Adrian M Postat Iunie 22, 2012 Share Postat Iunie 22, 2012 Salutare prieteni.Deschid acest topic pentru a va cere o scurta parere. In aceasta vara am planificat o excursie cu propriul meu moped (este vorba de un piaggio si) pana aici toate bune. Insa ruta este una cam lunga (Timisoara-Lipova-Gurahont-Halmagiu) aproximativ 200 km de parcurs. Ma ingrijoreaza situatia fiind o distanta prea mare de parcurs cu mopedul.Desigur voi face din 50 in 50 de km pauze. Motorul a avut parte de curand de o reparatie capitala.Ambreaj nou set motor nou, ambielaj nou, platina noua, curea noua, cauciucuri noi. Voi ce spuneti ? Multumesc anticipat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Iunie 22, 2012 Share Postat Iunie 22, 2012 Multa bafta si promite ca ai sa povestesti intr-un topic cum te-ai distrat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Old School Rider Postat Iunie 22, 2012 Share Postat Iunie 22, 2012 Sa nu-i dai prea tare,ca mi se pare ca esti cam vitezoman Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_radu Postat Iunie 22, 2012 Share Postat Iunie 22, 2012 piaggio si e ala cu pedale nu ? ce recomandare iti fac cu mana pe inima : Motul scooter expert ca si ulei de amestec . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andr3y Postat Iunie 22, 2012 Share Postat Iunie 22, 2012 Trebuie sa te pregatesti pentru aceasta aventura. Iti recomand sa folosesti ulei bun (cum a zis adi_radu, foloseste MOTUL scooter expert 2t cu incredere, chiar daca e mai scump, merita), pe care bineinteles trebuie sa il iei dupa tine. Iti recomand sa iti iei si o bujie de schimb (nu se stie niciodata), si o mica trusa de scule, strictul necesar (din nou, nu se stie niciodata). Cam atat. Bafta multa si drum bun! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Iunie 22, 2012 Share Postat Iunie 22, 2012 200km, un fleac Mergi liniÂştit, o trusă de scule aÂşa minimă ( gen o cheie 10/13 Âşi surubelnițe ), plus o bujie Âşi noroc bun. Dacă ai plinul făcut Âşi amestecul gata ( sau ai pompa de ulei Âşi rezervorul mai are ulei ), dă-i bice că nu-i problemă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
magelan1368 Postat Iunie 22, 2012 Share Postat Iunie 22, 2012 (editat) salutare tinere tin sa te felicit pentru curajul tau si sa fii foarte atent pe unde te duci si pe ce sosele sunt multi care nu te vad si tot noi suntem de vina, in legatura cu mopedul tau foloseste motul cu incredere este cel mai bun eu la al meu numai asa ceva pun decat ca 4T Dcaca zici ca motorul a fost reparat de curand te sfatuiesc sa pe plimbi ceava timp cu el si sa il testezi sa nu ai surprize pe drum, o trusa cu ceva scule si benzina buna. Din km facuti de mine cu un activ modificat un pic pentru drumuri lungi 200 sunt un fleac daca esti cumpatat , si pauze dese pentru cafea si tigari sau alimentare cu gaz, eu nu alimentez decat la destinatie...las ceva poze de la ultima excursie.... Editat Iunie 22, 2012 de magelan1368 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 22, 2012 Share Postat Iunie 22, 2012 Voi stiti ca e ilegal sa circulati cu ele in afara localitatii in care sunt inregistrate, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
T I M B E R L A N D Postat Iunie 22, 2012 Share Postat Iunie 22, 2012 i-ai blocat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
magelan1368 Postat Iunie 22, 2012 Share Postat Iunie 22, 2012 Voi stiti ca e ilegal sa circulati cu ele in afara localitatii in care sunt inregistrate, nu? ....zau... unde scrie sefu ca nu am voie decat in localitatea unde este inregistrat...eu zic sa mai citesti un pic din regulament nu de alta dar s-ar putea sa apari neprevazut in fata unei masini si nu stii ce sa faci...SECTIUNEA 4: Reguli pentru alti participanti la traficSUBSECTIUNEA 1: Circulatia bicicletelor si a mopedelorArt. 160(1)Bicicletele si mopedele, atunci când circula pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rând.(2)Persoanele care nu poseda permis de conducere pot conduce mopede pe drumurile publice numai daca fac dovada ca au absolvit un curs de legislatie rutiera în cadrul unei unitati autorizate de pregatire a conducatorilor de autovehicule.