Sari la conținut

Baterie


Postări Recomandate

Va salut. Incepe sezonul si trebuie sa cumpar o baterie pentru motor. Recomandati-mi o marca, pe gel (am auzit ca astea sunt cele mai bune), si la un pret decent. Bateria este 151x88x94

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut. Incepe sezonul si trebuie sa cumpar o baterie pentru motor. Recomandati-mi o marca, pe gel (am auzit ca astea sunt cele mai bune), si la un pret decent. Bateria este 151x88x94

Parerea mea este ca Rombat are un raport calitate/pret foarte bun....au si cu acid si fara intretinere,eu la masina de ani de zile tot rombat(made in romania) folosesc si nu am probleme.Daca vrei calitate superioara este altceva,insa eu tot rombat as cumpara ptr ca au un pret decent

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea este ca Rombat are un raport calitate/pret foarte bun....au si cu acid si fara intretinere,eu la masina de ani de zile tot rombat(made in romania) folosesc si nu am probleme.Daca vrei calitate superioara este altceva,insa eu tot rombat as cumpara ptr ca au un pret decent

 

Care e diferenta intre cele cu acid fara intretinere si cele cu intretinere? Cum e mai bine, cu sau fara. Si ce m-ati sfatui sa iau, pe gel, cu intretinere prin acid sau fara intretinere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toate au acid in interior. Unele sunt cu intretinere altele fara.

Mai pe scurt, ai bani iei cu gel, vrei mai ieftin iei rombat.

Eu am yuasa de 3 ani. Iarna o tin in casa pe un simulator de functionare. Pretul este 200 - 250 lei...dar nu sunt sigur

Editat de quintrixman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt cu acid si cu si fara intretinere. Intretinere de fapt sa rezuma la verficat de nivel de acid din cand in cand (se completeaza cu apa distilata) si eventual aciditatea, dar asta chiar nu prea face nimeni. Cele cu intretinere au un furtunas de aerisire, cele fara sunt inchise etans. Chiar si la cele cu acid fara intretinere mai merita sa verifici nivel de acid, dar cu o frecventa destul de scazuta.

 

Putere pentru pornire la rece nu am vazut niciodata ca o problema la o baterie buna cu acid. Si motocicleta si masina au pornit fara probleme la frigul cum e in Bucuresti iarna.

 

Cele cu gel sunt aparent si mai care-free dar nu am experienta cu ele.

 

LE: daca faceam Enduro, as face un efort pentru o baterie pe gel, numai din motiv ca nu curge nimic din ea cand cade motorul.

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In general cele cu acid sunt cu intretinere, insa asta nu inseamna ca devii sluga ei. Intretinere inseamna ca odat pe luna verifici nivelul electrolitului(iti ia cam 1 min) si il completezi cu apa distilata(DOAR daca e nevoie). Apa distilata costa 2 lei si ti ajunge ani buni. Daca instalatia electrica functioneaza corect, in general nu o sa fii nevoit sa-i faci nimic.

Daca ti se pare un mare chin, exista baterii cu acid si fara intretinere.

Daca ai bani, ia-ti pe gel.

Sfatul meu e sa meri pe Varta plumb-acid. Una de 12V12A Varta Funstart la dimensiuni aproximative cu ce ai tu, in Brasov se gaseau anul trecut cu 130 de lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In general cele cu acid sunt cu intretinere, insa asta nu inseamna ca devii sluga ei. Intretinere inseamna ca odat pe luna verifici nivelul electrolitului(iti ia cam 1 min) si il completezi cu apa distilata(DOAR daca e nevoie). Apa distilata costa 2 lei si ti ajunge ani buni. Daca instalatia electrica functioneaza corect, in general nu o sa fii nevoit sa-i faci nimic.

Daca ti se pare un mare chin, exista baterii cu acid si fara intretinere.

Daca ai bani, ia-ti pe gel.

Sfatul meu e sa meri pe Varta plumb-acid. Una de 12V12A Varta Funstart la dimensiuni aproximative cu ce ai tu, in Brasov se gaseau anul trecut cu 130 de lei.

Si eu recomand Varta fun start, pot spune ca deja a trecut a 2-a iarna cu brio, nu am dat-o jos de pe moto de 2 ani, moto a stat afara in frig, la -20 de grade a invartit fara probleme, pt 140 de lei cat am dat pe ea, e super.(am facut cam 15000 de km cu ea daca asta are vreo relevanta).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria se cumpara in functie de modelul motocicletei, iar tipul recomandat este cu SAU fara intretinere, nu o alegi dupa capul tau. Nu veti gasi nicaieri acelasi tip de baterie cu sau fara intretinere. La cele cu acid fara intretinere nu poti verifica nivelul electrolitului din simplul motiv ca au carcasa din plastic negru opac. In plus scrie mare pe ele: " Warning! Do not open. Do not add water"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cele cu acid fara intretinere nu poti verifica nivelul electrolitului din simplul motiv ca au carcasa din plastic negru opac. In plus scrie mare pe ele: " Warning! Do not open. Do not add water"

Unele mai au capacele si asa poti sa trisezi :)

O fi semi-fara intretinere? Sau semi-cu?

