Hellryder Postat Noiembrie 1, 2006 Share Postat Noiembrie 1, 2006 Nu imi amintesc sa fi vazut pe forum un astfel de topic, desi s-au mai facut unele referiri. Totusi bantuind astazi pe net am dat intamplator peste o poza. O poza cu IMS 1955: prima motocicleta romaneasca. Parca am mai citit frantrui pe ici pe colo, dar totusi nimic complet. Oare este cineva care ar putea sa dea detalii despre aceasta motocicleta? Sa pun si poza in cauza: Ar fi binevenita o istorie completa a acestei motociclete, specificatii tehnice, si eventual speculatii despre motivul neiceperii productiei de serie. Ry. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PepsiMan Postat Noiembrie 1, 2006 Share Postat Noiembrie 1, 2006 Cateva date postate mai demult /index.php?...c=16964&hl= Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jawa Script Postat Noiembrie 1, 2006 Share Postat Noiembrie 1, 2006 Un inceput mai timid a fost aici: /index.php?showtopic=11268 Ulterior, mai consistent s-a "dezbatut" aici: /index.php?...=16964&st=0 Oricum, este bine ca ai reluat-o, poate aici sa se "cearna" datele si sa se obtina niste judecati de valoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raulus Postat Noiembrie 1, 2006 Share Postat Noiembrie 1, 2006 am la serviciu un coleg al carui tata si frate lucreaza la aro de muulta vreme o sa vorbesc cu el sa vad ce date concrete poate afla Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Noiembrie 2, 2006 Share Postat Noiembrie 2, 2006 am postat si in topicurile alea....ideea e ca stiu cate veca de motocicleta...4t, 250 cc...au fost facute pt concursuri, in numar de 12...nevandute..nu stiu ce s-a intamplat cu restul 11, dar una este acolo la uzina...am vb cu un preten si mi-am facut intrare sa ma duc sa o pozez(sunt de fel din campulung)..dar mai greu ca fabrica a dat faliment...sper sa se poata...este singura motocicleta romaneasca si ma bucur ca s-a reluat subiectul asta... din pacate, tot copie dupa altele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
easybiker Postat Noiembrie 2, 2006 Share Postat Noiembrie 2, 2006 am postat si in topicurile alea....ideea e ca stiu cate veca de motocicleta...4t, 250 cc...au fost facute pt concursuri, in numar de 12...nevandute..nu stiu ce s-a intamplat cu restul 11, dar una este acolo la uzina...am vb cu un preten si mi-am facut intrare sa ma duc sa o pozez(sunt de fel din campulung)..dar mai greu ca fabrica a dat faliment...sper sa se poata...este singura motocicleta romaneasca si ma bucur ca s-a reluat subiectul asta... din pacate, tot copie dupa altele... Nu este singura.Mai este aia facuta de detinutii politici.Cu motor boxer.Mie aia mi se pare net superioara celei ARO.Parerea mea...Si aia nu este copie dupa nimic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Noiembrie 2, 2006 Share Postat Noiembrie 2, 2006 Nu este singura.Mai este aia facuta de detinutii politici.Cu motor boxer.Mie aia mi se pare net superioara celei ARO.Parerea mea...Si aia nu este copie dupa nimic... Am discutat cu multi detinuti politici prin anii '90, dar nu am auzit ca ei sa fi facut vreo motocicleta. Ai mai multe detalii? Unde si in ce perioada? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raulus Postat Noiembrie 2, 2006 Share Postat Noiembrie 2, 2006 (editat) e un topic pe aici... la sighet au facut-o Editat Noiembrie 2, 2006 de raulus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat Noiembrie 2, 2006 Autor Share Postat Noiembrie 2, 2006 Topic cu moto romaneasca facuta la sighet: /index.php?...c=63582&hl= Eu zic ca incearca sa copieze niscaiva BMW sau EMW, desi EMW nu a facut motoare boxer. Sau o IFA de 350, dar aia era in doi timpi. Sau poate nu e buna exprimarea: nu sa copieze, dar sa foloseasca anumite chestii bune de la mobrele sus amintite si sa iasa ceva original si bun. Pe vremea aia se facea o mecanica sanatoasa. Classic, no plastic! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat Noiembrie 4, 2006 Autor Share Postat Noiembrie 4, 2006 Nu o sa fac topic separat cu acest articol. A aparut in EvZ un articol foarte frumos scris despre ELMO, primul electromoped din lume cu doua trepte de viteza fara comanda electronica, a fost construit de un roman si se mai gaseste un exemplar la Uzinele Zarnesti. Link: http://www.evz.ro/article.php?artid=279063 Ry. