Sari la conținut

oscilare temperatura lichid racire


Postări Recomandate

Salut lume. am si eu o problema care tot persista si imi sta pe creier desi mecanicul meu a zis ca si lui ii face la el si ca asa ar fi normal la motoare.

Pe scurt, in primavara anului acesta am luat un honda hornet 600 din 2001 (carburatie, 4 cilindri in linie), racire pe lichid. am schimbat lichidul care era G11 cu Hepu G12, si am schimbat si termostatul care era vechi si am descoperit si ca era indoit axul. dupa schimbare, alimentare cu lichid, aerisire corecta pana nu a mai ramas deloc aer .. am zis ca totul ar trebui sa fie normal. Aici intervine nedumerirea mea si piticul de pe creier.. daca la matizul meu de firma si multe alte masini care le-am mai condus sau avut in timp, temperatura la motor cand se incalzeste sta la punct fix ca de aia are termostat si de aia are o temperatura optima de functionare, indiferent ca esti in oras sau afara, indiferent ca e vara sau iarna, toate astea doar fac sa difere timpul pana ajunge la temperatura optima, de ce nu e la fel si la un motor de motocicleta.

Problema mea e, daca chiar exista pt ca asta vreau sa va intreb pe voi, daca este normal ca in oras sa se incalzeasca pana la ultima gradatie mica, spre maxim, ramand doar ultima groasa, la aceasta penultima gradatie sau aproape de ea intrad si ventilatorul in lucru si tine motorul sa nu fiarba, iar cand ies afara si ridic viteza indiferent ca e foarte cald sau e mai racoare, acul temperaturii, indiferent ca merg si 100 km continuu, sta in general la un sfert din nivelul gradatiilor. este normal ?

asa se intampla si la alte modele si motoare de motociclete cu racire pe lichid ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La CBR-ul meu se intampla la fel...in oras apa ajunge undeva aproape de rosu daca merg mult in oras...iar daca ies afara ac'ul la apa imi sta undeva mai jos de jumatate...deci o fi normal...zic eu...sa vedem ce spun altii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

toate motocicletele fac asa ,in oras temperatura creste ,iar la mers cu viteza scade .la masina ai ditamai radiatorul si ventilatorul care cred ca porneste cand temperatura trece de 90 ,iar la moto cam pe la 105

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa.. asta am uitat sa mentionez, primu termostat a fost luat oem de la honda reprezentanta de la romexpo si am dat 250 ron nou adus pe comanda, l-am pus a facut aceeasi situatie descrisa mai sus, dupa care am cautat pe net si am vazut ca unii au zis ca ar fi acelasi termostat ca la matiz si tico, am fost la un magazin cu piese de origine daewoo si am luat unu pt ca era 25 ron, si am zis ca nu mai conteaza 25 ron in sus sau in jos macar sa stiu de la ce e. ghici ce ? e identic, scrie aceeasi temperatura la care lucreaza, era identic si s-a potrivit manusa in carcasa si in motor. asa ca simtomele sunt cu amandoua, cel de al 2-lea si lasandu-l in motor pt ca daca nu e nici o diferenta intre 250 ron (honda) si 25 ron (daewoo) care era sensul sa repet procesele de scos parte din lichid schimbat termostat, aerisit si completat.. cu primu de 250 ron de la honda am zis ca ii omor cu mana mea sa dau atatia bani si sa fie defect si mai ales ca nu l-am pus la ei ca sa dau alti 100-200 ron montaj cu lichid racire, deci nu aveam garantie, si nici sa mai iau altu iar de nou, asa ca am avut noroc cu asta de daewoo tico.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu un Hornet si face la fel. Am si o Yamaha FJR si face la fel si asta, oscileaza temperatura in functie de cum mergi si cat de cald e. Dar la mine nu urca chiar pana la marginea de sus a gradatiei, cam trei sferturi.

La Hornet am schimbat si eu termostatul cu exact aceeasi problema si am pus unul original Honda si acum merge perfect doar cu oscilatia asta.

Eu cred ca fluctuatia de temperatura e din cauza ca motoarele noastre se racesc mai usor atunci cand mergem tare/rece afara fiindca nu sunt asa bine izolate ca si un motor de masina, sunt mai "aerisite".

Concluzia: cata vreme nu iti fierbe motorul, eu zic ca esti bine :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-am gandit si la asta cu marimea radiatorului, si mi-a zis si mecanicul meu care are un cbr ca ii face la fel, dar am zis ca poate sunt eu nebun si mecanicu nu e mecanic si sa intreb si restu lumii ca am intrebat si pe cei din grupu hornet dar raspunsurile nu pot sa zic ca au fost ferme de la toti deci am ramas tot in ceatza.. am zis ca na, faci un radiator ca sa functioneze normal motorul, si normal dupa mine era sa stea la temperatura fixa, acolo sus unde ii e locul si restu treburilor sa le faca termostatul si ventilatorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut lume. am si eu o problema care tot persista si imi sta pe creier desi mecanicul meu a zis ca si lui ii face la el si ca asa ar fi normal la motoare.

