grumpy Postat Septembrie 27, 2011 Share Postat Septembrie 27, 2011 Salutare, m-am hotarat, intr-un final sa postez acilea, poate se gaseste careva mai destept ca mine ca eu nu mai am nici unde si nici rabdarea de a desface mobra bucatele sa iau pe ghicite. Tin sa precizez ca este vorba de un F650 din '95 la 75.000 km. Toata povestea porneste dintr-o seara cand, intr-a doua fiind, i-am dat blana ca sa scap de un dobitoc ce era sa intre in mine. Mobra s-a dus sus in ture, dupa care, a avut loc un gol de putere. Prima impresie a fost ca mi-a sarit lantul si deja incepusem sa strang din poponeata asteptand momentul caderii.... Din fericire, daca pot spune asa, nu a fost lantul si am incetinit, am trecut in treapta I si am ajuns acasa fara alte probleme. A doua zi, am uitat de intamplarea din seara precedenta si am plecat la munca. La semafor, am plecat glont, moment in care mi-a sarit din viteza. Din treapta a doua. Dar nu sarea decat cand era forjata, in cuplu. Dupa un timp, a inceput sa sara imediat ce bagam mana in gaz, chiar daca bagam mai brusc sau mai lent. Pana sa pun mana pe niste bani, am mers fara a doua, in sensul ca duceam treapta I cat de sus puteam, iar a treia o urcam incet pana ajungea la normal. Bun. Dupa ce am facut rost de bani, m-am pus pe reparat. Am desfacut motorul bucati, si am gasit buba. Era tija pe care se fixeaza furca de la treapta a II-a. Era... un pic indoita In urma cu ceva timp mi-am luat o alta mobra pentru piese, astfel ca aveam toata cutia care n-avea mai mult de 25.000km. Asal ca am schimbat toata cutia, ca sa fie mai noua. Am schimbat si pistonul cu tot cu segmenti (ala de ungere era praf la asta vechi...), am pus distributie noua, ce mai... tot tacamul. Dupa 5 zile de naveta intre munca si Ciolpani (unde am avut la dispozitie un atelier), am pus-o pe picioare si i-am dat cheie. M-am speriat un pic cand am auzit clantanit de distributie dar m-am linistit cand s-a asezat uleiul si nu s-a mai auzit niciu zgomot. Am mers mai incet cu ea si mergea perfect. Nu mai sarea din viteza si am testat-o si mai agresiv, si iarasi nu a avut nicio problema. Drumul spre Bucuresti l-a facut un prieten cu mobra, eu mergand pe mobra imprumutata de la altcineva cu care am putut face naveta. In Bucuresti am vazut ca i-a murit motorul de cateva ori si imi spunea ca nu nimereste neutralul. I-am spus ca e mai dificil la F650 si ca nu-i bai. Dupa care, m-am urcat eu pe ea si, intr-adevar, neutralul nu-l gaseai din treapta I ci numai dintr-a II-a, in jos... Decupla greoi, intra si mai greoi in viteze... Si asta mai ales cand motorul se incalzea. Cand e rece, decupleaza fara nicio problema. Daca merg cu ea si ma apropii de semafor, retrogradez treptele si, la treapta I, cu ambreiajul tras complet are momente cand vrea s-o ia din loc singura... Cablul de ambreiaj pare ok, nu prezinta firicele rupte... P.S. De curand a inceput sa-mi sara dintr-a II-a iarasi, daca accelerez mai brutal. Daca merg normal, merge pana in ture inalte fara sa sara... Ideea e ca ambreiajul e schimbat recent, discurile sunt relativ ok iar eu nu mai inteleg nimic. Ma gandesc ca, poate, se gaseste careva care sa fi intalnit astfel de simptome, sa nu mai fiu nevoit sa apelez la rude/prieteni pentru a lua pe ghicite pana gasesc buba... Multam anticipat, Grumpy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dayro_25 Postat Septembrie 27, 2011 Share Postat Septembrie 27, 2011 Salutare, m-am hotarat, intr-un final sa postez acilea, poate se gaseste careva mai destept ca mine ca eu nu mai am nici unde si nici rabdarea de a desface mobra bucatele sa iau pe ghicite. Tin sa precizez ca este vorba de un F650 din '95 la 75.000 km. Toata povestea porneste dintr-o seara cand, intr-a doua fiind, i-am dat blana ca sa scap de un dobitoc ce era sa intre in mine. Mobra s-a dus sus in ture, dupa care, a avut loc un gol de putere. Prima