Sari la conținut

Refacere filet


wawessh
 Share

Postări Recomandate

Mi s-a ros filetul de la pompa de frana fata unde intra surubul de aerisit.Din cauza asta scapa lichid de frana.Nu mult,doar se umezeste surubul si din cauza asta trebuie sa aerisesc frana cam des(1 pe luna).Trebuie sa rezolv problema asta.Stiu,cea mai safe solutie e sa schimb pompa(vreo 200 euro),dar daca tot vine iarna .....

Daca nu rezolv profi,o sa iau alta pompa pana la primavara.

Daca fac filet mai mare nu stiu daca gasesc surub de aerisire asa mare.Ala de la pompa e mai mare si ca ala de la etrier.A mai patit cineva asa ceva la masina sau la motocicleta?

Am vazut pe net ca exista,cred,2 solutii sa faci ca filetul stricat sa aibe acelasi diametru ca inainte.TIME-SERT,Helicoil

A folosit cineva acesta tehnica?Face cineva in Romania asa ceva?

Inca o problema,surubul de aerisit de la pompa e curat,in schimb cel de la etrier are pasta din aia care il blocheaza.Daca dau si pe surubul de la pompa,imi e teama sa nu stric filetul si mai rau.Adica eu vreau sa folosesc aerisirea cand o sa fie cazul in viitor.

Scurgerea am oprit-o cu silicon.Curgea foarte putin,dar eu vreau sa fie ceva de durata,mai ales ca e vorba de frane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Problema este delicata la aerisitoarele astea de etrieri, daca scoti unul si te uiti la el ai sa vezi ca el inchide "pe con".

Daca maresti filetul aerisitorul nu mai cade pe conicitatea aia si nu ai facut nimic.

Mergi la un strungar bun si intreaba-l pe el daca iti poate reface filetul acolo dind alta gaura cu alt filet si alt con.

Daca spune ca se poate atunci gasesti aerisitoare separate de auto, care au diametrul mai mare si dupa ala iti reface filetul din etrier.

Referitor la pasta de fixat suruburi(Loctite), in mod normal nici nu avea ce sa caute acolo.

Aerisitorul nu trebuie strans pina iese apa din el, se strange usor pe conul lui si gata!

Probabil cel care a umblat acolo a strans ca taranul si de-aia s-a stricat filetul.

Pina sa faci treaba asta poti sterge frumos locul sau cureti cu un spray de frane si dai cu silicon de garnituri de jur imprejur, eu zic ca va tine garantat.

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ti-am zis ieri ca iti pot reface pompa. Vrei sa te apuci singur? :)

 

Vad ca si pretul pompei a crescut de ieri pana azi de la 300 de lei la 200 de euro :)

 

Chiar m-am mirat cand mi-ai zis ca ai gasit de vanzare atat de ieftina....

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Cesar

Da Cesar,stiu ca am vorbit si cu tine.Asta nu inseamna ca nu pot sa aflu si parerea altora.Pompa frana radiala Brembo de 19 am gasit cu 173 euro(235$)cu tot cu transport din Italia.Pe ebay era,acuma nu pot sa garantez ca nu e vreo teapa.Poti sa te uiti si tu.Eu asa am gasit.Pe la 400,500 roni gasesti o pompa sh ca a mea.

 

@bec

Nu stiu cat ma ajuta un banjo bolt cu aerisitor,deoarece furtunele vin mai jos decat surubul de aerisit.Asa ca tot ar ramane aer in pompa de frana.Ca sa ma chinui sa fac ca banjo boltul cu aerisitor sa fie cel mai sus,e mai mare bataie de cap.

Insa,tu mi-ai dat o idee buna,zic eu.Am cautat si am gasit ce ziceai tu deja facut.

 

https://www.pegasusautoracing.com/productdetails.asp?RecID=5210

 

Asa ca,teoretic,mai ramane doar sa merg sa mi se faca un filet mai mare si sa gasesc "kit-ul de reparat aerisitor" prin Romania.(e in link-ul de mai sus).

"The outer sleeve has an internal seat for the bleeder screw."----adica are deja facut si "conul" unde se aseaza surubul de aerisit.E complet,doar filet mai mare trebuie facut in pompa.

