Sari la conținut

Yamaha 250 R sau Ktm 450 Exc (cat consuma) ?


Postări Recomandate

salut !

Am o Husqvarna 125 WRE si as vrea sa trec la ceva mai mare, mi-ar placea foarte mult un 4 timpi.

M-am uitat putin pe net si deocamdata motoarele care imi plac si imi sunt accesibile sunt Yamaha 250 R si Ktm 400 Exc.

250 R consuma putin,nu necesita de multa intretinere si poti face suficient enduro cu el.

400 Exc .... da, e de doua ori mai puternic,trebuie ingrijit bine, si consuma si mai mult. pe mine ma interesa daca cineva stie sa imi spuna cam cat exact ? cati km face cu un litru ? cu stil de mers moderat ? (adica nu enduro agonizant; ceva mai linistit)

 

voi ce imi sugerati sa iau ? am vazut si suzuki drz 400, dar e prea batrana pentru gusturile mele (aspect)

mi-e "frica" ca daca iau 250 R o sa fie prea putin pentru mine, cum ar fi nu o simt diferenta, de la 125 in 2 timpi al meu de 25 de cai..

la ktm ma "ingrijoreaza" numai consumul

 

daca mai stiti si alte motoare care m-ar putea interesa spuneti-mi

[husqvarna te 610 este cam grea si robusta pentru mine]

 

multumesc mult pentru ajutor !

Editat de trifanandreidaniel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut !

Am o Husqvarna 125 WRE si as vrea sa trec la ceva mai mare, mi-ar placea foarte mult un 4 timpi.

M-am uitat putin pe net si deocamdata motoarele care imi plac si imi sunt accesibile sunt Yamaha 250 R si Ktm 400 Exc.

250 R consuma putin,nu necesita de multa intretinere si poti face suficient enduro cu el.

400 Exc .... da, e de doua ori mai puternic,trebuie ingrijit bine, si consuma si mai mult. pe mine ma interesa daca cineva stie sa imi spuna cam cat exact ? cati km face cu un litru ? cu stil de mers moderat ? (adica nu enduro agonizant; ceva mai linistit)

 

voi ce imi sugerati sa iau ? am vazut si suzuki drz 400, dar e prea batrana pentru gusturile mele (aspect)

mi-e "frica" ca daca iau 250 R o sa fie prea putin pentru mine, cum ar fi nu o simt diferenta, de la 125 in 2 timpi al meu de 25 de cai..

la ktm ma "ingrijoreaza" numai consumul

 

daca mai stiti si alte motoare care m-ar putea interesa spuneti-mi

[husqvarna te 610 este cam grea si robusta pentru mine]

 

multumesc mult pentru ajutor !

 

Ktm exc400 pe asfalt consuma 5% si in padure pana in 10%, depinde de cate ori o scapi pe jos. WR250R doar sa-ti iei noua ca la mana a doua prin Romania nu gasesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca aia e grija ta, eu zic sa mergi pe 400 ca sigur consuma mai putin ca 250-ul.

 

un ktm 400 care sa consume mai putin decat o yamaha 250 de 30 de cai ? :blink:

 

Ktm exc400 pe asfalt consuma 5% si in padure pana in 10%, depinde de cate ori o scapi pe jos. WR250R doar sa-ti iei noua ca la mana a doua prin Romania nu gasesti.

 

5% inseamna 20 km/L sau gresesc ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yamaha WR250R am dubii ca o poti achizitiona la prima mana de pe undeva din .ro... daca vrei d-asta, Germania... second hand, tinand cont ca s-au vandut mai putin decat degetele de la o mana pe aici, la fel nici o sansa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un ktm 400 care sa consume mai putin decat o yamaha 250 de 30 de cai ? :blink:

mai copile,esti complet ridicol cu intrebarile astea..eu zic sa te opresti cu prostiile ca te rad astia si cu k....o yamaha de 250 ca sa urce trebuie sa tragi serios de gaz..un ktm de 400 are cuplu mult mai mare si va urca la fel dar intr-o turatie mult mai mica..deci cine consuma mai mult..un motor turat maxim sau un motor turat la jumatate??.fa tu socoteala..

in alta ordine de idei sa practici enduro din punctul meu de vedere este un lux..intretinerea,transportul,reparatiile(nu este acelasi lucru cu intretinerea) etc..imi scot mie personal mii de euro pe an din buzunar..ultimul lucru la care ma gandesc este consumul de benzina..daca plec cu motorul peste munte pe forestiere fac 100 de km cu mai putin de un plin.

daca ma duc la cursa la deva(tot 100 de km)alimentez de 2 ori cate 5-6 litri si plec cu plinul facut,deci 20-25 litri la suta..cine mama dracu crezi ca sta sa socoteasca cat consuma..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ktm exc400 pe asfalt consuma 5% si in padure pana in 10%, depinde de cate ori o scapi pe jos. WR250R doar sa-ti iei noua ca la mana a doua prin Romania nu gasesti.