Pe scurt, in primavara anului acesta am luat un honda hornet 600 din 2001 (carburatie, 4 cilindri in linie), racire pe lichid. am schimbat lichidul care era G11 cu Hepu G12, si am schimbat si termostatul care era vechi si am descoperit si ca era indoit axul. dupa schimbare, alimentare cu lichid, aerisire corecta pana nu a mai ramas deloc aer .. am zis ca totul ar trebui sa fie normal. Aici intervine nedumerirea mea si piticul de pe creier.. daca la matizul meu de firma si multe alte masini care le-am mai condus sau avut in timp, temperatura la motor cand se incalzeste sta la punct fix ca de aia are termostat si de aia are o temperatura optima de functionare, indiferent ca esti in oras sau afara, indiferent ca e vara sau iarna, toate astea doar fac sa difere timpul pana ajunge la temperatura optima, de ce nu e la fel si la un motor de motocicleta.

Problema mea e, daca chiar exista pt ca asta vreau sa va intreb pe voi, daca este normal ca in oras sa se incalzeasca pana la ultima gradatie mica, spre maxim, ramand doar ultima groasa, la aceasta penultima gradatie sau aproape de ea intrad si ventilatorul in lucru si tine motorul sa nu fiarba, iar cand ies afara si ridic viteza indiferent ca e foarte cald sau e mai racoare, acul temperaturii, indiferent ca merg si 100 km continuu, sta in general la un sfert din nivelul gradatiilor. este normal ?

asa se intampla si la alte modele si motoare de motociclete cu racire pe lichid ?

 

Tu vorbesti despre doua lucruri diferite !

 

Termostatul are rolul de a lasa lichidul de racire sa se incalzeasca pana la temperatura optima de functionare a motorului. Adica NU lasa lichidul de racire sa patrunda in circuitul radiatorului (radiatoarelor) decat atunci cand atinge aproximativ 93 grade celsius, altfel (mai ales in anotimpul rece) motorul ar functiona la temperaturi scazute ceea ce ar determina consum mare de combustibil si uzura prematura.

 

Ventilatorul (electroventilatorul) are rolul de a trimite fortat un curent de aer catre radiator, mai ales in stationarea cu motorul pornit sau la viteze mici ale motociletei. Cuplarea electroventilatorului se face de catre un senzor de temperatura (o sonda altfel spus) montat de obicei pe bazinul inferior al radiatorului, la atingerea unei anumite temperaturi .

 

La mersul in afara orasului NU este nevoie de cuplarea electroventilatorului, deoarece datorita vitezei mari de deplasare se asigura un debit suficient de mare de aer pentru racirea motorului.

 

Stima

Editat de vandrash
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@vandrash: stiu ce face si termostatul si ventilatorul .. si normal ca ventilatorul nu merge cand rulez in afara orasului pt ca nu ajunge nici macar la jumatate, acu poate eu m-am exprimat gresit, sau poate sa fie si faptul ca acele gradatii nu au si o temperatura indicata, adica poate sa fie de la, sa zic, 70 grade in sus din 10 grade in 10 grade si de aia poate mi se pare ca sta rece fiind in primul sfert al gradatiilor afara din oras, sau gradatiile incep de la o temperatura joasa, fiecare gradatie fiind cu diferenta de cel putin 20 grade intre liniute si atunci intradevar sa stea rece motorul.. poate acest aspect m-a tulburat mai mult dandu-mi neincredere ca motocicleta nu functioneaza corect chiar si dupa schimbarile de mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cel de mai sus ti-a explcat destul de clar cum functioneaza racirea cu lichid.

daca vrei sa te linistesti, incearca sa pui un termometru si sa citesti temperaturile, apoi sa le compari cu ceasul din bord.

eu cred ca temperatura pe care o ai la drum lung este putin peste temperatura de deschidere a termostatului. in oras se ridica pana la maximul inainte de fierbere (cca 100-105°C). fara sa citesti temperaturile, nu are rost sa te panichezi si sa consideri ca e prea mica sau prea mare temperatura, doar citind termometrul din bord.

succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, nu ma panichez, pt ca deja dupa ce mecanicul meu mi-a zis ca ii face la fel am stat mai linistit, dar acu mi-a venit ideea sa folosesc acest forum si sa intreb si eu ceva nu doar sa dau replyuri si deja au mai fost cativa colegi care au zis clar ca le face la fel aceasta oscilare a tempearturii in functie de oras sau nu. eu asta vroiam sa aud. deci clar gradatia indicatorului e cu diferente mici de temperatura intre liniute lucru care m-a derutat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

 

Stai linistit ca si la masini face asa numai ca cele mai multe au electronica care `linistesc` acul de temperatura.Deci ori ca are 79 Grade ori 89 grade acul sta intepenit.

