Sari la conținut

motor supraincalzit


Hard Rider
 Share

Postări Recomandate

Salut!

am problema la un motor de 200cc motor de quad este asemanator cu unul de motocicleta ,transmisie pe lant,ambreaj manula,4 viteze ,si ca format ai impresia ca este de motocicleta.

Am pornit motorul si l-am lasat la relanti cam vreo 20-30 min insa a inceput sa imi fiarba apa in radiator,imi scotea apa pe la supraplinul din vasul de expansiune.

mentionez ca am si termocupla la el care a mers continu.

Nushtiu din ce cauza sa incalzit asa tare,nu era nici prea cald afara...

Nu a fost pornit nici de ceva vreame.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

am problema la un motor de 200cc motor de quad este asemanator cu unul de motocicleta ,transmisie pe lant,ambreaj manula,4 viteze ,si ca format ai impresia ca este de motocicleta.

Am pornit motorul si l-am lasat la relanti cam vreo 20-30 min insa a inceput sa imi fiarba apa in radiator,imi scotea apa pe la supraplinul din vasul de expansiune.

mentionez ca am si termocupla la el care a mers continu.

Nushtiu din ce cauza sa incalzit asa tare,nu era nici prea cald afara...

Nu a fost pornit nici de ceva vreame.

 

nu sunt mecanic si nu ma prea pricep dar la toate motocicletele pe care le-am avut daca le lasam sa mearga motorul fara ca motocicleta sa fie in mers se incalzea tare motorul. la una dintre ele scrie chiar si in manul sa nu lasi motorul sa mearga daca motocicleta stationeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intradevar nu este recomandat sa mearga mult la ralanti, dar nu are voie sa fiarba apa atat timp cat termocupla/termostatul/electroventilatorul functioneaza si lichidul de racire este in stare buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Radiatorul tre sa fie destul de infundat ca sa nu-ti faca racirea,dar e posibil.

Lichidul de racire oricat ar fi de varza tot iti va face racirea.

Cel mai probabil termostatul e blocat pe inchis,si nu mai da drumul apei din motor(deci degeaba mere termocupla,daca apa calda din motor nu ajunge in radiator-se poate verifica la prima strigare punand mana pe conducta pe care e termostatul si care duce la radiator sa vezi daca e calda cand temp e pe la 90).Il dai jos si vezi daca deschide cand ajunge apa la 80-90 (majoritatea au scrise temperatura sau intervalul de temp la care deschid stantzate pe ele).Motoarele moderne au lichidul sub presiune,deci termostatul se va deschide destul de putin daca nu e sub presiune,dar asta nu inseamna ca e blocat.Daca nu se deschide deloc atunci e dus.

O varianta ar mai fi pompa de apa care nu face presiune destula pt a deschide termostatul.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Radiatorul tre sa fie destul de infundat ca sa nu-ti faca racirea,dar e posibil.

Lichidul de racire oricat ar fi de varza tot iti va face racirea.

Cel mai probabil termostatul e blocat pe inchis,si nu mai da drumul apei din motor(deci degeaba mere termocupla,daca apa calda din motor nu ajunge in radiator-se poate verifica la prima strigare punand mana pe conducta pe care e termostatul si care duce la radiator sa vezi daca e calda cand temp e pe la 90).Il dai jos si vezi daca deschide cand ajunge apa la 80-90 (majoritatea au scrise temperatura sau intervalul de temp la care deschid stantzate pe ele).Motoarele moderne au lichidul sub presiune,deci termostatul se va deschide destul de putin daca nu e sub presiune,dar asta nu inseamna ca e blocat.Daca nu se deschide deloc atunci e dus.

O varianta ar mai fi pompa de apa care nu face presiune destula pt a deschide termostatul.

Off ai "dat-o de gard" cu ultima parte!

