binox Postat Octombrie 31, 2012 Share Postat Octombrie 31, 2012 Astazi am intalnit o problema ciudata la aceasta motoreta. Prima data incep cu istoricul: electromotorul se invartea in gol fara sa mai antreneze motoru. Proprietarul a demontat motorul cu totu si l-a dus la un service. Cand a venit sa-l ia mecanicul i-a spus ca a fost un ax stricat si a trebuit sa inlocuieasca electromotorul; pe cel vechi nu a vrut sa-l dea inapoi. Omu a luat motoru cu totu, l-a montat pe motoreta si a realizat ca electromotorul invarte motorul dar de pornit nu porneste, a incercat sa dea de mecanic dar n-a mai reusit, defiecare data cand a trecut pe la atelier acesta era inchis iar la telefon mecanicul nu raspundea, iar cand il suna de pe alt telefon il expedia rapid. Chestia asta s-a intamplat in Franta, ca sa vedeti ca nu numai la noi e posibil asa ceva . Impinsa motoreta porneste instant, in mai putin de 2m, chiar fara soc, desi afara e destul de rece, iar bujia are culoarea perfecta. Omu a cerut ajutor pe net (oferea 50E pt cine-i repara motoreta) asa ca m-am dus sa-mi incerc norocul. Am testat urmatoarele: - bateria este ok, am incercat cu o baterie auto cuplata in paralel, tot nu vrea - incarcarea este super OK - am verificat scanteia in momentul in care actionez electromotorul, dar NU da scanteie deloc - am verificat contactele de neutru , cric, ambreiaj, toate functioneaza OK - am deconectat plusul de la electromotor si l-am alimentat direct din bateria auto,ca sa nu mai fie nici o legatura intre electromotor si instalatia electrica, se invarte OK dar tot nu da scanteie - am deconectat borna din primarul bobinei de inductie (cealalta e legata direct la masa) si am masurat tensiunea ( cu multimetrul pus pe Vca) intre borna si masa; cand este actionat electromotorul tensiunea este 0V, in schimb cand motoreta este impinsa tensiunea sare si de 12-13V in cativa metri de impins in treapta 2; Eu am o banuiala dar as vrea sa aud pareri si de la voi, poate s-a mai lovit cineva de ceva asemanator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Octombrie 31, 2012 Share Postat Octombrie 31, 2012 Electromotorul invarte energic ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mixpix Postat Octombrie 31, 2012 Share Postat Octombrie 31, 2012 Cand dai la automat cricul este pus? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos1 Postat Noiembrie 1, 2012 Share Postat Noiembrie 1, 2012 (editat) Contactul de la ambreaj (daca are) ? Oricum cricu pare cea mai plauzibila cauza. Editat Noiembrie 1, 2012 de dragos1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 1, 2012 Autor Share Postat Noiembrie 1, 2012 Electromotorul pare ca invarte suficient de energic dar nici nu stiu cum invartea inainte. Contactele de ambreiaj cric si neutru functioneaza cum trebuie, inclusiv butonul rosu de oprit scanteia. Am incercat si cu cricu pus, cu sau fara ambreiaj in viteza sau pe neutru, si fara cric cu sau fara ambreiaj. Sigur nu e o problema de procedura pt ca motorul e folosit zilnic de un pusti pt a se duce la scoala, presupun ca nu a uitat brusc procedura de pornire..... Parerea mea e ca mecanicul ala a facut o tiganie acolo, poate a pus demaroru de la alt ceva sau o fi facut vreo corcire de electromotoare si acum nu se mai invarte suficient de repede, desi asa la prima impresie suna ca s-ar invarti ok. Altfel nu-mi explic de ce nu mai vrea sa dea ochii cu proprietarul si de ce a refuzat sa-i dea electromotorul vechi... Nici nu stiu exact schema de la motoreta asta, am gasit una de la modelul 2003 si in aia cdi-ul se alimenteaza direct din magnetou, ceea ce face plauzibila teoria mea cu viteza de invartire. Alte idei mai aveti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 1, 2012 Share Postat Noiembrie 1, 2012 Dar daca ii pui tu un 12V din baterie CDI-ului