nike Postat Ianuarie 25, 2013 Share Postat Ianuarie 25, 2013 Hai noroc! Daca e posibil prefer sa dicutam la pertu, in cazul in care te derajeaza, atentioneaza-ma te rog. 1- Instalatia era proaspat verificata de service autorizat ducati, adica listat pe ducati.com la service ducati. Practic tocmai ce-mi facusem revizia, vreo 2000 roni pe factura, cu tva. Faptul ca exista incompetenti pe piata asta nu e nicio scuza in privinta calitatii serviciilor facute la orice pret ar fi. De exemplu am dat mai mult de 1400E pe o revizie in Germania si in timp am observat cu stupefactie ca multe pise montate nu erau aranjate ca in fabrica. Service-ul a dat garantie si lucra contractual cu Ducati. 2- Placutele au cazut pentru ca nu mai era siguranta la pinul care le tine, lucru constatat de service-ul mobil deplasat la fata locului, si mentionat in procesul verbal semnat de un mecanic atestat RAR. Eu sustin ca au uitat sa o puna, ei ca mi-a furat cineva pinul cand nu am fost atent.Problema e ca eu am plecat din service direct la mare, nu avea cand sa scoata cineva piesa, poate doar la stop.Anyhow, sigurantele se SCHIMBA nu se refolosesc. Acum am o cutie plina, just in case. Te sfatuiesc ca daca nu esti expert in mecanica motocicletelor sa nu-ti dai cu parerea in ceva de care poate depinde viata celor ce citesc aici. In primul rand refuz sa cred ca sunt vreun expert iar detaliile si discutiile pe care le-am avut aici sunt obtinute pe piele mea. Nu-mi place sa vorbesc din auzite si de aceea nu ma pot exprima in privinta schimbului obligatoriu al sigurantei la revizia etrierului de frana. Consider ca daca lucrarea ar fi fost facuta cu o atentie sporita, nu aveai parte de acest incident pe autostrada. 3- Diferenta se observa si in 2 franari, iti reamintesc ca vorbesc din experienta mersului in aceleasi conditii in aceeasi ora cu aceeasi motoreta pe aceleasi drum. In opinia mea, dupa 40 de franari pe cheia chiar si cu 2 discuri se simte diferenta. As zice ca dupa 20 se simte deja, dar nu mai stiu cum e asfaltul pe cheia, m-am cam bosorogit. Inseamna ca nu oi fi mers suficient de tare incat sa incalzesc placutele si sa nu mai simt aceeasi siguranta pe franare, cu toate ca pe vremea aceea eram mult mai bolnav la capitolul teribilism. Posibil ca in cazul tau sa apara si efectul negativ placebo. 4- Este totusi bine... ca si daca mergi pana la paine, sa poti frana excelent. Conteaza foarte mult si 2 centimetri, daca sunt inainte sau dupa obstacol. Nu exista nicio scuza pentru a fi incompetent in franare, iar acest lucru va poate costa viata dumneavoastra si a celor dragi. Pretul unui curs in care inveti sa franezi suficient de eficient este infim fata de asta. Dupa ce faceti cursul acest topic ar fi inutil. In 2006 cand am ahizitionat prima motoreta , Trancanici inca nu se ocupa de cursurile oferite pe Amkart si pot spune ca pentru mine ca incepator a fost mai greu sa-mi dau seama cand se franeaza, cum si cand trebuie schimbate treptele de viteza in pozitii inferioare. Recomand tuturor incepatorilor sau celor ce n-au mai mers de mult timp pe 2 roti acel curs. Din pacate nu pot fi de acord cu acei 2cm invocati de tine, este o distanta mult prea mica ca sa poti evita orice fel de obstacol, plus ca orice persoana are nevoie de un timp de raspuns aflat intre 1sec si 2 pentru a reactiona in fata oricarui reflex de a opri. Observare, procesare si franare. (Aceste lucruri sunt scoase din manualul expertului constator in caz de accident) 5- N-am nimic personal cu dumneavoastra dar am impresia ca incercati sa argumentati ca franarea eficienta e valida doar la motogp ceea ce e fals. Si da,trebuie sa franati ca in primul filmulet (mai bine chiar, fara sa ridicati spatele), eventual in timp ce va asigurati in stanga (stiti ca se intoarce capul da?) ca sa puteti evita doamna care v-a deschis usa de la rangerover... Trebuie sa aveti mainile lejere, nu incordate si daca ma intrebati pe mine sa puteti chimba 2-3 trepte inferioare - slippery clutch-ul de la SS-ul dumneavoastra ar trebui sa ajute franarea cu spatele... Si nu e ceva ATAT de greu cu putin antrenament (pe pista si supervizat bineinteles). Altfel riscati sa intrati sub un tir si sa va scriem la topic cat de nedreapta a fost soarta, cat de rea a fost doamna care a deschis usa, si cat de camionagiu a fost soferul de tir... Acum se discuta despre modelul de ducati monster/ss care vine din fabrica cu unul sau doua discuri de frana pe partea frontala. Discutia a inceput de la ideea ca franarea sistemul cu un disc s-ar face pe o distanta mai lunga decat in cazul modelului ar avea 2 discuri, chestie total eronata fiind incercata personal pe acelasi model moto. Intr-un post precedent ai explicat corect si argumentat despre diferenta de care vorbim si pana cand placutele nu se inrosesc si isi pierd din calitati, franarea este aceiasi. In privinta obstacolelor din trafic : gropi, femei sau tiruri nu am ce sa discut pentru ca in acel moment totul devine instinctiv si foarte mult te poate ajuta experienta dobandita. Fara suparare, Din contra.. a fost chiar o placere Fizica are aplicabilitate atat pe circuit cat si in afara lui. E ca si cum as spune ca eu pot sa ma tin agatat de o bara cu o mana la fel de mult precum m-as tine cu doua. Nu o sa franezi ca pe circuit, pentru ca strada nu e circuit, insa intram in alte discutii. Asta incerc sa-ti explic in ultimele 2 zile, nu forta te va ajuta sa scapi dintr-o situatie in care trebuie sa franezi, nu trebuie sa mergi la sala ca sa poti frana in siguranta cu toata puterea.. o poti face, dar te vei trezi facand 2 tumbe chit ca ai un disc,2 sau 4556 pe fata. Cum ai spus-0, tine de fizica si de principiile ei in niciun caz de forta pe care o exerciti pe maneta de frana. Sa zicem ca ai dreptate, si ca in primele franari, distanta de franare este egala, insa daca franezi repetat/sustinut, intr-un timp relativ scurt, distanta de franare la motocicleta cu un singur disc va creste, comparativ la cea cu doua, datorita acumularii de caldura a discului. Cool, e bine ca-mi dai dreptate.. atunci de ce n-ai raspuns inaintea lui Sorin cand am intrebat motivul pentru care au fost montate 2 discuri de frana?!?! Deci, cum o dai, la motocicletele cu doua discuri ai un avantaj. SM-urile/cross-urile au un singur disc din mai multe considerente, cred ca principalul e greutatea. SM-urile / crossurile nu prind viteze constante de 200km/h + , de aceea placutele nu se incalzesc intr-un asemenea hal incat sa fie necesar 2 discuri de frana. Daca SM-ul exemplificat ieri a fost condus de catre un inconstient sau mananc maro in continuare, de astia ce mai zici? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin Postat Ianuarie 25, 2013 Share Postat Ianuarie 25, 2013 Sustineam ca este importanta distanta de franare. Daca ceva (fie acel ceva al doilea disc de frana, fie experienta de la cursul preluat de trancanici, fie intuitia, densitatea aerului, etc) ar putea imbunatati aceasta distanta fie si cu 2 cm, atunci este ceva important, in sensul in care cei 2 centimetri pot fi dupa sau inainte de obstacol. Nu stiu cum ai procesat tu (e ok lapertu) cei 2 cm, dar eu la asta ma refeream, ca e foarte important fiecare centimetru, de-aia e bine sa stapanesti frana la perfectie. Nu m-am referit la oprit in 2cm. In opinia mea, nu franezi nici la 50% din potential daca nu simti diferenta intre un disc si doua. Sau ai suspensiile varza, ca presupun ca ai macar 50kg sa apesi pe ea cand te sui... Dar nu sunt expert, poti verifica suspensia