Nu presiunea deschide termostatul,CALDURA face asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motoarele moderne au lichidul sub presiune,deci termostatul se va deschide destul de putin daca nu e sub presiune

cam toate il au sub presiune (si dacia din 77 il avea). fiind sub presiune, se creste temperatura de fierbere a lichidului de racire.

pentru initiator - ca sa verifici radiatorul mai simplu si fara sa-l dai jos, porneste agregatul pana incepe sa se incalzeasca si pune mana pe radiator. trebuie sa se incalzeasca intr-un timp relativ scurt pe toata suprafata. asta e mai babeasca si fara demontari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil ca busonul radiatorului sa nu mai inchida corect. Nu prea ai cu se sa il verfici, decat cu o scula speciala sau prin inlocuire. Posibil sa se potriveasca de la masini de capacitate mica(Tico,etc) sau vezi pe la magazinele cu piese de scutere.

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da pai asa ma gandeam si eu,termocupla mergea continu

Intradevar nu este recomandat sa mearga mult la ralanti, dar nu are voie sa fiarba apa atat timp cat termocupla/termostatul/electroventilatorul functioneaza si lichidul de racire este in stare buna.

 

ventilatorul porneste de odata cu motorul

De verificat

Termostat, radiator- sa nu fie murdar sau infundat , termocupla ventilator(sa nu porneasca ventilatorul mai tarziu) si ca ultima solutie schimbat lichid racire

 

pai mie imi facea presiune ,cand il turam imi scotea apa pe la vasul de expansiune (era plin),cand statea la relanti dupa un timp ce mergea motoru imi scotea apa incet pe langa busonul de la vasul de expansiune ,cand l-am oprit se auzea cum fierbea apa in radiator eu banuiesc ca isi face circuitul atat timp cat vine apa in radiator,oricum motorul nu a fost pornit de multa vreme trebuie sa iau de la capoat toate furtunele de la circuit.

Radiatorul tre sa fie destul de infundat ca sa nu-ti faca racirea,dar e posibil.

Lichidul de racire oricat ar fi de varza tot iti va face racirea.

Cel mai probabil termostatul e blocat pe inchis,si nu mai da drumul apei din motor(deci degeaba mere termocupla,daca apa calda din motor nu ajunge in radiator-se poate verifica la prima strigare punand mana pe conducta pe care e termostatul si care duce la radiator sa vezi daca e calda cand temp e pe la 90).Il dai jos si vezi daca deschide cand ajunge apa la 80-90 (majoritatea au scrise temperatura sau intervalul de temp la care deschid stantzate pe ele).Motoarele moderne au lichidul sub presiune,deci termostatul se va deschide destul de putin daca nu e sub presiune,dar asta nu inseamna ca e blocat.Daca nu se deschide deloc atunci e dus.

O varianta ar mai fi pompa de apa care nu face presiune destula pt a deschide termostatul.

 

da caldura il deschide dar al mine termocupla porneste odata cu motorul

Off ai "dat-o de gard" cu ultima parte!

Nu presiunea deschide termostatul,CALDURA face asta.

 

eu te inteleg,dar acuma ca imi scoate apa din vas il scoate la supraplin,dar problema este de ce incepe sa fiarba apa intr-un timp atat de scurt.

Posibil ca busonul radiatorului sa nu mai inchida corect. Nu prea ai cu se sa il verfici, decat cu o scula speciala sau prin inlocuire. Posibil sa se potriveasca de la masini de capacitate mica(Tico,etc) sau vezi pe la magazinele cu piese de scutere.

 

deci acuma de incalizt nu ar fi o problema pt ca si la klr-u meu tot asa e cand sta la relanti si are si termocupla dar motocicleta imi scote apa la supraplin daca este plin radiatorul doar dupa ce e bine incalzit si cand trag de ea atunci imi vomita apa,dar deja sa fiarba e exagerat,

 

acuma mai am putin de lucru la el o sa ii verific sistemu de racire ,iar apoi o sa il scot la deal.

 

mentionez ca motorul nu a fost pornit sa mearga calumea de vreo 2 ani,il mai porneam eu doar asa cand aveam de lucru la el la pornire dar nu il lasam mult,ar fi si asta o problema?

posibil sa fie soareci pe instalatie

Editat de Hard Rider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu te inteleg,dar acuma ca imi scoate apa din vas il scoate la supraplin,dar problema este de ce incepe sa fiarba apa intr-un timp atat de scurt.

