Sari la conținut

fum alb


cip94
 Share

Postări Recomandate

salut,sunt de putin timp posesorul unu-i zx6r 2002 si imi scote fum alb pe toba, la rece cand are 7-8000 rpm imi scote chiar un pic iar cand trece de 8000rpm imi scote mult... iar dupa ce se incalzeste la vreo 90-100grade imi scote dupa 9000rpm chiar umpic pe "varfu" tobei...

Stie cineva ce problema ar putea fi? :unsure:

Editat de cip94
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

fum alb inseamna ca manaca lichid de racire, de cele mai multe ori pe la garnitura de chiulasa.

 

aa si am mai vazut fum alb de la supape fara joc, cand motorul era rece. Totusi nu era asa alb ca ala de lichid in camera de ardere. Ar trebui sa verifici nivelul antigelului in vasul de expansiune si daca este bun, sa-l verifici si in radiator(desfaci busonul). In radiator verifici doar cu motorul rece, altfel lichidul este in presiune si faci buba. Numai bine!

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai mult ca sigur s-a dus garnitura de chiuloasa.uitate in vasul de expansiune si vezi daca ies bulbuci.de regula si miroasew a benzina arsa.

as avea si eu o problema asemanatoare(scuze daca iti folosesc topicul insa nustiu daca are rost sa mai fac altul).de curand mi-am cumparat o honda cb 125 din 75,km multi nu are doar 21000,pana se incalzeste bine imi scoate si mie un fum alb,eu zic ca ar fi duse semeringurile de la supape,insa nu sunt obisnuit cu motoarele in 4t ca sa dau un diacnostic.daca ma poate ajuta careva si pe mine,dau o bere.

mersi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fac si eu o intrebare ...

 

Daca trag mobra pe dreapta cam ... 2 saptamani ... dupa care o pornesc ... prima dimineata doar .. scoate putin abur (2-3-4 cm de abur pe esapament) ... pana ajunge la vreo 40 grade ... apoi nu mai scoate deloc, nici dimeneata urmatoare ... doar cand fac pauze de cateva saptamani.

 

Ca daca ii fac prima pornire dupa o perioada ... cand deja e cald afara ... dupa ora 12... nu scoate deloc.

 

Nivelul din radiator e corect ... cel din vasul de expansiune e perfect ... si nu miroase a benzina.

 

Papa si a mea antigel ... sau e normal ?

 

Ma ganesc ca e condensul ...

Editat de BQGDDAN
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fac si eu o intrebare ...

 

Daca trag mobra pe dreapta cam ... 2 saptamani ... dupa care o pornesc ... prima dimineata doar .. scoate putin abur (2-3-4 cm de abur pe esapament) ... pana ajunge la vreo 40 grade ... apoi nu mai scoate deloc, nici dimeneata urmatoare ... doar cand fac pauze de cateva saptamani.

 

Ca daca ii fac prima pornire dupa o perioada ... cand deja e cald afara ... dupa ora 12... nu scoate deloc.

 

Nivelul din radiator e corect ... cel din vasul de expansiune e perfect ... si nu miroase a benzina.

 

Papa si a mea antigel ... sau e normal ?

 

Ma ganesc ca e condensul ...

tii motoreta intr un loc cu mare umezeala? garaje? nu ii nimic

 

fum alb de obicei de la chiloasa uitate daca lipseste apa si face bule..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si se mai pote umbla cu ea daca e de la chiuloasa sau trebe schimbata neaparat acuma?

(scote fumu doar cand las gazu)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe viitor ... cat se incalzeste .. pana pe la vreo 60 grade ... nu o tura deloc.

 

O pornesti .,.. si intre timp te echipezi ... dar sa o dai in ture de 8k .. pff.

 

Ar cam trebui schimbata zic eu ... Verifica si nivelul uleiului. Sa nu fie pe + .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti sa mergi asa pana crapa de tot :P

 

daca scoate fum can o decelerezi (adica cand dai drmul la acceleratie sa revina) de obicei fumul e albastrui si e de la ulei (nici asa nu e bine dar zic)

in principiu trebui scimbata garnitura cat mai repede pentru a prevenii patrunderea apei in ulei

 

a... si sa nu uit.. nici o data nu e bine cand motocicleta scoate fum, denota o problema care trebuie rezolvata, nu amanata

 

fum alb: garnitura de la chiuloasa (e usor laptos... a nu se confunda cu aburul cand e frig afara)

fum albastrui: arde ulei (segmenti piston uzati sau simeringurile de la supape uzate)

fum negru: problema la carburatie/injectie

 

PS: e un baiat aici pe forum... TNG ... cauta-l si trimite-i un PM cu simptomele motorului, o sa-ti zica exact ce are si cum sa rezolvi problema (ca deh e expert la asa ceva)

Editat de Sharky66
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,sunt de putin timp posesorul unu-i zx6r 2002 si imi scote fum alb pe toba, la rece cand are 7-8000 rpm imi scote chiar un pic iar cand trece de 8000rpm imi scote mult... iar dupa ce se incalzeste la vreo 90-100grade imi scote dupa 9000rpm chiar umpic pe "varfu" tobei...

Stie cineva ce problema ar putea fi? :unsure:

Din pacate nu ai treaba cu garnitura de chiulasa sau chiulasa in sine(fisuri sau alte cele). Ar fi fost mult prea simplu si ieftin.De regula ,lichid de racire incepe sa consume dupa ce se incalzeste,si chiar supra incalzeste,dar acest lucru in orice turatie.Tu aici pomenesti de turatii ridicate. Suta la suta sunt segmentii,in special segmentii de ungere,care s-ar putea sa fie si "putin" gripati in canalele pistonului. In orice caz, o astfel de reparatie,cu conditia sa fie facuta bine, cam costa ! Si asa cum se mai spunea pe aici, in nici un caz NU AI VOIE SA TUREZI motorul la rece. Absolut de loc. De regula, la pornire trebuie lasat motorul sa mearga la turatia de relanti cel putin un minut,dupa care se pleaca la drum dar "linistit". Motorul se exploateaza corect abia dupa atingerea temperaturii de regim ! Parerea mea, este sa te folosesti de motor normal,cu conditia sa verifici zilnic nivelul de ulei (care va scadea ),si pana merge, te poti gandii cum vei ataca problema pe viitor :repari,sau schimbi motorul ! Bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,sunt de putin timp posesorul unu-i zx6r 2002 si imi scote fum alb pe toba, la rece cand are 7-8000 rpm imi scote chiar un pic iar cand trece de 8000rpm imi scote mult... iar dupa ce se incalzeste la vreo 90-100grade imi scote dupa 9000rpm chiar umpic pe "varfu" tobei...

Stie cineva ce problema ar putea fi? :unsure:

Trebuie facute cateva masuratori/verificari:

- masurata compresia;

- masurat scurgerile de compresie;

- verificat existenta antigelului in ulei, cu ajutorul unui tester special;

- verificat jocul termic la supape;

- verificat nivelul antigelului si al uleiului;

- verificat etanseitatea admisiei si a evacuarii;

- verificat functionarea tuturor senzorilor de pe motor;

- verificarea etanseitatii instalatiei de racire;

Dupa ce faci toate verificarile astea, o sa-ti dai seama pe unde e problema!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...