 

Nici noua nu gasesti prin Romania chiar daca vrei... "da' nu mai bine vrei tu un ... " e raspunsul care l-am primit de pe la toti la intrebarea "pret si termen de livrare?"

 

in alta ordine de idei sa practici enduro din punctul meu de vedere este un lux..intretinerea,transportul,reparatiile(nu este acelasi lucru cu intretinerea) etc..imi scot mie personal mii de euro pe an din buzunar..ultimul lucru la care ma gandesc este consumul de benzina..

 

corect. dar punctez ca wr250r e din gama "nu vreau sa particip la competitii, vreau s-o las la munte si sa ma duc in weekend sa ma dau cu ea fara sa car dupa mine piese, ulei etc"... parerea mea... eu, la ce stiu ca pot si vreau as prefera un 250R la un 400F... probabil si altii... poate nu cadreaza strict cu subforumul dar e totusi o motoreta ok si care se preteaza la cerinte in raport cu limitarile.

 

si consumul cred ca are importanta doar raportat la "cat pot merge fara sa dau de o benzinarie si fara sa car benzina dupa mine decat ce e in rezervor"... strict vorbind de light enduro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un ktm 400 care sa consume mai putin decat o yamaha 250 de 30 de cai ? :blink:

 

un diesel 1,9 sau benzina 1,4 16v ?

 

nu intotdeauna consumu e mai mic daca motorul e si el mic...

gandeste ca dacai mic cuplu (cazu 250) ai sa turezi mai tare.. turatie mare = consum.

 

dacati cumperi enduro sa mergi pe strada, da , ai putea lua in calcul si consumu.

 

dar la enduro e alta povestea.

un incepator poate consuma tot rezervoru in 10 km daca ramane impotmolit in toate noroaiele si patineaza in gol.

 

consumu ori nu trebuie sa te intereseze ori e la sf listei de prioritati.

mai importanta e intretinerea...

si tine minte...

un motor cu cat e comprimat mai tare cu atat e mai putin fiabil.

de aceea motoarele diesel au capacitate mare si duc chiar 1mil km... iar un motor 1,4 de wrc il schimbi cu totu , sau schimbi pistoane dupa fiecare cursa.

 

cu tehnologia noua difera putin lucrurile , dar baza e aceeasi... mare si rezistent ...mic si firav.

Editat de M!rra
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, sorry, taie de pe lista observatiile mele strict pt .ro ca vad ca esti din italia... nu se aplica, gasesti usor wr de 250...

 

TE61(3)0IE ... e totusi grea si mare, e puternica, dar e grea si nu se reflecta si intr-o posibilitate de touring cu ea... ii pui orice pe coada si s-a indoit. Pt hard enduro si recomandari acolo, las pe altii sa dea sfaturi... pt ceva mai lejer eu as fi total happy cu un 250R... da' mneah ca nu vrea nimeni sa vanda d-asta pe aici...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu vreau sa folosesc motorul NUMAI pentru enduro EXTERM, sa merg in fiecare zi cu el in pista sa lesin p'acolo.

vreau si eu ca alea 3 ori pe saptamana cand ies prin padure sa ma pot distra, fara sa trebuiasca sa merg mereu intr-a 6^.

in rest merg cu el pe strada (nici in cazul asta nu merg eu ea toata ziua buna ziua in fiecare zi).

singurul motiv pentru care nu imi iau una de strada este tocmai pentru ca tin foarte mult la alea 3 zile in care merg sa fac enduro.

atillas incearca sa intelegi ca eu nu sunt un enduro-maniaco-depresiv, cu noul motor nu am de gand sa merg la red bull romaniacs. gresealea mea ca am uitat sa specific asta (in legatura cu consumul intre 400 si 250)

 

e adevarat ca intr-o zi de enduro, dintre un 400 si un 250, 400 ar consuma mai putin si ar termina si primul traseul, dar in ceea ce ma priveste nu am de gand sa il folosesc in modul asta. am sa il folosesc mai mult ca pe un dual-purpose, asa ca ma intereseaza si consumul pe strada; nu ma gandeam ca este asa grav sa intreb daca nu cumva cineva are idee cam cat ar consuma. multumesc oricum pentru raspuns!