ce-are? Eu ma gandesc la urmatoarea posibilitate: chiar daca CDI-ul are sursa de tensiune din magnetou, aia o fi de backup in caz ca motoreta ramane fara baterie, sa poata fi pornita si fara - si in cazul ala oricum trebuie impinsa. Pentru modul "cu baterie" se alimenteaza si CDI-ul cu 12V din ea pana motorul porneste pentru ca turatia electromotorului e prea mica ca magnetoul sa alimenteze cdi-ul. EU asta as investiga, sa nu fie o siguranta arsa, ceva.. pe alimentarea CDI-ului cu tensiunea din baterie, incarcare, faruri, etc. (btw, am scos ala, era in capac ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 1, 2012 Autor Share Postat Noiembrie 1, 2012 Din cate stiu eu CDI-urile de tipul asta se alimenteaza in curent alternativ, nu in curent continuu, deci pica treaba cu alimentare duala . E posibil sa ma insel dar eu asa stiu.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 1, 2012 Share Postat Noiembrie 1, 2012 Am gasit un manual, dar pentru modelul din 1987. La asta asa e, CDI alimentat cu 3 fire, alernativ, dar modelul asta nu are electromotor. :| Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mixpix Postat Noiembrie 1, 2012 Share Postat Noiembrie 1, 2012 Incearca cu o bujie noua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Noiembrie 1, 2012 Share Postat Noiembrie 1, 2012 cumva electromototul nu reuseste sa dea peste cap motorul si da in gol? ca daca ar invarti motorul si rotorul de la aprindere,ar da scanteie asa cum da cand e impinsa. trebuia pus un filmulet cu pornirea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 1, 2012 Share Postat Noiembrie 1, 2012 Motoreta, n-ai inteles, totul e OK, motorul se invarte, ce vrea sa zica Binox e ca turatia produsa de electromotor e prea mica pentru ca magnetoul de alimentare al CDI-ului sa dea suficienta tensiune incat acesta sa dea scanteie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 1, 2012 Autor Share Postat Noiembrie 1, 2012 Incearca cu o bujie noua. Tu ai citit ce am scris? Ce treaba are bujia cu problema asta? cumva electromototul nu reuseste sa dea peste cap motorul si da in gol? ca daca ar invarti motorul si rotorul de la aprindere,ar da scanteie asa cum da cand e impinsa. trebuia pus un filmulet cu pornirea... Motorul este invartit de electromotor , am testat in 2 feluri: primul cu bujia scoasa am pus degetul si am simtit compresia care masurata cu degetul este ok, iar al doilea test l-am facut uitandu-ma prin busonul de ulei la oala de ambreiaj; cineva mi-a sugerat sa verific sensul de rotatie al motorului , si este acelasi in ambele situatii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Noiembrie 1, 2012 Share Postat Noiembrie 1, 2012 (editat) O alta varianta ar fi urmatoare, am patit cu rotoare cu magnetii sariti, generatorul da curent dar nu indeajuns, posibil ca la turatia data de electromotor, curentul dat de generator sa nu fie indeajuns cat sa dea scanteie ... pam pam Editat Noiembrie 1, 2012 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 1, 2012 Autor Share Postat Noiembrie 1, 2012 ce vrea sa zica Binox e ca turatia produsa de electromotor e prea mica pentru ca magnetoul de alimentare al CDI-ului sa dea suficienta tensiune incat acesta sa dea scanteie. asta-i singura explicatie logica pe care am gasit-o dar nu sunt sigur 100% ca asta-i problema . Daca as fi avut o schema as fi masurat tensiunile de pe cdi si as fi identificat problema, dar fara schema n-am avut nici chef nici timp sa ma apuc sa desfac mansonul de fire sa vad unde duce fiecare fir. O alta varianta ar fi urmatoare, am patit cu rotoare cu magnetii sariti, generatorul da curent dar nu indeajuns, posibil ca la turatia data de electromotor, curentul dat de generator sa nu fie indeajuns cat sa dea scanteie ... pam pam Nu stiu exact cum arata rotorul ala , si cum sunt