Sari la conținut

Incalzirea motorului


xmarius
 Share

Postări Recomandate

Salut.

Am si eu o intrebare. Pana de curand nu plecam cu motorul de acasa fara sa ii fie temperatura trecuta de 40 de grade. De curand m-am mutat si am motocicleta parcata foarte aproape de bloc, si cu toba mea foarte galagioasa nu prea am mai incalzit motorul pentru a nu trezi vecinii in fiecare dimineata cand plec la munca. Avand in vedere ca acum este si foarte frig, mersul cu motorul foarte rece imi poate afecta motocicleta ? (PS Merg in foarte putine ture pana se mai incalzeste, nu fortez).

Multumesc.

 

Marius

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se spune ca un motor da randamentul maxim undeva la 80 de grade...asa ca...e bine sa l lasi un pic sa se incalzeasca sa se plimbe uleiul peste tot,in cartea tehnica a masinii mele un renault laguna 2 scrie ca motorul ar trebui incalzit in sarcina dar sa nu treci cu el de 2000 de turatii,cand ajunge la 80 ,85 de grade poti sa i dai in gura...ma gandesc ca asa ar trebui sa fie si la mobre ,fiind un motor cu ardere interna pe acelasi principiu...metalele folosite la constructia motorului(biele,pistoane,arbore ,supape,axe cu came etc)sufera o modificare la anumite temperaturi,eventuale dilatari...daca se spune ca el functioneaza cel mai ok la 80,85 grade inseamna ca inginerii stiu ei ce stiu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si la mine in cartea de la masina sau de la motor scrie ca se recomanda sa se incalzeasca in sarcina.

Las motorul doar cat ma echipez 30s-1 min si pana creste temp la apa la 2 liniute o tin in 2-3000 rpm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu plec cu moto de pe loc pana nu se incalzeste la 45 grade si "nu dau in ea" cativa km!

Problema ta este rezolvabila mergand sub o anumita turatie fara accelerari bruste pentru o perioada de timp!

Editat de Kosh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am pus un nailon la radiator. se incalzeste mai repede nitel.

S-ar putea sa fie o iluzie, daca ai termostat care functioneaza corect, pana pe la 70 de grade apa nu circula prin radiator ci doar prin motor.

Eu incalzesc motorul pana se misca acul de la temperatura puuutin, ceea ce inseamna ca are vreo 70 de grade. Daca plec mai devreme, pur si simplu nu trage si daca dau gaz se inneaca (socul e retras bineinteles).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-ar putea sa fie o iluzie, daca ai termostat care functioneaza corect, pana pe la 70 de grade apa nu circula prin radiator ci doar prin motor.

Eu incalzesc motorul pana se misca acul de la temperatura puuutin, ceea ce inseamna ca are vreo 70 de grade. Daca plec mai devreme, pur si simplu nu trage si daca dau gaz se inneaca (socul e retras bineinteles).

Absolut corect!Un termostat bun face toata treaba!

Editat de obeapaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se spune ca un motor da randamentul maxim undeva la 80 de grade...asa ca...e bine sa l lasi un pic sa se incalzeasca sa se plimbe uleiul peste tot,in cartea tehnica a masinii mele un renault laguna 2 scrie ca motorul ar trebui incalzit in sarcina dar sa nu treci cu el de 2000 de turatii,cand ajunge la 80 ,85 de grade poti sa i dai in gura...ma gandesc ca asa ar trebui sa fie si la mobre ,fiind un motor cu ardere interna pe acelasi principiu...metalele folosite la constructia motorului(biele,pistoane,arbore ,supape,axe cu came etc)sufera o modificare la anumite temperaturi,eventuale dilatari...daca se spune ca el functioneaza cel mai ok la 80,85 grade inseamna ca inginerii stiu ei ce stiu!

da,corect,si uleiul ajunge la temperatura corespunzatoare ungerii. uleiul rece intr-un motor rece circula greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie mers in turatii si sarcini mici pana se incalzeste. E valabil la orice motor. Debitul de ulei e mai mic atunci cand uleiul e rece si gros.

