Sari la conținut

Motocicleta Aro - Ims 1955


Hellryder
 Share

Postări Recomandate

Nu imi amintesc sa fi vazut pe forum un astfel de topic, desi s-au mai facut unele referiri.

 

Totusi bantuind astazi pe net am dat intamplator peste o poza. O poza cu IMS 1955: prima motocicleta romaneasca. Parca am mai citit frantrui pe ici pe colo, dar totusi nimic complet. Oare este cineva care ar putea sa dea detalii despre aceasta motocicleta?

 

Sa pun si poza in cauza:

 

post-877-1162401896_thumb.jpg

 

Ar fi binevenita o istorie completa a acestei motociclete, specificatii tehnice, si eventual speculatii despre motivul neiceperii productiei de serie.

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 57
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

am postat si in topicurile alea....ideea e ca stiu cate veca de motocicleta...4t, 250 cc...au fost facute pt concursuri, in numar de 12...nevandute..nu stiu ce s-a intamplat cu restul 11, dar una este acolo la uzina...am vb cu un preten si mi-am facut intrare sa ma duc sa o pozez(sunt de fel din campulung)..dar mai greu ca fabrica a dat faliment...sper sa se poata...este singura motocicleta romaneasca si ma bucur ca s-a reluat subiectul asta... :cheers:

 

din pacate, tot copie dupa altele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am postat si in topicurile alea....ideea e ca stiu cate veca de motocicleta...4t, 250 cc...au fost facute pt concursuri, in numar de 12...nevandute..nu stiu ce s-a intamplat cu restul 11, dar una este acolo la uzina...am vb cu un preten si mi-am facut intrare sa ma duc sa o pozez(sunt de fel din campulung)..dar mai greu ca fabrica a dat faliment...sper sa se poata...este singura motocicleta romaneasca si ma bucur ca s-a reluat subiectul asta... :cheers:

 

din pacate, tot copie dupa altele...

 

Nu este singura.Mai este aia facuta de detinutii politici.Cu motor boxer.Mie aia mi se pare net superioara celei ARO.Parerea mea...Si aia nu este copie dupa nimic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este singura.Mai este aia facuta de detinutii politici.Cu motor boxer.Mie aia mi se pare net superioara celei ARO.Parerea mea...Si aia nu este copie dupa nimic...

 

Am discutat cu multi detinuti politici prin anii '90, dar nu am auzit ca ei sa fi facut vreo motocicleta. Ai mai multe detalii? Unde si in ce perioada?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Topic cu moto romaneasca facuta la sighet:

 

/index.php?...c=63582&hl=

 

Eu zic ca incearca sa copieze niscaiva BMW sau EMW, desi EMW nu a facut motoare boxer. Sau o IFA de 350, dar aia era in doi timpi.

Sau poate nu e buna exprimarea: nu sa copieze, dar sa foloseasca anumite chestii bune de la mobrele sus amintite si sa iasa ceva original si bun. Pe vremea aia se facea o mecanica sanatoasa. Classic, no plastic! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu o sa fac topic separat cu acest articol. A aparut in EvZ un articol foarte frumos scris despre ELMO, primul electromoped din lume cu doua trepte de viteza fara comanda electronica, a fost construit de un roman si se mai gaseste un exemplar la Uzinele Zarnesti.

 

Link:

 

http://www.evz.ro/article.php?artid=279063

 

:cheers:

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite EMW:

post-3357-1162632779_thumb.jpg post-3357-1162632819_thumb.jpg post-3357-1162632856_thumb.jpg post-3357-1162632877_thumb.jpg

 

Corect, m-am documentat mai bine si am aflat urmatoarele: La fabrica BMW din Eisenach, devenita in '52 EMW s-au produs cateva R75 ca daune de razboi pentru aliati (a se citi "rusi"). Doar cateva, si oricum nu sub sigla EMW ci tot sub sigla BMW. Dup-aceea intreaga fabrica a fost dezmembrata si a ajuns la Irbit, sub forma de despagubiri de razboi catre URSS, unde a fost reasamblata si s-a produs URAL-ul. De asemenea fabrica a mai produs imediat dupa razboi si R35, tot sub sigla BMW pana in '52 iar apoi, cu modificari nesemnificative l-a mai produs cativa ani sub sigla EMW. Apoi fabrica a continuat productia de motociclete sub marca Simson AWO pana la inceputul anilor '60, productia fiind de circa 300.000 de bucati. Ce s-a intamplat dup-aia nu ne mai intereseaza: au facut scutere.

 

Deci singurele BMW-uri R75 facute dupa razboi au fost facute la Eisenach, dar nu sub sigla EMW si au fost in numar foarte mic.

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este singura.Mai este aia facuta de detinutii politici.Cu motor boxer.Mie aia mi se pare net superioara celei ARO.Parerea mea...Si aia nu este copie dupa nimic...

 

ai dreptate...culmea, ca psotasem si dincolo :) oricum, asa cum am promis si in topicul celalalt, nu uit si sper sa ajung acasa la campulung sa ii fac niste poze motocicletei...aiurea e ca tre sa fiu insotit de un om din uzina sa intru acolo...si aia nu vor sa mai vada uzina aia :cheers: ca idee de productie si salarii, uzina ARO, din noiembrie anul trecut pana in martie anul asta a dat oamenilor impresionanta suma de 500.000 lei de fiecare, pe tot acest interval :) jalnic....in timp ce altii isi fac vile si conturi pe carca fabricii, muncitorii si inginerii au auns sa moara de foame, motiv pt care gasesti duzina de mecanici buni in campulung, care repara aproape moca, mai mai sa castige si ei o paine...eu sper sa nu vanda masinile si motocicleta, iar daca au de gand, sa se sesizeze statul, ca e patrimoniu, parerea mea

 

@Hellryder: astazi nimic nu ma mai mira cand romanii inventeaza ceva...spatiul cosmic il cutreieram datorita unui roman, controlul vremii exista datorita unei romance, si multe altele...pacat ca suntem cum suntem....in mare parte, hoti :D

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am auzit in urma cu cativa ani despre motoreta prezentata de Hellryder. Se pare ca era copie dupa Panonia. Persoana care mi-a zis despre ea, a avansat ideea ca productia a primit o talpa de stop din partea eternilor prieteni de la Rasarit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa arata o Panonia de 250 facuta undeva intre 1950 si 1960. NU am gasit prea multe date despre ea, doar ca avea 250 cc, 18 cp si 4 viteze...

