costas1984 Postat Martie 16, 2012 Share Postat Martie 16, 2012 salut,detin o honda cbr 600 f din anul 2000 care are o mica mare problema.in momentul in care se incalzeste si porneste ventilatorul,motorul nu mai merge constant iar dupa cateva secunde se opreste in cazul in care nu accelerez putin sau nu mai inchid din consumatori(faruri ,semnalizari,etc)este destul de jenant sa patesc asta la semafor.in mers nu are probleme pt ca se face racirea si nu mai porneste ventilatorul.poate cineva sa ma ajute cu problema asta?multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stRADu Postat Martie 16, 2012 Share Postat Martie 16, 2012 problema e de la electrica, bateria moarta sau releu de incarcare. am inteles ca sunt cam prost pozitionate releele de incarcare la modelele astea si se strica repede...du-te la cineva si fa niste masuratori, vezi daca incarca cum trebuie. sper ca am fost de ajutor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costas1984 Postat Martie 16, 2012 Autor Share Postat Martie 16, 2012 bateria este noua,regulatorul de tensiune la fel,tocmai din cauza asta l am schimbat,pt ca nu mai incarca cum trebuie...eu ma gandeam la un scurt ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Martie 16, 2012 Share Postat Martie 16, 2012 pai, fa rost de manualul de reparatie si vezi ca ai proceuri de verificare a sistemului electric. eu am pentru cb600f (adica hornet), dar nu stiu daca e chiar identica cu a ta la electrica, desi ar trebui. poate fi incarcarea defectuoasa inainte de regulator, sau alte probleme. daca nu te pricepi, mai bine mergi la un electrician. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m4mihai Postat Martie 16, 2012 Share Postat Martie 16, 2012 Da relantiul mai mare, undeva la 1500, si lla fel vezi daca incarca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costas1984 Postat Martie 16, 2012 Autor Share Postat Martie 16, 2012 te referi la alternator sa inteleg...am cartea tehnica dar nu am gasit exact problema asta,bobinele de la alternator sunt ok,nu da nimic in scurt pana in regulator asta cu relantiul nu am incercat o inca:-? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costas1984 Postat Martie 16, 2012 Autor Share Postat Martie 16, 2012 exact,numai ca regulatorul este nou,are un an,si mi este oarecum frica sa nu l distruga si pe asta ms pt informatie,o sa intreb alte idei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m4mihai Postat Martie 16, 2012 Share Postat Martie 16, 2012 Verifica totusi si ventilatorul... posibil sa fie de pe o alta motoreta si sa aiba un consum mai mare... e doar o idee, eu am un f4i pe care am ca taranul becuri de 100w, si merge fara nici o problema, plus ca am bateria de cand am luat motoru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costas1984 Postat Martie 16, 2012 Autor Share Postat Martie 16, 2012 ma gandeam si la ventilator daca nu cumva are vreun scurt... ventilatorul este cel original Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Martie 16, 2012 Share Postat Martie 16, 2012 (editat) De incarcat cum incarca ? ai verificat? Daca iti incarca bine pe aparat si totusi ai probleme inseamna ca ai un contact imperfect un undeva, daca ai schimbat baterie si releul recent da o fuga si verifica treaba. Sa nu te pui sa schimbi iar releul, bateria sau chiar bobinajul la generatorul de curent ca arunci banii pe geam aiurea ... mergi si verifica, sunt 99,9 % ca ai un contact imperfect pe undeva. Editat Martie 16, 2012 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Martie 16, 2012 Share Postat Martie 16, 2012 (editat) Verifica instalatia electrica sa nu ai oxidate contacte, intrerupte fire. Mai siu pe cineva care si-a luat f4 si nu incarca...a bagat releu nou si la fel nu incarca...pentru ca avea un contact imperfect. Variantele noi de relee de incarcare au aripioare de racire. Cele vechi pica, nu petru ca sunt subdimensionate, pica ca nu mai au racire cum trebuie...eu i-am pus pasta termoconductoare pe partea lipita de sasiu. Editat Martie 16, 2012 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costas1984 Postat Martie 16, 2012 Autor Share Postat Martie 16, 2012 De incarcat cum incarca ? ai verificat? Daca iti incarca bine pe aparat si totusi ai probleme inseamna ca ai un contact imperfect un undeva, daca ai schimbat baterie si releul recent da o fuga si verifica treaba. Sa nu te pui sa schimbi iar releul, bateria sau chiar bobinajul la generatorul de curent ca arunci banii pe geam aiurea ... mergi si