Scrisul mare nu inseamna neaparat legea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In general cele cu acid sunt cu intretinere, insa asta nu inseamna ca devii sluga ei. Intretinere inseamna ca odat pe luna verifici nivelul electrolitului(iti ia cam 1 min) si il completezi cu apa distilata(DOAR daca e nevoie). Apa distilata costa 2 lei si ti ajunge ani buni. Daca instalatia electrica functioneaza corect, in general nu o sa fii nevoit sa-i faci nimic.

Daca ti se pare un mare chin, exista baterii cu acid si fara intretinere.

Daca ai bani, ia-ti pe gel.

Sfatul meu e sa meri pe Varta plumb-acid. Una de 12V12A Varta Funstart la dimensiuni aproximative cu ce ai tu, in Brasov se gaseau anul trecut cu 130 de lei.

12V 12Ah folosesc si eu ... insa nu am gasit atat de ieftina nici unde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io zic sa-ti iei romaneasca (Caranda, Rombat) ca sunt destul de bune si rezistente, pe de o parte, si pe de alta parte pentru a ajuta economia nationala. Si asa n-avem bani, ce rost are ca si p-astia putini de-i avem sa-i dam afara, daca produsele din tara sunt apropiate la nivel calitativ cu celelalte?!

 

Preturi de genul 130 de lei la o baterie Varta sunt de domeniul SF...

Editat de Leaveyou
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am luat VOLTON cu intretinere si nu-s multumit. are bateria un an dar daca o las noaptea si sunt sub 0 grade ma lasa.

am cautat acest model fara intretinere si nu am gasit. cred ca mai trebuie sa iau una si sa le rotesc... YB12AL-A pt BMW f650.

 

in schimb bateria cu gel tot volton pentru vfr e brici...

deci recomad bateria cu gel. pe un CBR m-a tinut 3 ani. am cumparat-o si am vandut-o cu acceasi baterie - Yuasa pe gel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 ani face si Bosch la a mea, dar e acid cu intretinere. In toamna am adaugat prima data ceva apa. O sa vad cat mai tine. Anul trecut a stat toate iarna afara pe motor si a pornit primavara fara probleme fara sa o incarc cu redresor sau ceva de gen. Poate depinde de marca, poate de noroc, poate de stare de instalatie electrica de pe motocicleta, dar baterii cu acid cu intretinere nu sunt proaste by definition.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unele mai au capacele si asa poti sa trisezi :)

O fi semi-fara intretinere? Sau semi-cu?

Scrisul mare nu inseamna neaparat legea.

 

Scrisul mare nu reprezinta legea, ci descrie o tehnologie. Bineinteles ca poti desface orice, dar in loc sa desfaci o baterie capsulata sa torni in ea... fiecare ce crede de cuviinta :grinbandit: , mai bine desfaci bateria de pe moto iarna si o pui de 2 ori pe redresor, sau desfaci firul + de la alarma chinezeasca cu pager care a fost montata pe direct... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acidul are in componenta APA, ca doar n-o fi acid 100%. Atunci cand temperatura ajunge la limita de inghet si performantele bateriilor sufera!

Tehnologiile mai noi, inclusiv astea cu gel, au cautat sa reduca acest risc.

 

Revin...daca nu mergi cu motorul latemperaturi cu minus, poti lua linistit oricare baterie. Doar ca la cele cu intretinere esti OBLIGAT sa faci verificare la fiecare drum mai lung sau la o perioada mai lunga cu drumuri scurte. De obicei la drumuri lungi apare problema...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acidul are in componenta APA, ca doar n-o fi acid 100%. Atunci cand temperatura ajunge la limita de inghet si performantele bateriilor sufera!

Temperatura de inghet sa schimbe cand adaugi anumite substante la apa. Antigel din masina/motocicleta nu tot 50% apa e? Si nu ingheata nimic pana la -30 de grade. Baterie clasica intradevar are o forta de pornire scazuta in functie de temperatura, dar tot poti sa pornesti o masina la -20, -30 grade cu o baterie cu acid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta am si spus, ca performantele de pornire SCAD ...