impresie a fost ca mi-a sarit lantul si deja incepusem sa strang din poponeata asteptand momentul caderii.... Din fericire, daca pot spune asa, nu a fost lantul si am incetinit, am trecut in treapta I si am ajuns acasa fara alte probleme. A doua zi, am uitat de intamplarea din seara precedenta si am plecat la munca. La semafor, am plecat glont, moment in care mi-a sarit din viteza. Din treapta a doua. Dar nu sarea decat cand era forjata, in cuplu. Dupa un timp, a inceput sa sara imediat ce bagam mana in gaz, chiar daca bagam mai brusc sau mai lent. Pana sa pun mana pe niste bani, am mers fara a doua, in sensul ca duceam treapta I cat de sus puteam, iar a treia o urcam incet pana ajungea la normal. Bun. Dupa ce am facut rost de bani, m-am pus pe reparat. Am desfacut motorul bucati, si am gasit buba. Era tija pe care se fixeaza furca de la treapta a II-a. Era... un pic indoita In urma cu ceva timp mi-am luat o alta mobra pentru piese, astfel ca aveam toata cutia care n-avea mai mult de 25.000km. Asal ca am schimbat toata cutia, ca sa fie mai noua. Am schimbat si pistonul cu tot cu segmenti (ala de ungere era praf la asta vechi...), am pus distributie noua, ce mai... tot tacamul. Dupa 5 zile de naveta intre munca si Ciolpani (unde am avut la dispozitie un atelier), am pus-o pe picioare si i-am dat cheie. M-am speriat un pic cand am auzit clantanit de distributie dar m-am linistit cand s-a asezat uleiul si nu s-a mai auzit niciu zgomot. Am mers mai incet cu ea si mergea perfect. Nu mai sarea din viteza si am testat-o si mai agresiv, si iarasi nu a avut nicio problema. Drumul spre Bucuresti l-a facut un prieten cu mobra, eu mergand pe mobra imprumutata de la altcineva cu care am putut face naveta. In Bucuresti am vazut ca i-a murit motorul de cateva ori si imi spunea ca nu nimereste neutralul. I-am spus ca e mai dificil la F650 si ca nu-i bai. Dupa care, m-am urcat eu pe ea si, intr-adevar, neutralul nu-l gaseai din treapta I ci numai dintr-a II-a, in jos... Decupla greoi, intra si mai greoi in viteze... Si asta mai ales cand motorul se incalzea. Cand e rece, decupleaza fara nicio problema. Daca merg cu ea si ma apropii de semafor, retrogradez treptele si, la treapta I, cu ambreiajul tras complet are momente cand vrea s-o ia din loc singura... Cablul de ambreiaj pare ok, nu prezinta firicele rupte... P.S. De curand a inceput sa-mi sara dintr-a II-a iarasi, daca accelerez mai brutal. Daca merg normal, merge pana in ture inalte fara sa sara... Ideea e ca ambreiajul e schimbat recent, discurile sunt relativ ok iar eu nu mai inteleg nimic. Ma gandesc ca, poate, se gaseste careva care sa fi intalnit astfel de simptome, sa nu mai fiu nevoit sa apelez la rude/prieteni pentru a lua pe ghicite pana gasesc buba... Multam anticipat, Grumpy E cutia. Alta cutie, se schimba relativ usor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaelu Postat Septembrie 27, 2011 Share Postat Septembrie 27, 2011 (editat) Ha! Ai aceeasi buba ca mine. Deci cine stie raspunsul poa sa ia in considerare si un CBR 929 din 2000 . la mine la fel... ambreiaju schimbat de curind (cablu, arcuri, suruburi, placi de presiune noi, placile de frictiune inca cele vechi, ca am si noi, pentru ca inca mai aveau pina la limita, olei nou 7100 10w40) Si la mine rarisim... foarte rarisim si daca nu am dat ca inecatu sare dintr-a doua in neutru. Si la mine dupa ce se incalzeste greu intri in neutru si cel mai des de sus in jos lovind usor dar ferm schimbatorul. Si la mine la rece merge fara sa circneasca. Si la mine dupa ce se incinge are tendinta inca sa patineze ambreiaju cind e tras maxim (indiferent cit e de intins), usor... "cloncanind" (deh... 929) simtindu-se zgiltaind ca si cum ar vrea sa plece. Editat Septembrie 27, 2011 de zaelu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grumpy Postat Septembrie 28, 2011 Autor Share Postat Septembrie 28, 2011 Nimeni care sa detalieze? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