 

De-asta am zis de buson, fiindca se manifesta exact cum descrii tu. Daca garnitura mica este uzata, nu mai tine presiune corecta in radiator, lichidul fierbe mai usor la presiune mai mica, ii trebuie cam 10 minute sa fiarba(cu motorul rece), odata ce incepe sa fiarba da afara din radiator pe furtunul de langa buson, se duce in vasul de expansiune, umple vasul, vasul da afara pe supraplin. Toate din cauza unei amarate de garnituri care nu reuseste sa tina presiune.

 

Mi s-a intamplat, nu vorbesc din auzite.

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

am problema la un motor de 200cc motor de quad este asemanator cu unul de motocicleta ,transmisie pe lant,ambreaj manula,4 viteze ,si ca format ai impresia ca este de motocicleta.

Am pornit motorul si l-am lasat la relanti cam vreo 20-30 min insa a inceput sa imi fiarba apa in radiator,imi scotea apa pe la supraplinul din vasul de expansiune.

mentionez ca am si termocupla la el care a mers continu.

Nushtiu din ce cauza sa incalzit asa tare,nu era nici prea cald afara...

Nu a fost pornit nici de ceva vreame.

Daca pleci cu el de pe loc mai fierbe si in timpul mersului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ TNG :

 

Maestre,daca doar caldura iti deschide un termostat modern,eu il mananc si beau si lichidul de racire.La Dacie,da,numai caldura il deschide,aia nu are circuit sub presiune (cine a avut Dacie stie ca dopul ala de la vasul de expansiune era de forma acolo pt ca de cele mai multe ori filetul era stricat si totusi daca termostatul era bun,apa statea la jumate)

Dar ia tu un termostat de la o masina de dupa 98 si chiar de mai inainte si fierbe-l sa vezi ca se deschide infim,insesizabil,de abia trece un firicel de apa.Dar fiind sub presiune pe circuit,el se deschide mult mai mult.Pai si atunci cum il deschide doar caldura?Poti sa ii bagi tu si 200 de grade ca tot atata se deschide.

Da,caldura face presiune,ajutata partial de pompa de apa,dar de deschis,presiunea il deschide.Stiu ca am patit-o pe pielea mea.

 

cam toate il au sub presiune (si dacia din 77 il avea). fiind sub presiune, se creste temperatura de fierbere a lichidului de racire.

 

Da tu la dacie jos capacul de la vasul de expansiune si sa vezi ce mere treaba cu sau fara el.O oarecare presiune exista dar e infima,racirea la dacie nu poate fi calificata ca racire sub presiune,atata timp cat mere si fara.Dar da capacul de la vasul de expansiune la un Passat sau Golf 4 sau chiar Golf 3 si vezi ce se intampla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ TNG :

 

Maestre,daca doar caldura iti deschide un termostat modern,eu il mananc si beau si lichidul de racire.La Dacie,da,numai caldura il deschide,aia nu are circuit sub presiune (cine a avut Dacie stie ca dopul ala de la vasul de expansiune era de forma acolo pt ca de cele mai multe ori filetul era stricat si totusi daca termostatul era bun,apa statea la jumate)

Dar ia tu un termostat de la o masina de dupa 98 si chiar de mai inainte si fierbe-l sa vezi ca se deschide infim,insesizabil,de abia trece un firicel de apa.Dar fiind sub presiune pe circuit,el se deschide mult mai mult.Pai si atunci cum il deschide doar caldura?Poti sa ii bagi tu si 200 de grade ca tot atata se deschide.

Da,caldura face presiune,ajutata partial de pompa de apa,dar de deschis,presiunea il deschide.Stiu ca am patit-o pe pielea mea.