 

Comparatia insa cu apa\antigel nu e buna, intrucat in baterie se intampla o reactie CHIMICA si daca ne mai aducem aminte de la chimie conditiile exterioare pot influenta mult acea reactie! Antigelul/apa nu fac altceva decat sa raceasca .. nu se petrece nimic acolo :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Propozitia ta despre legatura intre apa si performantele contine doare cuvantele apa, inghet si performante, si nu am putut sa reconstruiesc in capul meu ceva mai bine decat ca parerea ta are legatura cu apa inghetata.

Poti sa-mi arati si mie o sursa cu informatie legat cu ce spui? Chiar sunt interesat in subiect.

Cautand pe net am gasit si informatie care sustine ca durata de viata poate sa fie mai redusa la cele gel in comparatie cu cele clasice. Cel mai mare avantaj (strict legat cu aplicatie pe motocicleta) mi se pare in continuare ca nu curg si poate sa fie folosite in orice pozitia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io zic sa-ti iei romaneasca (Caranda, Rombat) ca sunt destul de bune si rezistente, pe de o parte, si pe de alta parte pentru a ajuta economia nationala. Si asa n-avem bani, ce rost are ca si p-astia putini de-i avem sa-i dam afara, daca produsele din tara sunt apropiate la nivel calitativ cu celelalte?!

 

Preturi de genul 130 de lei la o baterie Varta sunt de domeniul SF...

Si eu gandeam ca tine referitor la Rombat, dar se pare ca la moto sunt baterii made in china pe care ei pun doar abtipildul rombat,nu am verificat prea mult informatia, dar am auzit mai multe "guri rele"

referitor la pret... uite ce am gasit eu in 10 secunde pe google http://piesemoto.achimoto.ro/baterie-varta-ytx9-bs/839.htm :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca ai gasit in 10 secunde pretul. Pentru altii cautarea pe Google e SF...

 

Am incercat doua baterii importate de Rombat, pt motociclete. Is chinezisme, dar par ok. Am schimbat 2 intr-un an, de fiecare data cand mi se bulea releul de incarcare, asa ca nu stiu daca bateriile is longevive sau nu. Ce pot sa spun e ca nu rezista la abuzuri serioase, dar e posibil sa tina 2 sezoane daca-s ingrijite ca la carte.

 

Cea de 12V12A costa 120 de lei, cea de 14A - 140. Din moment ce costa cat o Varta si-s no-name CHINA, n-are sens sa le bag romanilor de la Rombat bani in buzunare, doar din patriotism.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot Varta recomand si eu. A mea are 6 sezoane, iar eu am tratat-o chiar cu nesimtire, nu am dat-o jos niciodata de pe moto, nu m-am uitat niciodata la nivel.

Anul trecut, la iesirea din iarna, ziceam ca i-a sunat ceasul, opream mobra seara, iar dimineata de-abia o porneam. M-am uitat la baterie, am observat ca nu mai avea apa deloc, am completat, a mers impecabil inca un an. Acum 3 zile am scos mobra de sub prelata, bateria goala iar, sid e apa si de curent. Am incarcat-o un pic cu niste fire de la masina, pluc completat cu apa, si porneste iar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria se cumpara in functie de modelul motocicletei, iar tipul recomandat este cu SAU fara intretinere, nu o alegi dupa capul tau. Nu veti gasi nicaieri acelasi tip de baterie cu sau fara intretinere. La cele cu acid fara intretinere nu poti verifica nivelul electrolitului din simplul motiv ca au carcasa din plastic negru opac. In plus scrie mare pe ele: " Warning! Do not open. Do not add water"

Nu-i vorba doar despre carcasa ci mai ales de faptul ca, la bateriile cu acid fara intretinere (cele mai multe sunt de tip AGM - Absorbed Glass Mat), electrolitul nu e liber ci absorbit in separatoare din tesatura de fibra de sticla. Asa ca degeaba scoti capacelul pe care scrie "do not open" pentru ca n-o sa vezi pic de lichid. ;)

Din cauza asta, tendinta unora este sa completeze cu apa, dar nu fac altceva decat sa dilueze electrolitul.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/VRLA

 

Si apropo de frig: am lasat doua baterii fara intretinere pe balcon, din decembrie pana acum. Binenteles, au fost initial incarcate. Azi le-am pus pe redresor si am constatat ca nu s-au descarcat absolut deloc. Au stat 10 secunde, timp in care redresorul a facut testarea voltajului si amperajului, si apoi redresorul a trecut in modul de intretinere. E si normal, pentru ca descarcarea e cu atat mai rapida si mai accentuata cu cat temperatura e mai ridicata.

 

Toate detaliile le gasiti in manualul Yuasa: http://www.yuasabatteries.com/literature.php

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...