Sari la conținut

Problema carburatie


iacubovici
 Share

Postări Recomandate

din simtomele care le descrii tu inclin sa cred ca este aer fals

cineva mai sus iti spunea sa verifici flexibbilele dintre carburi si motor sau etansarea lor

benzina in ulei nu inseamna automat compresie scazuta sau segmenti dusi

ea apare si la orice functionare defectoasa a carburatiei sau aprinderii atunci cand nu arde tot amestecul

dar daca nu ai notiuni minime de mecanica sau nu intelegi exact cum functioneza un motor cu aprindere interna iti recomand sa il duci la un mecanic

daca ai totosi aceste cunostinte ai sa iesi mult mai ieftin ducadu-l la mecanic pt ca acolo experienta o sa isi spuna cuvantul

P.S pt ca aceste topicuri la sectiunea service sunt pt a ajuta pe cei care vor sa isi rezolve singuri problemele posteaza te rog rezolvarea ca sa beneficieze si altii de ea

mult noroc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 80
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

am eu aparat de masurare compresie..si sunt din Cluj...;)

 

am gasit pe luni un aparat de imprumut de la cineva, dar ar fi misto daca m-as putea folosi de al tau azi:) da-mi un mesaj privat cu un numar de telefon daca te induri sa iti imprumuti aparatul :)

 

e normal ca atunci cand nu inchid cuiele pontou sa iti ajunga benzina in ulei. segmentii nu etanseaza perfect nici cand motorul este nou. NU DESFACE MOTORUL PENTRU PROBLEMA ASTA! verifica si sita care intra in T-ul dintre carburatoare si regleaza nivelul pe undeva la 14-14,7 mm.

 

asa este, am aflat si eu acum dupa ce m-am mai docmentat, ca problema aceasta poate avea mai multe cauze. nu am sa desfac motorul pana nu verific compresia

 

din simtomele care le descrii tu inclin sa cred ca este aer fals

cineva mai sus iti spunea sa verifici flexibbilele dintre carburi si motor sau etansarea lor

benzina in ulei nu inseamna automat compresie scazuta sau segmenti dusi

ea apare si la orice functionare defectoasa a carburatiei sau aprinderii atunci cand nu arde tot amestecul

dar daca nu ai notiuni minime de mecanica sau nu intelegi exact cum functioneza un motor cu aprindere interna iti recomand sa il duci la un mecanic

daca ai totosi aceste cunostinte ai sa iesi mult mai ieftin ducadu-l la mecanic pt ca acolo experienta o sa isi spuna cuvantul

P.S pt ca aceste topicuri la sectiunea service sunt pt a ajuta pe cei care vor sa isi rezolve singuri problemele posteaza te rog rezolvarea ca sa beneficieze si altii de ea

mult noroc

 

nu e aer fals, am verificat chiar daca flexurile au fost schimbate recent

dupa cum am zis si mai sus, am aflat si eu acum ca benzina in ulei poate avea mai multe cauze

notiuni de mecanica am si nu chiar minime, ce nu am este experienta in depanarea motoarelor pentru ca sincer ultimul motor cu carburator care sa-mi faca probleme l-am avut prin 2000... si nu sunt mecanic de meserie, dar invat repede :) cat despre partea cu dusul la mecanic.... toti mecanicii la care am apelat din cluj mi s-au parut foarte pasivi... lor le place sa schimbe placute de frana si ulei, ca merge repede si fac banu' ... problema mea le mananca prea mult timp si probabil considera ei ca nu e profitabil, desi nu i-am intrebat pe nici unul cat costa.... no problem, ma descurc eu cu ce stiu eu si cu ajutor de la niste amici....