Nu trebuie lasat sa mearga in gol pana ajunge la 80 de grade. Se incalzeste mai repede in mers.

La motocicleta o las pana ajunge la 35 de grade si scade turatia. 1-2 minute pana o sterg de praf si imi pun casca.

La masina 1 minut vara si 2-3 minute iarna, mai mult daca e gheata pe parbriz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand am cumparat moto, era calda deja (venise prop pe ea), am facut un drum lung, a venit noaptea, a doua zi am plecat - am pornit-o si am plecat - facea ca naiba, dadea in nas, etc. Atunci mi-am dat seama ca nu era incalzita :)

 

De atunci o incalzesc mereu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce ai zice daca ti-ai schimba toba cu una normal?

 

Singurul motiv pentru care am toba galagioasa este pentru a forta soferii sa se uite in oglinzi. Am avut si toba stoc si probabilitatea sa dea cineava peste tine este mult mai mare. Bineinteles ca imi pare rau seara si dimineata ca fac galagie printre blocuri, dar in restul zilei, in marele trafic eu zic ca isi face treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurul motiv pentru care am toba galagioasa este pentru a forta soferii sa se uite in oglinzi. Am avut si toba stoc si probabilitatea sa dea cineava peste tine este mult mai mare. Bineinteles ca imi pare rau seara si dimineata ca fac galagie printre blocuri, dar in restul zilei, in marele trafic eu zic ca isi face treaba.

Parerea mea e ca nu o toba galagioasa te face vizibil in trafic,e bine sa incerci tu sa fii vizibil,sa faci tot posibilul sa fii ,,in oglinda,,aluia din masina,degeaba ai o toba zgomotoasa si zvacnesti printre ,,conserve,, sau depasesti prin partea dreapta ori acul sta pe la 100 si ceva prin oras...problema e ca mie mi s o intamplat de cateva ori sa raman masca la faze de genul amintit cand eram la volan,cand diferiti posesori de mobre fac jaloane printre masini...chestia e ca suntem si soferi si fara sa vrei intampini fel de fel prin trafic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea e ca nu o toba galagioasa te face vizibil in trafic,e bine sa incerci tu sa fii vizibil,sa faci tot posibilul sa fii ,,in oglinda,,aluia din masina,degeaba ai o toba zgomotoasa si zvacnesti printre ,,conserve,, sau depasesti prin partea dreapta ori acul sta pe la 100 si ceva prin oras...problema e ca mie mi s o intamplat de cateva ori sa raman masca la faze de genul amintit cand eram la volan,cand diferiti posesori de mobre fac jaloane printre masini...chestia e ca suntem si soferi si fara sa vrei intampini fel de fel prin trafic!

 

Ai foarte mare dreptate cu ce zici. Sunt de acord. Dar sa stii ca nu fac parte din categoria teribilistilor ce merg cu viteza mare si fac slalom printre masini. Merg chiar foarte cumpatat si atent si incerc sa ma fac vazut, crede-ma. Am si carnet de B si stiu ce inseamna, dar se pare ca mare parte dintre soferii din Bucuresti ori nu stiu sa conduca ori nu li se pare necesar sa verifice periodic oglinzile si prefer sa ii fortez cu zgomotul tobei sa arunce privirea spre oglinda, ca o masura suplimentara de precautie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Am si eu o intrebare. Pana de curand nu plecam cu motorul de acasa fara sa ii fie temperatura trecuta de 40 de grade. De curand m-am mutat si am motocicleta parcata foarte aproape de bloc, si cu toba mea foarte galagioasa nu prea am mai incalzit motorul pentru a nu trezi vecinii in fiecare dimineata cand plec la munca. Avand in vedere ca acum este si foarte frig, mersul cu motorul foarte rece imi poate afecta motocicleta ? (PS Merg in foarte putine ture pana se mai incalzeste, nu fortez).

Multumesc.

