Sari la conținut

10W50 sau 10w40 ?


JMoto
 Share

Postări Recomandate

Mananca ulei? Daca nu, mergi tot pe ce zice in manual. Sau iarna as pune 10w40, vara 15w50, cred ca gasesti si graficul ala cu temperaturile prin manual...

 

PS: zxr-ul de 400 care l-am avut se intelegea de minune cu 7100-le...

Editat de banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As pune 10W50 numai in cazul unui motor cu uzuri mari sau daca il folosesti preponderent in oras, pe calduri mari. In rest as merge pe 10W40.

Editat de Jorj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As pune 10W50 numai in cazul unui motor cu uzuri mari sau daca il folosesti preponderent in oras, pe calduri mari. In rest as merge pe 10W40.

 

 

Uzuri mari .. pai daca are peste 100.000km la bord ?

 

10w40 si 10w50 ma refer daca este o mare diferenta intre ele stiu ca 10w40 rezista la -20 si 10W50 la -17.5. dar asta nu e important pt ca nu merg la -20grade iarna.

 

Ma intereseaza daca pot sa ii pun si daca merge normal cu uleiu asta (10w50). Sau daca ar fi o problema daca ias pune.

MS pt raspunsuri

Editat de MassimoWest
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca "indienii" aia au proiectat orificii pt vascozitate 40 "la cald", de ce ai pune tu 50 ? fara ca motorul sa nu fie uzat rau

 

la 130.000km cred ca e uzat. si nu e vorba de vascozitate ca sunt la fel, e vorba doar de grade C.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca "indienii" aia au proiectat orificii pt vascozitate 40 "la cald", de ce ai pune tu 50 ? fara ca motorul sa nu fie uzat rau

 

Asta n-am mai auzit-o. Poti sa dai niste detalii... de exemplu debit vs diametru canale ungere vs vascozitate vs temperatura.... Presiune si grosime pelicula de ulei in lagare, etc, etc?

Nu prea am inteles exact dar sper ca n-am inteles ca se uzeaza "orificiile". Chiar asa... ce se uzeaza de fapt in motoras?

Multumesc pt intelegere.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

clar ca orificiile raman la fel, dar daca pe aceeasi "gaura" bagi lichide cu vascozitati diferite folosind aceeasi pompa este clar ca ala mai vascos sa "mearga" mai greu ... ma refer la dimensionare, proiectantul a dimensionat orificiile pt. ca W40 sa aiba un anumit debit ;)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu "merge" deloc mai greu, gandeste-te ca uleiul la o temperatura de 60 grade (sa zicem) e mult mai gros decat la ~100 (temp de functionare) dar isi face treaba foarte bine.

 

uleiul "gros" provoaca daune numai la pornire, dar ambele uleiuri au vascozitate similara la rece asa ca nu conteaza, in schimb w50 nu se face chiar pishat la temperatura de functionare.

 

iti spun cu siguranta ca 10w50 se comporta mai bine decat 10w40 in orice situatie si in orice motor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu "merge" deloc mai greu, gandeste-te ca uleiul la o temperatura de 60 grade (sa zicem) e mult mai gros decat la ~100 (temp de functionare) dar isi face treaba foarte bine.

 

uleiul "gros" provoaca daune numai la pornire, dar ambele uleiuri au vascozitate similara la rece asa ca nu conteaza, in schimb w50 nu se face chiar pishat la temperatura de functionare.

 

iti spun cu siguranta ca 10w50 se comporta mai bine decat 10w40 in orice situatie si in orice motor

Corect! cu mentiunea ca 10w50 sau 10w60 nu prea iti este de folos decat daca mergi spre rosu cu mobra.

Editat de rob_debruce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect! cu mentiunea ca 10w50 sau 10w60 nu prea iti este de folos decat daca mergi spre rosu cu mobra.

nu numai la rosu... vascozitatea un pic mai mare la cald creste presiunea si asigura o pelicula mai buna la cuzineti si lagare

am testat mai multe vascozitati de ulei pe o masina cu ceas de presiune si temperatura ulei, diferenta este foarte mare si creste cu cat uleiul are mai multi km

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... diferenta este foarte mare si creste cu cat uleiul are mai multi km

asta se intampla pt ca dupa aproximativ 3000km uleiul isi pierde din proprietati..de exemplu un ulei 10w50 va deveni 10w40 dupa cateva mii de km in timp ce un 10w40 va ajunge 10w30.Dar asta tine si de conditiile in care utilizezi mobra.Un motor frecat prin oras, vara pe canicula, va deteriora mult mai mult uleiul decat un motor folosit pt turing linistit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta se intampla pt ca dupa aproximativ 3000km uleiul isi pierde din proprietati..de exemplu un ulei 10w50 va deveni 10w40 dupa cateva mii de km in timp ce un 10w40 va ajunge 10w30.Dar asta tine si de conditiile in care utilizezi mobra.Un motor frecat prin oras, vara pe canicula, va deteriora mult mai mult uleiul decat un motor folosit pt turing linistit.

salutare am si eu o intrebare pentru un kawasaki gpz 500 din 94 ce ulei recomandati, eu am dat comanda la magazin de ulei mineral 20w50 este bun?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare am si eu o intrebare pentru un kawasaki gpz 500 din 94 ce ulei recomandati, eu am dat comanda la magazin de ulei mineral 20w50 este bun?