Am sa revin cu verdict dupa ce masor compresia, azi sau luni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

furtunul ala nu este asa cum zici tu, 'prea plin'! este pentru a nu se forma 'presiune' in camera de nivel atunci cand motorul functioneaza, adica cand inchid si deschid plutitoarele! altfel, s-ar forma o 'presiune' care ar face ca plutitoarele sa numai deschida. nu ai observat ca ar trebui sa inunde toata admisia inainte sa curga pe acolo?!? da, va curge si pe acolo, doar daca pe cilindrul in cauza supapele de admisie vor fi inchise! la alte modele, adica cele cu sistem RAM-AIR (si pompa de benzina, nu prin cadere, altfel nu ar functiona) acele furtune vin direct din admisie pentru a 'presuriza' camerele de nivel constant in timp ce se deplaseaza motocicleta! va rog nu induceti omul in eroare, ar fi pacat sa 'deschida' un motor ce fuctioneaza bine din cauza unor sfaturi gresite!

 

 

 

 

eu nu i-am dat nici un sfat...nu ma intelege gresit...eram confuz oleaca legat de furtunurile respective..nu de alta..eu am si pompa de benzina si robinet vacuumatic si mie cand nu imi inchidea, refula benzina pe unu din acele furtunuri...si sincer eu nu cred ca asta e duma ca nu-i inchide un plutitor..(ne scuzati pt limbajul "prea plin" si altfel de termeni..insa ii prefer pe astia decat grandilocventa...)

furtunul ala nu este asa cum zici tu, 'prea plin'! este pentru a nu se forma 'presiune' in camera de nivel atunci cand motorul functioneaza, adica cand inchid si deschid plutitoarele! altfel, s-ar forma o 'presiune' care ar face ca plutitoarele sa numai deschida. nu ai observat ca ar trebui sa inunde toata admisia inainte sa curga pe acolo?!? da, va curge si pe acolo, doar daca pe cilindrul in cauza supapele de admisie vor fi inchise! la alte modele, adica cele cu sistem RAM-AIR (si pompa de benzina, nu prin cadere, altfel nu ar functiona) acele furtune vin direct din admisie pentru a 'presuriza' camerele de nivel constant in timp ce se deplaseaza motocicleta! va rog nu induceti omul in eroare, ar fi pacat sa 'deschida' un motor ce fuctioneaza bine din cauza unor sfaturi gresite!

 

 

 

si nu..nu curge intai in admisie si apoi pe furtun..curge direct pe furtun intai..asta ti-o spun pentru ca am patit de o gramada de ori in timp ce motorul statea pe loc...cand l-am pus deoparte si pompa nu mai functiona a inceput sa se umple admisia..

Editat de Bica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

verict final: segmentii

Am masurat compresia si acul pe cadran nu a trecut nici macar de valoarea de 4....

 

in manualul motorului scrie ca atunci cand se face testul de presiune, se face odata pe sec dupa care se toarna o lingurita de ulei in cilindru si se repeta testul. daca diferenta de presiune dintre cele doua citiri e mare, inseamna ca supapele sunt ok dar problema e la segmanti. daca diferenta dintre cele doua citiri nu e semnificativa (ca si in cazul meu) e probabil sa fie supapele de vina.... deci nu stiu ce sa mai zic, decat ca trebuie sa desfac motorul si sa vad exact ce are inauntru stricat......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai verificat compresia cum zice in manual? adica cu decompresorul 'blocat', fara sa mai actioneze pe supapa? atlfel o sa ai compresia f mica! incalzesti motorul, dai rezervorul jos, dai capacul axelor cu came si blochezi chiar si cu banda adeziva decompresorul ca sa nu actioneze supapa de evacuare din dreapta cum stai pe motor(nu sunt sigur 100% in ce parte are decompresorul, dar intelegi tu esentialul)! bafta!

ps:testul se face cu acceleratia deschisa la max. sa dai ambele bujii jos, ca altfel ai surprize!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai verificat compresia cum zice in manual? adica cu decompresorul 'blocat', fara sa mai actioneze pe supapa? atlfel o sa ai compresia f mica! incalzesti motorul, dai rezervorul jos, dai capacul axelor cu came si blochezi chiar si cu banda adeziva decompresorul ca sa nu actioneze supapa de evacuare din dreapta cum stai pe motor(nu sunt sigur 100% in ce parte are decompresorul, dar intelegi tu esentialul)! bafta!

ps:testul se face cu acceleratia deschisa la max. sa dai ambele bujii jos, ca altfel ai surprize!

