Sari la conținut

Setare SAG si damping


Postări Recomandate

Salut ,

 

Asta seara am terminat de aranjat mobra din punct de vedere al suspensiei.Pot sa spun ca am alta mobra acum.M-am hotarat sa umblu la suspensii dupa ce m-am documentat indelung si am inteles cum functioneaza fizic si cum afecteaza suspensia tinuta de drum,nu mai spun performantele.

La mobra mea setarile pe fata erau inegale stanga dreapta iar cu toate ca nu se simtea daca trage intro parte sau in alta,m-am hotarat sa o aranjez dupa greutatea mea si stilul meu de condus.Asadar am notat setarile care erau pe ea si am inceput conform procedurilor gasite pe net sa o aranjez.Singura problema ar fi Riding SAG front care este pe undeva pe la 45mm de obicei amortizoarele honda sunt mai soft din cate am auzit dar poate fi si din cauza uleiului.in rest toate celelalte calcule sunt in limite normale.As putea sa maresc preload-ul si sa aduc pe la 41 mm dar asta ar fi la preload maxim,ceea ce am inteles ca nu este recomandat.

Vreau sa va intreb ce presiuni folositi in pneuri,inainte sa setez suspensia,am lasat presiunea la CALD la 2,5 fata/2,9 spate.

Este cineva pe aici cu 929 care imi poate impartasi setarile lui la suspensie?

Eu am asa:

Front: preload 2 lines,rebound 1 to max,compression 1 to max

Rear: preload 6/9,compression si rebound nesetate

Presiune roti: 2,5/2,9 la CALD

Mers 95% in oras

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 50
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

2.1 fata/1.8-1.9 spatele la rece.

"la CALD" cat de cald inseamna la mers 95% in oras? cat se incalzesc de acasa pana la vulcanizare?

 

ce cauciuri ai?

am Corsa.

Presiunea am facut-o cu sculele mele dupa mers 40 minute prin oras.

Atat producatorul mobrei cat si al gumelor recomanda 2,5/2,9 pentru mers cu pasager.Am folosit si 2,2 si 2,5 si 2,9 pe spate la rece si cel mai bun feeling l-am avut cu 2,9 la cald..o sa masor la rece sa vad cat inseamna.Aud persoane care folosesc o presiune mica pe spate si nu inteleg de ce,pentru ca iti creeaza senzatia ca rupi aderenta cand te apleci mai mult.Este mai mare intr-adevar contactul cu solul dar pierzi din handling.Cat ajunge de la 1,9 cand se incalzeste?1,9 se foloseste mai mult pe circuit unde stresezi cauciucul mai mult si il faci sa se incalzeasca mai repede.

Editat de gianni_83
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa va intreb ce presiuni folositi in pneuri,inainte sa setez suspensia,am lasat presiunea la CALD la 2,5 fata/2,9 spate.

 

Enorm!!!

2.1-2.2 fata si 1.9-2.0 spatele. La rece.

"La cald" se regleaza presiunea in penuri doar la pista cand gumele stau cu incalzitoare. Pe strada folosesti presiunea "la rece".

 

am Corsa.

 

Slabe!

 

Singura problema ar fi Riding SAG front care este pe undeva pe la 45mm de obicei amortizoarele honda sunt mai soft din cate am auzit dar poate fi si din cauza uleiului.in rest toate celelalte calcule sunt in limite normale.As putea sa maresc preload-ul si sa aduc pe la 41 mm dar asta ar fi la preload maxim,ceea ce am inteles ca nu este recomandat.

 

Cel mai important si mai ieftin upgrade la furca ta este sa-i pui arcuri mai tari, liniare. Arcurile pe care le are stoc sunt foarte moi si sunt bune daca nu ami mai mult de 75kg.

"Mai tare sau mai moale" are legatura doar cu arcurile. Urca/coboara mai repede sau mai incet are legatura cu uleiul, adica amortizarea. Cu supapele si internalele stoc ramai la ulei 10W. Daca pui 15W nu vei face suspensia mai tare, dar vei duce amortizarea spre plaja reglajelor hard, vei restrange astfel domeniul in care amortizorul lucreaza.

