andrei_pro89 Postat Aprilie 25, 2012 Share Postat Aprilie 25, 2012 Ieri am scos intinzatorul de lant " acel dispozitiv pe blocul motor " - si in timp ce rasuceam acel surub din interiorul lui ca sa-l armez, ma gandeam de unde pot afla eu cat de mult se duce inapoi in interior, si cat de uzat este lantul prin intermendiul lui. Intelegeti nelamurirea ??) Mai pe scurt : Care sunt simptomele unui lant uzat si de unde as putea sa-mi dau seama cat de intins e , fara sa desfac motorul ? MERSI FRUMOS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat Aprilie 25, 2012 Share Postat Aprilie 25, 2012 (editat) Ieri am scos intinzatorul de lant " acel dispozitiv pe blocul motor " - si in timp ce rasuceam acel surub din interiorul lui ca sa-l armez, ma gandeam de unde pot afla eu cat de mult se duce inapoi in interior, si cat de uzat este lantul prin intermendiul lui. Intelegeti nelamurirea ??) Mai pe scurt : Care sunt simptomele unui lant uzat si de unde as putea sa-mi dau seama cat de intins e , fara sa desfac motorul ? MERSI FRUMOS. Pai primul simptom este tzacanit care apare. Lanut se intinde, iar intinzatorul isi pierde din fermitate si astfel lantul atinge pe interior blocul motor (nush cum anume ii zice la partea aia). La inceput se aude doar la rece, pe urma incepe sa se auda mai tot timpul. Si eu mi-am schimbat acel dispozitiv, numit intinzator, in speranta sa scap de tzacanit (deh, are 70k+ motorul), dar nu a ajutat, asa ca la anul ii voi schimba lantul cu totul. Doar dupa intinzator nu cred ca poti sa iti dai seama. Eu avand un intinzator nou, ca si comparatie, pot sa zic ca arcul la cel vechi era mult mai slab, dar cantitativ cat de uzat este nu pot sa zic. Oricum ca sa vezi uzura nu trebuie sa desfaci tot motorul ci doar sa scoti chiuloasa, ceea ce la un monocilindru nu este tocmai complicat, totusi trebuie sa stii ca dupa asta trebuie sa ii schimbi garntiura de chiulasa sau sa pui gel de ala special, rezistent la temperatura, iar suruburile de la chiuloasa e bine sa fie stranse cu cheie dinamometrica. Si inca ceva, tzacanitul nu e neaparat sa fie de la lant, poate sa fie si din alte motive, dar aici e bine sa intervina un mecanic ca e posibil eu sa fi zis deja cateva prostii, dar fara prostii nu starnesti interesul alor mai priceputi sa raspunda, din pacate Editat Aprilie 25, 2012 de mettal86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian78 Postat Aprilie 26, 2012 Share Postat Aprilie 26, 2012 Oricum ca sa vezi uzura nu trebuie sa desfaci tot motorul ci doar sa scoti chiuloasa,... Salut. Cred ca vrei sa spui capacul de la chiuloasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Old School Rider Postat Aprilie 26, 2012 Share Postat Aprilie 26, 2012 Si mie imi tzacane lantul de distributie si o sa-l duc la un service sa vad ce se poate face.Daca trebuie neaparat,il voi schimba cu totul,insa as prefera sezonul astta doar sa il intind daca se poate.Sau nu stiu,ca am citit pe net ca e destul de grav daca se rupe lantul,poti sa arunci motorul dupa aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat Aprilie 26, 2012 Share Postat Aprilie 26, 2012 Si mie imi tzacane lantul de distributie si o sa-l duc la un service sa vad ce se poate face.Daca trebuie neaparat,il voi schimba cu totul,insa as prefera sezonul astta doar sa il intind daca se poate.Sau nu stiu,ca am citit pe net ca e destul de grav daca se rupe lantul,poti sa arunci motorul dupa aia. nu il arunci, il dai la fier vechi mai recuperezi ceva dupa. Ieri am scos intinzatorul de lant " acel dispozitiv pe blocul motor " - si in timp ce rasuceam acel surub din