 

nu am facut asa testul pentru ca nu imi scria nicaieri nimic de nici un decompresor.... voi repeta azi testul de comrpesia asa cum zici tu, pare logica treaba, asa ca am sa incerc....

 

deci, multumita lui S@arpe am refacut testul de compresie si de data aceasta mi-a dat 10.5 bari constant, am repetat de 3 ori testul.... se pare ca nu e nimic cu segmentii sau supapele, asa ca revenim la carburator.... am sa-l dau din nou jos de pe motor si sa vad sa-l duc la cineva cu un ochi priceput care sa se uite la el sa vada daca inchid cuiele si daca nu are ceva piesa stricata in el.... ca eu m-am uitat in el dar nu mi s-a parut nimic stricat.

am atasat o poza ca sa vedeti cum arata acel "decompresor" E o smecherie cu arc care doar dupa ce porneste motorul, inchide complet supapele de evacuare. Acuma ca stau sa ma gandesc poate ca decompresorul asta face figuri.... trebuie sa verific presiunea in cillindru cu motorul pornit, ca daca decompresorul asta nu mai decupleaza, eu nu mai am presiune in cilindru.... sau pot sa verific altfel daca funtioneaza bine decompresorul?

nici de faptul ca aveam benzina in ulei nu mai sunt chiar asa de convins... ma duc sa cumpar o bucata de sugativa sa fac testul ala sa vad daca chiar aveam benzina in ulei.....

post-65738-0-01499900-1347370192_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa NU pornesti motorul cu o bujie si manometrul montat! va face bummm manometrul! compresia are din moment ce porneste usor la rece. verifica jocul la supape!

 

inca ceva! desfac carburatorul complet fara sa incurci vreo piese de la unul la altul. verifica cele 2 o-ringuri de la plutitoare! apoi cuiele pontou! dute la un magazin cu o-ringuri si cumpara 2 buc 10x1,5. alea sunt la tuburile emulsoare! pune plutitoarele la 14-14,7 mm. acul de dozaj la penultima crestatura! suruburile pilot la 3,5 ture ambele! go for a ride! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci, astazi, am verificat daca am avut cumva benzina in ulei cu o sugativa si evident ca nu am avut.... am pus ulei nou, am reglat suruburile de amestec la 3,5 ture cum scrie si in manual si a pornit fara nici o problema... pe masura ce a mers si s-a incalzit a inceput sa mearga tot mai prost, adica sa scada turatia la relanti si sa se opreasca.... e clar ca e ceva din carburatoare care pe masura ce motorul se incalzeste isi pierde din proprietati si nu mai funtcioneaza corespunzator. am sa desfac din nou carburatoarele si am sa verific cele doua o-ringuri, ca am mai vazut la cineva pe net care a avut problema aceasta. sincer la plutitoare si la acul de dozaj nu as umbla dar verific sa fie cum zice s@rpe .

 

repet, toata problema este la relanti, o data accelerata merge fara probleme..... deci ce credeti ca mai poate fi, inafara de acele oringuri de la plutitoare?

 

continuare....

am dat jos carburatoarele si dupa cum se vede in poza alaturata. am suflat toate gaurile sa nu fie infundate.... am verificat cuiele sa inchida si am descoperit ca o-ring-ul de la plutitorul carburatorului principal e cam uzat, la modul la care nu mai tinea deloc stutza aia in gaura.... va rog sa-mi ziceti ce sa mai verific... scuzati calitatea pozelor dar se pare ca am un telefon de minune... si vedeti ca pe poze am scris ceva detalii dar nu mi-am dat seama ca e asa mic fontul :)

post-65738-0-59014000-1347464258_thumb.jpg

post-65738-0-07826500-1347464268_thumb.jpg

Editat de iacubovici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incearca sa mai imbogatesti putin amestecul de la suruburile pilot...cu cate un sfert de tura...vezi cum merge..chestiile astea numai asa se nimeresc..tot incercat 11 mii de variante...degeaba pui setarile din carte..motorul nu e nou deci nu o sa mearga dupa carte..dar de aici trebuie sa pornesti..de la setarile de carte cu ajustari...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incearca sa mai imbogatesti putin amestecul de la suruburile pilot...cu cate un sfert de tura...vezi cum merge..chestiile astea numai asa se nimeresc..tot incercat 11 mii de variante...degeaba pui setarile din carte..motorul nu e nou deci nu o sa mearga dupa carte..dar de aici trebuie sa pornesti..de la setarile de carte cu ajustari...