 

deci,avand in vedere ca eu am sa o folosesc considerabil si pe strada, va fac intrebarea asta ridicola (cum spune atillas):

 

un 400 urca un deal la turatii mai mici decat cele cu care urca un 250. dar in motorul la 400 intra mai multa benzina decat in cel de la 250..

cum va dati seama ca 400 consuma mai putin ? face mai putin efort dar intra si mai multa benzina in cilindru

250 face mai multe turatii (consuma mai mult) dar foloseste mai putina benzina

 

:huh:

Editat de trifanandreidaniel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cumpara ambele motorete, plimba-te alternativ cu ele, noteaza consumul la fiecare, apoi vinde-o pe aia care consuma mai putin dar care te costa mai mult la intretinere si revino pe topicul asta cu concluzii edificatoare, insotite eventual de grafice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu vreau sa folosesc motorul NUMAI pentru enduro EXTERM, sa merg in fiecare zi cu el in pista sa lesin p'acolo.

vreau si eu ca alea 3 ori pe saptamana cand ies prin padure sa ma pot distra, fara sa trebuiasca sa merg mereu intr-a 6^.

in rest merg cu el pe strada (nici in cazul asta nu merg eu ea toata ziua buna ziua in fiecare zi).

singurul motiv pentru care nu imi iau una de strada este tocmai pentru ca tin foarte mult la alea 3 zile in care merg sa fac enduro.

atillas incearca sa intelegi ca eu nu sunt un enduro-maniaco-depresiv, cu noul motor nu am de gand sa merg la red bull romaniacs. gresealea mea ca am uitat sa specific asta (in legatura cu consumul intre 400 si 250)

 

e adevarat ca intr-o zi de enduro, dintre un 400 si un 250, 400 ar consuma mai putin si ar termina si primul traseul, dar in ceea ce ma priveste nu am de gand sa il folosesc in modul asta. am sa il folosesc mai mult ca pe un dual-purpose, asa ca ma intereseaza si consumul pe strada; nu ma gandeam ca este asa grav sa intreb daca nu cumva cineva are idee cam cat ar consuma. multumesc oricum pentru raspuns!

 

deci,avand in vedere ca eu am sa o folosesc considerabil si pe strada, va fac intrebarea asta ridicola (cum spune atillas):

 

un 400 urca un deal la turatii mai mici decat cele cu care urca un 250. dar in motorul la 400 intra mai multa benzina decat in cel de la 250..

cum va dati seama ca 400 consuma mai putin ? face mai putin efort dar intra si mai multa benzina in cilindru

250 face mai multe turatii (consuma mai mult) dar foloseste mai putina benzina

 

:huh:

 

Uite aici date tehnice care te-ar putea interesa, pentru problema ta:

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/Yamaha_WR%20250R%2009.htm

 

Avand in vedere ca tu nu doresti sa mergi in competitii, nu ai nevoie de cine stie ce motoare "ready to race", asa incat alegerea logica este WR250R. In alta ordine de idei, ma gandesc ca iti doresti un motor fiabil si usor de intretinut, ca vrei sa te dai, nu sa repari, ca nu ai buget nelimitat de bagat in motocicleta, asa incat alegerea logica este tot japoneza. Cat priveste consumul, in off road este foarte relativ... asa cum spuneau si altii aici, este ultimul lucru la care sa te gandesti.

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite aici date tehnice care te-ar putea interesa, pentru problema ta:

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/Yamaha_WR%20250R%2009.htm

 

Avand in vedere ca tu nu doresti sa mergi in competitii, nu ai nevoie de cine stie ce motoare "ready to race", asa incat alegerea logica este WR250R. In alta ordine de idei, ma gandesc ca iti doresti un motor fiabil si usor de intretinut, ca vrei sa te dai, nu sa repari, ca nu ai buget nelimitat de bagat in motocicleta, asa incat alegerea logica este tot japoneza. Cat priveste consumul, in off road este foarte relativ... asa cum spuneau si altii aici, este ultimul lucru la care sa te gandesti.

 

ok, ms de raspuns, cel mai inteligent..

