MTM Moto Postat Mai 15, 2012 Share Postat Mai 15, 2012 (editat) Am o problema cu farul de la moto.Defapt 2. 1. Mi-am schimbat farul....initial era cu faza scurta/faza lunga, separat,cu 2 becuri.(a fost legat la 3 fire) Farul nou pe care l-am pus are un singur bec 2in1. si avea doar 2 fire,unul a ramas in aer. Ce sa fac cu ala?? Problema cea mare este ca,,atunci cand i dau drumul i-mi ia tot curentul de la bord(luminitele din bord se sting) iar unul din cabluri se incalzeste foarte repede,de la far pana in spate....practic nu pot folosi farul. 2. Semnalizarile nu palpaie la fel. Semnalizez stanga merge ok,dreapta palpaie rapid! Si functioneaza toate 4. Are are 2 relee de semnalizare?si difera intr-e ele? Plm... Problemele astea marunte de electrica ma omoara Editat Mai 15, 2012 de adyfikus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Guzuman Postat Mai 15, 2012 Share Postat Mai 15, 2012 Pai face scurt daca se incalzeste si-ti ia tot . Probabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MTM Moto Postat Mai 15, 2012 Autor Share Postat Mai 15, 2012 Pai face scurt daca se incalzeste si-ti ia tot . Probabil Pai farul merge,si pe scurt si pe lung. Insa ia de la bord curentul si se incalzeste un fir..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Mai 15, 2012 Share Postat Mai 15, 2012 Zicea ca face scurt, nu ca merge faza scurta ) l-ai lasat in aer fara sa-l izolezi? Daca asa, probabil se atinge cu cadrul si face masa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MTM Moto Postat Mai 15, 2012 Autor Share Postat Mai 15, 2012 Zicea ca face scurt, nu ca merge faza scurta ) l-ai lasat in aer fara sa-l izolezi? Daca asa, probabil se atinge cu cadrul si face masa. Da,si eu am zis ca nu face scurt,ca merge farul pe ambele pozitii! Firul liber este izolat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Mai 15, 2012 Share Postat Mai 15, 2012 Si care fir se infierbanta, cel lasat in aer? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MTM Moto Postat Mai 15, 2012 Autor Share Postat Mai 15, 2012 Si care fir se infierbanta, cel lasat in aer? Nu.cel de la far. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Mai 15, 2012 Share Postat Mai 15, 2012 Care dintre ele? ai zis ca sunt 3. Vezi sa nu-ti faca un scurt pe undeva sau sa nu fie oxidate mufele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Mai 15, 2012 Share Postat Mai 15, 2012 Cred ca nu ai pus masa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Mai 15, 2012 Share Postat Mai 15, 2012 1. Mi-am schimbat farul....initial era cu faza scurta/faza lunga, separat,cu 2 becuri.(a fost legat la 3 fire) Farul nou pe care l-am pus are un singur bec 2in1. si avea doar 2 fire,unul a ramas in aer. Ce sa fac cu ala?? Bec 2 in 1 are 2 filamente, si 2 plus-uri. Una pentru faza scurta, celalt pentru faza lunga. Pamantarea face prin a 3-a contact sau prin corp. Probabil tu ai legat un + la pamantare sau pamantare la un +. Rezultat: nu merge bec, ai facut un scurt. Desfa fire de pe far, vezi care e pamantare si vezi apoi ce contact pe far e pentru faza scurta samd. 2. Semnalizarile nu palpaie la fel. Semnalizez stanga merge ok,dreapta palpaie rapid! Si functioneaza toate 4. Are are 2 relee de semnalizare?si difera intr-e ele? Plm... Este posibil sa ai becuri de putere diferite stanga / dreapta sau un contact imperfect la cel care palpaie mai rapid. Te ai uitat daca toate au lumina la fel de puternic? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MTM Moto Postat Mai 15, 2012 Autor Share Postat Mai 15, 2012 Bec 2 in 1 are 2 filamente, si 2 plus-uri. Una pentru faza scurta, celalt pentru faza lunga. Pamantarea face prin a 3-a contact sau prin corp. Probabil tu ai legat un + la pamantare sau pamantare la un +. Rezultat: nu merge bec, ai facut un scurt. Desfa fire de pe far, vezi care e pamantare si vezi apoi ce contact pe far e pentru faza scurta samd. Este posibil sa ai becuri de putere diferite stanga / dreapta sau un contact imperfect la cel care palpaie mai rapid. Te ai uitat daca toate au lumina la fel de puternic? Firele le-am legat dupa culoare. Sa inteleg ca firul ramas liber sa-l leg de cadru? aia e pamantarea? ca is pasta la electronica ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Wolfman Postat Mai 15, 2012 Share Postat Mai 15, 2012 Firele le-am legat dupa culoare. Sa inteleg ca firul ramas liber sa-l leg de cadru? aia e pamantarea? ca is pasta la electronica ) 1. Fa rost de schema electrica a motocicletei, si vezi ce face fiecare fir in parte, dupa culoare. In momentul in care stii care fir de la mobra e plusul de lunga, care-i plusul de scurta si care-i masa, le legi in concordanta, chiar daca nu corespund culorile de pe mobra cu cele de la far. Bineinteles, pentru asta trebuie sa stii firele din far care corespund celor doua plusuri si masei. 2. La semnale, cum a zis si Falkenberg, verifica sa ai toate becurile la puterea corecta (bine ar fi sa verifici intr-un manual care-i aia). Daca becurile-s toate la fel si puterea e cea corecta, verifica releul de semnal. Daca si ala e OK, ai o problema pe traseu intre instalatie si semnale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Mai 15, 2012 Share Postat Mai 15, 2012 nu esti singurul .asa am patit eu la o cama la put. topicul e pe la timpul liber, n-a fost mare lucru, niste fire pe acolo... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Mai 15, 2012 Share Postat Mai 15, 2012 Firele le-am legat dupa culoare. Sa inteleg ca firul ramas liber sa-l leg de cadru? aia e pamantarea? ca is pasta la electronica ) Nu!! cauta ajutor, mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chv Postat Mai 16, 2012 Share Postat Mai 16, 2012 (editat) frate. da si tu niste explicatii mai amanuntite. ai avut un far care avea un bec separat pe faza scurta si unul separat pe faza lunga si l-ai schimbat cu un far cu un singur bec. atunci farul asta nou trebuie sa aibe bec care are incorporat atit faza scurta si cea lunga in acelasi bec, adica H4. oricum ar fi, in cazul asta si becul H4 are trei (3) picioruse. probabil cum l-ai legat (gresit), se aprind ambele faze. un bec H4 are in general 55/60w, deci iti consuma acum 115w. probabil de aici incalzirea si celelalte simptome. nu e normal sa-ti ramina un fir in plus ! asa sint o gramada de auto, care au becuri H4. si acum: cu o lampa de control, identifica exact ce faze se aprind, atunci cind "butonezi" comutatorul. imposibil sa nu te descurci. in general, este bine sa nu schimbi farurile... http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSDBzQzQa_sQZqhTH1dvxWlC7AeR6-Y_MsJfP6VoXtUaHQZlChm3Q sau http://arch4.okr.ro/auctions.v3/700_700/2010/12/07/4/9/248727394-4102573-700_700.jpg Editat Mai 16, 2012 de chv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 16, 2012 Share Postat Mai 16, 2012 Firele le-am legat dupa culoare. Sa inteleg ca firul ramas liber sa-l leg de cadru? aia e pamantarea? ca is pasta la electronica ) Mergi la cineva care se pricepe daca esti "pasta la electronica". Aia nici macar nu e vreo electronica, e electrica, notiuni de clasa a VIII-a. Becul cu 2 filamente are 3 contacte in soclu, 2 de + si 1 de minus(masa sau "pamantarea") asa cum ti-a zis Falkenberg. Cele 2+ se comanda separat, unul e faza lunga, unul e faza scurta. Masa e comuna pt amandoua, de aia sunt 3 fire. Mergi la un electrician daca esti bata, nu mai lega fire aiurea daca nu ai habar. Nu stii, nu stii, nu e nici o rusine, dar nu te apuca de capu tau daca nu ai notiuni elementare de electrica. Mergi la cineva care stie ce e voltul macar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.