 

Am sa incerc si asta pentru ca alta idee nu mai am.

Am schimbat acele o-ring-uri din carburatoare, le-am curatat, verificat, etc.... am pus totul la loc si problema e tot acolo. la rece porneste, iar dupa ce se incalzeste merge foarte neregulat+se opreste+da in nas cand vrei sa accelerezi brusc, toate astea 3 simptome pana in 2000 RPM, peste 2000 rpm merge fara probleme.

Poate fi CDI-u? nu stiu cum se manifeste ala cand e stricat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e problema de carburatie...cand da in nas fumega negru ??uita-te la toba in spate cand da in nas daca fumega..la rece il pornesti cu soc sau simplu?..la cald daca tragi socul se tureaza sau moare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

regleaza inaltimea plutitoarelor la 14-14,7 mm. apoi demonteaza main jetul si pilot jetul! sufla cu spray de curatat toate orificiile. scoate tubul emulsor! vizualizeaza pe unde intra in el acul de dozaj. e perfect rotund, este bine. are o usoara forma de ou. nu e bine. cumpara 2 tuburi factory pro tratate cu nichel, f rezistente fata de cele stock. schimba o-ringul de la tubul emulsor cand montezi totul la loc. GO FOR A RIDE!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sa incerc si asta pentru ca alta idee nu mai am.

Am schimbat acele o-ring-uri din carburatoare, le-am curatat, verificat, etc.... am pus totul la loc si problema e tot acolo. la rece porneste, iar dupa ce se incalzeste merge foarte neregulat+se opreste+da in nas cand vrei sa accelerezi brusc, toate astea 3 simptome pana in 2000 RPM, peste 2000 rpm merge fara probleme.

Poate fi CDI-u? nu stiu cum se manifeste ala cand e stricat...

ai verificat nivelul cu furtunul transparent legat la fundul carburatorului si cu surubul de golire deschis??? degeaba reglezi dupa carte..nivelul real conteaza..

1 mm diferenta de nivel deja necesita altfel de reglaje la aer..ac de dozaj...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e problema de carburatie...cand da in nas fumega negru ??uita-te la toba in spate cand da in nas daca fumega..la rece il pornesti cu soc sau simplu?..la cald daca tragi socul se tureaza sau moare?

 

nu scoate fum de nici o culoare. la rece tot timpul a pornit cu putin soc. la cald daca trag socul creste turatia si nu mai face figuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca ,cu motorul cald tragi socul si se tureaza asta inseamna ca ti-e amestecul cam sarac...mai desfa oleaca suruburile pilot...si reincearca...

care are f650 poate sa confirme acest lucru..ca daca motorul e cald si se trage socul nu se tureaza?

(si la mine se tureaza.. inseamna ca e o problema?)

 

.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motoarele cu capacitate mare in general, au un mecanism care tine o supapa 'putin' deschisa pentru a scadea compresia si a putea invarti mai usor motorul la pornire. mecanismul este de obicei de tip 'centrifugal', dar mai sunt si manuale la cele cu kickstarter!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu scoate fum de nici o culoare. la rece tot timpul a pornit cu putin soc. la cald daca trag socul creste turatia si nu mai face figuri

odata cu refacerea jocului la supape relantiul a crescut de la 1200 la 1500 fara alt fel de interventii ... inainte de reglaj nu incapea nici cea mai subtire lera

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

odata cu refacerea jocului la supape relantiul a crescut de la 1200 la 1500 fara alt fel de interventii ... inainte de reglaj nu incapea nici cea mai subtire lera

La asta ma gandeam si eu. Joc la supape a fost verificat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...