Daca se schimba supapele si pui unele de curse, pui ulei 5W. Asta este insa deja un upgrade scump si nu e justificat daca tu mergi cu ea in oras.

Cu toate ca nu se refera strict la subiect, motocicleta ta nu are vreo legatura cu mersul in oras. iti recomand pentru asta, un agregat mai mic sau chiar un scuter.

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Enorm!!!

2.1-2.2 fata si 1.9-2.0 spatele. La rece.

"La cald" se regleaza presiunea in penuri doar la pista cand gumele stau cu incalzitoare. Pe strada folosesti presiunea "la rece".

 

 

 

Slabe!

 

 

 

Cel mai important si mai ieftin upgrade la furca ta este sa-i pui arcuri mai tari, liniare. Arcurile pe care le are stoc sunt foarte moi si sunt bune daca nu ami mai mult de 75kg.

"Mai tare sau mai moale" are legatura doar cu arcurile. Urca/coboara mai repede sau mai incet are legatura cu uleiul, adica amortizarea. Cu supapele si internalele stoc ramai la ulei 10W. Daca pui 15W nu vei face suspensia mai tare, dar vei duce amortizarea spre plaja reglajelor hard, vei restrange astfel domeniul in care amortizorul lucreaza.

Daca se schimba supapele si pui unele de curse, pui ulei 5W. Asta este insa deja un upgrade scump si nu e justificat daca tu mergi cu ea in oras.

Cu toate ca nu se refera strict la subiect, motocicleta ta nu are vreo legatura cu mersul in oras. iti recomand pentru asta, un agregat mai mic sau chiar un scuter.

Numai bine!

 

 

Nu am probleme la damping,tocmai am spus ca se comporta superb acum.Presiunea mea masurata la cald probabil la rece (o sa ma sor diseara) o sa scada cu 0,4-0,5.Voi incerca si cum ai tu, insa am mai incercat 2.2 si nu mi-a placut,nu imi inspira aceeasi incredere.

Fiecare e liber sa isi ia ce mobra doreste din ce motiv doreste,tu ai 954 si nu cred ca stai numai pe circuit si autostrazi cu ea.nu inseamna ca merg numai in oras cu ea,am postat setarile pentru mers in oras,pentru iesit afara poate e necesar sa mai schimb un pic.

nu am nevoie de scuter sau de mai mica,am avut si mai mica.

Imi poti impartasi in schimb setarile tale de damping si SAG?pentru ca m-ar interesa.Ale mele sunt facute pentru exact 75kg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut si eu aceleasi experimente si am tot cautat pe net despre suspensia la CBR-uri.

Initial le-am reglat cu Cesar, apoi m-am mai jucat eu cu ele cate putin.

Arcurile sunt progresive ca la mine si n-ai ce-i face SAG-ului pe fata. E ok 45mm avand in vedere ca vreo 30 se comprima arcul doar sub greutatea motorului. Daca strangi preload-ul cresti constanta arcului la astea progresive si se simte mai tare suspensia iar SAG-ul tot nu se modifica semnificativ, dupa cum ai vazut.

 

Eu am plecat de la setari mai tari, dar pe drumuri denivelate era deranjant. In final am ajuns cu setarile amortizoarelor aproape de ce recomanda fabrica si cu preload-ul intre setarile standard si maxim tare, adica doua segmente vizibile pe fata (reglajul standard 4) si arcul spate pe pozitia 5 din 7 (standard 3). Cu setarile astea SAG-ul pe fata e 45mm iar pe spate 25 cu 75kg ale mele.

 

Am mers si eu cu 2,5 si 2,9 presiune in roti cum scrie in manual. Pierdea aderenta spatele intr-o veselie. Cu 2,2 fata/spate e mult mai bine. Gumele sunt Dunlop Qualifier.

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu ai 954 si nu cred ca stai numai pe circuit

 

Anul asta am facut doar circuit pe motocicleta mea. Ceea ce ti-am spus este un sfat prietenesc, nu o aluzie superioara :) In oras mi-ar fi foarte simplu sa ma deplasez cu un scuter de maximum 250 dar am problema locului de parcare - mi-e frica sa nu fie furat.

