Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 months later...

Salut!In urma cu o luna de zile mi-am cumparat o Yamaha Cygnus de 125.I-am schimbat uleiul,i-am curatat carburatorul,i-am comandat o curea noua si un set de bile pentru ca se auzea un sunet ciudatel la variator.Acel sunet a inceput sa fie din ce in ce mai proeminent pana la o tura de vreo 30 de km cand a devenit foarte insuportabil.Era paleta variatorul care mi-a distrus o mica portiune din axul ambielajul(sau cum se numeste asta).Intrebarea mea este daca se mai poate face ceva inafara de a schimba ambielajul cu totul.Numai bine si asflat intins!Poza nu am reusit sa o pun,am pus-o pe post image aici:http://postimg.org/image/8zzd1venv/b50a7559/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ma gandesc ca ai putea sa scurtezi din bucsa pe care sta variatorul, si in felul asta deplasezi fulia mai in interior, pui o saiba ca distantier pe zona distrusa si vezi ce si cum....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,



am luat recent un scuter in 2t de 50 cc, Peugeot Vivacity din 2006.


ce ma supara pe mine este carburatorul ca nu stiu cum sa il reglez ...stiu ca are 2 suruburi .....dar nu stiu exact cum si cate ture trebuie date fiecare...nu reusesc nicicum sa il fac....de exemplu il pornesc si sta la relanti ..apoi sa zicem ca merg cativa km cu el...opresc la un semafor sau trecere de pietoni si daca nu il turez nu ramane la relanti ci moare motorul. sau il pornesc si il turez un pic,apoi dau drumul la acceleratie si in loc sa stea la realnti moare ..daca se pricepe cineva si ma poatea ajuta cu un sfat ceva..multumesc. pe carburator scrie PHBG 19...aaa si parca toba se incinge prea repede ...in 2 km frige de iti aprinzi tigara de pe ea


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salutare, am o intrebare. Am luat o Gilera DNA 50 de curand si nu porneste la buton. Nu se aprinde nici stopul pe frana. Nu scoate niciun zgomot, nimic. La pedala porneste la sfert. Aveti ceva idei ce-as putea sa verific/schimb?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut mi-am cumparat un Aprilia Leonardo 150 si i-am facut schimbu de ulei (Aral 10w40) am facut vreo 150 de Km si a inceput sa imi picure ulei pe la filtru de aer , am scos tot ulei in el l-am curatat filtru am bagat Castrol tot 10w40 1 litru si la fel a facut cu el . Nu stiu care ii cauza . Ce credeti ca are ?

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La al meu sunt 0.8 la schimb sau 09 daca desfaci motorul.....mai cauta...la cantitatea asta, 100gr inseamna foarte mult adica prea-plin si trebuie sa-l scuipe pe undeva afara, uzual pe la airbox

Ok mersi mult

La al tau daca desfaci variatoru (ala cu bile se strange praf acolo pe canalul bilelor ?

)

Ps : Uleiu mirosea a benzina. Mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Filtrul de aer are o teava care aduce vaporii de ulei din chiulasa si-i recircula. E posibil sa fie vreun furtunete infundat si nu mai poate sa-l recircule sau sa-l evacueze, verifica filtrul. Daca ai benzina in ulei poti sa ai nivelul mare la carb,membrana dusa,etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Salut. Am nevoie de ajutorul vostru... Eu inca n-am reusit sa gasesc cauza pentru care motorul scuterului meu (Burgman 400 2004, injectie) nu vrea sa munceasca. Porneste, merge, dar gafaie si pana la urma se opreste in sarcina mare (deci dupa jumatatea cursei de acceleratie).

 

Ce am verificat pana acum:

Bujie si scanteie ok.

Debit la pompa de injectie: am 100ml/10sec, valoarea din manual este peste 35ml/10sec.

Filtru de aer verificat apoi dat jos de tot.

Evacuare verificata apoi data jos.

Alte belele pe care le mai are: consuma ulei cca 1L/1000km (stiu, extrem de mult). Am segmentii, garnitura de chiulasa, am comandat simeringurile de la supape si o sa le schimb la iarna (probabil alezare cilindru, alt piston la alta cota... asta o sa vedem in functie de ce o sa gasesc in el).

Problema am descoperit-o la mai mult de 150 de km dupa ultima alimentare, deci calitatea benzinei am scos-o din calcul. Problema se manifesta in felul urmator: accelerezi incet, merge ok. Vrei sa te bagi in depasire, trage 1-2 secunde si gafaie (pierde puterea). Reduci acceleratia, isi revine. Tragi iar de gaz, iar moare. Daca il iei progresiv ca pe camion, ajungi la 100km/h. Am concluzionat ca ar fi de la amestecul carburant atunci cand are nevoie de multa benzina, iar asta inseamna ca pompa n-are debit, pompa n-are presiune sau injectorul e defect.