organizate bobinele pe stator, e posibil sa fie si ceva de genul asta...dar totusi incarcarea era super buna, 14,4-14,5 cu far aprins chiar si la turatii mici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Noiembrie 1, 2012 Share Postat Noiembrie 1, 2012 Daca electromotorul da la masa in timpul alimentarii ce se intampla ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 1, 2012 Share Postat Noiembrie 1, 2012 Nici eu nu sunt sigur ca faza cu turatia e problema. Eu am descarcat un manual de pe manuale de reparatie punt info, dar e pentru TZR 250 din 1987, nu are electromotor. In rest cred ca schema e similara. Acolo apar in schema apare un modul numit "ignition control unit" compus dintr-un tiristor si niste diode, contactu de neutral si cel de cric. Dar o poza e mai buna decat orice: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Noiembrie 1, 2012 Share Postat Noiembrie 1, 2012 Nici eu nu sunt sigur ca faza cu turatia e problema. Eu am descarcat un manual de pe manuale de reparatie punt info, dar e pentru TZR 250 din 1987, nu are electromotor. In rest cred ca schema e similara. Acolo apar in schema apare un modul numit "ignition control unit" compus dintr-un tiristor si niste diode, contactu de neutral si cel de cric. Dar o poza e mai buna decat orice: M-am uitat un pic pe net pe ebay la piese de tzr, difera destul de mult cdi-ul de la 250 la 50 ... Incearca sa vezi daca ai pierderi de curent pe undeva, e posibil ca +ul de la electromotor sa dea undeva la masa si sa iti dea peste cap cdi-ul, am vb cu un prieten care repara scutere si zice ca a mai intalnit din diferite motive gen instalatie montata gresit, electromotor stricat, etc ... Ai incercat sa dai le electromotor cu alta baterie dar sa desfaci firul care vine in din releul de pornire ? Daca in timp ce motorul merge apesi butonul start ii taie scanteiea ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 1, 2012 Share Postat Noiembrie 1, 2012 Hauleu, eu acu am vazut ca e vorba de cea de 50cc. :| @thunderbyte, vezi ca a scris ca a facut ce-ai zis tu si tot nu avea scanteie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 1, 2012 Autor Share Postat Noiembrie 1, 2012 Daca electromotorul da la masa in timpul alimentarii ce se intampla ? Pai ce sa se intample? Va consuma mai mult curent si se va invarti mai incet spre deloc, dar in rest, "datul la masa" se poate echivala cu un consumator suplimentar.Defapt orice cosumator, "da la masa" ca doar asa circula curentul de la plus prin consumator catre masa. (stiu, asta-i sensu conventional, sensul real, adica invers a fost descoperit ceva mai tarziu si s-a pastrat conventia cu circulatia de la + la -) @belbody Schema aia nu are mai nimic in comun nici cu schema TZR-ului din 03 pe care am gasit-o si nici cu a lu asta din 07 care presupun ca e destul de asemanatoare cu cea din 03 ca principiu. Ai incercat sa dai le electromotor cu alta baterie dar sa desfaci firul care vine in din releul de pornire ? Da am facut asta, degeaba. Daca in timp ce motorul merge apesi butonul start ii taie scanteiea ? Uite asta nu am incercat dar nu cred ca sa fie vreo problema cu butonul de start pt daca asta ar fi fost problema ar fi trebuit sa porneasca pe direct , din alta baterie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 1, 2012 Share Postat Noiembrie 1, 2012 Binox, uite aici aceeasi problema, dar asta are scanteie. http://yamahaclub.com/forums/topic/21844-tzr50-wont-start-on-electric-starter/# La el problema era ca motorul avea piston "sport" care nu producea suficienta compresie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Noiembrie 1, 2012 Share Postat Noiembrie 1, 2012 Ceva iti scapa, posibil sa fie problema de montaj al motorului, verifica firele intre motor si instalatie ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.