interiorul lui ca sa-l armez, ma gandeam de unde pot afla eu cat de mult se duce inapoi in interior, si cat de uzat este lantul prin intermendiul lui. Intelegeti nelamurirea ??) Mai pe scurt : Care sunt simptomele unui lant uzat si de unde as putea sa-mi dau seama cat de intins e , fara sa desfac motorul ? MERSI FRUMOS. nu desfaci motorul ci doar capacul de chiulasa. te uiti in manualul de service vezi care este uzura maxima admisa dupa care iei o decizie ( de regula este aia lasa ca la anul il schimb) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leandro Postat Aprilie 26, 2012 Share Postat Aprilie 26, 2012 daca iti se rupe lantul... ai mare chanse sa indoi mai multe supape. daca intinzatorul e la capt inseamna ca.... si viata lantului e la capt dar... se poate suda un surub la intinzatorul sa impinga mai mult... dar... ce garanzie ai? un lant de sitributie cu manopera si tot p sa te coste in jur de 200E ia in considerare si posibilitatea de aa achisiziona un motor second cu acelas pret Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi_D Postat Aprilie 26, 2012 Share Postat Aprilie 26, 2012 lantul se aude ca un zornait .... si daca tacane gen fier pe fier e posibil sa fie de la pastilele supapelor ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Louis Cyphre Postat Aprilie 26, 2012 Share Postat Aprilie 26, 2012 (editat) Uita-te si pe topicul asta http://www.motocicli...ul-posesorilor/ , chiar daca sunt 240 de pagini, gasesti foarte multe informatii si cativa meseriasi care te pot lamuri. E mai ieftin sa citesti, decat sa faci o prostie din necunoastere si sa bulesti ceva la motor. Succes la mestereala! Editat Aprilie 26, 2012 de Louis Cyphre Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat Aprilie 26, 2012 Share Postat Aprilie 26, 2012 daca iti se rupe lantul... ai mare chanse sa indoi mai multe supape. daca intinzatorul e la capt inseamna ca.... si viata lantului e la capt dar... se poate suda un surub la intinzatorul sa impinga mai mult... dar... ce garanzie ai? un lant de sitributie cu manopera si tot p sa te coste in jur de 200E ia in considerare si posibilitatea de aa achisiziona un motor second cu acelas pret adca TIGANII GEN ASTEA,NU? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Aprilie 26, 2012 Share Postat Aprilie 26, 2012 Cel mai bun lant de distributie e tija impingatoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 26, 2012 Share Postat Aprilie 26, 2012 Cel mai bun lant de distributie e tija impingatoare. probabil de buna ce e s-a renuntat la ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Aprilie 26, 2012 Share Postat Aprilie 26, 2012 Am vazut si pe cardan distributia, la Porsche Museum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei_pro89 Postat Aprilie 26, 2012 Autor Share Postat Aprilie 26, 2012 Din fericire deocamdata nu bate si nu zornaie nimic. Din replay'uri am intels ca nu am cum sa-mi dau seama de uzura lantului prin intermediul intinzatorului. pt ca nu am de unde sa stiu cat se rasuceste in interior. Multumesc mult baieti pentru raspunsuri. Cum aud ceva si ii fac verificarea , si daca e cazul o sa-l schimb. Nu ma joc cu distributia. Acum ca sa nu deschid un alt topic, as vrea sa intreb daca rulmentul de la pinionul de atac si cel de la schimbator se extrag in exterior sau trebuie desfacut pe interior? ... Mersi mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Aprilie 26, 2012 Share Postat Aprilie 26, 2012 Rulmentii se extrag de pe interiorul motorului,doar semeringurile pot fi schimbate de pe exterior. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.