disabled_Cata Postat Septembrie 28, 2011 Share Postat Septembrie 28, 2011 Pui alte pinioane , nu stiu cum e la BMW. La japoneze pinioanul 2 cupleaza pe 6 printr-o furca. In cel mai rau caz, schimbi cele doua pinioane, care sunt uzate+ furca daca are semne de uzura si ea. Teoretic doar pinioanele,preferabil noi. Ele cupleaza,dar la cuplu mare fiind uzate iti scapa iar apoi prind din nou. Nu-i o problema mare, poti sa mai mergi 2-3 000 km,dar o sa se agraveze pana n-o sa dai a doua in gol... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaelu Postat Septembrie 28, 2011 Share Postat Septembrie 28, 2011 dar atunci de ce sare greu dintr-antaia la cald? e aceeasi furca acolo? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grumpy Postat Septembrie 28, 2011 Autor Share Postat Septembrie 28, 2011 Pai, asta zic. Pinioanele au 25.000km. Sunt aproape noi... Cele vechi, aveau 75.000km... La BMW e 1 cu 4, 2 cu 5 si 3 singurica. Furcile erau ok. Plm... Pana la urma se pare ca tot o sa trebuiasca sa o desfac sa ma uit eu ce-i acolo... Credeam ca a mai intalnit lumea asemenea probleme si ca stie din start despre ce e vorba. Saritura dintr-a doua, nu explica de ce la rece intra in trepte ok si, la cald, te chinui sa bagi in viteze. Plus nedebreiatul complet, plus ca nu o poti scoate din viteze din treapta I ci numai dintr-a doua, cu miscari barbatesti de picior si cu precizie NASA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Septembrie 28, 2011 Share Postat Septembrie 28, 2011 (editat) Nu stiu ba, nu stiu d'astea cu fiare in ulei ... da' stiu o cutie de GS ... se potriveste ... Iar la zaelu ... daca mai astepata pana la iarna ... o desfacem si luam pinioanele la pila ... facem noi ceva Editat Septembrie 28, 2011 de nervOptik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grumpy Postat Septembrie 28, 2011 Autor Share Postat Septembrie 28, 2011 Ce cutie de GS? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morarugeorge Postat Septembrie 28, 2011 Share Postat Septembrie 28, 2011 Iesitul greu din viteze cand este calda si usor cand este rece este uleiul. Se incinge si nu mai unge cum trebuie, in acelasi timp, ai verificat cand ai desfacut daca nu cumva canalele de ungere din trenurile de pinioane sunt curate? Faptul ca-ti s-are dintr-o viteza... harta (selector), furci sau craboti uzati. Cand ai desfacut, ai inspectat si starea pinioanelor in parte? Sa vezi daca s-au rotunjit crabotii de pe ambele parti unde cupleaza? Ai masurat uzura pinilor de pe fiecare furca in parte care sunt actionati de harta (selector) cat si grosimea canalului de pe harta (selector)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grumpy Postat Septembrie 28, 2011 Autor Share Postat Septembrie 28, 2011 Iesitul greu din viteze cand este calda si usor cand este rece este uleiul. Se incinge si nu mai unge cum trebuie, in acelasi timp, ai verificat cand ai desfacut daca nu cumva canalele de ungere din trenurile de pinioane sunt curate? Faptul ca-ti s-are dintr-o viteza... harta (selector), furci sau craboti uzati. Cand ai desfacut, ai inspectat si starea pinioanelor in parte? Sa vezi daca s-au rotunjit crabotii de pe ambele parti unde cupleaza? Ai masurat uzura pinilor de pe fiecare furca in parte care sunt actionati de harta (selector) cat si grosimea canalului de pe harta (selector)? Cei drept, n-am pus sublerul pe pinioane, furci si altele. Am schimbat cutia cu totul si, nivelul de uzura era masurabila cu ochiul liber. Cand am pus noile pinioane, selectorul si furcile, le-am "masurat" la ochi si era clar ca noua cutie era mult mai putin uzata. Selectorul era ok, iar toate piesele au fost foarte bine spalate si suflate inainte de a fi montate pe mobra. N-am vrut sa pun pana acum ce cred eu, ca sa nu influentez. Dar, poate, cine