biancocelleste Postat Octombrie 14, 2011 Share Postat Octombrie 14, 2011 Ieri mi-am luat si eu botezul. Veneam de pe Rosetti cu intentia de a intra pe Balcescu spre Universitate. Fiind ora 18 00 in intersectie erau politisti care incercau sa fluidizeze traficul. Am intrat in intersectie pe verde, m-am uitat o fractiune de secunda in stanga sa vad daca vine cineva si cum am intors capatana mai aveam 10 cm sa intru intr-o masina. Am franat de urgenta in viraj si POC, m-am tavalit pe partea dreapta. Am cazut exact pe trecerea de pietoni si priveam de jos cum masinile ce venau dinspre Romana ma ocoleau impasibile. Un cetatean ce traversa s-a oferit sa ma ajute sa ridic mobra numai ca imi ramasese piciorul drept sub ea. Piciorul a iesit, adidasul nuCand am ridicat mobra am constat cu stupoare ca imi curge ulei in veselie. In timp ce incercam sa ridic moto, un motociclist a trecut pe langa mine, m-a salutat si....a plecat Cand m am convins ca nu mai am scurgeri am putut sa imi vad de drum numai ca mi se tot aprindea si stingea martorul de ulei. Ulei mai e destul pentru ca a fost primul lucru pe care l am verificat, nu am idee de ce se tot aprinde martorul. In afara de stopuri, moto nu e nici macar zgariata. Un stop a fost recuperat, celalalt a fost calcat de o duba Pe la 8 cand incepuse sa ma doara piciorul am decis sa ma duc la municipal. Facut radiografie si totul e ok. Nu am nimic rupt, fisuar, dizlocat. Doctorul mi a spus sa pun gheata...muuulta gheata. Sper sa ma lase repede ca deja incep sa calc greu ..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Octombrie 14, 2011 Share Postat Octombrie 14, 2011 (editat) Bre, uite de asta sunt bune ghetele. Eu nu prea am curaj sa ma sui pe moto fara ele. Eu prima oara am scapat doar cu o vanataie pe picior sus din cauza telefonului din buzunar, bine si viteza era f mica, iar a 2-a oara, am pus piciorul jos si am 'sarit' de pe motor, viteza si mai mica, dar daca aveam adidasi la cum am eu varza glezna stanga, sa vezi ce frumos saream de bucurie intr-un picior. Zi mersi ca ai scapat ieftin oarecum si trage invataturi. Apropo de ulei, pe unde a inceput sa curga, cum ai verificat nivelul? PS: asta a fost o cazatura mica, nu accident. Si la mine a fost la fel de stupida: am pus frana pe spate sa testez momentul in care blocheaza roata (cu simplitatea de moto de la scoala ma descurcam perfect la smecherii din astea) numai ca atunci cu sosea uda, am prins un petec de smoala lucioasa si...pe jos am fost. Editat Octombrie 14, 2011 de banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat Octombrie 14, 2011 Share Postat Octombrie 14, 2011 Mda, asta-i riscul: "la ingramadeala se schimba scena" in max 2 sec! Cat despre colegu'... ce draq sa zici?? Astia-s oamenii - din pacate, nu toti opresc! Astia din masini nu opresc oricum, cu toate ca, fiind accident rutier, stiu ca-i data lege sa opreasca si sa acorde primul ajutor ... nu mai stiu ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Octombrie 14, 2011 Share Postat Octombrie 14, 2011 Imi pare rau pentru patania ta, insanatosire grabnica iti doresc! Faza cu martorul de ulei este urmatoarea: el nu iti semnalizeaza nivelul de ulei din baia de ulei, ci presiunea de ulei din instalatie. Faptul ca s-a scurs ulei a determinat scaderea debitului de ulei deci implicit si a presiunii uleiului in motor. Mai pe romneste, ajunge PUTIN ulei in rampele de ulei, fapt care poate duce la griparea motorului. Risti sa-ti distrugi motorul daca mergi in continuare asa (fara ulei suficient). Mare grija! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biancocelleste Postat Octombrie 14, 2011 Autor Share Postat Octombrie 14, 2011 Bre, uite de asta sunt bune ghetele. Eu nu prea am curaj sa ma sui pe moto fara ele. Eu prima oara am scapat doar cu o vanataie pe picior sus din cauza telefonului din buzunar, bine si viteza era f mica, iar a 2-a oara, am pus piciorul jos si am 'sarit' de pe motor, viteza si mai mica, dar daca aveam adidasi la cum am eu varza glezna stanga, sa vezi ce frumos saream de bucurie intr-un picior. Zi mersi ca ai scapat ieftin oarecum si trage invataturi. Apropo de ulei, pe unde a inceput sa curga, cum ai verificat nivelul? PS: asta a fost o cazatura mica, nu accident. Si la mine a fost la fel de stupida: am pus frana pe spate sa testez momentul in care blocheaza roata (cu simplitatea de moto de la scoala ma descurcam perfect la smecherii din astea) numai ca atunci cu sosea uda, am prins un petec de smoala lucioasa si...pe jos am fost. Curgea dintr un furtun care atarna exact pe mijlocul mobrei ( sub ea bineinteles ) Imi pare rau pentru patania ta, insanatosire grabnica iti doresc! Faza cu martorul de ulei este urmatoarea: el nu iti semnalizeaza nivelul de ulei din baia de ulei, ci presiunea de ulei din instalatie. Faptul ca s-a scurs ulei a determinat scaderea debitului de ulei deci implicit si a presiunii uleiului in motor. Mai pe romneste, ajunge PUTIN ulei in rampele de ulei, fapt care poate duce la griparea motorului. Risti sa-ti distrugi motorul daca mergi in continuare asa (fara ulei suficient). Mare grija! Am inteles, ce e de facut ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat Octombrie 14, 2011 Share Postat Octombrie 14, 2011 (editat) Am inteles, ce e de facut ? Lasa motocicleta "sa se raceasca", apoi completeaza cu ulei! Mai intai identifica pe unde pierde ulei, si daca mai pierde! Editat Octombrie 14, 2011 de Kosh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Octombrie 14, 2011 Share Postat Octombrie 14, 2011 (editat) Furtunul ala cred ca vine din filtrul de aer, epurator sau nu stiu cum naiba ii zice. Aceeasi chestie am patit-o si eu cand mi-a daramat-o de pe loc un bou, prin furtunul de carter (nu prea ma pricep la denumiri) din motor, mi-a curs un pic de ulei pana in carcasa filtrului, deci nu cred ca e cazul sa iti faci probleme din cauza ca a curs, dar vezi cum au zis ceilalti de mai sus. PS: verifica unde duce furtunul, daca da tot in filtrul de aer sa nu fie plin de ulei. La mine a fost putin ulei, nu a fost problema, dar la tine sa nu fi curs mai mult. Editat Octombrie 14, 2011 de banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat Octombrie 14, 2011 Share Postat Octombrie 14, 2011 De acum incolo o sa porti incaltaminte mai solida sau ghete moto. Trebuie sa cazi o data ca sa te inveti minte (la fel mi s-a intamplat si mie, pana nu pici pe picior nu intelegi ...). Cand am cazut mi-a iesit si mie ulei din furtunasul acela, dar era din compartimentul acela unde e filtrul de aer. Completeaza cu ulei si o sa fie OK. Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biancocelleste Postat Octombrie 14, 2011 Autor Share Postat Octombrie 14, 2011 (editat) Lasa motocicleta "sa se raceasca", apoi completeaza cu ulei! Mai intai identifica pe unde pierde ulei, si daca mai pierde! De pierdut nu mai pierde, iar ulei are destul m-am uitat la fereastra aia ( cred ca are chiar prea mult ca dreapta e plina si am inteles ca in mod norma;l uleiul trew sa vina pana la a 2 a linie ). Am observat ca martorul se aprinde la inceput cand inca e rece, cand se incalzeste nu mai am nicio treaba Va multumesc tuturor pentru opinii, eram foarte dezorientat. Acum m-am mai linsitit. O sa merg la un amic care are service sa arunce un ochi pe sub ea si... O SA IMI CUMPAR GHETE Editat Octombrie 14, 2011 de biancocelleste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat Octombrie 14, 2011 Share Postat Octombrie 14, 2011 (editat) ... E bine s-o lasi cateva ore bune (peste noapte) pentru a ingadui timp uleiului sa revina in locul de unde poti efectua o citire corecta a nivelului, tinand motocicleta dreapta. Eu zic ca merita sa stepti o noapte, avand in vedere alternativa! Daca dimineata nivelul uleiul e ok, sterge bine locul pe unde-ti curgea initial apoi fa o tura prin cartier, apoi verifica din nou locul sters initial! Daca in urma unei plimbari de 10 - 15 min, locul sters este precum l-ai lasat in urma stergerii, e totul ok! Daca nu, evident, ai nevoie de ajutorul unui mecanic, sau, dupa caz, schimbarea furtunului, garniturii... sau ce-o mai fi p'acolo! Disclamer: Astea's sfaturi intuitive, NU AM CUNOSTINTE MECANICE, sper sa nu-mi sara vre-un forumist in cap ca acum scriu si manuale de mecanica & shit. Editat Octombrie 14, 2011 de Kosh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biancocelleste Postat Octombrie 14, 2011 Autor Share Postat Octombrie 14, 2011 E bine s-o lasi cateva ore bune (peste noapte) pentru a ingadui timp uleiului sa revina in locul de unde poti efectua o citire corecta a nivelului, tinand motocicleta dreapta. Eu zic ca merita sa stepti o noapte, avand in vedere alternativa! Daca dimineata nivelul uleiul e ok, sterge bine locul pe unde-ti curgea initial apoi fa o tura prin cartier, apoi verifica din nou locul sters initial! Daca in urma unei plimbari de 10 - 15 min, locul sters este precum l-ai lasat in urma stergerii, e totul ok! Daca nu, evident, ai nevoie de ajutorul unui mecanic, sau, dupa caz, schimbarea furtunului, garniturii... sau ce-o mai fi p'acolo! Disclamer: Astea's sfaturi intuitive, NU AM CUNOSTINTE MECANICE, sper sa nu-mi sara vre-un forumist in cap ca acum scriu si manuale de mecanica & shit. patania a avut loc ieri, a stat peste noapte sa se pdihneasca, azi nu a mai curs Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat Octombrie 14, 2011 Share Postat Octombrie 14, 2011 Revin cu o completare importanta: cauta in manualul motocicletei tale indicatiile despre cum se verifica optim nivelul uleiului. Nu la toate motocicletele nivelul uleiului se verifica la rece, dupa cum am fost si eu informat acum cateva momente! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Octombrie 14, 2011 Share Postat Octombrie 14, 2011 Astia din masini nu opresc oricum, cu toate ca, fiind accident rutier, stiu ca-i data lege sa opreasca si sa acorde primul ajutor ... Primul ajutor se acorda NUMAI in caz de lipsa semne vitale, imediat dupa ce se anunta la 112 si pana vine ambulanta. Daca victima prezinta semnele vitale dar nu se poate misca, se va supraveghea victima in vederea pastrarii acestor semne, pana la sosirea ambulantei. PS: uneori mai opresc si soferi care sa ajute, isi pun masinile pe avarii pentru a proteja pe cel cazut, etc. Probabil ca aceia au si ei motociclisti in familie sau sunt pur si simplu OAMENI. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biancocelleste Postat Octombrie 14, 2011 Autor Share Postat Octombrie 14, 2011 Primul ajutor se acorda NUMAI in caz de lipsa semne vitale, imediat dupa ce se anunta la 112 si pana vine ambulanta. Daca victima prezinta semnele vitale dar nu se poate misca, se va supraveghea victima in vederea pastrarii acestor semne, pana la sosirea ambulantei. PS: uneori mai opresc si soferi care sa ajute, isi pun masinile pe avarii pentru a proteja pe cel cazut, etc. Probabil ca aceia au si ei motociclisti in familie sau sunt pur si simplu OAMENI. Ce-i drept, cand a trecut motociclistul eu ma chinuiam cu inca un cetatean sa ridicam mobra nu mai eram intins pe jos, de abia ma ridicasem, s-o fi gandit ca sunt ok din moment ce sunt pe ambele picioare. Dar daca lacul de ulei de sub mine nu i-a ridicat semne de intrebare...... Nu il blamez, poate se grabea omul .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Octombrie 14, 2011 Share Postat Octombrie 14, 2011 Revin cu o completare importanta: cauta in manualul motocicletei tale indicatiile despre cum se verifica optim nivelul uleiului. Nu la toate motocicletele nivelul uleiului se verifica la rece, dupa cum am fost si eu informat acum cateva momente! Sunt curios si eu care sunt acele motociclete! Nivelul uleiului se verifica prin doua metode de regula: - prin fereastra de vizitare (gemuletul acela din partea de sus a baii de ulei); - prin citire pe joja de ulei (daca exista) care intra in baia de ulei si care o scoti din motor ca sa citesti nivelul; Ambele citiri se fac cu motorul RECE adica uleiul este scurs in baia de ulei (ca sa-l poti masura evident), cu motocicleta dreapta. Daca nu ai crapaturi pe la baia de ulei/filtru de ulei/capace motor s-ar putea sa se fi prelins uleiul din carterul motorului prin breather tube (nu stiu in romana termenul) in airbox si de aici pe furtunul de drenaj jos pe ciment. Oricum acel ulei care s-a scurs TREBUIE bagat inapoi iar cum nu cunosti exact cantitatea scursa este bine sa cumperi un litru de ulei nou (identic cu cel din motor) si sa completezi DIMINEATA, cu motorul rece, putin cate putin, pana observi ca nivelul a crescut pana sub MAXIM. Si gata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Octombrie 14, 2011 Share Postat Octombrie 14, 2011 Sunt curios si eu care sunt acele motociclete! Te lamuresc eu In cazul de fatza e cu fereastra de vizitare si carter umed / baie... exista motociclete cu carter uscat gen XT-uri la care nivelul se verifica la cald... dupa vreo 10-15 minute de mers... @OP - la XJ-uri martorul se mai aprinde cu motorul rece si pe cricul lateral... nu ar trebui sa fie problema si nu inseamna ca nivelul e scazut... in general se stinge daca o inclini un pic pe dreapta sau mergi pana in capul strazii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldgeorge59 Postat Octombrie 14, 2011 Share Postat Octombrie 14, 2011 Sunt curios si eu care sunt acele motociclete! Prietene, incerc sa-ti lamuresc aceasta curiozitate (mai ales ca am inceput pe o motocicleta ca a ta, Kawa EN 500 ). Exista motociclete care au uleiul in cadru si pompa de ulei. Exemplu concret, Honda XR600R (a doua motoreta din dotare, zisa "Nebuna" la care uleiul se verifica dupa ce incalzesti motorul, il opresti apoi bagi joja (sus, in cadru, deasupra de rezervorului de benzina, langa furca). Daca verifici uleiul la rece la acest tip de motocicleta o sa ti se para ca nu ai ulei ...cam asa a facut cel care mi-a vandut-o pe Nebuna, a tot completat la ulei, ca atunci cand l-am dat jos ....era de vreo trei ori mai mult decat trebuia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Octombrie 14, 2011 Share Postat Octombrie 14, 2011 Am inteles, era vorba de motocicletele cu rezervor de ulei. Sincer nu stiam acest amanunt si eram curios sa aflu! Oricum, daca o sa schimb vreodata uleiul la o motocicleta ma voi asigura ca inainte sa ma apuc de treaba o sa citesc cartea tehnica, pentru ca sa nu fac prostii ca si tipul ala care ti-a vandut motorul. Invatam, invatam! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Octombrie 14, 2011 Share Postat Octombrie 14, 2011 Eu nu inteleg cum "ca imi curge ulei in veselie" si nivelul tot e plin daca nu chiar "cred ca are chiar prea mult ca dreapta e plina". Inainte de cazatura ce nivel ai avut la ulei? Sau nu cumva ai benzina in ulei? Daca mai si de cand ai avut incidentul iti palpaia becul de ulei, mi se pare destul de clar ca ceva rau s-a intamplat. Poate bec palpaia doar la rece din cauza ca ulei e mai vascos cand e rece, cumva... Eu zic sa faci o verificare la motor. Dauna poate sa fi mare daca nu ai grija. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Octombrie 14, 2011 Share Postat Octombrie 14, 2011 (editat) Am inteles, era vorba de motocicletele cu rezervor de ulei. Si nu doar la astea! Banalul Suzuki Bandit, cu baie de ulei si ambreiaj umed, are trecuta in manual procedura corecta de verificare a nivelului de ulei: pornirea si incalzirea motorului, iar citirea nivelului se face pe cricul central, la un minut dupa oprirea motorului. Ba chiar sunt convins ca la majoritatea mobrelor asta e procedura trecuta in manual. Pornit, inclzit, oprit, citit. L.E. Ha-ha-ha!! Verificat: Inclusiv la EN 500 pe care cu mandrie il detii! RTFM!!! Editat Octombrie 14, 2011 de ZAPPY Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anonymous Postat Octombrie 14, 2011 Share Postat Octombrie 14, 2011 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DragosM Postat Octombrie 14, 2011 Share Postat Octombrie 14, 2011 Am inteles, era vorba de motocicletele cu rezervor de ulei. Sincer nu stiam acest amanunt si eram curios sa aflu! Oricum, daca o sa schimb vreodata uleiul la o motocicleta ma voi asigura ca inainte sa ma apuc de treaba o sa citesc cartea tehnica, pentru ca sa nu fac prostii ca si tipul ala care ti-a vandut motorul. Invatam, invatam! Si la CBF este la fel. Se incalzeste motorul si dupa aia se verifica nivelul. Si are rezervor de ulei. In ceea ce priveste problema accidentatului, io zic sa nu fi curs de fapt benzina pe la prea plin si sa o fi incurcat-o cu ulei. Se mai intampla prima data. La a mea preaplinul este un furtunas care iese exact pe mislocul motorului langa schimbatorul de viteze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biancocelleste Postat Octombrie 14, 2011 Autor Share Postat Octombrie 14, 2011 Inainte se mai aprindea un pic martorul cand era inclinata cum a precizat un coleg mai sus. Acum se aprinde cand e rece mobra si pornesc cu ea la drum. Dupa 2 km nu mai am treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
caveman Postat Octombrie 15, 2011 Share Postat Octombrie 15, 2011 Ar mai fi un lucru pe care sa l verifici daca problema persista: firul de la senzorul de presiune. e posibil de la shoc sa se fi slabit contactul, daca nu a fost bine strans inainte. Becul ar trebui sa stinga imediat dupa pornire, nu dupa 2 km (asta daca ai ulei si daca nu sunt probleme mai grave gen mizerii care infunda undeva circuitul de ungere) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mein Herz brennt Postat Octombrie 15, 2011 Share Postat Octombrie 15, 2011 Mi se pare mie sau in lipsa de alte accidente de comentat deviati grav offtopic? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.