 

Mi-am facut un dispozitiv pentru masurarea timpului de injectie si valorile pe care le-am obtinut sunt oarecum ciudate, de-asta apelez la experienta voastra:

La pornire, timpul este de 5-6ms la 600-900 rpm.

La relanti, 2.9 pana la 3.1ms @1400rpm.

In sarcina (pe loc, cu frana de mana): intre 10 si 11 ms la 6000rpm iar cand moare, turatia scade la 4000rpm iar timpul de injectie ramane de 10-11ms, apoi turatia scade la 3000rpm si timpul de injectie ramane 10ms, apoi moare de tot cu o explozie in evacuare si ultima doza injectata are tot 10ms.

Toate masuratorile au fost facute cu motorul cald.

 

Acum cele doua chestii care mi se par ciudate:

1. Dupa calculele mele, la 6000 rpm am 100 rotatii pe secunda, o rotatie pe 10ms. Asta inseamna ca injectorul baga aproape continuu.

2. Am vazut o poza la tngperformance.ro unde cu o interfata OBD (pe care inca n-o am, dar mi-am propus s-o cumpar), la un motor identic cu al meu la relanti 1600rpm timpul de injectie era de 2ms. Poza e aici: http://tngperformance.ro/BikePhoto.aspx?BrandID=17&BikeID=447&PhotoID=9731

 

Ce n-am facut inca si mi-am propus pentru zilele urmatoare:

1. testarea injectorului pe banc, la service specializat

2. verificarea cu manometrul a presiunii la pompa de benzina (testul cu degetul doar arata ca are presiune, dar n-am reusit sa-mi dau seama cat)

 

As vrea ca din experienta voastra cu astfel de probleme sa ma ajutati sa inteleg ciudateniile de mai sus si sa-mi spuneti ce pot sa mai verific. Varianta cu service am incercat-o si omul la care am dus-o, dupa 22 de zile in care scuterul a stat acolo si 5 amanari de genul nu azi, da' maine sigur, n-a avut timp sa se uite macar la motor. Oricum, parerea lui de specialist era sa schimbam segmentii, poate si supapele si apoi mai vedem. Parerea mea e ca segmentii se duc in timp iar problema mea a survenit brusc. Si, intre noi fie vorba, nu cred ca omul ar fi stiut ce sa-mi spuna referitor la timpii de injectie pe care i-am masurat. Ca idee, n-am nici o eroare pe sistemul de injectie iar anularea a diversi senzori (intake air pressure, intake air temp, engine temperature) n-au nici o influenta in manifestarea problemei. Inca n-am incercat fara lambda desi ma bate gandul sa incerc si fara el pentru ca e posibil ca acest senzor sa-mi comande marirea timpului de injectie pentru a compensa lipsa de presiune la intrarea in injector. Voi ce parere aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Timpii masurati par ok din punct de vedere al lungimii impulsului daca aparatul cu care ai facut masuratoarea nu este "dedicat"

La pornire motorul foloseste un amestec mai bogat - ca socul la carburatoare (masuratoarea ta 5-6 ms)

pe loc e nevoie doar de mentinerea vitezei de rotatie, aproape fara sarcina.(masuratoarea ta 2.9-3.1 ms)

in sarcina, timpul de deschidere e cel mai lung.(masuratoarea ta 10-11 ms)

 

Sonda lambda poate fi usor influentata de consumul de ulei ars - sau mai bine zis... ulei evacuat nears complet.

Funinginea impreuna cu uleiul se depun pe senzor si nu se ard complet.

Asta duce la citiri eronate ale noxelor (foarte mici) ... si motorul considera ca trebuie mai multa benzina.

 

P.S.

injectorul nu baga continuu... e motor in 4 timpi :) dar da, ar baga 2 timpi continuu... adica o rotatie.

 

Nu ai observat cumva ca mananca benzina cel putin dublu ?