 

Imi poti impartasi in schimb setarile tale de damping si SAG?pentru ca m-ar interesa.Ale mele sunt facute pentru exact 75kg

 

Eu am schimbat arcurile cu unele liniare si destul de tari - 10N/mm

Am sag pe fata 30 iar pe spate destul de mic - undeva intre 15 si 12. Nu-l stiu exact pe cel de pe spate pentru ca am intarit arcul dupa ce reglasem sagul pe la 15 parca si nu am mai masurat valoarea. Arcul spate nu l-am schimbat. Sunt niste reglaje cu care nu poti merge pe strada, motocicleta este mult prea rigida.

Ca regula general valabila - cu cat mergi mai tare suspensia trebuie sa fie mai ferma dar si amortizarea sa lucreze corect raportat la taria arcurilor. Este mult de discutat dar mai ales de experimentat...

Pentru oras si mers pe sosele poti merge linistit cu arcurile de fabrica si reglajele din manual. Cand incepi sa iei viteza insa, n-o sa-ti mai placa :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut si eu aceleasi experimente si am tot cautat pe net despre suspensia la CBR-uri.

Initial le-am reglat cu Cesar, apoi m-am mai jucat eu cu ele cate putin.

Arcurile sunt progresive ca la mine si n-ai ce-i face SAG-ului pe fata. E ok 45mm avand in vedere ca vreo 30 se comprima arcul doar sub greutatea motorului. Daca strangi preload-ul cresti constanta arcului la astea progresive si se simte mai tare suspensia iar SAG-ul tot nu se modifica semnificativ, dupa cum ai vazut.

 

Eu am plecat de la setari mai tari, dar pe drumuri denivelate era deranjant. In final am ajuns cu setarile amortizoarelor aproape de ce recomanda fabrica si cu preload-ul intre setarile standard si maxim tare, adica doua segmente vizibile pe fata (reglajul standard 4) si arcul spate pe pozitia 5 din 7 (standard 3). Cu setarile astea SAG-ul pe fata e 45mm iar pe spate 25 cu 75kg ale mele.

 

Am mers si eu cu 2,5 si 2,9 presiune in roti cum scrie in manual. Pierdea aderenta spatele intr-o veselie. Cu 2,2 fata/spate e mult mai bine. Gumele sunt Dunlop Qualifier.

 

Tot la preload 2 am ajuns si eu,numai pe spate am 6/9.Am 75 kg.Compresia si Reboundul cum le ai?

 

Anul asta am facut doar circuit pe motocicleta mea. Ceea ce ti-am spus este un sfat prietenesc, nu o aluzie superioara :) In oras mi-ar fi foarte simplu sa ma deplasez cu un scuter de maximum 250 dar am problema locului de parcare - mi-e frica sa nu fie furat.

 

 

 

Eu am schimbat arcurile cu unele liniare si destul de tari - 10N/mm

Am sag pe fata 30 iar pe spate destul de mic - undeva intre 15 si 12. Nu-l stiu exact pe cel de pe spate pentru ca am intarit arcul dupa ce reglasem sagul pe la 15 parca si nu am mai masurat valoarea. Arcul spate nu l-am schimbat. Sunt niste reglaje cu care nu poti merge pe strada, motocicleta este mult prea rigida.

Ca regula general valabila - cu cat mergi mai tare suspensia trebuie sa fie mai ferma dar si amortizarea sa lucreze corect raportat la taria arcurilor. Este mult de discutat dar mai ales de experimentat...

Pentru oras si mers pe sosele poti merge linistit cu arcurile de fabrica si reglajele din manual. Cand incepi sa iei viteza insa, n-o sa-ti mai placa :D

Scuze,poate am inteles eu aiurea.Si eu o sa vreau sa intru pe circuit de la anul,ca gumele actuale sunt cam vechi si nu imi permit.

Pe circuit ce presiune folosesti in roti?sau tot presiunea pe care ai scris-o mai sus?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot la preload 2 am ajuns si eu,numai pe spate am 6/9.Am 75 kg.Compresia si Reboundul cum le ai?

