wooti Postat Aprilie 28, 2012 Share Postat Aprilie 28, 2012 Salutare,care sunt reparatiile care se efectueaza atunci cand lantul de distributie se rupe?...Sau motorul in cazul asta este distrus? Cam cat ar costa reparatia? Am un prieten care a patit-o la un cbr din 97 dupa ce i-a fost schimbat intinzatorul de lant.Merci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Aprilie 28, 2012 Share Postat Aprilie 28, 2012 Grav,câteva supape rămân deschise Âşi pistoanele le lovesc,supapele se îndoaie,se crapă ghiduri de supapă,se mai pot deforma Âşi tacheți,culbutori. Cea mai bună soluție s-ar putea să fie o chiulasă sh. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Aprilie 28, 2012 Share Postat Aprilie 28, 2012 (editat) Desfaci motorul si vezi. In principiu, la ruperea lanului de distributie, cel putin 2 supape au ramas deschise si 2 pistoane le-au lovit si indoit. Deci trebuie schimbate sigur 2 supape, garnitura de chiuloasa si lantul in sine, un nou schimb de ulei plus filtru de ulei. Plus, daca mai ai ghinionul sa se fi fisurat vreun piston, sau vreun scaun de supapa, factura creste. La preturi de piese, intrebi la magazine. P.S. Nu uita factura la manopera, daca intrebi asa ceva aici e sigur ca nu vei sti sa pui distributia la punct singur, sau sa evaluezi ce anume e stricat si ce nu. Editat Aprilie 28, 2012 de asds Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Aprilie 28, 2012 Share Postat Aprilie 28, 2012 cbr din 97 e o denimire vagă,numărrul de supape diferă de la cbr 125 la Fireblade. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wooti Postat Aprilie 29, 2012 Autor Share Postat Aprilie 29, 2012 cbr din 97 e o denimire vagă,numărrul de supape diferă de la cbr 125 la Fireblade. Scuze,e de 600.Deci treaba e reparabila(in funcție de ce e distrus in interior),nu necesita neaparat schimbarea motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Aprilie 29, 2012 Share Postat Aprilie 29, 2012 Traducere : mai aduceți portofeleeeee ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catas_him Postat Aprilie 29, 2012 Share Postat Aprilie 29, 2012 Scuze,e de 600.Deci treaba e reparabila(in funcție de ce e distrus in interior),nu necesita neaparat schimbarea motorului. Daca o desfaci zilele aste, fa-mi o lista sa vad ce am sa-ti dau...... Salutari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Aprilie 29, 2012 Share Postat Aprilie 29, 2012 (editat) Pe mine m-a costat 500 lei cu totul la o masina, reparatia unei distributii rupte. 2 supape x 25 lei/buc = 50 lei, garnitura chiuloasa = 100 lei, curea distributie+rulmenti = 180 lei, plus vreo 20 lei semeringuri de supapa, plus ulei si filtru ulei. Nu am avut piston sau chiuloasa fisurata, iar manopera am facut-o eu in totalitate. La tine vad ca e mai scump: 300 lei lantul de distributie, 90 lei fiecare supapa, 250 lei garnitura de chiuloasa, 15 lei fiecare semering de supapa, ulei, filtru.....te duci in 200 eur pentru un minim de piese. Apropos, de unde stii ca s-a rupt lantul de distributie fara sa desfaci motorul? Editat Aprilie 29, 2012 de asds Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Aprilie 29, 2012 Share Postat Aprilie 29, 2012 Apropos, de unde stii ca s-a rupt lantul de distributie fara sa desfaci motorul? e doar o presupunere. in cazul ruperii lantului de distributie nu e neaparat sa indoaie cateva supape si asta pt ca axa cu came nemaifiind actionata la randul ei nu mai actioneaza culbutorii si in final supapele acestea din urma tind sa se inchida actionate fiind de arcuri, asadar daca nu a ramas nici o supapa blocata pe pozitia deschis (cele mai predispuse la astfel de apucaturi sant cele de pe evacuare) nu cred c-o sa gaseasca cateva rupte. Parerea mea e ca la incins peste puterea de racire au ramas cateva supape blocate pe deschis si de aici cine stie ce o fi in motorul ala pana nu-l deschide. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Aprilie 29, 2012 Share Postat Aprilie 29, 2012 Mai bine schimba-i motorul, vezi ca sunt cateva motoare la dezmembrari, personal nu as folosi o motocicleta la care as suspecta probleme in motor (gen pistoane fisurate), + ca se poate ca reparatia sa faca mai mult ca alt motor. Deasemeni personal nu as folosi motocicleta in motorul careia "s-a bagat mana". Dar astea sunt parerile mele,tu poti face ce vrei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Aprilie 29, 2012 Share Postat Aprilie 29, 2012 Omologarea unui nou motor la RAR costa 400 lei, asta peste costul motorului in sine plus manopera de schimbare. Eu unul l-as desface in primul rand, si apoi mi-as face calculele. Ce se poate intampla daca sare distributia: 1. Lantul doar s-a slabit si a sarit de pe pinion (mai ales ca s-a umblat la intinzator in prealabil). Atunci motorul nu porneste, si cand ii dai la automat, motorul se invarte mai rapid decat in mod normal (nu mai intampina rezistenta suplimentara de la axa cu came) si sunetul scos e unul mult mai ascutit decat sunetul normal. 2. Lantul s-a rupt cu totul si a cazut in josul motorului, blocand total arborele cotit si, eventual, si ambreiajul. Atunci nimic nu se mai invarte in acel motor. Deci, daca nu e vreuna din aceste 2 situatii, lantul e inca OK, problema e din alta parte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Aprilie 30, 2012 Share Postat Aprilie 30, 2012 Omologarea unui nou motor la RAR costa 400 lei, asta peste costul motorului in sine plus manopera de schimbare. Eu unul l-as desface in primul rand, si apoi mi-as face calculele. Ce se poate intampla daca sare distributia: 1. Lantul doar s-a slabit si a sarit de pe pinion (mai ales ca s-a umblat la intinzator in prealabil). Atunci motorul nu porneste, si cand ii dai la automat, motorul se invarte mai rapid decat in mod normal (nu mai intampina rezistenta suplimentara de la axa cu came) si sunetul scos e unul mult mai ascutit decat sunetul normal. 2. Lantul s-a rupt cu totul si a cazut in josul motorului, blocand total arborele cotit si, eventual, si ambreiajul. Atunci nimic nu se mai invarte in acel motor. Deci, daca nu e vreuna din aceste 2 situatii, lantul e inca OK, problema e din alta parte. relaxeaza-te man...exista un punct mort si la axul cu came unde chiar daca un dinte e sarit la distributie nu lovesc supapele pistoanele..so relax..poate ai nimerit acel punct...desfa si verifica fiecare supapa sa plimbe usor in ghid si apoi sfaturi si povesti...ca poate nu e indoit nimic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wooti Postat Aprilie 30, 2012 Autor Share Postat Aprilie 30, 2012 Omologarea unui nou motor la RAR costa 400 lei, asta peste costul motorului in sine plus manopera de schimbare. Eu unul l-as desface in primul rand, si apoi mi-as face calculele. Ce se poate intampla daca sare distributia: 1. Lantul doar s-a slabit si a sarit de pe pinion (mai ales ca s-a umblat la intinzator in prealabil). Atunci motorul nu porneste, si cand ii dai la automat, motorul se invarte mai rapid decat in mod normal (nu mai intampina rezistenta suplimentara de la axa cu came) si sunetul scos e unul mult mai ascutit decat sunetul normal. 2. Lantul s-a rupt cu totul si a cazut in josul motorului, blocand total arborele cotit si, eventual, si ambreiajul. Atunci nimic nu se mai invarte in acel motor. Deci, daca nu e vreuna din aceste 2 situatii, lantul e inca OK, problema e din alta parte. Din pacate nu avem unde sa il desfacem si nici sculele necesare...suntem la mana celui care a provocat dezastrul care o sa cumpere si cele necesare sa repare motorul. Omul a schimbat intinzatorul de lant si la 2 zile gata.Cel mai probabil dupa ziua de maine o sa inceapa sa desfaca la el apoi o sa revin...sa vedem ce s-a stricat mai exact. In cazul fericit in care lantul nu s-a rupt si luand in calcul varianta 1 ,avariile sunt asemanatoare ca si in cazul celei de-a 2a variante? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Aprilie 30, 2012 Share Postat Aprilie 30, 2012 singura avarie grava care se intampla la lantz sarit sau rupt e indoirea supapelor a ghidurilor...daca ai norocul sa nu fie indoite multumeste Lui Dumnezeu...se poate sa fie un punct mort cum ziceam si atunci doar schimbi lantul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wooti Postat Mai 5, 2012 Autor Share Postat Mai 5, 2012 Problema pe jumatate rezolvata....lantul a sarit de la punct,probabil fiind prea larg,insa printr-un noroc nu a facut pagube. Un kit nou de distributie pare sa rezolve problema. Eu am pus raul in fata cu ruptul lantului,dar a fost mult mai bine decat ma asteptam. Intrebare : lantul se largeste odata ce se uzeaza,sau sunt mecanici care nu prea stiu sa il intinda? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 5, 2012 Share Postat Mai 5, 2012 (editat) NU EXISTA CA LA UN MOTOR DE MOTOCICLETA 4 CILINDRI 4 TIMPI, SA NU LOVEASCA SUPAPE DACA A SARIT SAU S-A RUPT LANTUL! Intodeauna vor fi 2 supape predispuse la indoire,nu exsta nici un timp mort!!! Dupa ce pui distributia fa un test de compresie ,o sa ai surprize! Chiar daca nu s-a rupt tija supapei este stramba si nu mai etanseaza in scaun! Editat Mai 5, 2012 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 5, 2012 Share Postat Mai 5, 2012 lantul se largeste pe masura ce se uzeaza dar e treaba intinzatorului sa compenseze asta. Daca mecanicul a schimbat un intinzator ajuns la capat (si nu unul slab) fara sa schimbe kitul de distributie - atunci trebuie batut bine de tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Old School Rider Postat Mai 5, 2012 Share Postat Mai 5, 2012 (editat) Eu acum imi schimb distributia si mi s-a spus ca la motoreta mea am intinzator hidraulic si nu trebuie schimbat decat lantul.este corect? Editat Mai 5, 2012 de Nationalistul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Mai 6, 2012 Share Postat Mai 6, 2012 Test pentru supape indoite: se ia chiuloasa cu supapele si bujiile montate pe ea, se intoarce cu susul in jos, si torni putina benzina peste supape, apoi astepti 1 minut. Supapele bune vor pastra benzina, cele indoite vor lasa benzina sa se scurga pe langa ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 6, 2012 Share Postat Mai 6, 2012 (editat) Test pentru supape indoite: se ia chiuloasa cu supapele si bujiile montate pe ea, se intoarce cu susul in jos, si torni putina benzina peste supape, apoi astepti 1 minut. Supapele bune vor pastra benzina, cele indoite vor lasa benzina sa se scurga pe langa ele. Asta cand o ai data jos de pe motor! Pana atunci testul de compresie este metoda de a verifica etanseitate de supape. PS Nu se toarna peste supape!Se toarna benzina in galerii(evacuare/admisie) si se urmareste surgerile la supape. Editat Mai 6, 2012 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Mai 6, 2012 Share Postat Mai 6, 2012 (editat) Pai chiuloasa nu e data jos? Constatarea ca "nu a produs alte stricaciuni" mie imi spune ca cineva a dat chiuloasa jos si s-a uitat la supape. Iar testul cu benzina e primul care trebuie facut, nu o sa stea omul acum sa remonteze motorul doar penttru un test de compresie. Editat Mai 6, 2012 de asds Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 6, 2012 Share Postat Mai 6, 2012 Eu nu cred ca a demontat chiuloasa ,de aceea am sugerat testul de compresie,dar na in necunostinta de date si informatii,ne dam si noi cu parerea.... De accea un motor nu se repara niciodata pe forum.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.