(3)Daca pe directia de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare, conducatorii vehiculelor prevazute la alin. (1) sunt obligati sa circule numai pe aceasta pista. Se interzice circulatia altor participanti la trafic pe pista pentru biciclete.(4)Se recomanda ca, în circulatia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protectie omologata.Art. 161(1)Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:a)sa circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificatia "Accesul interzis bicicletelor";b)sa învete sa conduca biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate;c)sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;d)sa circule fara a tine cel putin o mâna pe ghidon si ambele picioare pe pedale;e)sa circule în paralel, cu exceptia situatiilor când participa la competitii sportive organizate;f)sa circule în timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;g)sa se tina de un vehicul aflat în mers ori sa fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoana aflata într-un vehicul;h)sa transporte o alta persoana, cu exceptia copilului pâna la 7 ani, numai daca vehiculul are montat în fata un suport special, precum si a situatiei când vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;i)sa circule pe partea carosabila în aceeasi directie de mers, daca exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;j)sa transporte sau sa traga orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stânjenesc sau pericliteaza conducerea vehiculului ori circulatia celorlalti participanti la trafic;k)sa circule pe aleile din parcuri sau din gradini publice, cu exceptia cazurilor când nu stânjenesc circulatia pietonilor;l)sa circule pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusa, fara sa îndeplineasca conditiile prevazute la art. 14 si 16;m)sa circule atunci când partea carosabila este acoperita cu polei, gheata sau zapada;n)sa circule cu defectiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevazut cu avertizor sonor;o)sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau pe moped;p)sa circule pe alte benzi decât cea de lânga bordura sau acostament, cu exceptia cazurilor în care, înainte de intersectie, trebuie sa se încadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stânga;r)sa circule fara a purta îmbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pâna în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusa;s)sa conduca vehiculul fara a mentine contactul rotilor cu solul.(2)Pe timpul circulatiei pe drumurile publice, conducatorii de biciclete sunt obligati sa aiba asupra lor actul de identitate, iar conducatorii de mopede sunt obligati sa aiba, în plus, certificatul de absolvire a cursurilor de legislatie rutiera si certificatul de înregistrare a vehiculului...La înregistrare, vehiculelor li se atribuie placute cu un singur numar de înregistrare, care trebuie sa aiba:a)fondul reflectorizant de culoare galbena, iar literele si cifrele, în relief, de culoare neagra, pentru vehiculele înregistrate la consiliile locale;Art.16.(1)În circulatia pe drumurile publice mopedul trebuie sa fie echipat cu:a)instalatie de frânare eficace;b)sistem de avertizare sonora;c)instalatie de evacuare a gazelor de ardere care sa respecte normele de poluare fonica si de protectie a mediului;d)lumina de culoare alba în fata, respectiv lumina si dispozitiv fluorescent-reflectorizant de culoare rosie în spate;e)lumini de culoare galbena pentru semnalizarea schimbarii directiei de mers, în fata si în spate;f)placuta cu numarul de înregistrare, amplasata la partea din spate a mopedului fara a obtura vizibilitatea sistemului de iluminare si semnalizare.(2)Se interzice montarea la moped a luminilor de alta culoare sau intensitate, a altor lumini, dispozitive ori accesorii de avertizare decât cele omologate...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andr3y Postat Iunie 22, 2012 Share Postat Iunie 22, 2012 (editat) Voi stiti ca e ilegal sa circulati cu ele in afara localitatii in care sunt inregistrate, nu? Nu am vazut pe nicaieri sa scrie asa ceva. Tot ce scrie este ca circulatia mopedelor pe autostrazi este interzisa. Parca.. PARCA, citisem undeva acu' mult timp ca nu ai voie sa circuli cu mopedu' in afara JUDETULUI in care este localitatea in care este inregistrat. (damn, cata carnatu') magelan1368, mi-ai luat-o inainte! ) Editat Iunie 22, 2012 de Andr3y Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
