Lordgrec Postat Octombrie 17, 2012 Share Postat Octombrie 17, 2012 (editat) eu nu stiu unde au vazut unii rezervorul in codita la motocicletele din campionat...totusi am vazut ca rezervorul , fata de cum este el pozitionat normal se prelungeste pana sub locul pilotului , cum sunt cele din imagini .. cred ca neintelegerea apare atunci cand majoritatea , prin "codita" intelegem partea din spatele pilotului... Man eu inteleg prin codita toata partea de la cadru pana in spate(tot ce se desprinde din cadrul mama) asa si comanzi cand faci o comanda(cadrul de codita)...daca gresesc cer sa fiu scuzat. Pic; Si eu cred ca nu este totul sa pui greutatea cat mai jos,pt ca nu mergi numai in linie dreapta ,pe viraje lente greutatea trebuie mutata de pe o parte pe alta cat mai repede ceea ce nu se poate face cu centrul de greutate f jos(ex pe viraje lente SM rullzz),setarile optime se regleaza in functie de circuit la nivelul mgp pt ca pot muta motorul in cadru(sus-jos,fata-spate) De aia anul trecut la laguna ducati se comporta/arata ca un chopper cand au mutat motorul maxim spate si jos motivul ;ca nu aveau tractiune; cica E o chestie discutabila de la circuit la circuit,cum zicea si colegul mai devreme. Editat Octombrie 17, 2012 de Lordgrec Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
servant.1980 Postat Octombrie 17, 2012 Autor Share Postat Octombrie 17, 2012 nu gresesti cu nimic asa se si numeste "tail section"... Si eu cred ca nu este totul sa pui greutatea cat mai jos,pt ca nu mergi numai in linie dreapta ,pe viraje lente greutatea trebuie mutata de pe o parte pe alta cat mai repede ceea ce nu se poate face cu centrul de greutate f jos(ex pe viraje lente SM rullzz),setarile optime se regleaza in functie de circuit la nivelul mgp pt ca pot muta motorul in cadru(sus-jos,fata-spate) De aia anul trecut la laguna ducati se comporta/arata ca un chopper cand au mutat motorul maxim spate si jos motivul ;ca nu aveau tractiune; cica E o chestie discutabila de la circuit la circuit,cum zicea si colegul mai devreme. + ampatamentul reglabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Octombrie 17, 2012 Share Postat Octombrie 17, 2012 (editat) @Cesar : La mijlocul motocicletei/masinii,dist dintre roti,ampatamentul. Vorbeam despre lumea curselor in general.E adevarat,la motociclete e mult mai complicat decat la masini,dar totusi eu zic ca treaba cu jos si la mijloc e benefica.In linii mari,pt ca motocicletele sunt atat de scurte incat trebuie mai multa greutate pe fata decat pe spate,in jur de 55-60% cu 40-45% din cate stiam eu. @Lordgrec : Normal ca vorbim de curbe,ca in linie dreapta distributia greutatii nici nu prea mai importa atat de mult odata ce ai plecat de pe loc.S-ar putea sa gresesc dar mie mi se pare ca un centru de greutate jos face ca moto sa se simta mult mai usoara si mult mai maleabila mai ales la schimbarile de directie stg-dreapta,ai mai putina masa de tras de pe o parte pe alta,masa multa fiind jos. La masini asta e regula de aur : centralizarea maselor.Punerea greutatii cat mai jos si cat mai apropiat de centru.Daca greutatea e mai mare pe fata,apare subvirarea,respectiv supravirarea pt spate,iar daca centrul de greutate e foarte sus,masina are un comportament foarte instabil si greoi,plus ca apare pericolul de rasturnare. Editat Octombrie 17, 2012 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