dupa algoritmul din cartea motoretei, aia sunt experti. Cu siguranta nu se inrosesc nici discurile nici placutele, doar se incing, iar asta le afecteaza si pe ele - cred ca explicatia e ca devin gumilastice - si lichidul de frana care devine putin elastic datorita temperaturii. Sunt si niste dilatari in pistonase, in discuri, etc. Sa ne intelegem, una e cand opresti la stop, una e cand mergi la limita si franezi des. Dar si in sistemul de oprit la stop, presiunea ce trebuie exercitata pe manetuta e mai mare, fara discutie. E mult mai usor sa controlezi directia daca nu trebuie sa stai inclestat pe maneta de frana. Iar eu consider avantajul unui al doilea disc din toate punctele de vedere nu numai strict in contextul opritului la semafor sau al unei singure frane la fiecare 10 minute. Deci overall merita 2 discuri si se simte diferenta. argumentul final e ca daca uita mecanicul sa puna sigurantele, ai sanse sa termini plimbarea cu-n singur etrire. Altfel o sa mergi doar cu spatele sau pe platforma. Ah, si legat de service, nici in Austria nu sunt perfecti, dar chiar daca-ti mai curge din motor ceva, gasesti la orice peco ulei (ieftin). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zar Postat Ianuarie 25, 2013 Share Postat Ianuarie 25, 2013 eu stiam ca al doilea disc de frana s-a montat pe monster odata cu marirea puterii motorului si a unghiului furcii cu un grad. pe monsterul de 600 era suficient un singur disc ca sa franeze eficient. discutia o cam ia pe aratura in opinia mea. se vorbeste aici doar de o componenta a sistemului de franare. sistemul de franare este format din mai multe componente si functioneaza ca un intreg. 1 disc... 2 discuri... 2 e mai bun decat 1... inginerii astia... niste idioti... de ce nu au pus doua discuri, eventual cu un diametru cat roata, ca la buell pentru ca "teoretic" (doar asta facem aici, teorie) un disc cu diametru mai mare franeaza mai bine, nu? si doua mai bine decat unul... am mers cu 600 cu un disc si franeaza extraordinar. da, poate se uzeaza mai repede placutele (discul nu prea, crapa motorul inainte sa tocesti discul). acum va intreb: atata vreme cat poti sa faci stoppie cu o motocicleta, se poate spune ca are un sistem de franare eficient? restul sunt discutii fara sfarsit pe un topic despre plastice ieftine care a batut toate recordurile la numarul de posturi:)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buggy Postat Ianuarie 26, 2013 Share Postat Ianuarie 26, 2013 si sa mai zica careva ca nus importante niste plastice:)))).... acum cu frana mai bine fara....si am scapat:) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Ianuarie 26, 2013 Share Postat Ianuarie 26, 2013 (editat) . Cu siguranta nu se inrosesc nici discurile nici placutele, doar se incing, iar asta le afecteaza si pe ele - cred ca explicatia e ca devin gumilastice - si lichidul de frana care devine putin elastic datorita temperaturii. Sunt si niste dilatari in pistonase, in discuri, etc. Sa ne intelegem, una e cand opresti la stop, una e cand mergi la limita si franezi des. Dar si in sistemul de oprit la stop, presiunea ce trebuie exercitata pe manetuta e mai mare, fara discutie. E mult mai usor sa controlezi directia daca nu trebuie sa stai inclestat pe maneta de frana. Iar eu consider avantajul unui al doilea disc din toate punctele de vedere nu numai strict in contextul opritului la semafor sau al unei singure frane la fiecare 10 minute. Nu se inrosesc placutele sau se dilata la 5-10 frane consecutive de la 60km/h,daca ar fi altfel cred ca am ajunge sa suflam in ele la fiecare oprire pentru a raci placutele. Oricum, sistemul de pe Ducati sau RSV4 este diferit de cel intalnit pe japo, pompa, furtunele, placutele, numarul pistoanelor si dimensiunea