Sari la conținut

ATF220 sau Motorex 10W


Postări Recomandate

Trebuie sa fac o servisare furcii babutzei mele ! Mi-am luat simeringuri si aparatoare de praf, dar mai am sa cumpar ulei de furca.

Era cat pe ce sa-mi comand un litru de Motorex 10W, care costa 47 lei + curier 20 lei = il scot la 67 lei /litru ... scump ! :scratch:

In acelasi timp, peste drum de mine se afla un magazin de piese auto unde am vazut bidoane de 1 litru de ATF 220(Automatic Transmission Fluid) - ulei de transmisie si servodirectie la 22 lei litru + 0 lei transport = 22 lei / litru.

 

In cartea tehnica a motocicletei, chiar aminteste de ATF la capitolul de intretinere al furcii.

Intrebare: Pot sa bag in telescoape acest ATF, sau mai bine fac un efort si plec dupa un litru de Motorex sau Motul - fork oil ???

...... se merita sau este cam acelasi rahat !

 

Mentionez ca furca este al unei motociclete Honda CB450S, fabricatie 1986 ce ruleaza linistita pe asfalt ! ... a renuntat de mult la cursele pe pista, din tinerete ! :laugh:

post-10224-0-40774000-1309438194_thumb.jpg

post-10224-0-12026800-1309438405_thumb.jpg

post-10224-0-51632000-1309438412_thumb.jpg

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am bagat eu ATF la fosta mea Honda VT 500 E (tot "babutza" :rolleyes: ). A trebuit sa bag cam cu 50 mL / jamba mai mult fatza de cat scria in manual ca sa fie pe gustul meu (nu stiu cum ar fi trebuit sa fie original) dar in rest n-a avut gretzuri ever. Si nu era Mobil ci era Prista Oil dar uleiul e ulei daca e "pe specificatii" (hidraulic).

Eu zic ca n-ai ce sa strici, din contra, ai sa faci economie fara side-effects.

Bafta! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Mai bine te duci la un magazin care vinde piese auto straine si comanzi ulei de furca Motul Medium/Heavy 15W, costa 50 lei. Le spui sa-l comande la Autonet (daca lucreaza cu ei). Parerea mea e ca nu faci treaba cu 10W sau cu ATF, nu se va simti nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pentru sfaturi si lamuriri ! Am cumparat deja ATF si maine (ca tot e vremea de cacao) ma apuc de treaba !

 

Bafta si la mai mare ! :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine te duci la un magazin care vinde piese auto straine si comanzi ulei de furca Motul Medium/Heavy 15W, costa 50 lei. Le spui sa-l comande la Autonet (daca lucreaza cu ei). Parerea mea e ca nu faci treaba cu 10W sau cu ATF, nu se va simti nimic.

 

 

Pei din moment ce producatorul recomanda 10w nu ti se pare cam aiurea sa bage 15w??? Eu am facut greseala sa bag 10w in loc de 2.5w si suspensia lucra f prost, dupa ce am bagat 2.5w merge perfect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Pei din moment ce producatorul recomanda 10w nu ti se pare cam aiurea sa bage 15w??? Eu am facut greseala sa bag 10w in loc de 2.5w si suspensia lucra f prost, dupa ce am bagat 2.5w merge perfect.

 

Depinde de mobra, la astea vechi e bine sa bagi mai gros ca mai preia din uzura. Am facut chestia asta la mai multe mobre si s-au comportat excelent. Dupa cum vezi el are CB450 din 1986.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

ma gindesc ca daca schimbi semeringuri nu mai are ce uzura sa mai preia?

 

O furca nu inseamna doar semeringuri.

 

Jambe/cuzineti ;)

 

Mai este si alt aspect si anume felul in care lucreaza furca cu un ulei subtire sau mediu si felul in care lucreaza cu un ulei gros. Cu un ulei gros (medium/heavy 15W) furca devine mai ferma (nu rigida) si mobra devine mai stabila. Problema e ca nu poti pune la orice model ulei medium/heavy, de regula merge la mobre mai vechi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O furca nu inseamna doar semeringuri.

 

 

 

Mai este si alt aspect si anume felul in care lucreaza furca cu un ulei subtire sau mediu si felul in care lucreaza cu un ulei gros. Cu un ulei gros (medium/heavy 15W) furca devine mai ferma (nu rigida) si mobra devine mai stabila. Problema e ca nu poti pune la orice model ulei medium/heavy, de regula merge la mobre mai vechi.

 

 

Ai dreptate, la furcile care nu se pot regla, se poate pune un ulei mai gros ptr a face furca mai rigida.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Observ un fenomen pe care l-am mai constatat si la altii. Amortizarea este ceva iar forta arcului altceva.

Mai amortizat inseamna ca suspensia coboara/urca mai repede/incet.

 

Mai amortizat - ulei mai gros - inseamna ca va cobori cu acelasi arc mai incet dar si revenirea va fi tot la fel, mai putin rapida. Poate sa se doreasca o compresie mai amortizata dar o revenire prea amortizata nu e prea in regula. Desigur, la o rapandula veche de peste 20 de ani cu care se merge de la piata pana la strand, nu are foarte mare importanta performata suspensia, dar problema de principiu este valabila.