Editat de mony
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Ai dreptate cu "injectorul nu baga continuu". Baga de 50 de ori pe secunda timp de cate 10-11ms, deci undeva la 50% din timp. Benzina nu manca dublu, cel putin nu am observat consum marit pentru ca imediat ce a inceput sa faca figuri l-am dus la mecanic. In mod normal, imi consuma intre 3.5 si 3.7L/100km + 100ml ulei (din baie, ca nu e in 2t :) ) cu pasager, la drum intins, cu 90-100 km/h. Ce ma deranjeaza e faptul ca la 10ms se plafoneaza si pare ca ar avea totusi nevoie de mai multa benzina. Dar totusi, de ce merge 1-2-3 secunde? Masuratoarea a fost facuta in regim de amator cu un microcontroller (arduino, folosind sistemul de intreruperi al procesorului si un divizor rezistiv pe intrare impreuna cu o dioda zener 3V3 pentru spike-uri si tensiunea inversa generata de bobina injectorului + 1condensator de 10nF tot pentru spike-uri). Practic am masurat timpul cat injectorul sta alimentat. Nu stiu care este timpul de deschidere si timpul de inchidere al injectorului ca sa pot face un calcul al volumului de benzina la relanti fata de volumul in sarcina (adica din cele 3ms masurate injectorul baga benzina doar 1.5ms iar din cele 10 masurate baga doar 8.5ms, restul fiind diferenta intre T-on si T-off). Injectorul este identic cu Hayabusa de 1000 din 2002-2004 si cu Burgmanul de 650.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ar cam fi momentul sa faci motorul.... probabil diagramele de admisie si evacuare sunt vraiste - jocuri la supape proaste cauzeaz asta + raport de compresie, etc....

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut la un gs 500 aceleasi simptome - turatie mica ok, la turatie mai mare murea - si am rezolvat prin schimbarea bateriei. ce e drept motorul statuse vreo jumate de an, si bateria era dusa (o pornisem ajutata)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

jocuri la supape proaste cauzeaz asta + raport de compresie, etc....

Jocuri la supape verificate, sunt bune: 0.1mm pe admisie si 0.2mm pe evacuare. Raport de compresie: am masurat 8 bar cu scula speciala (valoarea standard:8.6 - 9 bar, limita de service 6.16 bar). Cauzele astea le-am eliminat pe termen scurt, mai ales ca, dupa cum am scris si mai sus, uzura este un lucru care apare in timp iar problema mea a aparut dintr-o data. M-am gandit la eventuale scapari de gaze pe langa supapele de admisie si atunci scapa gaze arse in admisie pe care le trage inapoi la urmatorul cicul motor si rezulta amestec fara oxigen. Pana nu desfac motorul n-am cum sa verific.

 

am rezolvat prin schimbarea bateriei. ce e drept motorul statuse vreo jumate de an, si bateria era dusa

Si a mea e dusa, dupa 3 saptamani de stat o pornesc cu ajutor de la masina insa nici cu baterie de masina pusa in paralel cu a mea nu e vreo schimbare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca compresia e ok-ish nu prea are cum sa scape gaze in admisie. Am avut o situatie similara la masina si acolo ramasese fara jocuri la supape aproape peste tot..... simptome similare - lipsa putere, limitata in turatie, puls injectie ff lung.

 

Verifica reactia sondei lambda daca tot ai jucarii. Trebuie sa plotezi voltaj vs timp si astepti valori sub un volt - tipic 0.2 - 0.9 - ar trebui sa vezi cateva oscilatii pe secunda intre ele. foloseste o scula care poate "inghiti" 1.5- 2v macar si ai grija sa identifici corect firele de semnal ale sondei (pe cele de incalzire vei gasi 12 V.....)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In dimineata asta am dat jos manometrul pe care-l am pe instalatia de apa ca sa masor ce-mi statea de mult pe creier, si anume presiunea la injector. Iata rezultatul in pozele de mai jos:

In prima (daca nu le pune formul in alta ordine), unde e acul intre 0 si 1, este manometrul neconectat (la presiune atmosferica si ar fi trebuit sa fie 0).

In a doua am scos furtunul din injector si l-am pus la manometru.

In a treia am demontat pompa de benzina si am pus-o direct intr-un recipient cu benzina. Firele cu care am alimentat-o direct de pe baterie sunt destul de subtiri si nu garantez ca n-am pierdere de 1-2volti pe fire.

 

Oricum, presiunea mi se pare extrem de mica fata de valoarea standard (cca 3 bar). N-am incredere nici in scula ca arata bine, mai ales ca pleaca de la 0.5. Urmeaza sa vad daca si cum se poate desface pompa de benzina (pare capsulata).

 

@marcone: multumesc pentru intentie. Deocamdata cred ca nu mai am nevoie dar daca o sa am, te contactez. Vad ca esti oarecum aproape de mine daca ai nr de olt...

Editat de Berevoescu Mihai
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...