 

 

Scuze,poate am inteles eu aiurea.Si eu o sa vreau sa intru pe circuit de la anul,ca gumele actuale sunt cam vechi si nu imi permit.

Pe circuit ce presiune folosesti in roti?sau tot presiunea pe care ai scris-o mai sus?

 

Depinde de cauciucuri - eu merg cu Dunlop Ntec - Gp racer si GP. Astea au carcasa foarte rigida si se umfla putin. Fata nu difera mult fata de strada - 2.1 la cald iar pe spate se poate cobora pana la 1.5 la cald.

pentru strada, cu GP racer si orice Ntec, aceeasi presiune pe fata si 1.7 pe spate dar la rece.

Pentru alte gume sport, eu iau ca referinta 2.2 pe fata si 2.0 spatele. De aici fiecare face cam ce simte. Dar in nici un caz 2.9 pe spate, dupa cum ti-am zis estefoarte foarte mult pentru un mers sportiv. La mers pe autostrada e bun.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ,

 

Asta seara am terminat de aranjat mobra din punct de vedere al suspensiei.Pot sa spun ca am alta mobra acum.M-am hotarat sa umblu la suspensii dupa ce m-am documentat indelung si am inteles cum functioneaza fizic si cum afecteaza suspensia tinuta de drum,nu mai spun performantele.

La mobra mea setarile pe fata erau inegale stanga dreapta iar cu toate ca nu se simtea daca trage intro parte sau in alta,m-am hotarat sa o aranjez dupa greutatea mea si stilul meu de condus.Asadar am notat setarile care erau pe ea si am inceput conform procedurilor gasite pe net sa o aranjez.Singura problema ar fi Riding SAG front care este pe undeva pe la 45mm de obicei amortizoarele honda sunt mai soft din cate am auzit dar poate fi si din cauza uleiului.in rest toate celelalte calcule sunt in limite normale.As putea sa maresc preload-ul si sa aduc pe la 41 mm dar asta ar fi la preload maxim,ceea ce am inteles ca nu este recomandat.

Vreau sa va intreb ce presiuni folositi in pneuri,inainte sa setez suspensia,am lasat presiunea la CALD la 2,5 fata/2,9 spate.

Este cineva pe aici cu 929 care imi poate impartasi setarile lui la suspensie?

Eu am asa:

Front: preload 2 lines,rebound 1 to max,compression 1 to max

Rear: preload 6/9,compression si rebound nesetate

Presiune roti: 2,5/2,9 la CALD

Mers 95% in oras

 

 

Baga privirea aici.

 

 

Pirelli Diablo Corsa sunt niste cauciucuri foarte bune.

 

Presiunea e prea mare, baga 2 fata si 1.8 spate.

Editat de Denis_sbz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io am mers pe circuit cu presiune 2,2 si 2,9 spatele.

La mers cu 2,2 am scos timp slab si cauciucul mucificat.

La 2,9 am scos timp muult mai bun si cauciucul arata normal. Nu mi-a fugit spatele absolut deloc cu 2,9... pneuri Dunlop Sportmax.

Daca in manualu mobrei scrie 2,9, de ce kakat sa pui 2,0 sau si mai rau 1,8?

Cu cat pneul e mai moale cu atat se pierde din handling.

 

Am vorbit cu Mircea Vrajitoru, si el cu Yamaha R6, care e mult mai usoara ca 929, merge cu pneu spate cu valori intre 2,2 si 2,6... :rusinica: (no fi stiind saracu ) Mi-a zis ca face presiunea in functie de cum se simte el, dar 1,8 NEVER.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dunlop Sportmax este o clasa de cauciucuri care cuprinde vreo 7-8 tipuri diferite de anvelpe. Dintre aceste tipuri, exista subdiviziuni pe compozitii. Despre Trailmax ce parere ai? Multumim ca ne-ai impartasit din vastele cunostinte despre anvelope moto domnu' instalator :D Cum e vremea la Cec Ripablic? :P

 

Am vorbit cu Mircea Vrajitoru

 

Cu Ionut Mistode de ce n-ai vorbit? Ai sa afli o cu totul alta parere si apoi ai sa fii mesmerizat :D In primavara am avut aceasta discutie cu el si mi-a spus ca a coborat spatele pana la 1.5 la cald. Campionul, deh :D Este vorba insa exclusiv despre cauciucuri Ntec.