stie, zic tampenii. Eu ma gandeam la ambreiaj (la asta nu m-am uitat deloc). Oala sa aibe probleme, ceva... Si, de aici sa fie si problemele cu bagatul greu in viteze, poate, uneori, bagatul incomplet in viteza de sare dintr-a doua... Iar faza cu rece vs. cald sa fie data de dilatatia pieselor... Oricum, e de verificat fiecare piesa ce poate fi implicata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaelu Postat Septembrie 28, 2011 Share Postat Septembrie 28, 2011 (editat) double shmouble, pls del Editat Septembrie 28, 2011 de zaelu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaelu Postat Septembrie 28, 2011 Share Postat Septembrie 28, 2011 Iesitul greu din viteze cand este calda si usor cand este rece este uleiul. Se incinge si nu mai unge cum trebuie, in acelasi timp, ai verificat cand ai desfacut daca nu cumva canalele de ungere din trenurile de pinioane sunt curate? Uite o prima idee care suna plauzibila. In cazul meu uleiul e nou. Dar istoria e asa. Am pus Motul 15w50 300V si nu mai debraia la rece (pleca cu mine de pe loc daca acceleram putin intrantaia cu ambreiaju tras maxim). Aparent uleiul era prea gros si nu se deslipeau placile calumea. Chiar si tija statea putin rasucita si limita cursa ambreiajului la actionare. Cind uleiul se incingea... mergea mai bine. Adica puteam sa schimb treptele desi tot asa pleca cu mine de pe loc daca turam sa zicem dincolo de 5000rpm... dar mult mai tirziu ca la rece! Mecanicul la care am dus-o a pus un olei 10w40 dar vechi... omu s-a jurat ca uleiul era curat doar ca avea cam 5000km. L-a pus ca sa vada daca nu cumva era de la ulei... si de acolo aparent era. Cu uleiul lui vechi 10w40 mergea saracia la rece. Am luat mobra... am luat ulei... am mers sa zic cu ala vechi SH de la mecanic vreo 30km apoi am bagat Motul 7100 10w40 nou noutz (Yey!) Si a mers dar cu chestia asta... care a aparut din ce in ce mai clar dupa vreo alti 30-40 KM... cind se incinge mobra nu mai schimba. Varianta cu cheaguri de cirmiz in canalele alea pare plauzibila... acu intrebare.... cum se pot curata alea fara sa demontezi tot motorul ? inca o chestie... Daca merg subturat in oras, chiar daca se incinge schimba doar cu putina jena/agatare. Daca mai tare dar in oras... adica "rafale scurte"... incepe sa agate rau... de cele mai multe ori Daca merg tare... turat la drum mai lung.. minimum de manifestari din nou. canalele alea de ungere fac fata mai greu in ture mari dar viteze mici... reprize scurte deci temperatura mare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabi2008 Postat Septembrie 29, 2011 Share Postat Septembrie 29, 2011 din ce ai povestit....e vb de dilatarea placilor de metal....mai ai un reglaj sa zic mai... fin... la ambreiaj in afara de cablu.... e pe capac...sau poate fi chiar in ambreiaj...nu stiu ce sistem de debreiere ai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaelu Postat Septembrie 29, 2011 Share Postat Septembrie 29, 2011 la 929 nu mai exista altceva de reglat inafara de cablu... poti doar "din piese"... arcuri mai tari sau mai lungi etc. Placile de presiune sint Barnett... nu ar trebui sa fie foarte muci... dar... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabi2008 Postat Septembrie 29, 2011 Share Postat Septembrie 29, 2011 axul de pe capac ....cel care actioneaza tija de ambreiaj ....poate fi uzat....sau suna-ma sa-mi dai mai multe detalii 0729777222 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grumpy Postat Septembrie 30, 2011 Autor Share Postat Septembrie 30, 2011 Pana una alta, am luat ulei astazi, sa-i fac schimbul. Am luat de la Bavaria 3 litri de Castrol 10W40, spune-se pentru wet clutch. Nu mai au ambalajul de la bmw ca, cica, inca nu au apucat sa faca ambalaje pentru noile uleiuri de la Castrol Schimb uleiul si va anunt daca se modifica ceva in comportamentul babutei mele. Am schimbat uleiul