discului fac diferenta. .am mers cu 600 cu un disc si franeaza extraordinar. da, poate se uzeaza mai repede placutele (discul nu prea, crapa motorul inainte sa tocesti discul). acum va intreb: atata vreme cat poti sa faci stoppie cu o motocicleta, se poate spune ca are un sistem de franare eficient? restul sunt discutii fara sfarsit pe un topic despre plastice ieftine care a batut toate recordurile la numarul de posturi:)) NU! Fara al doilea disc pe fata, topicul-i pustiu. Editat Ianuarie 26, 2013 de ZaiR Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zar Postat Ianuarie 26, 2013 Share Postat Ianuarie 26, 2013 Sustineam ca este importanta distanta de franare. Daca ceva (fie acel ceva al doilea disc de frana, fie experienta de la cursul preluat de trancanici, fie intuitia, densitatea aerului, etc) ar putea imbunatati aceasta distanta fie si cu 2 cm, atunci este ceva important, in sensul in care cei 2 centimetri pot fi dupa sau inainte de obstacol. Nu stiu cum ai procesat tu (e ok lapertu) cei 2 cm, dar eu la asta ma refeream, ca e foarte important fiecare centimetru, de-aia e bine sa stapanesti frana la perfectie. Nu m-am referit la oprit in 2cm. In opinia mea, nu franezi nici la 50% din potential daca nu simti diferenta intre un disc si doua. Sau ai suspensiile varza, ca presupun ca ai macar 50kg sa apesi pe ea cand te sui... Dar nu sunt expert, poti verifica suspensia dupa algoritmul din cartea motoretei, aia sunt experti. Cu siguranta nu se inrosesc nici discurile nici placutele, doar se incing, iar asta le afecteaza si pe ele - cred ca explicatia e ca devin gumilastice - si lichidul de frana care devine putin elastic datorita temperaturii. Sunt si niste dilatari in pistonase, in discuri, etc. Sa ne intelegem, una e cand opresti la stop, una e cand mergi la limita si franezi des. Dar si in sistemul de oprit la stop, presiunea ce trebuie exercitata pe manetuta e mai mare, fara discutie. E mult mai usor sa controlezi directia daca nu trebuie sa stai inclestat pe maneta de frana. Iar eu consider avantajul unui al doilea disc din toate punctele de vedere nu numai strict in contextul opritului la semafor sau al unei singure frane la fiecare 10 minute. Deci overall merita 2 discuri si se simte diferenta. argumentul final e ca daca uita mecanicul sa puna sigurantele, ai sanse sa termini plimbarea cu-n singur etrire. Altfel o sa mergi doar cu spatele sau pe platforma. Ah, si legat de service, nici in Austria nu sunt perfecti, dar chiar daca-ti mai curge din motor ceva, gasesti la orice peco ulei (ieftin). nu e corect spus "fara discutie"! se poate discuta inca 10 pagini cel putin pe marginea acestui subiect (pe margine=pe langa:)))) ) maneta lucreaza ca o parghie iar aici,( ma refer la sistemul de franare D vs DD ) daca nu ma insel, este vorba de manete diferite, pompe diferite.. deci presiuni diferite. o oarecare presiune pe maneta de frana trebuie sa existe. mie unul nu mi-ar placea sa mi se blocheze roata din cauza presiunii vantului in mers asupra manetei de frana:))))))))))) cat priveste "controlul directiei cu mana inclestata pe frana".... cam ciudat ce spui. eu te sfatuiesc sa nu franezi in curbe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Ianuarie 26, 2013 Share Postat Ianuarie 26, 2013 baieti, sa-mi demontez sau nu un disc? am doua, si daca l-as demonta pe unu, as salva discul, placutele, si etrierul. eventual le-as vinde sa mai fac niste bani. sau pana la urma sa o ard asa cu do' discuri, ca e mai reising? acum m-a gandesc la un sistem cu parghie, care sa il folosesc cand opresc la stop, pt presiunea mai mare pe manetuta. Zar916, ce-mi recomanzi si mie, sa ma dau jos de pe motor si sa il imping acolo unde sunt curbe? deja ma