Prefer varianta din link-ul de mai sus,deoarece mai scade riscul ca in urma aerisirii sa se mai strice odata filetul pompei.Atunci nu o sa mai ai cum sa mai maresti inca odata filetul.Adio pompa.

 

@l.u.v

Era vorba de aerisitorul de la pompa de frana.Oricum nu e nici o diferenta,conceptul e acelasi.Din ce am avut eu la mana,conurile suruburilor erau la fel.Acuma sunt sigur ca mai difera,asa s-a nimerit la mine.Cred ca am gasit o varianta mai simpla,doar ca trebuie sa o gasesc prin Romania sau sa o comand.Pe site-ul de mai sus,m-am uitat in graba si imi cerea 63 $ pentru transport.

 

@GoodKat

Dynamite Brothers- au zis ca nu se baga la aceasta operatiune la frana.Probabil considera ca e prea riscanta.

 

 

 

Unde gasesc piesa din link in Romania.Si la comanda.Stie cineva?

 

 

 

Va multumesc pentru raspunsuri.

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Filetul ala s-a dus ca a fost fortat sau coclit de oxid.Un aerisitor nu se strange tare caci el inchide pe con.Din motive de low cost ,da jos etrierul,pui pe o carpa alba,desfaci bucati,cureti si refaci filetul .Conditia e sa nu folosesti tarod de muzica usoara caci poti sa omori etrierul definitiv.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma am gasit "Brake Bleeder Screw Repair Kits".Eu am aerisitorul de 8mm,deci trebuie un kit de reparat pentru 10mm.Trebuie dat doar marit pana la 10mm.Nu am verificat daca e loc insa,inca.

http://www.levineautoparts.com/bleederrepair.html

 

 

Totul se duce daca urmatorul lucru e corect.

Am dat de un desen pe google si nu stiu daca e corect principiul de functionare a surubului de aerisit.

 

http://www.scuterclub.ro/forum/uploads/1266514491/gallery_331_178_29928.jpg

 

Acolo zice ca singurul lucru care etanseaza este conul aerisitorului care vine in contact cu corpul pompei de frana.Daca doar conul etanseaza,inseamna ca nu ar avea ce lichid sa piarda pe la filet cat timp etansarea conului ar fi buna.Filetul meu nu e asa de ros cat sa nu confere "presiunea" necesara conului.In manual e 7.8 nm.

Daca e corect desenul,asta ar insemna ca la mine e stricat surubul(conul) sau corpul pompei.Astea doua lucruri confera etanseitate.Eu cred ca e bun desenul si principiul.

 

De exemplu:de ce se mai pun saibe la banjo bolt-urile sau la surubul din baia de ulei.Nu filetul,ci saiba etanseaza.Daca trece de con ar inseamna sa scape si prin orificiul din interiorul surubului.Pe acolo pe unde scoti aerul cand aerisesti.La asta nu am fost atent deoarece e mai greu de observat.Daca la mine curge putin,are loc sa se acumuleze in interior,plus ca dai vine ca a ramas de data trecuta de la aerisit(are capac din ala de cauciuc).

 

In final.E corect ce am zis?

Dupa raspunsurile voastre o sa decid ce am de facut mai departe.O sa cumpar si un surub de aerisit nou ca e vreo 3 sau 4 roni.

 

 

 

(se gasesc suruburi de aerisit cu "loctite" pe filet de cumparat-----zic ei ca nu iti mai scapa lichid pe la filet cand aerisesti(adica cand conul nu mai confera etanseitatea)).

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Aerisitoarele(de etrier sau de pompa)etanseaza pe con si din cauza asta nu ai nevoie de saibe.

Banjo bolturile si suruburile de baie etanseaza pe plat, deci este nevoie de saibe.

Principiile sunt diferite.

Este corect ce ai zis.

De obicei astea se strica atunci cind stringi tare aerisitorul.

Incearca intai si cu silcon de etansare.

curata intai cu spray de frane si unge cu silicon in jurul aerisitorului, s-ar putea sa tina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca filetul meu nu e atat de ros cat sa nu mai poti sa il strangi la 7.8 NM cat scrie in manual.Deci nu filetul e problema ca el "creeaza" presiunea necesara conului sa etanseze(teoretic,cei 7.8 nm).Eu cred ca sunt ceva probleme ori la surub(sa se fi deformat conul) ori in corpul pompei(unde pica conul).O sa incerc cu un alt surub de aerisire sa vad daca e surubul.O sa ma uit si la locul unde cade conul in pompa,poate se vad ceva urme de deformare.