aseara. Ulei 10w40, filtru ulei si garnitura de la capacul de la filtru, 238 lei. Astazi am venit cu mobra pana la munca si, se simte o imbunatatire destul de mare, in sensul ca, in mers, nu prea mai agata. Mai are momente dar nu ca inainte, desi am forjat-o. Tot nu iese din viteza 1 ci numai din a doua, deci... Ceva tot are. O sa incep cu ambreiajul, ca e cel mai ieftin si pentru ca am simtit o intarziere minora pe acceleratie. Daca nici ala nu rezolva, o sa trec la cutie. Din nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Septembrie 30, 2011 Share Postat Septembrie 30, 2011 Salutare, m-am hotarat, intr-un final sa postez acilea, poate se gaseste careva mai destept ca mine ca eu nu mai am nici unde si nici rabdarea de a desface mobra bucatele sa iau pe ghicite. Tin sa precizez ca este vorba de un F650 din '95 la 75.000 km. Toata povestea porneste dintr-o seara cand, intr-a doua fiind, i-am dat blana ca sa scap de un dobitoc ce era sa intre in mine. Mobra s-a dus sus in ture, dupa care, a avut loc un gol de putere. Prima impresie a fost ca mi-a sarit lantul si deja incepusem sa strang din poponeata asteptand momentul caderii.... Din fericire, daca pot spune asa, nu a fost lantul si am incetinit, am trecut in treapta I si am ajuns acasa fara alte probleme. A doua zi, am uitat de intamplarea din seara precedenta si am plecat la munca. La semafor, am plecat glont, moment in care mi-a sarit din viteza. Din treapta a doua. Dar nu sarea decat cand era forjata, in cuplu. Dupa un timp, a inceput sa sara imediat ce bagam mana in gaz, chiar daca bagam mai brusc sau mai lent. Pana sa pun mana pe niste bani, am mers fara a doua, in sensul ca duceam treapta I cat de sus puteam, iar a treia o urcam incet pana ajungea la normal. Bun. Dupa ce am facut rost de bani, m-am pus pe reparat. Am desfacut motorul bucati, si am gasit buba. Era tija pe care se fixeaza furca de la treapta a II-a. Era... un pic indoita In urma cu ceva timp mi-am luat o alta mobra pentru piese, astfel ca aveam toata cutia care n-avea mai mult de 25.000km. Asal ca am schimbat toata cutia, ca sa fie mai noua. Am schimbat si pistonul cu tot cu segmenti (ala de ungere era praf la asta vechi...), am pus distributie noua, ce mai... tot tacamul. Dupa 5 zile de naveta intre munca si Ciolpani (unde am avut la dispozitie un atelier), am pus-o pe picioare si i-am dat cheie. M-am speriat un pic cand am auzit clantanit de distributie dar m-am linistit cand s-a asezat uleiul si nu s-a mai auzit niciu zgomot. Am mers mai incet cu ea si mergea perfect. Nu mai sarea din viteza si am testat-o si mai agresiv, si iarasi nu a avut nicio problema. Drumul spre Bucuresti l-a facut un prieten cu mobra, eu mergand pe mobra imprumutata de la altcineva cu care am putut face naveta. In Bucuresti am vazut ca i-a murit motorul de cateva ori si imi spunea ca nu nimereste neutralul. I-am spus ca e mai dificil la F650 si ca nu-i bai. Dupa care, m-am urcat eu pe ea si, intr-adevar, neutralul nu-l gaseai din treapta I ci numai dintr-a II-a, in jos... Decupla greoi, intra si mai greoi in viteze... Si asta mai ales cand motorul se incalzea. Cand e rece, decupleaza fara nicio problema. Daca merg cu ea si ma apropii de semafor, retrogradez treptele si, la treapta I, cu ambreiajul tras complet are momente cand vrea s-o ia din loc singura... Cablul de ambreiaj pare ok, nu prezinta firicele rupte... P.S. De curand a inceput sa-mi sara dintr-a II-a iarasi, daca accelerez mai brutal. Daca merg normal, merge pana in ture inalte fara sa sara... Ideea e ca ambreiajul e schimbat recent, discurile sunt relativ ok iar eu nu mai inteleg nimic. Ma gandesc ca, poate, se gaseste careva care sa fi intalnit astfel de simptome, sa nu mai fiu nevoit sa apelez la rude/prieteni pentru a lua pe ghicite pana gasesc buba... Multam anticipat, Grumpy S-au dus pinioanele de la treapta a doua - costa mai