 

post-877-1162650484_thumb.jpg post-877-1162650491_thumb.jpg post-877-1162650498_thumb.jpg post-877-1162650504_thumb.jpg

 

Asta de mai jos e model '58

 

post-877-1162651216_thumb.jpg

 

Ry.

 

seamana :cheers: ims-ul era copie dupa mai multe..m-au enervat ca mereu au copiat..asa cum aufacut aro-ul, nu puteau sa faca si asta?dinc ate stiu aro e singura masina autohtona necopiata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

seamana :) ims-ul era copie dupa mai multe..m-au enervat ca mereu au copiat..asa cum aufacut aro-ul, nu puteau sa faca si asta?dinc ate stiu aro e singura masina autohtona necopiata

 

Stii gresit. Primul model, IMS 57 era copiat dupa modelul GAZ 69. Atasez poze.

 

post-877-1162653148_thumb.jpg post-877-1162653154_thumb.jpg post-877-1162653176_thumb.jpg post-877-1162653192_thumb.jpg post-877-1162652783_thumb.jpg

 

Mai multe poze aici: http://www.go.to/valpen/ -> GAZ

 

Oricum, sa nu-ti faci griji, nici rusii nu au fost mari inventatori. Masina e modificata dupa un model american mi se pare.

 

Aro a copiat caroseria dupa rusi iar motorul diesel a fost copiat dupa un motor Fiat, folosit tot pe un vehicol militar.

 

Ry.

 

EDIT: m-am grabit. Abia acum am inteles ce voiai sa spui. Ca ARO nu ar fi copiat dupa altceva. Of... unde e FIAT-ul ala...? Mi-e cam lene sa caut... E copiat mai bland, dar tot copiat in mare masura. :cheers:

 

Edit la edit: Crezi ca seamana destul?

 

post-877-1162654285_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IMs-urile ca masini si GAZ-urile au fost tata lor. Acum sa iti iei una modificate e cam 8000-10000 iepuroi. Taicamiu e inebunit dupa ele si a cumparat un Aro M471 (parca) -CUm s-a numit sub sigla ARO si munceste deja de 2 ani cand are timp sa-l reconstituiasca. Cand S-au apucat romani sa faca aro-ul modern s-au dus de rapa. Tot copia dupa mama Rusia a mers mai bine :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Hellryder: frate, gazul ca gazul, da ARO-ul, habar n-aveam..tare fiatu...deci pana la urma...nimic inventiv :cheers:

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Hellryder: frate, gazul ca gazul, da ARO-ul, habar n-aveam..tare fiatu...deci pana la urma...nimic inventiv :)

 

Bine, acum poti sa spui ca pana si Mercedesul serie G cam aduce cu ARO-ul... s-or fi inspirat nemtii de la ai nostri? :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine, acum poti sa spui ca pana si Mercedesul serie G cam aduce cu ARO-ul... s-or fi inspirat nemtii de la ai nostri? :cheers:

 

avand in vedere ca ARO castiga candva in 85 Paris-Dakar si era supranumita vulpea desertului, printre cele mai bune 5 maini de teren din lume, poate :D oricum, pacat ca au oprit constructia de motociclete si s-au limitat doar la 12 bucati...ar fi fost vanzare cred, daca s-a vandut mobra aia destul de bine...cat despre ideile unora ca fabrica sa reia productia, idee buna, nici o sansa...e faliment total, inchisa..caput :)

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiatul Campagnola care se fabrica in 72 cand au scos ai nostri Aro arata cam asa: post-3357-1162659456_thumb.jpg

iar cel postat de tine a intrat in fabricatie dupa 74-75 deci dupa Aro 24 (si in plus fata de Aro avea suspensii independente si in spate);

- de ce zici ca era copie dupa Pannonia ca astea erau in 2 timpi iar cea de la Aro era in 4 timpi din cate am citit eu.post-3357-1162659653_thumb.jpg

Editat de PinkHelmet
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok; eu citisem intr-un loc (fara a putea sa pun o baza prea mare pe acuratetea datelor) ca ar fi in 4 timpi.

 

Fiat Campagnola (unul era pe la Romana in Buc. la o ambasada sau consulat ceva): http://www.zuckerfabrik24.de/fiat/fiat_campa_1.htm

Editat de PinkHelmet
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

era in 4 timpi motocicleta...250 cc....asta o stiu sigur de la bunicu, care le-a vazut pe viu in concurs...o sa ma interesez daca cele 11 exemplare au fost date celor care erau piloti...il stiu pe unu, acum e batran...pt ca daca asa este, sigur poate se desprind de ele :) pe 22 luna asta ajung la campulung...spersa obtin cat mai multe informatii :cheers:

 

LE:am rasfoit prin vechile mele posturi si am gasit, ca uitasem, pe unu il chema auras...tovarash cu bunicu...nu mai stie exact unde sta, ca s-a mutat...ala stie multe despre motor, ca doar l-a calarit destul :D

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...