sperii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zar Postat Ianuarie 26, 2013 Share Postat Ianuarie 26, 2013 (editat) baieti, sa-mi demontez sau nu un disc? am doua, si daca l-as demonta pe unu, as salva discul, placutele, si etrierul. eventual le-as vinde sa mai fac niste bani. sau pana la urma sa o ard asa cu do' discuri, ca e mai reising? acum m-a gandesc la un sistem cu parghie, care sa il folosesc cand opresc la stop, pt presiunea mai mare pe manetuta. Zar916, ce-mi recomanzi si mie, sa ma dau jos de pe motor si sa il imping acolo unde sunt curbe? deja ma sperii. era vorba de "inclestatul mainii pe frana" in curba. tu asa faci? sau te infigi in frane inainte de curba? LE: acum te intreb: ai mers cu 600 cu un disc? franeaza bine? DA SAU NU. Editat Ianuarie 26, 2013 de zar916 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Ianuarie 26, 2013 Share Postat Ianuarie 26, 2013 .maneta lucreaza ca o parghie iar aici,( ma refer la sistemul de franare D vs DD ) daca nu ma insel, este vorba de manete diferite, pompe diferite.. deci presiuni diferite. o oarecare presiune pe maneta de frana trebuie sa existe. mie unul nu mi-ar placea sa mi se blocheze roata din cauza presiunii vantului in mers asupra manetei de frana:)) Pe modelele monster si SS sunt 2 pompe de frana, una directa si alta progresiva. Cea directa actioneaza cu aceeasi forta constanta iar cea progresiva presiunea se exercita treptat. Prima senzatie a trecerii de la cea directa la cea progresiva este ca motoreta nu franeaza, in realitate franarea este mai maleabila si mai prietenoasa, iar sansele de a bloca fata sunt mult mai mici. Actiunea vantului asupra manetei este reala, dar nici arcul din spatele manetei nu e pus degeaba.. cat priveste "controlul directiei cu mana inclestata pe frana".... cam ciudat ce spui. eu te sfatuiesc sa nu franezi in curbe. In curbe e regula, franezi doar cu spatele pentru a pune motocicleta pe trasa ideala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zar Postat Ianuarie 26, 2013 Share Postat Ianuarie 26, 2013 In curbe e regula, franezi doar cu spatele pentru a pune motocicleta pe trasa ideala. exact! prin urmare "controlul directiei cu mana inclestata pe frana" este o afirmatie cat se poate de falsa. sunt sigur ca si sorin stie asta si a facut doar o greseala de exprimare. chiar si crazy devil stie asta. ba mai mult, sunt sigur ca franeaza mai bine decat multi dar asa ii place lui sa fie interesant cateodata din lipsa de activitate:))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Ianuarie 26, 2013 Share Postat Ianuarie 26, 2013 era vorba de "inclestatul mainii pe frana" in curba. tu asa faci? sau te infigi in frane inainte de curba? LE: acum te intreb: ai mers cu 600 cu un disc? franeaza bine? DA SAU NU. eu inainte sa plec inclestez odata mana, ca sa nu am probleme in mers. de regula franez (in functie de curba) destul de tare, dar asta inainte de curba. cat de mers cu un disc, am mers pe 600SS, doar ca nu am acut punct de comparatie, dar frana destul de bine incat sa nu am probleme. chiar si crazy devil stie asta. ba mai mult, sunt sigur ca franeaza mai bine decat multi dar asa ii place lui sa fie interesant cateodata din lipsa de activitate:))) ce rau esti tu, da stii ca este un tip, Troy Bayliss, care a fugit de mine cand m-a vazut in spatele lui ca ma incurca pe franare. stii tu mai bine, ca ai vazut de sus e a fost Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Ianuarie 26, 2013 Share Postat Ianuarie 26, 2013 Mers la standul Ducati... - Normal, ca e noua, dar cam prost plasticul, si lipsa de atentie pentru detalii) - Pfff, de-asta nu ti-o iei tu ca nu are plastic bun. - Nu, dar la cat costa si cat tam-tam s-a facut te astepti sa nu aiba plastic ce pare reciclat. Intoarce spatele si pleaca in sictir... Culmea ca din punct de vedere al bugetului ma incadram Te-a mirosit la fix! Tu erai un carcotas caruia nu-i placea plasticul ala si n-ai fi cumparat in viata ta produsul ala. De ce sa mai piarda timpul cu tine?! Sa te gadile, sa-ti dea o tuica? N-ai fi luat, recunoaste! La targ e aglomeratie mare, vorbeste si el cu cine chiar vrea sa cumpere... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zar Postat Ianuarie 26, 2013 Share Postat Ianuarie 26, 2013 Te-a mirosit la fix! Tu erai un carcotas caruia nu-i placea plasticul ala si n-ai fi cumparat in viata ta produsul ala. De ce sa mai piarda timpul cu tine?! Sa te gadile, sa-ti dea o tuica? N-ai fi luat, recunoaste! La targ e aglomeratie mare, vorbeste si el cu cine chiar vrea sa cumpere... prietene, ai gresit topicul . asta e topic de "of topic" te rog, revizuieste-ti comportamentul si vorbeste despre orice altceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin Postat Ianuarie 26, 2013 Share Postat Ianuarie 26, 2013 Baieti, dar nu va inclestati mana pe tastatura, mai ales daca nu aveti practic nimic de spus fara discutii. acu pe puncte: -Stoppie e o figura de stil, nu e o franare eficienta. E un argument infantil in discutia 2 vs 1 disc. Scuterul face si el stoppie, de ce nu au si tirurile un singur disc ? -Nu trebuie sa suflam la fiecare stop. De-aia sunt discuri ventilate ca sa sufle intre franari automat. -Daca ti s-ar bloca roata de la vant atunci nu ar fi nicio problema. Blochezi si spatele si poti sa mergi cu 150kmh sideways, sau te trezesti si e dimineata. Dar daca iti sare lantul si se incolaceste pe roata din spate ar fi bine sa stii ce sa faci. -Nu discutam despre sisteme de franare diferite, ci despre acelasi sistem in care s-a obturat o conducta de frana. In acest caz particular eu am afirmat ca trebuia apasat mai tare pe maneta de frana. Poate am gresit si a fost placebo acolo si apasa din partea aialalta, cum vreti voi. -Eu franez si in curba, si in general te sfatuiesc sa fii capabil sa pui si frana sa si eviti. Daca tot e vorba de sfaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zar Postat Ianuarie 27, 2013 Share Postat Ianuarie 27, 2013 -Nu discutam despre sisteme de franare diferite, ci despre acelasi sistem in care s-a obturat o conducta de frana sorin, discutia a pornit de la monsterul de 600 cu un disc. cel mai scurt si la subiect raspuns l-a dat buggy: era suficient un disc. de aici au pornit discutii si comparatii intre sistemul de franare de pe doua monstere diferite ca ciclistica si motorizare. am mai spus in caz ca nu ai citit, pe monsterul de 600 nu era necesar un al doilea disc. al doilea disc a fost necesar odata cu marirea puterii motorului si a modificarii cadrului care are o inclinare a furcii de 24 de grade, mai mare cu un grad decat m600, fapt care a dus o marire a interaxei cu 10cm. acest lucru a modificat comportamentul motocicletei pe franare, (poti testa acest comportament pe un 999 la care se poate modifica inclinatia furcii exact cu un grad) permitand franari mai violente. la m600 intr-adevar, se poate monta un al doilea disc dar se merita investitia doar daca o faci din considerente estetice pentru ca motocicleta nu va frana mai bine, va frana LA FEL. comparatia ta intre sistemul de franare de pe monsterul cu un disc si cel de pe hornet cu un disc scos nu isi avea rostul de aceea nu am comentat nimic despre asta. nu poti compara un sistem de franare eficient, proiectat sa functioneze cu un disc si un sistem de franare cu doua discuri "olog", pentru ca da, un sistem de franare privat de o parte componenta vitala pentru buna sa functionare poate fi considerat olog, "prin urmare exact cum ai spus tu, "ineficient". ce a urmat se stie... despre ce era vorba