fesu' Postat Martie 14, 2012 Share Postat Martie 14, 2012 Bun si asta ce inseamna? Ca nu mai trece ulei prin filtru sau? Eu nu inteleg (la propriu) care este scopul punerii de ulei in filtru...Motorul are pompa de ulei. Uleiul trebuie sa treaca prin filtru pentru a completa un circuit deci fie ca torni tu ulei inainte in el fie ca il pui asa, uleiul tot va trece prin filtru. Care este rostul punerii de ulei in filtru? Serios, chiar nu inteleg. cand dai jos uleiul daca vrei sa scoti cat se poate de mult jeg din el il pornesti fara filtru si buson 5-10 secunde. uleiul rezista prin pelicula pe perioada asta scurta astfel incat sa nu se buleasca nimic in motor. filtrul gol dureaza pana se umple. nu mult, tot 5-10 secunde. dar eviti sa mearga "pe uscat" mai mult decat e necesar, atata tot! multi o sa spuna ca presiunea de ulei e mare. sa nu se confunde presiunea de ulei de la senzor cu debitul efectiv din motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hannspree Postat Martie 14, 2012 Share Postat Martie 14, 2012 Te contrazic, in manual la Sv scrie ca schimbul de ulei se face la 6 luni sau 6000 km. chestia cu statul uleiului mi se pare putin exagerata , daca sa zicem uleiul a stat 6 luni sau mai mult pe raft in magazin????inseamna ca nu mai e bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Martie 14, 2012 Share Postat Martie 14, 2012 chestia cu statul uleiului mi se pare putin exagerata , daca sa zicem uleiul a stat 6 luni sau mai mult pe raft in magazin????inseamna ca nu mai e bun. daca a stat bidonul deschis da, nu mai e bun. sigilat e alta treaba. in contact cu aerul oxideaza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
riderontornadoes Postat Martie 14, 2012 Autor Share Postat Martie 14, 2012 buuun revin, si multumesc pt raspunsurile de pana acum. am incalzit motorul inainte (a pornit de-abia la a treia cheie, desi l-am tinut in garaj toata iarna), am dat o tura cu el prin cartier, i-am dat drumul la uleiul vechi. Am preferat sa pun cat mai mult ulei in noul filtru (m-am gandit ca ajunge mai repede ulei acolo unde trebuie, scurtand timpul cat ungerea e mai deficitara). am umplut ca m trei sferturi gemuletul, totul in regula. acum am o alta dilema: cand am pornit motorul, tot uleiul din gemulet a disparut. l-am oprit, si a aparut la loc. e normal ca in timpul mersului gemuletul sa fie gol? un prieten mi-a spus ca da, pt ca uleiul este impins de pompa spre cilindri, si ca daca nivelul e ok cu motorul oprit, sa nu imi fac griji. voi ce ziceti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai.i Postat Martie 14, 2012 Share Postat Martie 14, 2012 un prieten mi-a spus ca da, pt ca uleiul este impins de pompa spre cilindri, si ca daca nivelul e ok cu motorul oprit, sa nu imi fac griji. voi ce ziceti? e bine asa...uleiul sa fie la nivel cand e motorul oprit, in pozitie verticala..atat conteaza! Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 14, 2012 Share Postat Martie 14, 2012 (editat) Te doare mintea! "Uleiul este inpins de pompa spre clindri"! "Se umple filtrul cu ulei"(sunt o gramada de motoare de masini si motociclete,care au element filtrant,unde mai pui ulei? Sa nu mai zic ca la unele motoare un ex este un motor de mercedes care il am la munca ,care filtrul il montezi de sus in jos. Cum dracu pui ulei in el? In 2/10sec de la pornirea motorului ai ulei peste tot daca motorul este in mintile lui! Eu ma retrag...4 pagini sa schimbi un ulei,cu raspunsuri exacte, si la subiect, si o tona de aberatii! PS.Daca este cald afara eu schimb uleiul fara sa pornesc motorul!!! Asa o sa curga cat mai mult, pentru ca deja este scurs de prin toate colturile dupa o pauza de o noapte. Injurati-ma! Editat Martie 14, 2012 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Martie 14, 2012 Share Postat Martie 14, 2012 daca toata lumea are voie sa-si dea cu parerea la rubrica asta...ce vrei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R6 lover Postat Martie 14, 2012 Share Postat Martie 14, 2012 Te doare mintea! Sa nu mai zic ca la unele motoare un ex este un motor de mercedes care il am la munca ,care filtrul il montezi de sus in jos. Cum dracu pui ulei in el? nu conteaza .. il umplii si il intorci ... :crack: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hannspree Postat Martie 14, 2012 Share Postat Martie 14, 2012 PS.Daca este cald afara eu schimb uleiul fara sa pornesc motorul!!! Asa o sa curga cat mai mult, pentru ca deja este scurs de prin toate colturile dupa o pauza de o noapte. Injurati-ma! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Johann800 Postat Martie 14, 2012 Share Postat Martie 14, 2012 Tot ce vrei,mura in gura,pe youtube,toate schimburile posibile,facute de profesionisti...te uiti si...castigi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axelmot Postat Martie 14, 2012 Share Postat Martie 14, 2012 (editat) HaHa, ce tare, In filtru bagi macar un litru de ulei, asa-i? Sa se unga bine si sa ai presiune mare de la primul buton...... Serios, sunteti TARI, nu alta..... Iar motorul trebuie pornit fara ulei si tinut in rosu macar 10 minute, sa se scurga tot uleiul din .....el. MARI MESERIASI....... NU ALTA..... Editat Martie 14, 2012 de axelmot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Martie 15, 2012 Share Postat Martie 15, 2012 (editat) Sa se unga bine si sa ai presiune mare de la primul buton...... s-ar putea sa razi, dar exista dispozitive care fac chestia asta. adica este un recipient care se ataseaza sistemului de ungere, inmagazineaza ulei in el la o anumita presiune, dupa care inchide o valva. la urmatoarea pornire, cand ai pus contactul, valva da drumul la ulei pentru ungere inainte de pornire. nu stiu cat de eficienta este pentru ca in general motorul trebuie sa se si invarta ca sa se unga eficient, dar sigur este mai bine decat pornire pe uscat. stiu ce exista pentru masini, sunt aftermarket, nu stiu sa fie echipare de fabrica iar ca pret, din amintiri, era in jurul a 300 de dolari. stiu ca se foloseau la motoare impinse mult, cu tolerante foarte mici. scuze de offtopic. LE - uite si repede doua exemple, la al doilea link vad ca au si de 6volti http://www.smartsynthetics.com/products/amsoil-prechargers-amk01-amk02.htm http://www.engineprelube.com/ Editat Martie 15, 2012 de COObra Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axelmot Postat Martie 15, 2012 Share Postat Martie 15, 2012 (editat) s-ar putea sa razi, dar exista dispozitive care fac chestia asta. adica este un recipient care se ataseaza sistemului de ungere, inmagazineaza ulei in el la o anumita presiune, dupa care inchide o valva. la urmatoarea pornire, cand ai pus contactul, valva da drumul la ulei pentru ungere inainte de pornire. nu stiu cat de eficienta este pentru ca in general motorul trebuie sa se si invarta ca sa se unga eficient, dar sigur este mai bine decat pornire pe uscat. stiu ce exista pentru masini, sunt aftermarket, nu stiu sa fie echipare de fabrica iar ca pret, din amintiri, era in jurul a 300 de dolari. stiu ca se foloseau la motoare impinse mult, cu tolerante foarte mici. scuze de offtopic. LE - uite si repede doua exemple, la al doilea link vad ca au si de 6volti http://www.smartsynthetics.com/products/amsoil-prechargers-amk01-amk02.htm http://www.engineprelube.com/ Sistemul este pentru functionarea motorului cu filtru de ulei gata montat. Remarca mea era pentru cand schimbi filtrul. Si ca sa-i raspund si initiatorului topicului: poti sa schimbi uleiul cum vrei tu. Eu prefer sa - l schimb la cald, pentru ca, dupa ce merge motorul putin, eventualele mizerii din circuit curg mai usor afara. Editat Martie 15, 2012 de axelmot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Martie 15, 2012 Share Postat Martie 15, 2012 eu renunt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Martie 15, 2012 Share Postat Martie 15, 2012 Există o valvă care nu permite scurgerea uleiului în jos prin filtru Âşi pompă până în baie,mai e o supapă de siguranță care ocoleÂşte filtrul dacă acesta se înfundă ca să nu rupă pompa de ulei. Eu personal după ce am pus uleiul nou prefer să învârt motorul "la rece" fără aprindere,eventual cu bujiile scoase până se stinge becul de ulei,nu îmi place să văd că a pornit motorul iar becul de ulei aprins câteva secunde până se amorsează pompa,se umple filtrul Âşi toate canalele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
