cicloburu Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 Trebuie să recunosc, de multă vreme nu mai avusesem ocazia să călăresc fierul acesta, botezat Alioșa, atît de mult pe cît îmi doream. Anul acesta (începînd din toamnă, dacă e să fiu mai exact) m-am dedicat cel mai mult mersului pe motocicletă, lăsînd ceva mai la o parte celelalte hobby-uri: bicicletă, schi, alpinism și altele, că mai am… Vorba unui prieten, toată lumea are cîte o păsărică, unii au chiar cîte un stol, dar la mine sînt stoluri, stoluri… Cu toate acestea, deși am tot avut ieșiri de relaxare (că eu așa le-am perceput), nu depășisem prea des granița sutei de kilometri. Și nu pentru că Alioșa nu m-ar fi putut duce ci, mai ales, din motive de timp. Lipsa lui, mai exact. Drept urmare, de cîte ori s-a ivit ocazia, am fugit de-acasă pentru scurtele mele drumuri. Acest lucru nu se putea perpetua, așa că acum o săptămînă și jumătate am pus la cale o mini-excursie în primul week-end liber pe care l-aș fi avut. S-a-ntîmplat să fie liber chiar cel care a trecut, așa că planurile mele au și fost duse la bun sfîrșit! Sau măcar parțial... Așa cum ziceam, sînt și un schior pasionat. În ultimii 10 ani am „descoperit” schiul de tură, ceea ce mă face să nu mai depind de instalații de urcare (scumpe și aglomerate cel mai adesea, dar și inexistente acolo unde pot ajunge cu schiurile de tură). Schiul de tură, care este o îmbinare a schiului fond cu schiul alpin, îmi creează un mare avantaj, mă duce exact unde-mi doresc, adică departe de aglomerație, departe de puhoaiele de turiști de week-end, în mijlocul naturii, atît cît a mai rămas ea neatinsă de mîna omului. În același timp, nu depind nici de „sezonul de schi”, deci pot să schiez cîtă vreme mai găsesc vreo limbă de zăpadă pe vreo vale sau în vreo căldare ferită de soare. Astfel, am schiat în căldarea Lacului Bîlea chiar și în iunie cînd lumea pleca la mare! Pornind de la acestea, planul meu a fost să urc la Bîlea cu motorul și cu schiurile pentru o tură care să îmbine aceste două pasiuni ale mele. Am luat legătura cu doi dintre prietenii mei din Brașov care-mi împărtășesc nebunia și am început să punem țara la cale. Din păcate, unul nu era disponibil deloc, iar al doilea avea timp doar pentru o tură de maxim 8 ore. Drept urmare, partea cu schiul a căzut. Dar n-am vrut să renunț la urcarea către Lacul Bîlea. Vineri seara, după ce Adrian m-a ajutat cu o cosmetizare a lui Alioșa, după ce am schimbat un cablu de frînă rupt la „probă” (bine că s-a rupt, că lucra rău de tot, iar cel nou face treabă mult mai bună), am făcut plinul și am pornit către Brașov. Pînă la Săftica a fost infernal, nu cred că am mers cu treapta a patra mai mult de 5 kilometri! Ba chiar am fost nevoit să mă opresc cu coloana de nenumărate ori, neputînd nici măcar să mă strecor printre mașini! Coșmar! După Săftica s-a eliberat traficul, putînd merge rezonabil. Pe la Potigrafu m-am speriat crezînd că mi s-a dus releul de încărcare pentru că nu mai aveam deloc clacson. Alarmă falsă, s-a defectat doar clacsonul, încărcarea nefiind afectată. L-am scos din schemă și am plecat mai departe. Am mai oprit în apropiere de paralela 45 pentru o poză și apoi am mers întins pînă la destinație. Valea Prahovei n-a fost deloc aglomerată, așa cum mă așteptam să fie după semnele de la plecare. Am dormit la prietenul meu și sîmbătă pe la 10 am pornit spre Bîlea. Vremea minunată și drumul liber ne-au îndemnat să-i dăm bătaie, mai ales că plecasem cam tîrziu. Am întîlnit foarte puține motociclete pe drum, deși a fost o zi excelentă pentru plimbare! La un moment dat am făcut schimb de cai, Claudiu dorind să simtă și el fierul comunist! Eu mai mersesem pe „Viroaga” lui, dar nu mă încîntase atît cît mă încîntă Alioșa! Am avut aceeași senzație și