de fap? despre eficienta unui sistem de franare pe un model ducati, fapt ce nu ar trebui pus sub semnul intrebarii, mai ales daca nu ai mers cu unul. este foarte bine cunoscut de toata lumea ca modelele ducati franeaza extraordinar, fie ca au sistem de franare cu un disc, fie cu doua. comparatia cu scutere si tiruri... neinteresant si nu iti raspund la asta. cat despre "controlul directiei cu mana inclestata pe frana"... exact cum am spus intr-unul dintre posturile anterioare, am taxat-o ca pe o greseala de exprimare, nu ca pe o nestiinta a ta. sunt sigur ca nu faci asa ceva, nimeni nu face asa ca nu mai lua personal o caterinca mica pe o "caterinca de topic". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zar Postat Ianuarie 27, 2013 Share Postat Ianuarie 27, 2013 Din ceea ce zici tu inseamna ca al doilea disc este indispensabil motoarelor care sunt ceva mai puternice, de ce? Diferenta de putere intre m600 si m620 este de 4-5 cp (din ce am gasit pe net), diferenta prea mica parerea mea pentru a fi necesar un upgrade de disc. Eu zic totusi ca a fost o chestie evolutiva, motor nou, conceptie mai noua, punem doua discuri pe fata, => un upgrade fata de vechiul model. omule, esti carcotas, citesti printre randuri si imi rastalmacesti spusele. este greu de inteles ca doua motociclete cu inclinatia furcii diferita se comporta diferit pe franare??daca da, nu stau acum sa-ti desenez Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Ianuarie 27, 2013 Share Postat Ianuarie 27, 2013 Iar cu referire la inclinatia furcii nu imi dau cu parerea, nu cunosc in ce fel unghiul afecteaza capacitatea de franare a motocicletei, eventual poate imi explici tu. Stiu de ciclistica ca este afectata, insa de capacitatea de franare nu ma pronunt, banuiesc ca este influentata dar daca luam ceea ce zici tu, rezulta ca marirea inclinarii furcii a dus la un lucru negativ dpdv al capacitatii de franarii a motocicletei, rezolvarea fiind adaugarea unui disc in plus pe fata. fa comparatie intre un chopper si un speed. care franeaza mai bine. unghiul furcii este un factor important pe franari. nu stiu explicatia exacta. bineinteles ca al doilea disc ajuta la o franare mai eficienta, la fel cum sunt si discurile mari. pe 600SS cand am mers(care e un monster carenat) nu am avut probleme de franare, desi are un singur disc. puteam sa fac chiar si stoppie, dar intradevar nu se poate compara cu ceea ce am pe 916. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Ianuarie 27, 2013 Share Postat Ianuarie 27, 2013 Pai, un ss are ~170 kg iar un chopper de la 250 in sus. Sa nu mai zic ca de ex HD are etriere cu 1 (un) singur piston. nu la asta ma refeream, ci la presiunea exercitatata pe asfalt. nu poti face stoppie cu un chopper. si nici sa opresti in acceasi distanta ca un speed. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zar Postat Ianuarie 27, 2013 Share Postat Ianuarie 27, 2013 nu la asta ma refeream, ci la presiunea exercitatata pe asfalt. nu poti face stoppie cu un chopper. si nici sa opresti in acceasi distanta ca un speed. pui pariu pe o bere ca inca mai are intrebari si curiozitati?) motanul e insetat de cunoastere si carcotas mare:))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Ianuarie 27, 2013 Share Postat Ianuarie 27, 2013 De acord cu tine, intr-o anumita masura. Ia peste ce am dat pe youtube. din ce vad, par sa aiba furcile schimbate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Irinel Stiulete Postat Ianuarie 27, 2013 Share Postat Ianuarie 27, 2013 sal nu va supara-ti . pe monster se pot pune discuri mai mari? sau nu mai prinde etryeru bine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zar Postat Ianuarie 27, 2013 Share Postat Ianuarie 27, 2013 De acord cu tine, intr-o anumita masura. Ia peste ce am dat pe youtube. Nu pune pariuri, ca le pierzi. Totusi, incearca sa argumentezi ceea ce ai zis mai sus, raspunde la postul meu. neh... am fost destul de explicit. tu cauti discutie si e trecut de miezul noptii dormi in pace! e si maine o zi. Sunt furci normale, nu sunt USD. posibil sa fie chiar cele stock cu internalele schimbate. ti-am zis ca esti carcotas? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 (editat) Am mai pus acolo ceva de greutate si puterea motorului. Ai zis "al doilea disc a fost necesar odata cu marirea puterii motorului si a modificarii cadrului care are o inclinare a furcii de 24 de grade, mai mare cu un grad decat m600" ai spus ceva legat de marirea puterii motorului, spune-mi te rog ce legatura are puterea motorului (modica de altfel) cu nr. de discuri de pe roata fata, chiar sunt curios (la modul cel mai serios). Iar cu referire la inclinatia furcii nu imi dau cu parerea, nu cunosc in ce fel unghiul afecteaza capacitatea de franare a motocicletei, eventual poate imi explici tu. Stiu de ciclistica ca este afectata, insa de capacitatea de franare nu ma pronunt, banuiesc ca este influentata dar daca luam ceea ce zici tu, rezulta ca marirea inclinarii furcii a dus la un lucru negativ dpdv al capacitatii de franarii a motocicletei, rezolvarea fiind adaugarea unui disc in plus pe fata. Dupa cum ti-am spus de la inceputul prezentei dicutii, Ducati a pus al 2 lea disc de frana pentru a inchide gura carcotasilor ca toate motoretele au 2 discuri si monsterul/ss-ul nu are, exact motivul de la care ati pornit si voi (nerv/goodkat/adrianb)aceasta discutie. Pana in 2008-2009 nu punea nimeni la modelele de serie sisteme de franare folosite la concursuri(furtune aluminizare, placute de frana aproape duble si discuri cu suprafata de frecare mai mare), astia au facut-o din 98 incoa'. @Zar916: N-au pus al 2 lea disc dupa ce-au marit puterea motorului si unghiul cu 'x' grade, SS-ul(care are putere mai mare si unghi mai mic) de 750 venea din fabrica cu un disc iar instalatia suporta 2, pentru a fi oricand upgradata la dorinta propietarului. Editat Ianuarie 28, 2013 de ZaiR Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zar Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 (editat) Dupa cum ti-am spus de la inceputul prezentei dicutii, Ducati a pus al 2 lea disc de frana pentru a inchide gura carcotasilor ca toate motoretele au 2 discuri si monsterul/ss-ul nu are, exact motivul de la care ati pornit si voi (nerv/goodkat/adrianb)aceasta discutie. Pana in 2008-2009 nu punea nimeni la modelele de serie sisteme de franare folosite la concursuri(furtune aluminizare, placute de frana aproape duble si discuri cu suprafata de frecare mai mare), astia au facut-o din 98 incoa'. @Zar916: N-au pus al 2 lea disc dupa ce-au marit puterea motorului si unghiul cu 'x' grade, SS-ul(care are putere mai mare si unghi mai mic) de 750 venea din fabrica cu un disc iar instalatia suporta 2, pentru a fi oricand upgradata la dorinta propietarului. 750-ul este in doua variante: 750 si 750 sport. cu un disc si respectiv doua discuri. etrierii sunt diferiti, de 34 si respectiv 30 mm. nu difera doar discul, sistemele de franare sunt diferite. la un singur disc etrierul e mai mare. nu stiu si pompa daca difera dar cred ca da. ss nu are unghi mai mic, are tot 24 de grade. de fapt marea majoritate au 24 de grade, mai putin m600. si 999! nu stiu modelele din noua generatie... Editat Ianuarie 28, 2013 de zar916 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 E acelasi sistem de franare pe ambele modele, cu un disc din fabrica standard. Etrierele sunt identice la toate modelele 620 750 800 900 monster si ss Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.