Editat de trifanandreidaniel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Honda XR 400R, motor 4T, 30 si ceva de cai, indiferent de cum am dus-o, imi ia max. 5L/100 km. Exlusiv pe dealuri si paduri.

Nu cred sa fie mare diferenta intre 400 exc si xr 400.

Daca iti iei una cu electrostarter, vei fi cel mai fericit om.

Nu e nici cea mai usoiara, dar nu e nici cea mai grea, piese sunt destule, dealeri la fel, iar la cuplu exceleaza...foarte rar o sa tragi maxim de gaz, crede-ma.

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am inteles eu, tu ai nevoie de un motor cu care sa urci un deal, si sa mergi si prin trafic... deci asfalt si forestiere.

In primul rand, nu vei avea ce face cu crampoanele pe asfalt, ca le rupi sau le tocesti prematur, asa ca iti vor trebui cauciucuri mixte, gen Karoo. Si cu alea, maxim pe forestiere si in namoale mici te bagi.

In al doilea rand, pe o motocicleta de 120kg, vei descoperi ca mersul in trafic e un chin. Trebuie sa te tii cu toata forta de ghidon daca trece un tir pe langa tine, sa nu te sufle in afara soselei, iar vitezele peste 80 km/h ti se vor parea extrem de obositoare.

 

Asa ca ia-ti ceva pe la 150-180 kg, echipat cu cauciucuri mixte. Pornind de la o Husky TE610ie, KTM LC4, XR600, si terminand cu un Transalp, BMW GS650, Yamaha XT660. Cu cat mai usoara, cu atat mai orientata spre off-road, dar mai mare chinul pe strada. Cu cat mai grea, cu atat mai orientat spre touring, dar mai greu de controlat/ridicat de pe jos in off-road.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

atillas incearca sa intelegi ca eu nu sunt un enduro-maniaco-depresiv, cu noul motor nu am de gand sa merg la red bull romaniacs. gresealea mea ca am uitat sa specific asta (in legatura cu consumul intre 400 si 250)

am sa il folosesc mai mult ca pe un dual-purpose, asa ca ma intereseaza si consumul pe strada; nu ma gandeam ca este asa grav sa intreb daca nu cumva cineva are idee cam cat ar consuma. multumesc oricum pentru raspuns!

 

deci,avand in vedere ca eu am sa o folosesc considerabil si pe strada, va fac intrebarea asta ridicola (cum spune atillas):

 

un 400 urca un deal la turatii mai mici decat cele cu care urca un 250. dar in motorul la 400 intra mai multa benzina decat in cel de la 250..

cum va dati seama ca 400 consuma mai putin ? face mai putin efort dar intra si mai multa benzina in cilindru

250 face mai multe turatii (consuma mai mult) dar foloseste mai putina benzina

 

:huh:

hai sa o luam in ordine.. - nici un enduro maniaco depresiv nu ar intreba ce intrebi tu.

- nu incerc sa inteleg nimic atata timp cat nu spui concret ceva.

- intrebarea este ridicola cum spuneam si sustin in continuare,atata timp cat nu spui ce vrei sa faci cu el-sorry dar a sunat ceva de genul,intrebare pe un forum de vitezani,vreau sa imi iau un lamborghini sau un porsche,care consuma mai putin dintre ele..si cand iti sare lumea in cap incepi cu ironii fine ca de fapt folosesti bolidul la naveta si sa te dai uneori mai tare pe circuit..deci mai gandeste-te cand formulezi o intrebare..sincer m-am gandit ca esti un pilot de statura mai mica,ce se da la curse si i-a ramas motorul mic si vrea alt nivel..

- despici prea mult firul in 4 cu prostiile astea.in ala intra mai putina benzina,ala e mai turat,ala nu e mai turat,asta

ia benzina mai multa etc etc...(ca fapt divers 525-ul meu consuma de multe ori mai putin decat 450 si 400)cum explici asta?

 

- fii convins ca economia ta per combustibil indiferent ce model vei folosi nu va fi lunar mai mare de 3-5 litri..iar daca

te sperie diferenta asta nu are rost sa iti iei nici unul din cele 2 motoare,fiindca nu le vei intretine niciodata ca la

carte si foarte rapid se vor defecta sau uza prematur.

- si ca sa inchei comentariul dupa ce am aflat ptr ce le folosesti(si de fapt cu asta trebuia sa incep)..nici unul din

motoarele alese de tine nu se preteaza la dual-purpose..orienteaza-te spre un suzuki drz 400,dpmdv cea mai buna alegere

pentru ceea ce doresti sa faci cu un motor,consum mic si intretinere ieftina

 

hai pa..