verifica, sunt 99,9 % ca ai un contact imperfect pe undeva. ms pt pont,o sa verific cat de curand si vin cu detalii Verifica instalatia electrica sa nu ai oxidate contacte, intrerupte fire. Mai siu pe cineva care si-a luat f4 si nu incarca...a bagat releu nou si la fel nu incarca...pentru ca avea un contact imperfect. Variantele noi de relee de incarcare au aripioare de racire. Cele vechi pica, nu petru ca sunt subdimensionate, pica ca nu mai au racire cum trebuie...eu i-am pus pasta termoconductoare pe partea lipita de sasiu. nu imi incarca bine doar in momentul in care este ventilatorul pornit si mai am consumatori,in rest se comporta normal..crezi ca s ar comporta asa doar din cauza unui contact imperfect?nu ar trebui sa mi creeze probleme mereu?oricum o sa iau toate cablurile la verificat chiar daca o sa fie munca de chinez batran:Dms pt ajutor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Martie 17, 2012 Share Postat Martie 17, 2012 (editat) Nu neaparat, daca ai un contact imperfect iti incarca cat trebuie dar nu la intensitatea necesara si cand iti intra ventilatorul iti ia mai mult curent din baterie iar cat incarca el nu e de ajuns, cand accelerezi creste curentul si intensitatea lui si iti incarca indeajuns. Vezi mufa de dintre generator si instalatie(3 fire galbene), mufa de la releul de incarcare. Schimba si siguranta de la releul de incarcare, aia de 30 de amperi. Editat Martie 17, 2012 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raisa_c Postat Martie 17, 2012 Share Postat Martie 17, 2012 Buna!aceeaasi problema o am si eu u F-ul,am schimbat si bujii,curatat carburatoare,desfacut ventilator si curatat-avea ceva praf de carbune pe bobinaj si fura curent,si...problema a persistat....ma gandesc doar la un scurt pe fire pe undeva,care se manifesta cand se incalzeste motorul si firele se dilata...cred k la Ful meu se referea si goodkat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costas1984 Postat Martie 17, 2012 Autor Share Postat Martie 17, 2012 Buna!aceeaasi problema o am si eu u F-ul,am schimbat si bujii,curatat carburatoare,desfacut ventilator si curatat-avea ceva praf de carbune pe bobinaj si fura curent,si...problema a persistat....ma gandesc doar la un scurt pe fire pe undeva,care se manifesta cand se incalzeste motorul si firele se dilata...cred k la Ful meu se referea si goodkat salut,dar tie iti incarca bine releul de tensiune,ai facutceva masuratori?cum te descurci cu ea la semafoare,mai inchizi din consumatori?) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clever Postat Martie 17, 2012 Share Postat Martie 17, 2012 aceasi problema am avuto si eu la un F4 din 99. cand verificam incarcarea era totul OK cand plecam si pornea termocupla dadea sa moara sau chiar murea. 1. verifica incarcarea cu toti consumatorii porniti ( semnalizari, faza lunga, frana activata) 2. fa schimb de relee (temporar) cu vreun prieten sa vezi cum merge al tau pe moto lui si viceversa La Mine rezolvarea a fost alt releu si alta baterie releul ce l-am pus este acesta Numa bine si bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costas1984 Postat Martie 17, 2012 Autor Share Postat Martie 17, 2012 aceasi problema am avuto si eu la un F4 din 99. cand verificam incarcarea era totul OK cand plecam si pornea termocupla dadea sa moara sau chiar murea. 1. verifica incarcarea cu toti consumatorii porniti ( semnalizari, faza lunga, frana activata) 2. fa schimb de relee (temporar) cu vreun prieten sa vezi cum merge al tau pe moto lui si viceversa La Mine rezolvarea a fost alt releu si alta baterie releul ce l-am pus este acesta Numa bine si bafta eu tocmai din acest motiv am schimbat bateria si regulatorul,pt ca nu mi incarca cum trebuie(oricum bateria era moarta)nu pot sa spun ca o perioada a mers bine ba chiar s a comportat la fel.este mult mai plauzibil sa am un scurt ceva bafta si tie si multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Martie 17, 2012 Share Postat Martie 17, 2012 bateria este noua,regulatorul de tensiune la fel,tocmai din cauza asta l am schimbat,pt ca nu mai incarca cum trebuie...eu ma gandeam la un scurt ceva Statorul + rotorul le-ai verificat? Este partea fixa respectiv mobila a alternatorului. Pe stator pot sa apara scurt-uri la infasurari din cauza lac-ului sarit de pe bobinaj iar rotorul poate sa piarda magnetii (daca are magnetii tip arc de cerc)din cauza vibratiilor. Releul de incarcare daca este special pentru modelul tau nu are cum sa nu faca fata la consumatorii de pe motocicleta, numai daca ai scurt pe undeva sau ai montat consumatori suplimentari foarte mari (gen prize de 12 V, incalzire in mansoane etc). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costas1984 Postat Martie 17, 2012 Autor Share Postat Martie 17, 2012 (editat) Statorul + rotorul le-ai verificat? Este partea fixa respectiv mobila a alternatorului. Pe stator pot sa apara scurt-uri la infasurari din cauza lac-ului sarit de pe bobinaj iar rotorul poate sa piarda magnetii (daca are magnetii tip arc de cerc)din cauza vibratiilor. Releul de incarcare daca este special pentru modelul tau nu are cum sa nu faca fata la consumatorii de pe motocicleta, numai daca ai scurt pe undeva sau ai montat consumatori suplimentari foarte mari (gen prize de 12 V, incalzire in mansoane etc). am masurat bobinele rotorului(cele 3 cabluri galbene care intra in regulatorul de tensiune)acestea fiind in parametri normali(valoarea ohm ilor era cea pe care am gasit in cartea tehnica,nu dadeau la masa)bine acum este destul de complicat pt ca au un numar foarte mic de ohmi(0,1-1.0)asa ca nu l am mdesfacut sa ma uit la bobine deci nu am de unde sa stiu daca au cazut magneti ms pt sfat!consumatori in plus nu am,semnalizarile le am pe leduri.. Editat Martie 17, 2012 de costas1984 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Martie 17, 2012 Share Postat Martie 17, 2012 Ohmetrul nu e proba decisiva, iti da o idee doar asupra starii infasurarilor. O alta metoda de masura este direct in cupla aceea trifazata, cu motorul pornit si voltmetrul pus pe alternativ. Ar trebui sa-ti indice un voltaj cuprins intre 30-60 V (relanti-turatie mare). Daca ai tensiune pe doua cate doua infasurari, este cat se poate de sigur ca alternatorul este ok. Incearca asta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costas1984 Postat Martie 17, 2012 Autor Share Postat Martie 17, 2012 Ohmetrul nu e proba decisiva, iti da o idee doar asupra starii infasurarilor. O alta metoda de masura este direct in cupla aceea trifazata, cu motorul pornit si voltmetrul pus pe alternativ. Ar trebui sa-ti indice un voltaj cuprins intre 30-60 V (relanti-turatie mare). Daca ai tensiune pe doua cate doua infasurari, este cat se poate de sigur ca alternatorul este ok. Incearca asta! ms,o sa incerc si varianta asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Old School Rider Postat Martie 17, 2012 Share Postat Martie 17, 2012 Cand da sa iti moara motorul,iti palpaie putin si becul de la ulei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raisa_c Postat Martie 17, 2012 Share Postat Martie 17, 2012 Am masurat incarcarea de mai multe ori,scadea foarte mult imediat ce pornea termocupla, si apoi dadea sa moara.ulterior am desfacut si curatat ventilatorul si parea sa isi fi revenit cat de cat.la semafor dc pornea ventilatorul opream luminile si o tineam putin mai turata acum am dus-o la TNG, cand o sa avem un raspuns iti spun.sper sa ii dea de cap de data asta. Am incercat si cu alta baterie si degeaba...alte variante ar fi de la bobinele de inductie,sa se supraincalzeasca si sa nu mai functioneze bine dupa ce se dilata...dc rezolvi,sa spui cum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costas1984 Postat Martie 17, 2012 Autor Share Postat Martie 17, 2012 Am masurat incarcarea de mai multe ori,scadea foarte mult imediat ce pornea termocupla, si apoi dadea sa moara.ulterior am desfacut si curatat ventilatorul si parea sa isi fi revenit cat de cat.la semafor dc pornea ventilatorul opream luminile si o tineam putin mai turata acum am dus-o la TNG, cand o sa avem un raspuns iti spun.sper sa ii dea de cap de data asta. Am incercat si cu alta baterie si degeaba...alte variante ar fi de la bobinele de inductie,sa se supraincalzeasca si sa nu mai functioneze bine dupa ce se dilata...dc rezolvi,sa spui cum momentan nu am cum sa o rezolv...am motocicleta in gl iar eu sunt in bucuresti..o sa mai dureze 2 saptamani pe putin.sper sa gasesti problema si sa ma anunti si pe mine Cand da sa iti moara motorul,iti palpaie putin si becul de la ulei? uite ca n am fost atent la detaliul asta,de ce ,care este poanta cu becul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 17, 2012 Share Postat Martie 17, 2012 Se refera la minima presiune de ulei,sau o problema de contact la sonda. NU are nici o legatura cu problema in cauza acel bec. Chiar daca ar avea probleme de ungere la presiunea de ulei ,motorul ar fi fost compromis de mult! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.