Sari la conținut

Accident 17 sept 2011


Silvan
 Share

Postări Recomandate

spui asta nefiind in locul meu si nestiind cum s-a intamplat faza. probabil ca daca erai, ajungeai la aceeasi concluzie. a fost un accident pe care nu l-as fi putut evita nici cu masina desi am >300.000 km. asa ca ce e de invatat? ca shit happens?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 124
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

am citit/vazut undeva, twist of the wrist parca (sau intr-o carte de genul asta) ca inainte de impactul cu un obsatcol mai maricel e indicat sa accelerezi. (cand stii 100% ca o sa-l lovesti, ce usor e din vorbe)

 

Usor de zis, greu de facut cand instinctul iti spune sa franezi.

 

Bun c-ai scapat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spui asta nefiind in locul meu si nestiind cum s-a intamplat faza. probabil ca daca erai, ajungeai la aceeasi concluzie. a fost un accident pe care nu l-as fi putut evita nici cu masina desi am >300.000 km. asa ca ce e de invatat? ca shit happens?

 

Ca tot ai adus vorba... cati km ai pe 2 roti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca-i vaca sau masina, frana pana nu mai poti... daca-i sant, bordura, groapa, pisica, frana si chiar inainte de "obstacol" gaz... daca ai cum si exercitiu sa poti sa destinzi suspensia si in alte feluri, e si mai bine.... acum, cu cainii e mai dubios ca sunt in gama larga, de la pechinezi la ciobanesti :)...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

~14 000 km. sunt incepator. :rusinica:

 

Nu trebuie sa'ti fie rusine, dealtfel era evident dupa concluzia pe care ai tras'o in primul post: ce am invatat? - nimic !

 

Pe de alta parte, de multe ori experienta pe 4 roti nu numai ca nu ajuta dar chiar strica pe 2 roti, cel putin in prima faza. Ma refer aici la reflexul de a frana "cu piciorul" (frana spate fiind cea mai delicata comanda a unei motociclete), la necunoasterea faptului ca ciclistica unei motociclete se schimba functie de mai multe variabile, dar si la diferenta de abordare a unor potentiale situatii periculoase.

 

Aceasta atitudine, dar si cea a prietenilor (probabil tot inceptori), care te bat condescendent pe umar in spiritul "stai linistit, tu n'ai nici o vina, ai avut doar ghinion" (dealtfel bine intentionati) nu este doar nefolositoare ci chiar periculoasa. Oricum, chiar daca declari contrariul, sunt absolut convins ca in realitate ai invatat foarte multe din acest eveniment nefericit: data viitoare, cand vei depasi o masina al carei sofer va frana si va claxona (aparent fara motiv), VEI STI deja ca e cazul sa'ti incordezi simturile la maximum si sa intri in alerta, luand o pozitie defensiva pe motor, incarcand imediat si automat fata cu greutate, pregatit pentru o franare de urgenta si, de ce nu, pregatit pentru o urmatoare acceleratie puternica, cu retrogradare de treapta de viteza.

 

Destul insa cu morala ieftina, nu trebuie sa crezi pe nimeni pe cuvant, formeaza'ti singur sistemul de referinta. Concret, in cazul de fata, fa singur un test simplu: abordeaza in mod voluntar un obstacol (de genul umflatura in asfalt, groapa, etc.) mai intai cu frana si apoi cu acceleratie si decide singur care ti se pare mai potrivita. Apoi, indiferent ce vei decide, incearca sa repeti manevra voluntar, ori de cate ori intalnesti pe strada acelasi tip de obstacol. In timp, reactia iti va intra in reflex si va veni de la sine singura, chiar si cand vei fi luat prin surprindere.

 

In incheiere, daca te "consoleaza" cu ceva, sunt de acord ca totul e relativ. Dupa mai bine de 20 ani in saua a mai multor motociclete, nu cred ca este iesire in care sa nu ma confrunt cu o situatie in care numai norocul sa fie factorul principal pentru care m'am intors intreg acasa...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

yo4hgx, tu cati caini ai evitat, peste cati ai dat, si de cate ori ai dat peste un caine fara sa cazi? Teoria e una, practica e alta.