acum, că fierul meu mă satisface mult mai mult decît mașinăria lui bine pusă la punct, dar care nu se potrivește felului meu de a fi! Lui Claudiu i-a plăcut foarte mult pe Ural, dar am revenit fiecare pe calul său după numai cîțiva kilometri! Știam că Transfăgărășanul e închis mai sus de Cascada Bîlea, dar speram să ne putem strecura pe lîngă bariera ce ne așteptam să existe. N-a fost cazul, drumul nefiind blocat. Singura problemă erau urmările căderilor de pietre de peste iarnă, carosabilul nefiind încă eliberat complet. Oricum, puteau trece fără probleme și mașini, nu doar motociclete. Repet, foarte puține motociclete întîlnite. Pe Transfăgărășan am văzut numai cinci, trei la urcare și două la coborîre! Într-o zi atît de frumoasă! Nu se putea ajunge pe două roți pînă la lac, deoarece mai este destulă zăpadă pe carosabil exact unde se termină căldarea inferioară, sub morenă. Deci, cea mai frumoasă porțiune, cele mai frumoase serpentine au rămas „datorie” pentru o viitoare tură! Ceea ce mă face să-mi planific deja revenirea! Am stat circa două ore, mult prea puțin, dar cele două ore au făcut toți banii! Coborîrea a fost un prilej de a mă plimba cu bicicleta! Am plecat fără motor și m-am folosit de gravitație pentru a ajunge pînă la Cîrțișoara! A fost o senzație extraordinară să cobor în liniște, să nu aud decît vîntul în cască și rulajul cauciucurilor pe asfalt. Am pornit motorul numai cînd am intrat în localitate! Apoi, spre Brașov, am mers iarăși pe un drum liber, rareori văzînd cîte o motocicletă. Am ajuns seara, pe la 18, l-am lăsat pe Claudiu acasă și, de frica mult-trîmbițatului „cod galben de ploaie”, în loc să mai petrec o noapte la prieteni, am dat fuga spre casă. În trei ore eram la București și singurele picături pe care le-aș fi putut prinde căzuseră deja cu cinci minte înainte de a opri, fix în fața blocului meu. Una peste alta, aceasta a fost prima tură mai lungă din acest an, sîmbătă făcînd peste 440 de kilometri. Urmează și alte escapade, așa că voi încerca să vă țin la curent cu ele. Pentru cine dorește să citească și altele despre fierul meu, aici este topicul lui. Mai sînt destule poze și povestiri. Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 Bravo, tata! Astea sunt ture de tinut minte. Cu prima ocazie cand ne vedem tre' sa incerci si vaca mea. Daca intelegi ce vreau sa spun... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 18, 2012 Share Postat Mai 18, 2012 Daca stiam ce ai in cap cand ne-am salutat vineri ( eram cu bicla) mergeam si eu . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Mai 18, 2012 Autor Share Postat Mai 18, 2012 Bravo, tata! Astea sunt ture de tinut minte. Cu prima ocazie cand ne vedem tre' sa incerci si vaca mea. Daca intelegi ce vreau sa spun... Sigur, facem schimb de animale și împărtășim impresiile... Daca stiam ce ai in cap cand ne-am salutat vineri ( eram cu bicla) mergeam si eu . Nu știu cînd ne-am salutat (unde eram?), că mă salut deseori cu bicicliștii! Dacă eram în mers, cu atît mai mult. Dacă stăteam, trebuia să vii să mă tragi de mînecă! Măcar schimbam două vorbe... Data viitoare te voi anunța din timp! Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladdygo Postat Mai 20, 2012 Share Postat Mai 20, 2012 like ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Leu' Postat Mai 20, 2012 Share Postat Mai 20, 2012 Foarte frumos Parca as citi pe advrider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Mai 20, 2012 Autor Share Postat Mai 20, 2012 Mulțumesc, prieteni! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dane_Bad Postat Mai 21, 2012 Share Postat Mai 21, 2012 Nu ti s-au incins franele la coborarea libera ca sunt ceva kilometri pana in Cartisoara de la Balea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Mai 21, 2012 Autor Share Postat Mai 21, 2012 Nu ti s-au incins franele la coborarea libera ca sunt ceva kilometri pana in Cartisoara de la Balea? Frînele sînt cu tamburi. N-am avut probleme de frînare, am frînat destul de puțin. Dacă te referi la faptul că nu am folosit frîna de motor, da, m-am gîndit că aș avea nevoie, dar am mers cu oarecare precauție pe primii kilometri, apoi am constatat că nu depășesc 70 (hai... 80) ceea ce nu necesita o forță de frînare mai mare decît în traficul normal. În plus, știu să cobor destul de bine, e un exercițiu pe care-l am de la schi și cursieră... Îl recomand tuturor! Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dane_Bad Postat Mai 21, 2012 Share Postat Mai 21, 2012 (editat) Frînele sînt cu tamburi. N-am avut probleme de frînare, am frînat destul de puțin. Dacă te referi la faptul că nu am folosit frîna de motor, da, m-am gîndit că aș avea nevoie, dar am mers cu oarecare precauție pe primii kilometri, apoi am constatat că nu depășesc 70 (hai... 80) ceea ce nu necesita o forță de frînare mai mare decît în traficul normal. În plus, știu să cobor destul de bine, e un exercițiu pe care-l am de la schi și cursieră... Îl recomand tuturor! Toate bune! Da, fara frana de motor ma refeream. 70km/h e o viteza destul de mare pe coborare pe curbele alea, ai polizat cilindri putin Editat Mai 21, 2012 de Dane_Bad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Mai 21, 2012 Autor Share Postat Mai 21, 2012 Are Alioșa ăsta o stabilitate, ceva de speriat! Într-adevăr, mă apropiam destul de mult cu cilindri de șosea... Cine n-a mers pe boxer rusesc, ar trebui s-o facă! Eu sînt dispus să-l dau oricînd pentru drive-test! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CzCustoms Postat Iunie 25, 2012 Share Postat Iunie 25, 2012 Are Alioșa ăsta o stabilitate, ceva de speriat! Într-adevăr, mă apropiam destul de mult cu cilindri de șosea... Cine n-a mers pe boxer rusesc, ar trebui s-o facă! Eu sînt dispus să-l dau oricînd pentru drive-test! te prind odata cand vii la bogati cu el , sa il incerc si eu. faine plimbarile! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Iunie 25, 2012 Autor Share Postat Iunie 25, 2012 (editat) Mă bate mama dacă vin cu motorul la Bogați ! Dar am trecut prin Leordeni în 3 iunie! Era seară, duminică, nu era nimeni la magazin, cred că tu erai încă în sesiune. N-am oprit pentru că trebuia să ajung la Tîrgu Jiu. A doua zi, cînd m-am întors, am urcat pe Transalpina! A mers Alioșa de ziceai că-i calul lui Făt-Frumos, nu al meu, iar pe mine mă știi ce urît sînt !!! Iaca și niște poze: Dacă mai trec prin Leordeni, și sînt șanse, te anunț! Întrfe timp, am mai făcut și alte drumuri, dintre care merită menționată tura de la Focșani, după care m-am întors prin Lepșa, Tîrgu Secuiesc, Brașov, Breaza... Partea cea mai frumoasă e între Focșani și Tîrgu Secuiesc! Toate bune! Editat Iunie 25, 2012 de cicloburu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cipsk4 Postat Iunie 27, 2012 Share Postat Iunie 27, 2012 Partea cea mai frumoasă e între Focșani și Tîrgu Secuiesc! Felicitari pt tura! Confirm! anul trecut prin octombrie am dat o tura cu fratimiu (aprox. 776 km Medgidia - Cheia - Brasov - Targu Secuiesc - Lepsa - Focsani - Braila - Harsova - Medgidia) iar peisajul este mirific in special toamna..clar un traseu ce merita refacut cu toate ca pe o portiune drumul era in lucru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Iunie 28, 2012 Autor Share Postat Iunie 28, 2012 (editat) Nici acum nu e terminat drumul... La tunelul din poza ta am avut singura problemă pe drum, la Jawa (din 1958) a lui Adrian sărindu-i lanțul cînd a luat o groapă fix la întunericul mai mare Editat Iunie 28, 2012 de cicloburu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.