 

Din ce am inteles eu, tu ai nevoie de un motor cu care sa urci un deal, si sa mergi si prin trafic... deci asfalt si forestiere.

In primul rand, nu vei avea ce face cu crampoanele pe asfalt, ca le rupi sau le tocesti prematur, asa ca iti vor trebui cauciucuri mixte, gen Karoo. Si cu alea, maxim pe forestiere si in namoale mici te bagi.

In al doilea rand, pe o motocicleta de 120kg, vei descoperi ca mersul in trafic e un chin. Trebuie sa te tii cu toata forta de ghidon daca trece un tir pe langa tine, sa nu te sufle in afara soselei, iar vitezele peste 80 km/h ti se vor parea extrem de obositoare.

 

Asa ca ia-ti ceva pe la 150-180 kg, echipat cu cauciucuri mixte. Pornind de la o Husky TE610ie, KTM LC4, XR600, si terminand cu un Transalp, BMW GS650, Yamaha XT660. Cu cat mai usoara, cu atat mai orientata spre off-road, dar mai mare chinul pe strada. Cu cat mai grea, cu atat mai orientat spre touring, dar mai greu de controlat/ridicat de pe jos in off-road.

un lucru este foarte clar..strutocamila nu s-a inventat,nu exista si prea curand nici nu va aparea pe piata..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

hai pa...

 

:ok:, Stef!

Categoria "cel mai bun raspuns" :laugh:.

De inteles, de altfel.

 

Te concureaza @ionut73 :crack::

 

eu zic sa pui GPL ca iesi super bine la consum :grinbandit:

 

si Mark :crack:

 

Asa e, daca nu tragi de gaz nu e diferenta intre cele doua

 

Irosim inutil timpul nostru pretios.

Aceleasi intrebari stupide, ignoranta in cautarea topicurilor vechi si raspunsuri superioare de la niste #^$%$#&...

Getting sick of it...

 

http://www.youtube.com/watch?v=-U7_iNIgGjc

 

Hai, ca mai am de facut si cumparaturi + vizite astazi...

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raul prietene

Trebuie sa ne pastram simtul umorului. E ca in bancul cu trabantul la firma de tunning. Eu zic ca el a inceput primul, cu titlul topicului.

Consumul la enduro depinde de atat de multe variabile .... Cei care au schimbat 2-3 motoare si MERG cu ele stiu despre ce e vorba. Restul, incearca sa faca conversatie pe forum.

Ca sa il ajut pe om, ii zic si eu consumul pe care l-am avut in 3 ani de dat cu 450 EXC 4 timpi - intre 40 si 110 km la un rezervor cu aceleasi reglaje la carburator.

Sper ca l-a ajutat :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

WRE 125 care il am acum nu e asa dual purpose, e mai mult de offroad, dar totusi merge bine si pe strada.

pe mine ma interesa ceva de genul asta dar la o scara mai mare.

yamaha wr250r are 30 de cai si face 28 km cu un litru (dublu decat fac eu acum, si are si 5 cai in plus).

m-am gandit la ktm 400 exc doar pt ca, costa la fel (mi-ar fi putin ciuda sa iau un 250r si sa stiu ca, cu aceasi bani puteam sa imi iau un 400 exc), si ma (va) intrebam oare cat o putea sa difere consumul. vad ca, consuma mai mult decat 125 meu, si nu i-as folosi nici jumate din putere, asa ca imi iau gandul de la el.

 

oare daca ati incerca sa lasati la o parte maretia voastra de maniaci enduro, si sa fiti ceva mai intelegatori si rabdatori cu unul mai putin expert ca mine, oare ati reusi sa dati raspunsuri mai clare si la punct ? in loc sa faceti misto cu implanturi de gaz si trabant de curse ? ma gandeam ca find cel mai mare forum de motociclism din tara este si cel mai serios, se vede ca m-am inselat..

 

oricum cred ca am sa imi iau drz 400 e, pare a fi perfecta pentru mine. multumesc atillas :cooldown:

Editat de trifanandreidaniel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

suzuki drz 400, dar e prea batrana pentru gusturile mele (aspect)

oricum cred ca am sa imi iau drz 400 e, pare a fi perfecta pentru mine.

Sa-mi fhyut una...esti mai ceva vremea... :disappointed:

 

In mai putin de 26 de ore te-ai si sucit...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...