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PinkHelmet Postat Noiembrie 4, 2006 Share Postat Noiembrie 4, 2006 Eu zic ca incearca sa copieze niscaiva BMW sau EMW, desi EMW nu a facut motoare boxer. uite EMW: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat Noiembrie 4, 2006 Autor Share Postat Noiembrie 4, 2006 uite EMW: Corect, m-am documentat mai bine si am aflat urmatoarele: La fabrica BMW din Eisenach, devenita in '52 EMW s-au produs cateva R75 ca daune de razboi pentru aliati (a se citi "rusi"). Doar cateva, si oricum nu sub sigla EMW ci tot sub sigla BMW. Dup-aceea intreaga fabrica a fost dezmembrata si a ajuns la Irbit, sub forma de despagubiri de razboi catre URSS, unde a fost reasamblata si s-a produs URAL-ul. De asemenea fabrica a mai produs imediat dupa razboi si R35, tot sub sigla BMW pana in '52 iar apoi, cu modificari nesemnificative l-a mai produs cativa ani sub sigla EMW. Apoi fabrica a continuat productia de motociclete sub marca Simson AWO pana la inceputul anilor '60, productia fiind de circa 300.000 de bucati. Ce s-a intamplat dup-aia nu ne mai intereseaza: au facut scutere. Deci singurele BMW-uri R75 facute dupa razboi au fost facute la Eisenach, dar nu sub sigla EMW si au fost in numar foarte mic. Ry. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Noiembrie 4, 2006 Share Postat Noiembrie 4, 2006 (editat) Nu este singura.Mai este aia facuta de detinutii politici.Cu motor boxer.Mie aia mi se pare net superioara celei ARO.Parerea mea...Si aia nu este copie dupa nimic... ai dreptate...culmea, ca psotasem si dincolo oricum, asa cum am promis si in topicul celalalt, nu uit si sper sa ajung acasa la campulung sa ii fac niste poze motocicletei...aiurea e ca tre sa fiu insotit de un om din uzina sa intru acolo...si aia nu vor sa mai vada uzina aia ca idee de productie si salarii, uzina ARO, din noiembrie anul trecut pana in martie anul asta a dat oamenilor impresionanta suma de 500.000 lei de fiecare, pe tot acest interval jalnic....in timp ce altii isi fac vile si conturi pe carca fabricii, muncitorii si inginerii au auns sa moara de foame, motiv pt care gasesti duzina de mecanici buni in campulung, care repara aproape moca, mai mai sa castige si ei o paine...eu sper sa nu vanda masinile si motocicleta, iar daca au de gand, sa se sesizeze statul, ca e patrimoniu, parerea mea @Hellryder: astazi nimic nu ma mai mira cand romanii inventeaza ceva...spatiul cosmic il cutreieram datorita unui roman, controlul vremii exista datorita unei romance, si multe altele...pacat ca suntem cum suntem....in mare parte, hoti Editat Noiembrie 4, 2006 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Don Leoncio Postat Noiembrie 4, 2006 Share Postat Noiembrie 4, 2006 Am auzit in urma cu cativa ani despre motoreta prezentata de Hellryder. Se pare ca era copie dupa Panonia. Persoana care mi-a zis despre ea, a avansat ideea ca productia a primit o talpa de stop din partea eternilor prieteni de la Rasarit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat Noiembrie 4, 2006 Autor Share Postat Noiembrie 4, 2006 Asa arata o Panonia de 250 facuta undeva intre 1950 si 1960. NU am gasit prea multe date despre ea, doar ca avea 250 cc, 18 cp si 4 viteze... Asta de mai jos e model '58 Ry. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Noiembrie 4, 2006 Share Postat Noiembrie 4, 2006 Asa arata o Panonia de 250 facuta undeva intre 1950 si 1960. NU am gasit prea multe date despre ea, doar ca avea 250 cc, 18 cp si 4 viteze... Asta de mai jos e model '58 Ry. seamana ims-ul era copie dupa mai multe..m-au enervat ca mereu au copiat..asa cum aufacut aro-ul, nu puteau sa faca si asta?dinc ate stiu aro e singura masina autohtona necopiata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat Noiembrie 4, 2006 Autor Share Postat Noiembrie 4, 2006 seamana ims-ul era copie dupa mai multe..m-au enervat ca mereu au copiat..asa cum aufacut aro-ul, nu puteau sa faca si asta?dinc ate stiu aro e singura masina autohtona necopiata Stii gresit. Primul model, IMS 57 era copiat dupa modelul GAZ 69. Atasez poze. Mai multe