In schimb cand se aprinde becul rosu de temperatura la masini de obicei este prea tarziu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La GPZ cam tot asa e. Mers in afara, acul sta aproximativ la jumatate. Nu stiu ce temperatura ar fi, banuiesc undeva pe la 80, 90 de grade. In oras, racire pasiva nu mai e destula, acul se ridica pana aproape de rosu, si apoi pleaca ventilator. Termocuplu la motor asta folosit in timpul mersului cupleaza la 110 grade. Asa ca temperatura antigelului oscileaza cu 20 - 30 de grade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ti-e stricat ceasul indicator de temperatura...defapt inafara la viteza cand aerul bate direct pe motor ar trebuii sa-ti indice 150 de grade pe putin...si in orash vreo 50 ...temperatura optima de functionare a motorului e atunci cand galeriile sunt rosii..si poti sa-ti aprinzi trabucu la ele...jezz...umpic de logica ne-ar scapa de multe topicuri infantile...;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stai linistit, asa fac toate! mie in oras in conditii de trafic imi porneste ventilatorul din 5 in 5 minute iar temperatura sta intre 102 si 108. In afara la drum lung si peste 100 km/h imi sta la 86.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@bica: ce reply inteligent! si te-ai nascut destept din mama ta sau te-ai format logic pe drum incoace prin viata spre forum ? nu de alta dar sunt curios cum ti se aprinde tie optim teava de esapament ca sa iti dai foc la trabuc .. poate vreau si eu sa iau ce iei tu pt a fi logic ca tine !

 

PS: ontopic, multumesc mult celorlalti colegi pt confirmarea faptului ca si la ei aceasta variatie data de ceas este la fel si e corecta. topicul poate fi inchis daca e necesar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai ma emberule..:))nu ti se pare logic ca atunci cand iesi din orash si ii dai shpan sa se raceasca mai bine?tie cand ti-e cald si pun ventilatorul pe tine nu te racoresti...?te incingi mai tare?:)))masina are radiator mai mare si motor care lucreaza in parametrii de turatie mai mici decat motoarele de motocicleata...motocicleata in orash sta pe la 90 de grade(depinde la fiecare model cand intra termocupla sa porneasca ventifilatoarele)..in afara pe la 70-80...nu tre sa iei nimic sa fii asa logic ca mine..tre numa sa fii avut cateva motocicleate....a mea e cu optiune de trabuc la galeriile de esapament...are un loc unde scrie :aci aprinde fitilu sau trabucu...dar asta e optiune numai pentru ciumegi...elevii nu au asa ceva...;))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Si eu sunt incepator si din putina experienta pe care am acumulat-o pana acum pot sa-ti spun urmatoarele. In primul rand nu trebuie sa-ti faci griji daca ai viteza si asta cred ca o sti si tu. De la 50km/h in sus temperatura funtioneaza normal. Eu am un cbr rr si temperatura imi sta pe la 80-90 la 50-60km/h. Cu cat e viteza mai mare cu atat e temperatura mai scazuta dar asta sti si tu

 

Sub 50km/h imi creste temperatura peste 90. Termostatul deschide circuitul lichidului de racire la 82 de grade dupa ceea ce e inscriptionat pe termostat. La 104 grade imi porneste ventilatorul si asa e setat din fabrica si la trafic extrem de aglomerat cu viteze de 20-30km/h imi creste si la 114 grade. Nu stiu daca e normal sa creasca atat de mult dar am patit-o. Toti cei care cunosc si pe care i-am intrebat mi-au spus ca motoarele de viteza asa functioneaza, la temperaturi mai ridicate. La honda hornet nu stiu cum functioneaza treaba cu temperatura dar ti-am scris asa informativ sa sti ca majoritatea motocicletelor asa functioneaza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Confirm, cel putin la TDM se potriveste termostat de tico.

Am scris doar pe postul posesorilor de TDM post #9374 , dar se pare ca merge la mai multe modele.

Mie mi-a fost frica si sa dau 25 de ron pe el, ca daca nu se potriveste, asa ca am mers cu carcasa de la termostat dupa mine.

 

Si eu am zis ca e dus termostatul ca are fluctuatii asa mari, faceam naveta la TM zilnic pe autostrada, unde acul in consitii de vare imi era aproape de minim, iar cand intram in oras, intra ventilatorul.

Se pare ca acum am un termostat original de TDM ion plus, in caz ca vrea cineva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...