servant.1980 Postat Octombrie 18, 2012 Autor Share Postat Octombrie 18, 2012 in motociclism pilotul reprezinta o variabila in stabilirea centrului de greutate, deoarece acesta se afla intr-o continua miscare....in timp ce la masini este o cu totul alta poveste, centralizarea maselor devenind foarte importanta din maimulte motive printre care si cea a pilotului care de data asta este o constanta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buggy Postat Octombrie 18, 2012 Share Postat Octombrie 18, 2012 nu cumva e vb despre replica de gp care au zis ca vor sa scoata??? gen un concurent ducati desmosedici... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 18, 2012 Share Postat Octombrie 18, 2012 @Cesar : La mijlocul motocicletei/masinii,dist dintre roti,ampatamentul. Vorbeam despre lumea curselor in general.E adevarat,la motociclete e mult mai complicat decat la masini,dar totusi eu zic ca treaba cu jos si la mijloc e benefica.In linii mari,pt ca motocicletele sunt atat de scurte incat trebuie mai multa greutate pe fata decat pe spate,in jur de 55-60% cu 40-45% din cate stiam eu. Trebuie luata in calcul obligatoriu si bascula - adica articulatia basculei. E ceva mai complicat decat la masini, parerea mea. Stiu niste opinii, cercetari, etc, dar nu sunt expert in dinamica sasiurilor moto ca sa imi dau cu parerea. Pe cele mai multe le iau si eu de bune de la cei care studiaza si aprofundeaza tematica. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Octombrie 18, 2012 Share Postat Octombrie 18, 2012 Da,la motociclete e mai complicata treaba decat la masini.La moto sunt mai multe variabile : fiind atat de scurte si usoare,la moto dupa cum a zis si servant mai sus,pilotul influenteaza f mult distributia greutatii.Alta variabila f dificila ca sa zic asa e faptul ca motocicleta spre deosebire de masina se inclina pe curbe.Aici iar sunt multe lucruri de discutat,fortele care vin pe sasiu cand moto e inclinata,sasiul trebuie sa poata lucra putin pt a prelua treaba suspensiei atunci cand moto e inclinata,etc,etc.Dar deja o dam in alte alea si suntem off-topic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
servant.1980 Postat Octombrie 20, 2012 Autor Share Postat Octombrie 20, 2012 nu cred ca esti offtopic atunci cand vorbesti de flexibilitatea cadrului din moment ce sunt o gramada de " motociclisti " care habar nu au ca suspensiile pe o motocicleta ce se afla inclinata intr-un viraj nu lucreaza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Octombrie 20, 2012 Share Postat Octombrie 20, 2012 nu cred ca esti offtopic atunci cand vorbesti de flexibilitatea cadrului din moment ce sunt o gramada de " motociclisti " care habar nu au ca suspensiile pe o motocicleta ce se afla inclinata intr-un viraj nu lucreaza Ba lucreaza, chiar inclinate intr-un viraj, si chiar acolo se vede cine are suspensii de calitate si reglate corespunzator. Dar e adevarat ca la inclinatii foarte mari fortele ce actioneaza asupra rotilor si implicit asupra suspensiilor sunt mult diferit directionate de aceea solicitarile asupra lor si asupra sasiului sunt exacerbate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
servant.1980 Postat Octombrie 20, 2012 Autor Share Postat Octombrie 20, 2012 orice viraj luat cat de cat in viteza va produce forte centrifugale ce pot depasi usor 1,5G ...acest lucru traducandu-se automat in comprimarea suspensiilor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Octombrie 21, 2012 Share Postat Octombrie 21, 2012 + = te contrazici. In orice viraj, oriunde,oricand suspensia lucreaza si DICTEAZA comportamentul motocicletei... De aia suspensiile reglate pe greutatea individuala a fiecaruia fac o diferenta enorma ca si feedback .....before (nereglate) si after (reglate pe greutate). Oricum,si reglajele astea se fac in functie de drumul pe care rulezi......nu faci acelasi reglaj care-l ai pe o mobra cu care te dai exclusiv pe pista cu una cu care te dai prin oras/curbe in afara orasului,etc.. tii mine filmuletul ala cu