Sari la conținut

Dyno-uri in Romania


switch
 Share

Postări Recomandate

Pe unde gasesc si eu un Dyno pe care sa il pot folosi?

 

Suna simplu intrebarea, insa am tot incercat pe ici si pe colo si nu am gasit asa ceva, cel putin nu oficial.

unu e la UM.

 

unu e la UM. :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci concluzia e ca la noi nimeni nu foloseste, toti am auzit la mana a treia. Tot la mana a treia mi s-a raspuns si mie cand am intrebat ici-colo de asa ceva... :(

 

Tot speram sa gasesc pe undeva prin Bucuresti.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum intri in servisul United Motors, standul Dyno este pe dreapta intr-o incinta inchisa (cu geam). Se vede foarte clar standul, ventilatorul si instalatia de aspirat noxe.

Mai exact cand te-ai dus sa iti faci o programare, pentru ce motocicleta si ce vrei sa zici cu "uitat crucis" ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum intri in servisul United Motors, standul Dyno este pe dreapta intr-o incinta inchisa (cu geam). Se vede foarte clar standul, ventilatorul si instalatia de aspirat noxe.

Mai exact cand te-ai dus sa iti faci o programare, pentru ce motocicleta si ce vrei sa zici cu "uitat crucis" ?

I-am sunat si i-am intrebat. Si reactia a fost... "cum? ce'i aia? nu, n-avem". La mail nu s-au obosit sa raspunda.

 

Daca zici ca au sigur, dau o tura pe la ei. Vorbim de showroom-ul din Pipera ...sau?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Se vede foarte clar standul, ventilatorul si instalatia de aspirat noxe.

 

Ca sa ajute la reglarea amestecului carburant, standul dyno trebuie completat cu analizor de gaze care sa'ti indice zona de rpm/sarcina si directia in care sa incepi reglajele (amestec bogat-sarac). Daca ala despre care zici nu are decat aspiratie pe gazele de evacuare (sau noxe, cum le zici tu), nu prea faci mare branza...

 

Ride Safe!

 

Pe unde gasesc si eu un Dyno pe care sa il pot folosi?

 

Suna simplu intrebarea, insa am tot incercat pe ici si pe colo si nu am gasit asa ceva, cel putin nu oficial.

 

Pentru ce anume ai vrea sa folosesti un stand dyno?...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma ajuta la reglarea carburatiei. Imi ajunge daca imi da valori ale puterii la diverse turatii. Nu ma intereseaza analiza noxelor, insa pt aia pot improviza cu o sonda lambda oarecare si un laptop.

 

Cand ai schimbat carburatoru, camera de admisie, filtrul de aer si evacuarea, jetting-ul carburatorului va fi pe langa in 95% din cazuri. La fel si raportul final. Mi-ar trebui standul de dyno pentru a gasi setarile optime (putere sau cuplu max), urmand ca de acolo sa fac ajustari minore pentru a trece amestecul in zona usor bogata (pt o temperatura mai ok) si pentru a aduce poate mai mult cuplu la turele joase, caz ca imi trancane la turatii prea mici (ping-ing, nu stiu echivalent in romana).

 

Daca nu am un dyno, sigur carburatia ar iesi pe langa, chiar daca ma chinui o saptamana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand singura informatie folosita este puterea(cuplul)/rpm, mai ales dupa modificari majore cum reclami, este foarte greu de restabilit echilibrul AFR, chiar si cu analizor de gaze. Ti'ar trebui o gramada de timp si de rulari pe stand si din cate am inteles pretul per test este destul de piperat.

 

In plus, unui motor nu'i poti creste prea mult puterea doar din amestec (alt carburator si/sau alte jiglere) sau modificari pe traseul de admisie evacuare fara a lua in consideratie si alta harta de avans a aprinderii si/sau compresie, alte unghiuri la distributie... etc.

 

Adevaratul tuning este o tehnica, care pe langa dotare, pregatire de specialitate si experienta, presupune si un dram de arta...

 

Am atasat manualul de "TUNE-UP" pentru YZF750'94, poate te mai inspiri din sectiunea carburator, aprindere si distributie.

 

'94_kit_Manual.pdf

 

Ride Safe!

 

 

P.S. Ce ai vrut sa spui prin "camera de admisie"... camera de ardere, galeri(i)e de admisie?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca zici ca au sigur, dau o tura pe la ei. Vorbim de showroom-ul din Pipera ...sau?

 

Da, service-ul este in spatele magazinului unde sunt motocicletele si echipamentul si se poate intra pe la etaj sau direct prin spate. Cine stie ce tolomac ti-o fi raspuns la telefon :)

 

Ca sa ajute la reglarea amestecului carburant, standul dyno trebuie completat cu analizor de gaze care sa'ti indice zona de rpm/sarcina si directia in care sa incepi reglajele (amestec bogat-sarac). Daca ala despre care zici nu are decat aspiratie pe gazele de evacuare (sau noxe, cum le zici tu), nu prea faci mare branza...

 

Da... oarecum in tema :D Daca dai indicatii cum se ajunge la statia de metrou crangasi iei ca repere cosurile de gunoi de pe stalpi? :D

Nu, descrierea era una minimala... are united tot cei trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

P.S. Ce ai vrut sa spui prin "camera de admisie"... camera de ardere, galeri(i)e de admisie?!

Airbox, banui ca cilindrul, legatura intre airbox si carburator/are.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, service-ul este in spatele magazinului unde sunt motocicletele si echipamentul si se poate intra pe la etaj sau direct prin spate. Cine stie ce tolomac ti-o fi raspuns la telefon :)

 

 

 

Da... oarecum in tema :D Daca dai indicatii cum se ajunge la statia de metrou crangasi iei ca repere cosurile de gunoi de pe stalpi? :D

Nu, descrierea era una minimala... are united tot cei trebuie.

 

Asa cum scrie si Cesar, poti sa mergi cu incredere la United (Pipera). Au dyno si il au si pe "Masinutza". Pe mine m-au primit cu bratele deschise, ba chiar au depasit timpul, dyno run-urile sau cum naiba concretizeaza ei justificarea baniilor pe care ii platesti. Pana nu a iesit cum vroiam nu s-au lasat.

Iar "Masinutza" mai stie "cate ceva" in a regla o motoreta indiferent ca este carburatie sau injectie.

 

Am atasat o poza cu standul lor.

post-57630-0-88989200-1314798772_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motoarele cu injectie a caror ECU (standard sau aftermarket) permit reglaje din soft, probabil ca merita... la carburatoare insa treaba nu e la fel de simpla: este nevoie de mai multe masuri/tipuri de jiglere (nu numai cel principal de benzina) si mai ales cunoasterea si identificarea zonelor unde acestea influenteaza AFR, cat si a celorlalte variabile.

 

Cum am mai discutat si cu alta ocazie, in al doilea caz, cel putin mie, mi se pare mai potrivit un analizor AFR portabil care, impreuna cu "feelingul" riderului, sa ofere indicatii asupra comportamentului si reglajelor necesare in anumite zone de rpm si sarcina. Ma refer la cazul in care s'au adus modificari majore la configuratia originala a unui anumit motor la un moment dat.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S. Ce ai vrut sa spui prin "camera de admisie"... camera de ardere, galeri(i)e de admisie?!

Traducere idioata a termenului airbox. Cutia filtrului de aer.

 

 

Multam de sfaturi. Stiu ce presupune povestea. Aprinderea va putea fi modificata daca e nevoie.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...