Asadar - forta este ceva, amortizarea altceva :D

Daca sunt cuzinetii uzati, atunci sigur furca va curge, semeringurile nu etanseaza la presiune, cuzinetii da. Asadar, un ulei mai gros nu inseamna ca face bine la suspensie mai veche si mai uzata. Daca suspensia este uzata - in cazul de fata cuzinetii - va curge iar remedierea se face inlocuindu-i.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci .....

...am cumparat un litru de ATF220, iar sambata cand sa ma apuc sa dau telescoapele jos, a aparut cumnatul meu care mi-a dat un litru de Motorex 10W, ce-l avea el ... ramas de la ultima lui servisare a furcii :blink:

Asa ca in furca am 10W si ........... mobra ruleaza cu totul altfel ! In sensul bun ...

Suspensia a devenit mai ferma, insa nu intr-atat incat sa ma deranjeze pe drumurile ,,mai romanesti" ! Oricum la o cursa de 106mm a suspensiei fata si roti de 18" mobra este suspect de confortabila !

 

... si cu toate acestea fiind spuse, batrana Doamna este complet ,,revergorata":

- kit de lant nou,

- cauciucuri noi,

- bujii noi,

- ulei motor nou,

- filtru de ulei nou,

- filtru de aer nou,

- furca servisata,

- instalatie electrica revizuita complet,

- verificat si reglat lant arbore contrabalansier,

- verificat ambreiaj,

- placute de frana noi,

- saboti de frana + arcuri noi,

- garnitura capac culbutori noi'

- reglaj joc culbutori,

- uns cabluri de acceleratie si ambreiaj.

 

In acest moment, la aproape 80000km, mobra este gata de drum, mai bine ca oricand ...... eu sa am bani de calatorii ! :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am bagat si eu 10w in loc de 5w si trebuie sa merg aproape de setarile de minim.Daca nu ai incercat pe o mobra ca a ta ca sa vezi cum se comporta furca mai bine pune ce e in manual ca ai niste sanse sa faci aceeasi operatiune de 2 ori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Fuck, chiar eram curios de cum mergea cu atf :)

 

Depinde de mobra, la a lui daca baga ATF erau sanse mari sa mearga ca o sula bleaga (iti spun din proprie experienta). Exemple reusite cu medium/heavy 15W: CBR600 F1 si F2, Suzuki Burgman 250, Suzuki Bandit600, GSX600F din 1994 si Yamaha FZR600 din 1993. Clientii foarte multumiti, Io pwla ca nu am incasat nimic. Asa e cand repari la prieteni :grinbandit: .

 

Am bagat si eu 10w in loc de 5w si trebuie sa merg aproape de setarile de minim.Daca nu ai incercat pe o mobra ca a ta ca sa vezi cum se comporta furca mai bine pune ce e in manual ca ai niste sanse sa faci aceeasi operatiune de 2 ori.

 

La astea cu reglaj trebuie sa bagi ce scrie in manual.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce ,,ulei" avea inainte insa ceea ce am scos eu din telescoape era un fel de ,,apa cenusie". Deci nu stiu daca acel lichid era ATF sau altceva ?!?! ... va ramane un mister !

In schimb va pot spune cu era inainte si cum e acum.

 

Inainte de servisare:

 

Tinand mobra de ghidon, descalecat, cu frana fata stransa - daca presam puternic pe ghidon comprimand suspensia fata, aceasta se comprima cam 50% din cursa (cred ?!) si dupa ce incetam cu comprimatul pe ghidoane, fata motocicletei mai facea - din ,,inertia" arcurilor - de vre-o doua ori aceasta miscare pana se potolea.

Pe curbele unei sosele cu asfalt relativ bun, era o chestiune de loterie, abordarea fiecarui viraj, astfel incat trebuia sa negociez cu mobra unghiul maxim de inclinatie la care ma putea suporta, altfel fata incepea un dans diferit de al meu ! :eek:

 

Dupa servisare:

 

La aceeiasi schema cu comprimatul ghidoanelor in pozitie descalecat, furca plonjeaza tot cam 50% din cursa (cred ?!), insa dupa ce incetez cu apasatu' se ridica si ..... atat ! :rolleyes: ... cu certitudine, amortizoarele au inceput munca !

Prima plimbare a fost o incantare (pe seara plec iar !) sa merg cu baba ! Este mult mai precisa in viraje, nu mai trebuie sa corectez acea tzopaiala isterica si ,,iluzia" de siguranta a crescut ... ,,in latime" !

Sentimentul de a face enduro pe sosea a scazut mult in intensitate si acum chiar cred ca ma dau cu o mobra soselista !

 

Va salut ! :friends:

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Nu stiu ce ,,ulei" avea inainte insa ceea ce am scos eu din telescoape era un fel de ,,apa cenusie". Deci nu stiu daca acel lichid era ATF sau altceva ?!?! ... va ramane un mister !

 

Nu e nici un mister, "apa cenusie" era uleiul vechi care era neschimbat de mult timp, in multe cazuri de cand s-a fabricat mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...