magelan1368 Postat Iunie 22, 2012 Share Postat Iunie 22, 2012 nu e voie pe autostrada atata, restul de drumuri ai voie peste tot...atata timp cat esti in regula cu actele trotinetei asigurare si legislatie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat Iunie 22, 2012 Autor Share Postat Iunie 22, 2012 Multumesc pentru raspunsuri baieti. Acum va voi raspunde catorva intrebari. Nik'nameul meu adi vitezomanu mi-a fost facut de un amic acum multi ani si nu are nimic de-a face cu modul meu de a conduce moto. dimpotriva. Problema cu circulatia mopedelor in afara razei locatiei inscrise este doar un mit pe care l-am auzit si eu insa nicaieri mentinut in vreun alineat de cod rutier. Desigur cateva scule si piese de schimb vor fi cu mine ex: o camera noua de schimb, bobina de inductie, curea de tractiune, ambreaj si eventual un piston cu 2 segmenti de schimb. Aceasta excursie interesanta isi va avea locul peste aproximativ o luna atunci cand desigur voi povesti aici pentru voi indetaliat totul si voi posta pozele. Acesta este mopedul in cauza care tocmai a cam iesit din perioada de rodaj magelan1368 Stima muturor si pana atunci poate cineva mi se alatura sa facem aceasta iesire in 2 sau 3 cine stie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
magelan1368 Postat Iunie 22, 2012 Share Postat Iunie 22, 2012 (editat) Sa ai grija de el si va avea si el de tine,ulei bun si benzina 95,vesta daca mergi si noaptea dar nu recomand...te odihnesti si mergi mai departe.Un sfat ..daca te simti obosit...nu forta nota si mergi mai departe,,trage pe dreapta odihneste-te si pe urma continui drumul.Era sa ies in decor de cateva ori...pentru ca nu dormisem suficient...si combinasem cu bere toata noaptea...ochii in 4 si sa iti iei si ceva de ploaie...nu se stie...bafta si asfalt uscat... Editat Iunie 22, 2012 de magelan1368 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CUXI Postat Iunie 23, 2012 Share Postat Iunie 23, 2012 Voi stiti ca e ilegal sa circulati cu ele in afara localitatii in care sunt inregistrate, nu? unde ai vazut asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KoKolau Postat Iunie 24, 2012 Share Postat Iunie 24, 2012 Ai schimbat asa multe piese la motor noi, dar sunt de firma buna sau originale sau china ? Daca sunt china nu iti recomand sa mergi cu el asa mult, e cea mai proasta combinatie, firma+china, piesele de firma le forteaza pe cele china si nici nu prea se potrivesc alea china pe ceva de firma, asa ca depinde ce ai bagat in el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Iunie 24, 2012 Share Postat Iunie 24, 2012 Multumesc pentru raspunsuri baieti. Acum va voi raspunde catorva intrebari. Nik'nameul meu adi vitezomanu mi-a fost facut de un amic acum multi ani si nu are nimic de-a face cu modul meu de a conduce moto. dimpotriva. Problema cu circulatia mopedelor in afara razei locatiei inscrise este doar un mit pe care l-am auzit si eu insa nicaieri mentinut in vreun alineat de cod rutier. Desigur cateva scule si piese de schimb vor fi cu mine ex: o camera noua de schimb, bobina de inductie, curea de tractiune, ambreaj si eventual un piston cu 2 segmenti de schimb. Aceasta excursie interesanta isi va avea locul peste aproximativ o luna atunci cand desigur voi povesti aici pentru voi indetaliat totul si voi posta pozele. Acesta este mopedul in cauza care tocmai a cam iesit din perioada de rodaj magelan1368 Stima muturor si pana atunci poate cineva mi se alatura sa facem aceasta iesire in 2 sau 3 cine stie... Am avut un Si iar singura problema era ca-mi iesea carburatorul de pe galerie cand mergeam mult timp "la blana". Faceam si o suta de km intr-o zi (in localitate) numai la blana, nu se strica deloc. Daca l-ai reparat corect trebuie sa mearga fara probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat Iunie 25, 2012 Autor Share Postat Iunie 25, 2012 Laur26 multumesc pentru sfat dar piesele nu sunt chinezesti, am evitat astfel de piese in motorul meu personal. Sant nedumerit insa in legatura cu un lucru pe langa asigurarea obligatorie pt.moped trebuie si verificare tehnica ? din cate stiu aceasta este necesara numai pentru scutere nu si mopede chiar daca ambele au numar galben. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Iunie 25, 2012 Share Postat Iunie 25, 2012 stai calm. daca ai RCA si circuli linistit, nu ai probleme... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robbie Postat Iunie 26, 2012 Share Postat Iunie 26, 2012 Cred ca depinde de nea` garcea care te opreste. Eu am avut scuter, insa era trecut moped in talon si aveam nevoie atat de RCA cat si de ITP... acum sti bine ca legea e interpretabila Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin1972 Postat Iunie 26, 2012 Share Postat Iunie 26, 2012 succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Grigore Dolghin Postat Iulie 2, 2012 Share Postat Iulie 2, 2012 Singura mentiune despre mopeduri in Codul Rutier este ca n-au voie sa circule pe autostrada. In rest - pace si voie buna. Eu am iesit din tara cu el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pytycu65 Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 Adi iti dresc multa bafta si asfalt uscat.mai ma tii minte de cand am vb de Mobra?Daca vrei trimite-mi un P.M.Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leonidos Postat Iulie 19, 2012 Share Postat Iulie 19, 2012 Dute unde vrei in romania si in afara daca vrei..nimeni nu iti interzice..am avut si eu piaggio ca al tau si o pot spune cu mana pe inima ca merg extrem de bine amicu de la care l-am cumparat facea naveta cu el timisoara jimbolia=40Km de 3 ori pe saptamana si nici odata nu la lasat in pana dupaia l-am cumparat eu de le el am mai bagat si eu la kilometri de mi sa acrit si o singura data i-am schimbat cureaua...dupaia l-am vindut si eu la un copil si la facut praf...in fine motoretele astea is foarte reusite daca ai grija si ii bagi ulei bun nu ai treaba dute cu incredere unde vrei in Romanica noastra mica.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
geoopsy Postat August 1, 2012 Share Postat August 1, 2012 Salutare prieteni.Deschid acest topic pentru a va cere o scurta parere. In aceasta vara am planificat o excursie cu propriul meu moped (este vorba de un piaggio si) pana aici toate bune. Insa ruta este una cam lunga (Timisoara-Lipova-Gurahont-Halmagiu) aproximativ 200 km de parcurs. Ma ingrijoreaza situatia fiind o distanta prea mare de parcurs cu mopedul.Desigur voi face din 50 in 50 de km pauze. Motorul a avut parte de curand de o reparatie capitala.Ambreaj nou set motor nou, ambielaj nou, platina noua, curea noua, cauciucuri noi. Voi ce spuneti ?[/quot Laudabila si curajoasa intentia ta de a pleca in excursie, cu asa moped... Deci daca la capatul destinatiei nu este graba sa ajungi la ora fixa, da, poti face fata la 200 de km, cu pauzele care le-ai propus (distanta va fi apreciabil in jurul valori propuse ptr. ca neavand suspensii, vei obosi tu, nu mopedul... dar si de locul in care vei poposi...), Avand in vedere ca viteza la drum drept poate ajunge la 60km/h, nu ar fi o problema... Ar' trebui sa ai la tine ulei de amestec, bujie si cheie de bujie, curea, camera, pompa, leviere de facut pana,chei de 10,11 (daca zici ca, ai piston de rezerva),14,17. Si un minim de echipament vant/ploaie... La cca. 100 de km. alimentezi ca sa stai fara grija (trebuie sa ai un recipient, de facut amestecul). Cam atat, ca, daca e sa ai probleme la motor, pui pe liber reductorul si pedalezi si tot ajungi... ...Si eu am avut 3 "bucati", din care mai am 2, piese de muzeu, dar functionale. Cu unul din ele am facut 240 km, intr-o zi, dus intors fara probleme... Astea fiind spuse, iti urez "Drum bun si uscat" si sa auzim de bine de excursia ta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.