 

Eu am dat peste cativa cu masina si am evitat destui. Problema e ca de obicei sunt dezorientati si stresati intre masini si nu poti intui incotro o iau. Nici nu ii vezi intotdeauna din timp. Pot sari prin fata unei masini, sau traverseaza in fuga fix prin fata ta.

 

Daca tu poti afirma ca poti evita toti cainii care-ti ies in fata sau ca nu cazi de fiecare data cand dai peste un caine esti un mare artist.

Se poate intampla sa dai peste un caine si sa nu cazi. Un priten a dat peste unul si a strambat un disc de frana fara sa cada, dar cred ca tine doar de noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca (iar) mi'am batut gura de pomana!

 

Ce legatura are cati caini am evitat sau am lovit eu... fie ca am cazut fie ca nu in urma impactului, cu regula elementara pe care incerc (degeaba) sa o reamintesc, anume ca in cazul unor obstacole (decente) imposibil de evitat e mai bine sa nu franezi , ba dimpotriva, daca mai poti, chiar sa deschizi gazul?

 

Apropo, tu cati km pe 2 roti ai?

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intra in voblaj indiferent cum lovea cainele si la orice viteza. Chiar si cu amortizor trebuia sa aiba o viteza mult mai mare (si nu in franare) ca sa-l disece , sa "treaca" prin el si sa se mai tina p doua roti.

credema ca in momentu in care ai amortizor voblajul il ai dar la viteze mari, la viteze moderate se redreseaza imediat. eu am luat ditamai crateru la 220Km/h si am mers pe janta fata pana am oprit iar spatele era stanga dreapta janta. pana pe la 120Km/h nu am avut ce sai fac, amortizorul a lucrat iar dupa aia na mai voblat.

 

Pune-i buloane dupa ce-i repari carenele. Avand in vedere stricaciunile, daca aveai buloane ramanea aproape intacta.

Chiar ajuta un amortizor de ghidon in situatia asta?

te ajuta mai mult decat te astepti si cand nu te astepti. mai ales daca ai unul setabil dar si unul simplu isi face treaba.

 

Si Germania are cei mai multi Km de autostrada (11.000 Km), dupa U.S.A. :o

asa de curiozitate cauta China sa vezi ca au depasit 65.000Km de autostrada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar 7000, dar nu despre asta e vorba. Una e sa vezi o groapa si sa iei piciorul de pe frana cand treci prin ea si alta e sa-ti sara un caine in fata. Cred ca 99% din oameni franeaza cand le sare ceva in fata. Si mai e o chestie cu cainii. Stii sigur ca o sa treci peste el? Daca sare in fuga lui? Franezi sa-l iei cu viteza cat mai mica sau accelerezi se-l rupi in doua cu roata? Dezbatem teorii pana maine, dar cand vezi cainele in fata ta la 5m si ai 100km/h singura chestie care-ti vine in minte e sa franezi, daca tot il iei sa ai viteza mai mica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar 7000, dar nu despre asta e vorba. Una e sa vezi o groapa si sa iei piciorul de pe frana cand treci prin ea si alta e sa-ti sara un caine in fata. Cred ca 99% din oameni franeaza cand le sare ceva in fata. Si mai e o chestie cu cainii. Stii sigur ca o sa treci peste el? Daca sare in fuga lui? Franezi sa-l iei cu viteza cat mai mica sau accelerezi se-l rupi in doua cu roata? Dezbatem teorii pana maine, dar cand vezi cainele in fata ta la 5m si ai 100km/h singura chestie care-ti vine in minte e sa franezi, daca tot il iei sa ai viteza mai mica.

 

Cu piciorul franeaza soferii auto... motociclistii folosesc degetele de la mana dreapta!