mult manopera decat piesele.... Daca tot il desfaci baga o privire si la furci - poti sa ai surprize neplacute (strambe sau subtiate) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grumpy Postat Octombrie 14, 2011 Autor Share Postat Octombrie 14, 2011 Hai multam. Asa scarba mi-e sa desfac iarasi totul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gleaha Postat Octombrie 25, 2011 Share Postat Octombrie 25, 2011 (editat) Salut, Am un F650 GS din 2006 cu 62000km si daca schimb delicat mai am un neutru intre a 3-a si a 4-a. Am schimbat de curand ambreiajul si face la fel. Nu am desfacut cutia ca m-am invatat sa schimb hotarat. La tine conteaza forta cu care schimbi? Probabil ca alta e buba la mine ca nu imi amintesc sa fi sarit in sarcina. Editat Octombrie 25, 2011 de gleaha Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Octombrie 27, 2011 Share Postat Octombrie 27, 2011 Salutare, m-am hotarat, intr-un final sa postez acilea, poate se gaseste careva mai destept ca mine ca eu nu mai am nici unde si nici rabdarea de a desface mobra bucatele sa iau pe ghicite. Tin sa precizez ca este vorba de un F650 din '95 la 75.000 km. Toata povestea porneste dintr-o seara cand, intr-a doua fiind, i-am dat blana ca sa scap de un dobitoc ce era sa intre in mine. Mobra s-a dus sus in ture, dupa care, a avut loc un gol de putere. Prima impresie a fost ca mi-a sarit lantul si deja incepusem sa strang din poponeata asteptand momentul caderii.... Din fericire, daca pot spune asa, nu a fost lantul si am incetinit, am trecut in treapta I si am ajuns acasa fara alte probleme. A doua zi, am uitat de intamplarea din seara precedenta si am plecat la munca. La semafor, am plecat glont, moment in care mi-a sarit din viteza. Din treapta a doua. Dar nu sarea decat cand era forjata, in cuplu. Dupa un timp, a inceput sa sara imediat ce bagam mana in gaz, chiar daca bagam mai brusc sau mai lent. Pana sa pun mana pe niste bani, am mers fara a doua, in sensul ca duceam treapta I cat de sus puteam, iar a treia o urcam incet pana ajungea la normal. Bun. Dupa ce am facut rost de bani, m-am pus pe reparat. Am desfacut motorul bucati, si am gasit buba. Era tija pe care se fixeaza furca de la treapta a II-a. Era... un pic indoita In urma cu ceva timp mi-am luat o alta mobra pentru piese, astfel ca aveam toata cutia care n-avea mai mult de 25.000km. Asal ca am schimbat toata cutia, ca sa fie mai noua. Am schimbat si pistonul cu tot cu segmenti (ala de ungere era praf la asta vechi...), am pus distributie noua, ce mai... tot tacamul. Dupa 5 zile de naveta intre munca si Ciolpani (unde am avut la dispozitie un atelier), am pus-o pe picioare si i-am dat cheie. M-am speriat un pic cand am auzit clantanit de distributie dar m-am linistit cand s-a asezat uleiul si nu s-a mai auzit niciu zgomot. Am mers mai incet cu ea si mergea perfect. Nu mai sarea din viteza si am testat-o si mai agresiv, si iarasi nu a avut nicio problema. Drumul spre Bucuresti l-a facut un prieten cu mobra, eu mergand pe mobra imprumutata de la altcineva cu care am putut face naveta. In Bucuresti am vazut ca i-a murit motorul de cateva ori si imi spunea ca nu nimereste neutralul. I-am spus ca e mai dificil la F650 si ca nu-i bai. Dupa care, m-am urcat eu pe ea si, intr-adevar, neutralul nu-l gaseai din treapta I ci numai dintr-a II-a, in jos... Decupla greoi, intra si mai greoi in viteze... Si asta mai ales cand motorul se incalzea. Cand e rece, decupleaza fara nicio problema. Daca merg cu ea si ma apropii de semafor, retrogradez treptele si, la treapta I, cu ambreiajul tras complet are momente cand vrea s-o ia din loc singura... Cablul de ambreiaj pare ok, nu prezinta firicele rupte... P.S. De curand a inceput sa-mi sara dintr-a II-a iarasi, daca accelerez mai brutal. Daca merg normal, merge pana in ture inalte fara sa sara... Ideea e ca ambreiajul e schimbat