mine cand ma chinuiam cu motoreta..... eh, suspensia si cauciucurile si-au spus cuvantul. servant iti poate confirma cum a fost iesirea pe mestecanis, si asta cand aveam motocicleta setata de pe pista din Misano Italia. intradevar nu erau reglajele profi pt pista, dar cei de la Ohlins s-au uitat la mine, si apoi s-au ucat la motoreta. diferenta a fost de 99% fata de ce aveam inainte. pe mestecanis eram obosit si nu cunosteam atat de bine drumul incat sa ma dau mai cu incredere. dar diferenta a fost foarte bizibila comparativ cu anu trecut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
servant.1980 Postat Octombrie 22, 2012 Autor Share Postat Octombrie 22, 2012 in video asta ai sa vezi momente in anumite curbe in care suspensia nu lucreaza aproape deloc datorita fortelor ce o comprima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 22, 2012 Share Postat Octombrie 22, 2012 (editat) Inclinata, pe asfalt neted suspensia nu se observa lucrand dar, la o denivelare, unde saibele de compresie (shim stack) "high velocity" deschid supapa de compresie, suspensia lucreaza. E doar un exemplu. In film, pe sosea apare un astfel de caz la min 2.15. Editat Octombrie 22, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Octombrie 22, 2012 Share Postat Octombrie 22, 2012 http://www.youtube.com/watch?v=8WwCR7WuvnA in video asta ai sa vezi momente in anumite curbe in care suspensia nu lucreaza aproape deloc datorita fortelor ce o comprima daca suspensia se comprima complet roata se comporta practic ca si cum ar fi fixata rigid, deci cam pierzi aproape toata aderenta. Acest lucru e de evitat si daca totusi apare inseamna ca suspensia e prea moale, setata necorespunzator etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
servant.1980 Postat Octombrie 22, 2012 Autor Share Postat Octombrie 22, 2012 Inclinata, pe asfalt neted suspensia nu se observa lucrand dar, la o denivelare, unde saibele de compresie (shim stack) "high velocity" deschid supapa de compresie, suspensia lucreaza. E doar un exemplu. In film, pe sosea apare un astfel de caz la min 2.15. faceau exceptie denivelarile sau orice obstacole se mai intalnesc pe sosea... ...era vorba despre motocicletele de circuit care sunt duse la extrem in curbe....acolo suspensia nu cred ca mai lucreaza la nivelul ala ...aici contand f mult cat de flexibil poate fi cadrul cu posturile lui B m-am invatat deci parerea lui nu prea conteaza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
servant.1980 Postat Octombrie 22, 2012 Autor Share Postat Octombrie 22, 2012 prietene...esti un idiot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 22, 2012 Share Postat Octombrie 22, 2012 Ba... genul asta de postari nu ajuta la nimic. Credeam ca wayne si corleone nu posteaza aici pt ca este peste nivelul lor intelectual Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
servant.1980 Postat Octombrie 22, 2012 Autor Share Postat Octombrie 22, 2012 /index.php?/user/66203-adrian-b/ dauneaza grav topicurilor http://www.insidemotorcycles.com/blogs/item/400-controlling-flex-in-motogp.html aici se explica foarte clar cum la anumite unghiuri cadrul motocicletei preia ceea ce ar trebui sa faca suspensia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lordgrec Postat Octombrie 22, 2012 Share Postat Octombrie 22, 2012 http://www.motocicli...66203-adrian-b/ dauneaza grav topicurilor http://www.insidemot...