riderontornadoes Postat Martie 15, 2012 Autor Share Postat Martie 15, 2012 Există o valvă care nu permite scurgerea uleiului în jos prin filtru Âşi pompă până în baie,mai e o supapă de siguranță care ocoleÂşte filtrul dacă acesta se înfundă ca să nu rupă pompa de ulei. Eu personal după ce am pus uleiul nou prefer să învârt motorul "la rece" fără aprindere,eventual cu bujiile scoase până se stinge becul de ulei,nu îmi place să văd că a pornit motorul iar becul de ulei aprins câteva secunde până se amorsează pompa,se umple filtrul Âşi toate canalele. la orice moto, sau cum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Martie 15, 2012 Share Postat Martie 15, 2012 (editat) mai bine lasi peste noapte baia cu 3L de benzina FARA SA PORNESTI MOTORUL. Piesele din motor/cutie (angrenaje/organe de masini) NU SE SPALA CU BENZINA/ALCOOL/DILUANT/KEROSEN!!! Dar parca cu motorina se poate, nu mai tin minte. Ca indepareaza pelicula de ulei si impiedica reformarea rapida a noii pelicule de ulei. Din manualul de SIMSON. Editat Martie 15, 2012 de TM06UFO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 15, 2012 Share Postat Martie 15, 2012 Si eu renunt! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Martie 15, 2012 Share Postat Martie 15, 2012 (editat) Si eu renunt! MDA nici macar cu motorina nu se spala. (e vorba de CUTIE) Editat Martie 15, 2012 de TM06UFO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Unk669 Postat Martie 15, 2012 Share Postat Martie 15, 2012 Eu compun un mail catre NASA. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Martie 15, 2012 Share Postat Martie 15, 2012 (editat) Materia se cheama TRIBOLOGIE. Poate unii cunoaste poate altii nu. http://www.archeus.ro/lingvistica/CautareDex?query=TRIBOLOGIE Sanatate! Si sa nu ajungeti sa trebuiasca sa va spalati motoarele pe interior. Editat Martie 15, 2012 de TM06UFO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Martie 15, 2012 Share Postat Martie 15, 2012 E bună benzina pentru curățirea circuitului de ungere,eventual se poate adăuga nisip fin sau TIX pentru sablare Âşi lustruire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 15, 2012 Share Postat Martie 15, 2012 (editat) hai sa iti explic, de exemplu Kawasaki GPZ 600r model 1987 are un filtru ca un cilindru dar nu poti turna in el, fiind pus undeva pe circuit, si hartia este la exterior. Acum sa revenim la motoarele noastre, sa spunem ca este cum zici tu, filtrul mai sus de nivelul uleiului...pai cand opresti motorul, uleiul din filtru sta acolo sau se scurge? Daca sta acolo, inseamna ca ai descoperit cum sa sfidezi legea gravitatiei. Apoi, pompa nu are cum sa lucreze in gol, fiind in baie de ulei. Eu cred ca asta cu pusul uleiului in filtru e o metoda data de unii mecanici de pe vremea lui tataie care presupuneau anumite lucruri. Si inca o treaba, sa presupunem ca este cum zici tu...tot mai daunator pentru motor mi se pare sa invarti motorul fara ulei in el...si nu mai are nici filtru pus...ce te faci ca nu are nici presiune...naspa, nu? sistematic ai avut GPZ?? in cazul asta stii ca filtrul de ulei e IN BAIE sub nivelul uleiului. tot de la GPZ mai stim ca pe surubul central avem o supapa la motoarele noastre, cu filtrul mai sus de nivelul uleiului exista o supapa care functioneaza aproximativ ca cea de la GPZ adica mentine ulei in amonte de pompa buuun pompa nu lucreaza in gol fiind in baie de ulei, dar daca in amonte de pompa e gol pana umple pompa TOATA instalatia de ungere...... si aici iara ne intoarcem la acea supapa care exista in circuitul de ungere , in special pentru a mentine INSTALATIA DE UNGERE AMORSATA.. ca idee, unde credeti voi ca e diferenta aia de ulei care ramane in motor?? de ex : schimb ulei fara filtru 2.9 litri ; schimb ulei cu filtru 3.1 litri,; cantitatea totala de ulei care intra in motor 3.5 litri, aia 0.4 litri credeti voi ca stau pititi undeva in baia de ulei??? nu,aia e cantitatea de ulei ramasa in circuitul de ungere in amonte de pompa nisip fin sau TIX pentru sablare Âşi lustruire. nup, tin sa te contrazit ilustre coleg, se adauga pilitura de fonta/otel/inox, astfel incat dupa ce mixul introdus isi face treaba este atras de busonul magnetic daca pui nisip e posibil ca sa mai ramana prin colturi. Editat Martie 15, 2012 de tiranspider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Martie 15, 2012 Share Postat Martie 15, 2012 (editat) Da, da nu conteaza ce ramane prin motor mai ales daca continui sa bagi acelasi indice de vascozitate. In cartea mea de la hornet scrie: (in ordine crescatoare) cantitate de ulei la schimb cantitate de ulei la schimb + filtru cantitate de ulei dupa desfacerea motorului Iertati-ma dar nu mai stiu valorile... Cati dintre noi facem asta? La sfarsitul sezonului se va schimba uleiul. Motorul va sta peste iarna cu ulei proaspat. Acest lucru se face deoarece uleiul folosit contine acizi si agenti corozivi care ataca motorul. Editat Martie 15, 2012 de TM06UFO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Louis Cyphre Postat Martie 15, 2012 Share Postat Martie 15, 2012 Hai, mai, 6 pagini despre un rahat de schimb de ulei.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.