 

 

e bun NUMAI vara am pus si eu 20w50 motorex in ex500, daca-l pornesti la sub 10celsius o sa zici ca-i stricat motorul si daca-l pornesti de multe ori chiar se va strica.

 

mai bine 10w40 decat 20w50

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10w50 la rece are aceleasi propietati ca si 10w40 in schimb se comporta mai bine la temperaturi superioare de functionare si s-ar putea sa aiba si o clasa superioara de aditivare deci 10w50 inlocuieste cu succes 10w40 nu si invers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

clar ca orificiile raman la fel, dar daca pe aceeasi "gaura" bagi lichide cu vascozitati diferite folosind aceeasi pompa este clar ca ala mai vascos sa "mearga" mai greu ... ma refer la dimensionare, proiectantul a dimensionat orificiile pt. ca W40 sa aiba un anumit debit wink.gif

 

la ce temperatura?

boss baross, se iau mai multi parametri in calcul.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un articol interesant: http://mgaguru.com/mgtech/engine/of102.htm

Nu asociati presiunea mai mare cu ulei mai gros cu un debit mai mare. De fapt presiunea aia masurata de ceas e din cauza ca uleiul gros curge mai incet prin motor. Debitul scade cu ulei mai gros.

Rezistenta filmului de ulei tine mai mult de calitatea lui decat de vascozitate. Uleiurile sintetice rezista mai bine.

 

increasing oil viscosity increases oil pressure at low speed, but it also DECREASES flow through the bearings at ALL speeds. It is important to have a reasonably good match between oil viscosity and the size of the internal bearing clearances. Smaller bearing clearance wants thinner (less viscous) oil, while larger bearing clearance wants thicker oil.

 

Daca motorul e uzat mai mult ulei curge pe langa lagarele arborelui cotit si scade presiunea. Oricum ungerea in partea de sus a motorului va fi mai slaba in situatia asta ca nu mai ajunge la fel de mult ulei la arborii cu came, dar e mai bine sa se foloseasca un ulei putin mai gros.

 

Daca motorul e in mintile lui, fara uzuri si nu e folosit in regim de curse nu are rost sa se foloseasca ulei mai gros.

 

E o dependenta intre vascozitate si tolerantele pieselor. De asta se foloseste ulei W30 la masinile mai noi, pentru ca nu e necesar ulei mai gros.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca nu cunosc niste date despre grosimea nominala proiectata a peliculei de ulei (jocul fus-cuzinet) in lagarele motoarelor produse in utlimii 40-50 de ani dar ar fi interesant de gasit astfel de informatii. Si mai interesant ar fi sa se coreleze cu evolutia uleiurilor de motor pe aceeasi perioada de timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cartea FZR-ului 600 scrie cam asa :

-5 grade si sub, 10w30

-5 grade si plus, 20w40

 

Eu am folosit 15w50 si am mers in toata plaja de turatii. Ba chiar m-a parut putin rau ca nu am pus 20w50, insa nu era sintetic.

A fost ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca nu cunosc niste date despre grosimea nominala proiectata a peliculei de ulei (jocul fus-cuzinet) in lagarele motoarelor produse in utlimii 40-50 de ani dar ar fi interesant de gasit astfel de informatii. Si mai interesant ar fi sa se coreleze cu evolutia uleiurilor de motor pe aceeasi perioada de timp.

 

Cica 0,0025 inch e cifra magica.

p33037_image_large.jpg

 

Callies research has shown that a bearing clearance between 0.0020 and 0.0025 inch is ideal in almost all street and race applications. Although the difference between these two dimensions is small, there is much to be gained or lost if bearing clearance deviates far from it. Bearing clearance between 0.0020 and 0.0025 inch is the best compromise between high bearing load capacities and low bearing temperatures.

 

http://www.chevyhiperformance.com/tech/engines_drivetrain/shortblock/4380_bearing_clearance_info/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la ce temperatura?

boss baross, se iau mai multi parametri in calcul.

de aia e bine sa mergi pe mana proiectantului, desi drept e ca ulterior e posibil sa apara generatii noi de uleiuri :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...