-in-motogp.html aici se explica foarte clar cum la anumite unghiuri cadrul motocicletei preia ceea ce ar trebui sa faca suspensia Stai flex man ca ajunge si topicul asta la 'jdemi de pagini pline de kko cum ne-am obijnuit in ultimul an...practica nu se poate baga in buzunar orcui .Eu cred ca aia de la mgp sunt niste agarici si ohlins-urile sunt de kko si deaia tot evolueaza in cadruri. Rugaminte; nu mai posta link-uri neinteresante ca o sa creada lumea ca e populara...10x Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Octombrie 22, 2012 Share Postat Octombrie 22, 2012 nici nu vreau sa-mi imaginez deznodamantul discutiei daca aceasta ar fi avut loc in pub dupa 3-4 beri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Octombrie 22, 2012 Share Postat Octombrie 22, 2012 Duminica ii auzeam pe agaricii de la Digi Sport spunand ca rezervoarele de gaz de la partea inferioara a telescoapelor motocicletelor MotoGP sunt de fapt senzori care inregistreaza miscarile suspensiei spre a fi analizate ulterior . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Octombrie 22, 2012 Share Postat Octombrie 22, 2012 faceau exceptie denivelarile sau orice obstacole se mai intalnesc pe sosea... ...era vorba despre motocicletele de circuit care sunt duse la extrem in curbe....acolo suspensia nu cred ca mai lucreaza la nivelul ala ...aici contand f mult cat de flexibil poate fi cadrul cu posturile lui B m-am invatat deci parerea lui nu prea conteaza... nu vorbim de pareri care conteaza. sunt fenomene care pot fi explicate stiintific cu ajutorul fizicii. explicatiile astea bat si parerea lui valentino, sau mai stiu eu ce superpilot (ca nimeni nu poate sa bata fizica, nu?). daca orice user are o parere eronata (care contravine explicatiei stiintifice) poti sa-l lamuresti in cazul in care stii despre ce e vorba. nu e nevoie sa ''intepi''...poate intelegeti fiecare altceva prin termenul ''lucreaza'' si tu cred ca te referi la comprimari si destinderi, dar si faptul ca astea nu se intampla (lucru greu de obtinut in realitate cand mobra e in miscare) se traduce tot intr-o reactie a elementelor suspensiei (ceea ce intelege adrian prin ''a lucra''). nu era mai usor sa o rezolvati asa? a? eeeeeeee... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
servant.1980 Postat Octombrie 22, 2012 Autor Share Postat Octombrie 22, 2012 adrian le rezolva prin injuraturi pe pm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Octombrie 22, 2012 Share Postat Octombrie 22, 2012 Nu stiu despre ce vorbesti tu, dar ideea de baza este ca desi a devenit un cliseu,suspensia la o motocicleta este foarte foarte importanta.... recomand Memo plus sau Lecitina pt memorie. il stii foarte bine filmuletul. te tineai tare de el o buna perioada de timp, cand nu ma cunosteai deloc. in fine. iti atrasesem atentia asupra faptului ca nu aveam gumele bune si suspensia nesetata. Duminica ii auzeam pe agaricii de la Digi Sport spunand ca rezervoarele de gaz de la partea inferioara a telescoapelor motocicletelor MotoGP sunt de fapt senzori care inregistreaza miscarile suspensiei spre a fi analizate ulterior . nu ai ma ce sa le ceri la aia. i-am auzit si eu de cateva ori. si am inteles ca candva ar fi fost motociclisti profi.. Aditza, te-au ajuns ma blestemele de la astia cu Ducati. cand tot ziceai ca is stricacioase si scumpe. acuma te-au ajuns toate ntz ntz...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buggy Postat Octombrie 22, 2012 Share Postat Octombrie 22, 2012 saraca honda v4 a fost uiatata:))))...mie unul mi se pare f mistoo pana acum fata de ce a scos honda in ultimul timp vb de design plus ca stiu ca au anuntat ca vor o replica de gp ptr public creca asta eee... una peste alata numai ingineri pe aici creca majoritatea formati la ohlins ... @servant...iti recomand ca in loc de telescoape sa iti pui 2 tevi si pe spate la fel sa ne zici si nou cu a fost:))))....asa ceva nu am auzit in viata mea caterinca mare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.