 

Pirelli Supercorsa au carcasa mai flexibila si se umfla mai mult. Cred ca mircea ti-a zis 2.2 ca sa te tina guma spate tot weekendu' :P

 

In afara de feedback-ul pilotului se mai "citeste" si modelul dupa care se produce uzura gumei. Urmele de pe cauciuc spun totul - daca a fost umflat mai mult sau mai putin sau daca suspensia mai are nevoie de reglaje. Deja astea sunt fineturi si eu inca sunt pe bancile facultatii la acest capitol :D Dar la nevoie iti pot pune la dispozitie cursuri, seminarii si lucrari de laborator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io tocmai ce ti-am zis ca dezumflat l-am facut muci, adica s-a topit.

De ce plm din 50 de motociclete venite la track-day.. a mea era cu ele topite si altii care imi invarteau casca in cap aveau cauciucurile fara urme?

 

se mai "citeste" si modelul dupa care se produce uzura gumei. Urmele de pe cauciuc spun totul - daca a fost umflat mai mult sau mai putin sau daca suspensia mai are nevoie de reglaje.

 

 

 

Cred ca mircea ti-a zis 2.2 ca sa te tina guma spate tot weekendu' :P

 

 

 

Pai pt o moto de 600 cam asta e presiunea spate data de producator: 2 single, 2,2 cu pasager.. la o moto de 170-200kg

 

Daca el merge cu presiune normala, data in manual, omul cu 929 de ce nu ar merge cu presiunea data in manual, adica 2,9 ??

 

Unii chiar nu pricep ca asta e valoarea data de producator.

Acum ceva vreme eram cu cineva si faceam presiunea, el apasa pe buton, ma intreaba, cat bagi? Eu: 2,9. El 2,9!!!???

Da, vino sa vezi ca scrie pe bascula: front 2,5, rear 2,9 - deci aia de la honda in sandilai cand trec presiunile acolo...

 

iti zic eu adevarul: reisarii mioriciti cu care vorbiti voi pe la bar sau la garaj, se dau cu cauciucuri vechi de 4 ani si se mira de ce le fuge curur cu ele, apoi le dezumfla sa aiba "grip" si gata, deja au dat lege, se merge cu 1,8 :grinbandit: :grinbandit: :grinbandit:

 

Zi daca nu-i asa! Zi-mi unu care isi ia gume noi in fiecare an! Nu vorbim aici de baietii care se dau pe pista in campionate, vrajitorii, mistode, etc.. vorbesc de forjatorii de cheia.. :D

 

iti zic eu adevarul: reisarii mioriciti cu care vorbiti voi pe la bar sau la garaj, se dau cu cauciucuri vechi de 4 ani si se mira de ce le fuge curur cu ele, apoi le dezumfla sa aiba "grip" si gata, deja au dat lege, se merge cu 1,8 :grinbandit:

Zi daca nu-i asa! Zi-mi unu care isi ia gume noi in fiecare an! Nu vorbim aici de baietii care se dau pe pista in campionate, vrajitorii, mistode, etc.. vorbesc de forjatorii de cheia..

 

Ma duc aproape odata la 2 sapt pe circuit la Brno, si din baietii cehi care vin nu am vazut macar unul care sa faca presiunea la roti, si vin pe mobre direct de acasa... Si merg aia de rup.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba, io, ca si la uleiuri, nu pricep de ce unii se dau mai dastepti ca japonezu'... Adicatelea... daca galbejitu' a scris ca tre' sa bagi 2 solo si 2.2 cu pasager si/sau bagaje, la ce muschii mei te dai tu mai rotund?! E ala prost? Nu stie cat trebuie bagat in gume la mobrele pe care le face de zeci de ani? Sau esti tu muuult mai superior, o rara exceptie a naturii cu IQ 10.000.000?