 

Marius

 

Incearca sa muti mobra mai departe de bloc cand vrei sa pleci si sa o lasi sa se incalzeasca fara sa ii mai afecteze pe vecini. Eu unul nici vara nu plecam daca nu aveam 60-70 de grade,si cand e mai frig stateam pana ajungea undeva la 85-90. Si eu sunt PRO tobe care fac galagie,stiu ca deranjeaza la ureche pe unu-altul dar prefer sa ma fac auzit.

 

PS: tu nu cumva ai luat k3-ul de la mine vara asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa muti mobra mai departe de bloc cand vrei sa pleci si sa o lasi sa se incalzeasca fara sa ii mai afecteze pe vecini. Eu unul nici vara nu plecam daca nu aveam 60-70 de grade,si cand e mai frig stateam pana ajungea undeva la 85-90. Si eu sunt PRO tobe care fac galagie,stiu ca deranjeaza la ureche pe unu-altul dar prefer sa ma fac auzit.

 

PS: tu nu cumva ai luat k3-ul de la mine vara asta?

 

Ba da :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da :D

 

Da,atunci ai grija,lasa mobra sa se incalzeasca bine :D

Cum se mai comporta,sper ca ai avut grija de ea :) Am tot incercat sa te scot la plimbare anu asta sa revad si eu jucaria dar nu am reusit,poate la anu ne intalnim. Te salut :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu plec cu el la ~46 de grade...nu cred ca o sa se intample vreodata vreo uzura remarcabila daca nu il incalzesti...dar sa nu-ti bati joc de ea macar pana la 60 de grade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

fara 85 de grade eu nu o misc de pe loc nici vara. iarna las sa intre ventilatorul. vara imi ia ~5 minute sa se incalzeasca, iarna ~12. temperatura e la apa, nu la ulei ;) cine are cap sa inteleaga, cine nu... nu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu plec cu el la ~46 de grade...nu cred ca o sa se intample vreodata vreo uzura remarcabila daca nu il incalzesti...dar sa nu-ti bati joc de ea macar pana la 60 de grade.

 

 

Eu al meu il incalzesc in sarcina,asa usor sa nu macine piese dar pt aia il las pornit juma de minut sa ajunga uleiul la tot ce se misca sau se invarte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se spune ca un motor da randamentul maxim undeva la 80 de grade...asa ca...e bine sa l lasi un pic sa se incalzeasca sa se plimbe uleiul peste tot,in cartea tehnica a masinii mele un renault laguna 2 scrie ca motorul ar trebui incalzit in sarcina dar sa nu treci cu el de 2000 de turatii,cand ajunge la 80 ,85 de grade poti sa i dai in gura...ma gandesc ca asa ar trebui sa fie si la mobre ,fiind un motor cu ardere interna pe acelasi principiu...metalele folosite la constructia motorului(biele,pistoane,arbore ,supape,axe cu came etc)sufera o modificare la anumite temperaturi,eventuale dilatari...daca se spune ca el functioneaza cel mai ok la 80,85 grade inseamna ca inginerii stiu ei ce stiu!

dute la un strungar si confectioneazati DB-kiler. eu mi-am facut la a mea, ca tot asa urla de naiba o lua. cu ele puse nici pisica nu ma aude. intradevar daca le folosesc mai bine de juma de zi, dupa aia o simt inecata motoreta si se comporta ciudat.

 

pt ca la mine Chip-ul e setat dupa evacuare. dar asta depinde de la motor la motor.

 

Singurul motiv pentru care am toba galagioasa este pentru a forta soferii sa se uite in oglinzi. Am avut si toba stoc si probabilitatea sa dea cineava peste tine este mult mai mare. Bineinteles ca imi pare rau seara si dimineata ca fac galagie printre blocuri, dar in restul zilei, in marele trafic eu zic ca isi face treaba.

aceleasi probleme le-am observat si eu, parca eram invizibil cu db killer , fara el pus vedeam numai semnalizari de dreapta si masini care se dadeau pe margina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...