 

Cam cat crezi tu ca poti reduce viteza de la 100km/h in 5m?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci raman tot la concluzia ca cel mai Safe Racing Style e pe forum. de aia am si in semnatura trecut asta. cat de condusul pe drumurile patriei, shit happen e o chestiune normala si imprevizibila cum e cea de fata.

 

alte abureli ca te dai p'o roata, ca franezi ca nu franezi, ca sari in cap sa nuti rupi picioarele, ca masina nu era de alta culoare si alte cacaturi, nusi au rostul. tu fii bucuros ca esti viu si nu ai avut orice alt vehicol care iti putea fi un obstacol fatal in secunda 2.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu piciorul franeaza soferii auto... motociclistii folosesc degetele de la mana dreapta!

 

hai, nu generaliza... frana spate se mai pune pe motorete ca are sens... pe unele si in destule cazuri mai mult decat aia fatza...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai, nu generaliza... frana spate se mai pune pe motorete ca are sens... pe unele si in destule cazuri mai mult decat aia fatza...

 

Hai... "ia cere'ma tu!" (sper ca stii reclama), ia invata'ma tu, ca tot mi'am pierdut azi ziua cu incepatori... pe care motociclete sport (ca despre asta vorbeam aici) si in cate ("destule") cazuri se foloseste frana spate mai mult decat cea fatza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

clipul de mai jos, celebru, arata cum un fazer loveste o caprioara, pe franare (deja incepuse sa "vobleze" inainte de impact), moto a ramas stabila.

 

 

tine si de noroc. Unii au mai mult noroc decat altii.

 

viteza la impact era ~72...posibil sa fie mile/ora?

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai... "ia cere'ma tu!" (sper ca stii reclama), ia invata'ma tu, ca tot mi'am pierdut azi ziua cu incepatori... pe care motociclete sport (ca despre asta vorbeam aici) si in cate ("destule") cazuri se foloseste frana spate mai mult decat cea fatza?

 

Nu pot sa ma ridic la nivelul tau, zeule!... Si nici la km tai... ca pp ca de ai mei o sa ma intrebi imediat... asa ca o las balta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa vezi maine proteste ale ONG-urilor, care vor tipa tare si clar : " Nu euthanasierii ! Cainii trebuie sterilizati'. N-am citit inca proiectul de lege, maine am inteles ca ar trebui sa fie votat in Parlament, sper sa treaca si sa ne mai scape de javre. In seara asta era sa mi se intample o faza asemanatoare. Deci, moarte javrelor de pe strazi, parcuri, spitale..etc.

Moarte tuturor javrelor din :justitie, politie, parlament, comert, sanatate, educatie, trafic s.a.m.d...Iar tu Omule ai fost norocos ! E un cosmar un caine intre roti.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pot sa ma ridic la nivelul tau, zeule!... Si nici la km tai... ca pp ca de ai mei o sa ma intrebi imediat... asa ca o las balta...

 

Bine mai "muritorule", hai sa ma "cobor" eu la nivelul tau... si sa te intreb: cati km ai pe 2 roti? (de'ti permiti comentarii pe un topic unde subiectul principal este un accident).

 

 

 

Daca tot am dat'o pe "clasice", uite

un exemplu unde nu trebuia deschis gazul... desi poate se plictisise de fosta prietena?!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine mai "muritorule", hai sa ma "cobor" eu la nivelul tau... si sa te intreb: cati km ai pe 2 roti? (de'ti permiti comentarii pe un topic unde subiectul principal este un accident).

 

Experienta ta vasta cam cat ar zice? Ca am eu... sincer ma doare in basca cat ai tu... doar am observat ca intrebi pe toata lumea...

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Donule profesor yo4hgx am pus un filmulet mai devreme,cu gazul deschis,ne puteti explica ?

 

ala l-a deschis prea mult :laugh:

 

glumesc.

 

Cred cu tarie ca nu exista o regula batuta-n cuie de genul "deschizi gaz, dai peste caine, n-ai nici o treaba".

 

(nu-i ca la matematica, cu aceleasi date initiale in motoretism poti avea rezultate diferite)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...