Respectati bai nene ce scrie producatoru' in manual, ca d-aia v-a dat manual la agregat. Dupa aia va plangeti p-aici ca n-a tinut pe frana, ca fuge pe accelerare la iesirea din viraj, ca s-a tocit guma in 5000 km, ca va consuma mobra ca o Tatra, etc, etc, etc.

 

Tot ce am zis e valabil pentru mersul pe strada. La curse ... n-are nicio legatura.

Editat de speedy.k
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Boss mai taci din gura pffff ... :D

Uite-aici direct de la producatorul de gume - specs pt gume: http://dunlopracing.com/tires-products/d211gp/

 

Ca informatie generala: producatorul de anvelope testeaza infinit mai mult anvelopele decat testeaza aceleasi anvelope, producatorul motocicletei. Tu ce parere ai? :D

Producatorul de motociclete nu e tampit dar presiunea este recomandata in conditii de mers mixte - autostrada, oras, drumuri virajate. Trebuie sa respecte niste cerinte de emisii de noxe si motocicletele. Nu stiu daca stiai dar chiar si la motociclete exista valva EGR (ca la masini). La moto se cheama PAIR. Cum mersul tare nu are legatura cu salvarea planetei, rezulta ca toata discutia despre recomandarile "de pe bascula" nu se aplica la circuit.

 

Nu poti sa scazi oricat presiunea si sa speri ca anvelopa se va comporta optim pentru ca in timp iese din cauciuc liantul sau "uleiul". Liantul il vezi pe gumele care au mers incinse pe circuit. Se fac albastre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Neai reisaru/mecanic/aviator, dar daca moto a mea are 230kg, ti se pare la fel cu 180 alta mobra?

Aia cu pneurile RECOMANDA o anumita presiune, nu o impun...

Nu au cum dracu sa stie ala cum a proiectat HONDA/YAMAHA motocicleta.. ca aia decid si le zic la pneu makeri cum sa le faca, nu se construieste motocicleta in jurul pneului ci pneul pt motocicleta..

 

E ca si cum imi zici ca producatorul de parbrize ii pun pe BMW sau alte producator de masini sa faca caroserii patrate ca ei fac numa geamuri patrate..

 

Las-o moale ca nu e asa, eu m-am convins cu ochii mei, nu ce scriu reisarii wannabe de pe forum.

 

Producatorul motocicletei decide cat se pune in pneu, nu producatorul pneului, asta sa fie clar.

 

Daca honda, face o moto de 500 de kile, o sa mearga cu 2.0 cat zice dunlop, nu? LOL.

 

Ba, io, ca si la uleiuri, nu pricep de ce unii se dau mai dastepti ca japonezu'... Adicatelea... daca galbejitu' a scris ca tre' sa bagi 2 solo si 2.2 cu pasager si/sau bagaje, la ce muschii mei te dai tu mai rotund?! E ala prost? Nu stie cat trebuie bagat in gume la mobrele pe care le face de zeci de ani? Sau esti tu muuult mai superior, o rara exceptie a naturii cu IQ 10.000.000?

Respectati bai nene ce scrie producatoru' in manual, ca d-aia v-a dat manual la agregat. Dupa aia va plangeti p-aici ca n-a tinut pe frana, ca fuge pe accelerare la iesirea din viraj, ca s-a tocit guma in 5000 km, ca va consuma mobra ca o Tatra, etc, etc, etc.

 

Tot ce am zis e valabil pentru mersul pe strada. La curse ... n-are nicio legatura.

Pai asa e, dar reisarii de romania au inventat ei noua presiune in pneuri, neavand bani de pneuri noi. Asta e, garantat 100%.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scrie cat casa acolo: din linkul tau.

 

Available Compounds: 6813 Soft, 6875 Medium

Suggested Pressures: Hot on the warmers 33psi, or cold 31psi

Note: For street riding, follow the motorcycle owner’s manual for air pressure recommendations. For track or race use, optimal air pressures vary with track conditions but general suggested air pressures are above.