 

 

 

Da tu la dacie jos capacul de la vasul de expansiune si sa vezi ce mere treaba cu sau fara el.O oarecare presiune exista dar e infima,racirea la dacie nu poate fi calificata ca racire sub presiune,atata timp cat mere si fara.Dar da capacul de la vasul de expansiune la un Passat sau Golf 4 sau chiar Golf 3 si vezi ce se intampla.

 

 

sefu, nu e asa. aia cu dacia e comparatie slaba. in primul rand datorita faptului ca radiatorul beneficia de racire permanenta ( elica prinsa pe fulia pompei de apa)

la motoarele moderne instalatia este presurizata.. pompa de apa asigura miscarea lichidului presurizat prin circuit. in caz contrar pompa de apa ar trebui sa fie pompa ridicatoare de presiune, iar la fiecare ciclu presiunea ar creste exponential ( din cauza ca e circuit inchis)

similar cu pompa ridicatoare de presiune din circuitul de ungere ( acea pompa ridica presiunea uleiului pentru a asigura ungerea diverselor parti din arbori care is in contact cu lagare, apoi presiunea este eliberata)

 

deci pompa de apa plimba prin instalatia de racire un lichid a carui presiune variaza direct proportional cu temperatura.

 

in alta ordine de idei, al mai smecher termostat mecanic inventat ever se bazeaza pe dilatarea la temperatura, verificarea termostatului mecanic facandu-se intr-un vas cu apa ,pus la fiert, cu garnitura de termometru :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,termostatul este declansat NUMAI de temperatura,normal si nu de presiune.Ce spuneam eu e ca la o masina cu instalatie presurizata,daca presiunea nu este corespunzatoare,termostatul se va deschide foarte putin si deci nu se va face racirea corespunzator.Presiunea face deschiderea full.

Comparatia cu dacia e buna,pt ca dacia NU are instalatie pe presiune.Da,elicea mere nonstop,dar asta e alta treaba,nu are legatura cu faptul ca e sau nu sub presiune (daca nu ma insel,la daciile vechi exista termocupla,dar in fine,chiar nu conteaza asta).Nu exista dacie sa nu-i fiarba apa la peste 100,hai sa zici ca antigelul mai creste putin temp de fierbere,dar nu e comparabil cu masinile moderne care se duc pana la 130,pai la 130 in dacie mai sunt doar vapori.

De aia am si facut comp,pt ca spuneam ca doar termostatul de dacie se deschide full numai din temp,la restul temp deschide portitza,dar presiunea deschide poarta larg ca sa ma exprim asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Termostatul se deschide pentru ca ceara din interiorul lui se dilata de la temperatura si impinge pistonul clapetei.

Presiune de 1,2 cat este in sist de racire a unei moto nu are nici o treaba cu acest lucru! Daca ar fi presiunea sa faca asta nu ar reusi nici sa comprime arcul de readucere a termostatului! Avantajele raciri sub presiune este ca fluidul este mult mai eficient manipulat de pompa si puctul de fierbere se mareste destul de mult asa ca chiar la 115 grade apa nu firbe...

Parerea mea!

Cu respect TNG!

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Termostatul se deschide pentru ca ceara din interiorul lui se dilata de la temperatura si impinge pistonul clapetei.

Presiune de 1,2 cat este in sist de racire a unei moto nu are nici o treaba cu acest lucru! Daca ar fi presiunea sa faca asta nu ar reusi nici sa comprime arcul de readucere a termostatului! Avantajele raciri sub presiune este ca fluidul este mult mai eficient manipulat de pompa si puctul de fierbere se mareste destul de mult asa ca chiar la 115 grade apa nu firbe...

Parerea mea!

Cu respect TNG!

:ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presiunea face deschiderea full.

 

:disappointed:

 

Presiunea face ca punctul de fierbere al lichidului de racire sa creasca la 1150C.

La presiunea de 15 psi (presiune datorata incalzirii) se deschide valva din busonul de la radiator care comunica cu vasul de expansiune. Cand radiatorul se raceste se creaza vacuum care trage inapoi apa din vasul de expansiune.

 

Ca experiment (eu am facut cu un termostat de hornet pe care-l suspectam de blocaj pe inchis) baga un termostat in apa fiarta sa vezi ce frumos se deschide (de tot).

