Sari la conținut

Iarna nu-i ca vara! Iarna distractia e si mai mare!


Postări Recomandate

Cand vad prognoza vremii, vorba lu' cantecu' "amintirile ma rascolesc" si asa ca am zis sa va arat cam ce faceam cu al meu ninja anul trecut cam in aceeasi perioada.

 

http://www.youtube.com/watch?v=i8DmZTled0o

 

Pasul 1: Inspectarea terenului de joaca

post-38487-0-96711200-1327958090_thumb.jpg

 

Pasul 2: Inspectarea jucariilor

post-38487-0-35728000-1327958358_thumb.jpg

 

Pasul 3: Let the fun begin

post-38487-0-27516100-1327958505_thumb.jpg

post-38487-0-70091400-1327958555_thumb.jpg

post-38487-0-94886700-1327958884_thumb.jpg

post-38487-0-33791100-1327959004_thumb.jpg

post-38487-0-01180200-1327959063_thumb.jpg

post-38487-0-02041900-1327958389_thumb.jpg

post-38487-0-72924000-1327958536_thumb.jpg

Editat de seniorJAX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cite pare acele cauciucuri sint facute de ei insusi ,nu pare o chestie de fabrica par a fi niste holzsuruburi cu niste piulite improvizate oricum super filmatul ...am ramas gura casca

Editat de mihaai
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cite pare acele cauciucuri sint facute de ei insusi ,nu pare o chestie de fabrica par a fi niste holzsuruburi cu niste piulite improvizate oricum super filmatul ...am ramas gura casca

Nu sunt facute de ei sunt facute de mine 600 de holtsuruburi de 6 (360 spate 240 fata). Daca intereseaza va pot povesti tot "procesul tehnologic".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care era grosimea minima a 'asfaltului'? Testul din poza pare pe portiunea cea mai subtire.

Foarte tare, oricum.. la mai multe iesiri d-astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Proces Tehnologic"

Incepem cu gheata. Pentru motociclete/atv trebuie sa aiba o grosime de minimum 15 cm. Verificati grosimea nu doar intr-un singur loc (cel mai bine la intervale de 30-50 metri).

 

Pregatirea cauciucurilor:

Am folosit un set uzat de cauciucuri (in mijloc la partea care se uzeaza cel mai repede grosimea era de 5 mm / cauciucurile noi au grosime de ~ 10mm).

Mai intii marcati in exterior pozitia fiecarui gauri pentru holtsuruburi. Pentru asta am folosit doua sfori cu bolduri in capete. Am premarcat pe sfori pozitiile dupa care infigeam simetric boldurile pe marginile cauciului si marcam folosind premarcajele de pe sfoara.

post-38487-0-74676500-1328001315_thumb.jpg

 

Dupa ce ati marcat toate pozitiile dupa un model simetric veniti cu bormasina si dati din exterior gauri de 4 mm (suruburile sunt de 6mm). Atentie la gaurile pentru randurile exterioare! Inclinati putin bormasina din exterior spre interior pentru a nu da gaura in peretii laterali ai cauciucului.

 

Suruburile:

 

Holtsuruburi de lemn de 6mm cu lungime de 30mm (se poate folosi si 25 mm), saibe la interior si la exterior, piulite de 6mm. Atentie nu o sa gasiti piulite cu acelasi filet ca holtsuruburile si prin urmare piulitele se vor aplica cu forta folosind bormasina. Nu setati un punct de rupere prea mare pentru bormasina si nu infiletati la turatie maxima pentru ca atunci cand ajungeti la capat datorita diferentei de filet se distruge filetul surubului sau al piulitei. O sa fie frustrant pana va faceti mana si o sa stricati cateva suruburi.

Tips and tricks:

- Pentru a fi mai usor de infiletat piulitele, ungeti surubul cu putin ulei sau vaselina

- Exista niste suruburi de tabla care au filet metric (imi e lene sa caut acum DIN-ul/stasul). Oricum mai repede gasiti chiloti de tabla decat aceste suruburi

- Cineva prezenta niste spike-uri pentru gheata. Sincer nu recomand pentru vitezane si in nici un caz daca vreti sa va dati pe o roata. In schimb le recomand pentru cauciucuri off-road pentru enduro.

post-38487-0-92112200-1328001353_thumb.jpg

 

Interiorul cauciucului:

 

Eu am folosit camera si prin urmare a trebuit sa tai ventilul de tubeless. Inainte sa aplicati camera trebuie sa puneti un strat protector intre camera si suruburi. Cel mai bun furtunul de pompier (e un material textil impregnat cu cauciuc). Mai puteti folosi o doua camera veche pe care o taiati in mijloc si la fel o folositi ca strat protector.

Daca nu vreti sa mergeti cu camera de cauciuc si mergeti tot cu tubeless puteti folosi Slime sau ceva echivalent http://www.slime.com/shop/category/products/sealants/.

 

Bonus :)

Toata iarna am mers cu V-Strom-ul pe zapada si gheata folosind cauciucuri de off-road (recomand Metzler Karoo T pe asfalt tin mai bine de 6000 km). In cauciuri am infiletat la exterior holtsuruburi lungi de 8mm. La fiecare 150 de km de asfalt trebuiesc schimbate suruburile. Am mers pe asfalt cu suruburi cu 140km/h fara probleme :)

post-38487-0-52432900-1328001424_thumb.jpg

Daca vreti sa va dati pe o roata intariti suspensia fata altfel o sa fiti nevoiti sa schimbati spre exemplu radiatorul de ulei :)

post-38487-0-05916300-1328004357_thumb.jpg

Editat de seniorJAX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt facute de ei sunt facute de mine 600 de holtsuruburi de 6 (360 spate 240 fata). Daca intereseaza va pot povesti tot "procesul tehnologic".

M-am prins eu ca asa ceva din fabrica nu iese...nu sint la norma ,cum ar spune unii...oricum respect pentru munca depusa si de rezutatele obtinite...eu ma gindeam la rotile unui atv 4/4 pe gheata...zapada...ca acum este destula :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am prins eu ca asa ceva din fabrica nu iese...nu sint la norma ,cum ar spune unii...oricum respect pentru munca depusa si de rezutatele obtinite...eu ma gindeam la rotile unui atv 4/4 pe gheata...zapada...ca acum este destula :bounce:

 

Pentru atv sunt mult mai bune spike-urile lui @stulewa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru o tractiune mai buna ar fi trebuit puse in v tot cu un sablon ceva...

Daca te uiti mai atent randurile sunt intercalate si formeaza niste V-uri ... Oricum fiecate isi alege ce model vrea importanta e simetria pentru a avea un cauciuc cat de cat echilibrat.

post-38487-0-50072400-1328095808_thumb.jpg

Editat de seniorJAX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai sint doua chestii total diferite...unul exceleaza la contactul cu gheata si celalalt merge de minune pe zapada...ca sa nu vorbim de preturi :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...