recent, discurile sunt relativ ok iar eu nu mai inteleg nimic. Ma gandesc ca, poate, se gaseste careva care sa fi intalnit astfel de simptome, sa nu mai fiu nevoit sa apelez la rude/prieteni pentru a lua pe ghicite pana gasesc buba... Multam anticipat, Grumpy Salut! Am sa-ti spun ce am patit eu, la EN 500. Mi-am schimbat discurile de frictiune de la ambreiaj cu altele noi si dupa ce totul a fost montat la loc si reglat jocul la maneta de ambreiaj am constat ca motocicleta debreia foarte greu (cu motorul cald) iar cu maneta de ambreiaj trasa complet avea tendinta sa mai mearga in fata (mai tragea putin, dar puteai sa te opui, oricum enervant rau...). Asa ca, am demontat din nou ambreiajul si am constatat ca unele discuri de frictiune nu sunt perfect plane ci sunt torsionate (insesizabil cu ochil liber, doar daca le pui pe o suprafata plana) iar lucrul acesta determina incapacitatea debreierii. Asa ca, am cumparat alt kit de ambreiaj (stiu bani aruncati...) si l-am montat. Concluzia a fost ca pe timpul transportului kitului de ambreiaj sau ulterior s-a pus ceva greu pe el si asta a determinat torsionarea discurilor... Cred ca si kitul tau de ambreiaj (cel nou) este torsionat, ar merita sa-l verifici (daca nu l-ai verificat la montare). Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 27, 2011 Share Postat Octombrie 27, 2011 mai dece nu schimbati voi ambreiaje la service ? scapati de mare parte din toate chestiile astea. eu am schimbat la f650 gs un kit ambreiaj si a fost ceva de genul 1500 ron cu totul - kit, ulei castrol din ala de care se vorbea mai sus, garnituri noi peste tot, inclusiv la galerie, manopera. Am GARANTIE la lucrare. Manopera a fost sub 300 ron cu tot cu TVA la bavaria. Nu m-as complica cu desfacut pe trotuar pentru banii astia sub nici o forma. Am comparat inainte de operatiune preturile - uleiul castrol si kitul de ambreiaj suntla acelasi pret cu ala de pe louis. doar ca nu m-a mai durut capu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Octombrie 27, 2011 Share Postat Octombrie 27, 2011 (editat) Ambreiajul l-am schimbat la un service neautorizat, nu l-am schimbat personal... Sincer , daca ai un motor ca al meu (sub 2000 euro) merita sa faci lucrarile la el si in buda, decat sa mergi la un service autorizat sa te jupoaie de bani... Editat Octombrie 27, 2011 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Octombrie 27, 2011 Share Postat Octombrie 27, 2011 Hai multam. Asa scarba mi-e sa desfac iarasi totul... Pe pinioanele care fac treapta a 2-a ai niste craboti care se culeaza intre ei in momentul in care dai schimbatorul in sus pt a 2-a.Din cauza uzurii la crabotii aia cand fortezi motorul pinioanele tind sa se distanteze intre ele si automat forteaza furca rotii baladoare.Daca melcul selector nu are uzura,singura treaba ce se intampla cedeaza tija pe care culiseaza furca.Solutia este un rand de pinioane noi sau reconditionate cele vechi ....cu conditia sa refaci tratamentul termic la ciocurile respective.Ele din fabricatie au un unghi de inclinatie ca sa nu se respinga reciproc din cauza uzurii ciocurilor.Sare din viteze si forteaza furca in momentul in care prezinta uzura in sensul celelalt ca in poza. Ambreiajul l-am schimbat la un service neautorizat, nu l-am schimbat personal... Sincer , daca ai un motor ca al meu (sub 2000 euro) merita sa faci lucrarile la el si in buda, decat sa mergi la un service autorizat sa te jupoaie de bani... Uite aici un f 650 reconditionat de la a la dublu z Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Octombrie 27, 2011 Share Postat Octombrie 27, 2011 Vai, nu l-ai dus la Automobile Bavaria sa te rupa de bani? Pe patura aia verde ai reconditionat un BMW ??? ) Foarte tare! Asa vreau sa fac si eu in iarna, cu EN -ul meu. Momentan sunt la capitolul adunat scule... Scuze de off! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.