 

In mod normal tie ti se incinge la ralanti sau cand mergi bara la bara.. atunci presiunea de lichid facuta de pompa in circuit este mica pentru ca pompa se invarte cu turatia motorului. Daca s-ar deschide din cauza presiunii pompei iti dai seama ca termostatul ar fi tot timpul deschis.

 

Ca paradox:

Pompa de apa baga in functie de turatia motorului. Cand esti pe autostrada si ii dai in pixda motorul este sa zicem "supra racit" adica ai debit si presiune mare in instalatie (nu se va deschide termostatul de la presiunea pompei), iar cand esti in oras bara la bara la ralanti pompa nu-ti da cat ar trebui.. (bine aici intra ventilatorul)..

 

LE

Sau iarna ar fi iara deschis tot timpul din cauza presiunii pompei.

 

Deci termostatul se deschide numai de la temperatura. Altfel se numea presostat (Aparat pentru măsurarea și controlul presiunii unui fluid dintr-o încăpere închisă).

Editat de TM06UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Altfel se numea presostat (Aparat pentru măsurarea și controlul presiunii unui fluid dintr-o încăpere închisă).

pe final ai plecat si tu de acasa ;)

 

presostatul e un dispozitiv care inchide/deschide un circuit (de regula electric) in functie de cresterea/descresterea unei presiuni

 

cel mai cunoscut presostat este cel de la pompele de aer "compresoare" ( la scaderea presiunii din circuitul monitorizat circuitul electric comandat din presostat se inchide si porneste un motor electric )

 

 

pentru masura se numeste barometru ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe final ai plecat si tu de acasa ;)

 

presostatul e un dispozitiv care inchide/deschide un circuit (de regula electric) in functie de cresterea/descresterea unei presiuni

 

cel mai cunoscut presostat este cel de la pompele de aer "compresoare" ( la scaderea presiunii din circuitul monitorizat circuitul electric comandat din presostat se inchide si porneste un motor electric )

 

 

pentru masura se numeste barometru ;)

 

http://www.webdex.ro/online/dictionar/presostat

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe final ai plecat si tu de acasa ;)

 

presostatul e un dispozitiv care inchide/deschide un circuit (de regula electric) in functie de cresterea/descresterea unei presiuni

 

cel mai cunoscut presostat este cel de la pompele de aer "compresoare" ( la scaderea presiunii din circuitul monitorizat circuitul electric comandat din presostat se inchide si porneste un motor electric )

 

 

pentru masura se numeste barometru ;)

 

 

 

:)))))))))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

termostatul imi era blocat si termocupla pornea odata cu motorul,acuma am dat jos termostatul trermocupla nu mai porneste si din ce am realizat este ca nu se mai incalzeste asa tare avand in vedere ca nu mergea termocupla si statea la relanti 10-15 min cand era termostatul la 20-25 minute fierbea apa cu toate ca mergea termocupla

De-asta am zis de buson, fiindca se manifesta exact cum descrii tu. Daca garnitura mica este uzata, nu mai tine presiune corecta in radiator, lichidul fierbe mai usor la presiune mai mica, ii trebuie cam 10 minute sa fiarba(cu motorul rece), odata ce incepe sa fiarba da afara din radiator pe furtunul de langa buson, se duce in vasul de expansiune, umple vasul, vasul da afara pe supraplin. Toate din cauza unei amarate de garnituri care nu reuseste sa tina presiune.

 

Mi s-a intamplat, nu vorbesc din auzite.

 

nu , l-am lasat la relanti inca nu l-am scos la ture

Daca pleci cu el de pe loc mai fierbe si in timpul mersului?

 

pentru ca l-am lasat la relanti cum am spus si cand am vazut ca deja incepe sa fiarba unde sa il mai scot ,acuma am dat termostatul jos si parca este alta diferente o sa il incerc in timpul mersului sa vad ce zice,termostatul o fi blocat nushtiu exact avand in vedere ca motorul nu a mers de multa vreme

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...