 

Acuma nu mai curge ca am dat cu putin silicon pe afara pe la filet.Am mers si astazi cu moto,dar cred ca o sa inchei sezonul asta ca nu mai am aderenta la mers mai sportiv(2 grade).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7.8 NM este o strangere foarte usoara, problema exista ori la conul surubului ori la corpul pompei. Astea se strica de obicei la strans. Vestea buna este ca surubul este facut de obicei din otel moale astfel ca la strans sa se deformeze intai conul din capatul surubului, acum depinde si cat a fost strans. Verifica pompa si apoi ia-ti un surub nou, este ieftin si s-ar putea sa-ti rezolve problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompa(radiala nissin) e facuta din alumiuniu si surubul din otel,din ce am vazut eu de cumparat.Nu am probat sa vad daca surubul original este din fier sau din aluminiu.

 

Asta e pompa(nu e poza cu motorul meu--e luata de pe net).

 

http://www.speedzilla.com/forums/attachments/honda-sport-twins-classifieds/15473d1210822892-crg-lever-nissin-radial-master-cylinder-img_0464-1024-x-768-.jpg

 

O sa revin cu detalii dupa ce o sa incerc cu un alt surub de aerisire si o sa ma uit prin pompa sa vad daca e vreo urma de deformare.Nu stiu cand o sa am timp ca e o operatiune cam murdara.Trebuie sa scot iar lichidul de frana.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompa(radiala nissin) e facuta din alumiuniu si surubul din otel,din ce am vazut eu de cumparat.Nu am probat sa vad daca surubul original este din fier sau din aluminiu.

 

Asta e pompa(nu e poza cu motorul meu--e luata de pe net).

 

http://www.speedzilla.com/forums/attachments/honda-sport-twins-classifieds/15473d1210822892-crg-lever-nissin-radial-master-cylinder-img_0464-1024-x-768-.jpg

 

O sa revin cu detalii dupa ce o sa incerc cu un alt surub de aerisire si o sa ma uit prin pompa sa vad daca e vreo urma de deformare.Nu stiu cand o sa am timp ca e o operatiune cam murdara.Trebuie sa scot iar lichidul de frana.....

Foarte bine, iaca schimbi lichidul cu ocazia asta ;)

 

O treaba doar sa tii minte, lichidul de frana in contact cu pielea, pe termen indelungat (gen daca lucrezi in regim de service) iti ataca rinichii!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lichidul e nou ca l-am schimbat cand m-am uitat prima data la filet(dot 5.1).Inainte de asta,a fost schimbat in ianuarie 2011.

 

@Dan Cata: mersi de informatii.O sa tin minte pentru data viitoare.Probabil niste manusi o sa rezolve problema asta.

 

 

 

 

 

O sa revin cu detalii dupa ce o sa mai fac ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Pana la urma,in decembrie,am invelit surubul(filetul) nou in banda de teflon si de atunci pana acuma tot am asteptat sa vad ce se intampla.Am aerisit cu acest surub

Am si aplicat cam 1 ora tensiune constanta la nivelul manetei prin strangerea cu un material elastic.

Am mai lucrat pompa de cate ori am ajuns la garaj si dupa 4 luni e la fel de tare si nu a mai scapat lichid.In plus prin aceasta metoda s-a aerisit si mai bine fiindca nu a mai intrat aer pe la filet in timpul aerisirii.Nu stiu de ce surubul de aerisit de la pompa nu avea o pasta pe filet la fel ca cele de la etriere.

 

Tind sa cred am rezolvat problema,dar o sa mai fac niste teste ca e vorba despre frana fata.In mare cred ca e ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prietene poti sa legi carene cu sarma sa ai curgeri de ulei din motor dar trebuie sa ai FRANE!

La orce poti face combinatii dar la frana trebuie sa fie totul ok.

Nu se stie niciodata cand o sa ai nevoie de o farna si uite ca nu mai este ..ca a tras aer pe langa aerisitor!

Nu vreau sa ma intelegi gresit,nu te pune nimeni sa schimbi o pompa dar rezolva problema aia.Ca este majorare de filet,ca este sudura peste gaura ,fa ceva!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...