 

suggested, vary, general - cuvintele astea au un sens clar, sunt recomandari generale, nu e standard, la o moto cu 250 de kile nu ai sa mergi cu 1,8 in veacu vecilor amin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti pot oferi secretul fericirii eterne: este cum zici tu! :D

 

Mai trece timpul si ai sa-ti mai schimbi parerile. Asa au facut toti.

Argumentele tale nu sunt valabile dar am sa te las sa descoperi asta singur. Vei avea satisfactia lipsita de glorie a celui care zice "ce fraier am fost ca n-am ascultat":D Daca vrei si secrete ale nefericirii da-mi un buzz pe messenger sau PM

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti pot oferi secretul fericirii eterne: este cum zici tu! :D

 

Mai trece timpul si ai sa-ti mai schimbi parerile. Asa au facut toti.

Argumentele tale nu sunt valabile dar am sa te las sa descoperi asta singur. Vei avea satisfactia lipsita de glorie a celui care zice "ce fraier am fost ca n-am ascultat":D Daca vrei si secrete ale nefericirii da-mi un buzz pe messenger sau PM

Bine, o sa vad. Pt o mobra care are in carte 2 sau 2,2 e normla sa mergi cu 1.8 sau 2.

Dar unui om care are 2,9 in carte nu poti sa-i zici sa mearga cu 1.8.

Atat am vrut sa zic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Boss mai taci din gura pffff ... :D

Uite-aici direct de la producatorul de gume - specs pt gume: http://dunlopracing.com/tires-products/d211gp/

 

"Note: For street riding, follow the motorcycle owner’s manual for air pressure recommendations."

 

Doooh!!! Pfffff...my ass! Si mai inveti si copiii incepatori la prostii...

Editat de speedy.k
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un lucru important la care vad ca nu s-a facut referire la noi este calitatea asfaltului de pe strazi...este cu mult sub ce e in alte tari,eu am mers pana acum cu 2,9 cat scrie in carte la RECE,dar cand am setat suspensia am scazut-o la CALD la 2,9 si se comporta mai bine.Asfaltul nostru are prea putin bitum si prea mult pietris,ceea ce la o presiune mare poate cauza derapaj.

Cei carora in carte le scrie ca trebuie sa aiba 2.2 pe spate,pot folosi 1,8 cum a spus Caesar.

Dar cei cu 2.9 in carte ce fac? Cauciucul e prea umflat,suprafata de contact e mica si mai sunt si pietrele din bitum.

Azi voi masura presiunea la rece si va spun cat am.Acum se comporta minunat mobra.

Romania e tara in care legile fizicii nu se aplica :crack:

 

am masurat spatele si are 2,5 la rece.

fata 2.4

Editat de gianni_83
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Note: For street riding, follow the motorcycle owner’s manual for air pressure recommendations."

 

Doooh!!! Pfffff...my ass! Si mai inveti si copiii incepatori la prostii...

 

Pentru un management eficient al efortului iti recomand sa nu te bagi in lucruri care te depasesc.

Site-ul este DunlopRACING.... iar pentru strada presiunile sunt RECOMANDATE, nu obligatorii. Pentru circuit presiunile sunt referinte nu obligatorii. Pentru mers tare, presiunile referinta de la pista sunt repere foarte bune. Eu iti recomand sa mergi legal si sa respecti pietonii :D

Cand e iarna si zapada sau polei dezumflu rotile la masina pentru ca e mai buna aderenta. Cand merg pe autostrada umflu rotile mai mult pentru ca nu am nevoie de aderenta crescuta ci de un consum bun. Acelasi rationament simplu il poate aplica orice motociclist care stie ce vrea de la motocicleta pe care o conduce. Cei care se inchina la indicatiile de pe bascula traiesc deja in lumea ideala in care fiecare zi este insorita, in fiecare seara au o amanta noua si in fiecare luna le creste salariul :D

Inteleg ca cea de-a doua ta personalitate se zbate ardent sa compenseze lipsurile fizice ale celei dintai si iti doresc sa ai numai prieteni bogati care atunci cand ti se strica tigaia, sa iti imprumute doar 1198, ZX14, BMW M3 si 911 Turbo. Si-ti dau cu blestem ca atunci sa ai in minte doar codul rutier :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...