poze aici: http://www.go.to/valpen/ -> GAZ Oricum, sa nu-ti faci griji, nici rusii nu au fost mari inventatori. Masina e modificata dupa un model american mi se pare. Aro a copiat caroseria dupa rusi iar motorul diesel a fost copiat dupa un motor Fiat, folosit tot pe un vehicol militar. Ry. EDIT: m-am grabit. Abia acum am inteles ce voiai sa spui. Ca ARO nu ar fi copiat dupa altceva. Of... unde e FIAT-ul ala...? Mi-e cam lene sa caut... E copiat mai bland, dar tot copiat in mare masura. Edit la edit: Crezi ca seamana destul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iacomia Postat Noiembrie 4, 2006 Share Postat Noiembrie 4, 2006 IMs-urile ca masini si GAZ-urile au fost tata lor. Acum sa iti iei una modificate e cam 8000-10000 iepuroi. Taicamiu e inebunit dupa ele si a cumparat un Aro M471 (parca) -CUm s-a numit sub sigla ARO si munceste deja de 2 ani cand are timp sa-l reconstituiasca. Cand S-au apucat romani sa faca aro-ul modern s-au dus de rapa. Tot copia dupa mama Rusia a mers mai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Noiembrie 4, 2006 Share Postat Noiembrie 4, 2006 (editat) @Hellryder: frate, gazul ca gazul, da ARO-ul, habar n-aveam..tare fiatu...deci pana la urma...nimic inventiv Editat Noiembrie 4, 2006 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat Noiembrie 4, 2006 Autor Share Postat Noiembrie 4, 2006 @Hellryder: frate, gazul ca gazul, da ARO-ul, habar n-aveam..tare fiatu...deci pana la urma...nimic inventiv Bine, acum poti sa spui ca pana si Mercedesul serie G cam aduce cu ARO-ul... s-or fi inspirat nemtii de la ai nostri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Noiembrie 4, 2006 Share Postat Noiembrie 4, 2006 (editat) Bine, acum poti sa spui ca pana si Mercedesul serie G cam aduce cu ARO-ul... s-or fi inspirat nemtii de la ai nostri? avand in vedere ca ARO castiga candva in 85 Paris-Dakar si era supranumita vulpea desertului, printre cele mai bune 5 maini de teren din lume, poate oricum, pacat ca au oprit constructia de motociclete si s-au limitat doar la 12 bucati...ar fi fost vanzare cred, daca s-a vandut mobra aia destul de bine...cat despre ideile unora ca fabrica sa reia productia, idee buna, nici o sansa...e faliment total, inchisa..caput Editat Noiembrie 4, 2006 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PinkHelmet Postat Noiembrie 4, 2006 Share Postat Noiembrie 4, 2006 (editat) Fiatul Campagnola care se fabrica in 72 cand au scos ai nostri Aro arata cam asa: iar cel postat de tine a intrat in fabricatie dupa 74-75 deci dupa Aro 24 (si in plus fata de Aro avea suspensii independente si in spate); - de ce zici ca era copie dupa Pannonia ca astea erau in 2 timpi iar cea de la Aro era in 4 timpi din cate am citit eu. Editat Noiembrie 4, 2006 de PinkHelmet Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat Noiembrie 4, 2006 Autor Share Postat Noiembrie 4, 2006 Pare in 4 timpi, dar nu am o certitudine in sensul asta. Nu am spus eu ca ar fi o copie dupa Panonia, ci doar am pus poze ca sa faca fiecare comparatia. Ry. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PinkHelmet Postat Noiembrie 4, 2006 Share Postat Noiembrie 4, 2006 (editat) Ok; eu citisem intr-un loc (fara a putea sa pun o baza prea mare pe acuratetea datelor) ca ar fi in 4 timpi. Fiat Campagnola (unul era pe la Romana in Buc. la o ambasada sau consulat ceva): http://www.zuckerfabrik24.de/fiat/fiat_campa_1.htm Editat Noiembrie 4, 2006 de PinkHelmet Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Noiembrie 5, 2006 Share Postat Noiembrie 5, 2006 (editat) era in 4 timpi motocicleta...250 cc....asta o stiu sigur de la bunicu, care le-a vazut pe viu in concurs...o sa ma interesez daca cele 11 exemplare au fost date celor care erau piloti...il stiu pe unu, acum e batran...pt ca daca asa este, sigur poate se desprind de ele pe 22 luna asta ajung la campulung...spersa obtin cat mai multe informatii LE:am rasfoit prin vechile mele posturi si am gasit, ca uitasem, pe unu il chema auras...tovarash cu bunicu...nu mai stie exact unde sta, ca s-a mutat...ala stie multe despre motor, ca doar l-a calarit destul Editat Noiembrie 5, 2006 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.