ce l-am sesizat e ca pe linie dreapta, parca motorul nu sta perfect la verticala. Eu nu stau perfect pe centrul motorului, ci oarecum mai spre dreapta, ca si cum motorul l-as tine cateva grade inclinat pe stanga.

--------------

In concluzie, problemele sunt:

*uzura neuniforma doar a cauciucului spate

*pozitia oblica (putin exagerat) a motorului pe linie dreapta

* iesirea in afara a curelei de transmisie.

 

Merci anticipat pt. eventualele sfaturi

Din cele descrise de tine,se pare ca ai ori monobratul,ori cadrul stramb;asta ar putea explica si uzura cauciucului,cat si dispunerea incorecta a curelei pe fulie.

As banui o usoara rasucire a monobratului in sens invers acelor de ceasornic..

Daca ai gasi un motor similar,ai putea face comparatie,sau chiar ceva masuratori.

E doar o parere...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incerc sa va raspund pe rand:

* da, si la viteze de peste 120 la ora merg lejer fara maini pe ghidon, ba mai mult, pot lua si curbe, intr-o oarecare masura

*cureaua este mai ingusta decat fulia

*sunt 101% sigur ca asa trebuie sa stea cureaua...mai in stanga (va arat imediat)

*azi am fost la service sa vorbesc pt programare, si ce sa vezi? Un CS ca al meu, la 20.000 km, imaculat. Cum arata pozitia curelei si uzura cauciucului? Vedeti mai jos.

Raman totusi la parerea si sper in acelasi timp ca problema sa fie doar de la rulmentii cu ace de pe parte stanga a monobratului. Zic stanga, pt ca asa ar avea logica :)

post-36079-0-49551200-1308842921_thumb.jpg

post-36079-0-66833500-1308842926_thumb.jpg

post-36079-0-82013100-1308842930_thumb.jpg

post-36079-0-54391200-1308842934_thumb.jpg

post-36079-0-14156300-1308842939_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vad ca toata lumea a comentat doar efectul cu cureaua. mie mi se pare mai important ca ai zis ca lasi doua urme cu rotile ude cand mergi drept.

dar ma rog...e mai usor sa dam vina pe curea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vad ca toata lumea a comentat doar efectul cu cureaua. mie mi se pare mai important ca ai zis ca lasi doua urme cu rotile ude cand mergi drept.

dar ma rog...e mai usor sa dam vina pe curea.

 

A zis asa ceva?

mie mi-a scapat daca a zis..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-a zis nime' de 2 urme pe drum. Era un sfat doar, pe care l-am urmat azi profitand de ploile din Cluj.

Nu lasa doua urme :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da ma, tu esti mai destept ca toti.

 

1 - daca NU sunt aliniate pinioanele NU se vede cu urma lasata de roti.

2 - daca furca e stramba roata fata calca diferit de roata spate si totusi bascula poate sa fie perfect aliniata cu pinionul de atac.

3 - daca intr-adevar bascula ar fi dezaliniata grav fata de cadru incat sa se vada diferenta pe urma din asfalt cureaua ar sari in secunda 1.

 

 

Deci, stai jos, nu ai trecut cporijenta de vara. Aduni si tu "bits and scraps" de pe ici si colo sa te dai interesant, dar nu, nu esti, esti doar bagacios..

Si nu te mai lua de Bec ca ne suparam, pe bune. :wink: El nu e offtopic.

 

 

In curand o sa dau warnuri pt aberatii scrise la service.

Nu stii, nu scrii - valabil pt toata lumea.

 

In this case, pinioanele sunt aliniate, case closed, topic closed.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...