Sari la conținut

Yamaha TZR50 2007-problema pornire


binox
 Share

Postări Recomandate

Astazi am intalnit o problema ciudata la aceasta motoreta.

Prima data incep cu istoricul: electromotorul se invartea in gol fara sa mai antreneze motoru. Proprietarul a demontat motorul cu totu si l-a dus la un service. Cand a venit sa-l ia mecanicul i-a spus ca a fost un ax stricat si a trebuit sa inlocuieasca electromotorul; pe cel vechi nu a vrut sa-l dea inapoi. Omu a luat motoru cu totu, l-a montat pe motoreta si a realizat ca electromotorul invarte motorul dar de pornit nu porneste, a incercat sa dea de mecanic dar n-a mai reusit, defiecare data cand a trecut pe la atelier acesta era inchis iar la telefon mecanicul nu raspundea, iar cand il suna de pe alt telefon il expedia rapid. Chestia asta s-a intamplat in Franta, ca sa vedeti ca nu numai la noi e posibil asa ceva :) .

Impinsa motoreta porneste instant, in mai putin de 2m, chiar fara soc, desi afara e destul de rece, iar bujia are culoarea perfecta.

Omu a cerut ajutor pe net (oferea 50E pt cine-i repara motoreta) asa ca m-am dus sa-mi incerc norocul.

Am testat urmatoarele:

- bateria este ok, am incercat cu o baterie auto cuplata in paralel, tot nu vrea

- incarcarea este super OK

- am verificat scanteia in momentul in care actionez electromotorul, dar NU da scanteie deloc

- am verificat contactele de neutru , cric, ambreiaj, toate functioneaza OK

- am deconectat plusul de la electromotor si l-am alimentat direct din bateria auto,ca sa nu mai fie nici o legatura intre electromotor si instalatia electrica, se invarte OK dar tot nu da scanteie

- am deconectat borna din primarul bobinei de inductie (cealalta e legata direct la masa) si am masurat tensiunea ( cu multimetrul pus pe Vca) intre borna si masa; cand este actionat electromotorul tensiunea este 0V, in schimb cand motoreta este impinsa tensiunea sare si de 12-13V in cativa metri de impins in treapta 2;

Eu am o banuiala dar as vrea sa aud pareri si de la voi, poate s-a mai lovit cineva de ceva asemanator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Electromotorul pare ca invarte suficient de energic dar nici nu stiu cum invartea inainte.

Contactele de ambreiaj cric si neutru functioneaza cum trebuie, inclusiv butonul rosu de oprit scanteia. Am incercat si cu cricu pus, cu sau fara ambreiaj in viteza sau pe neutru, si fara cric cu sau fara ambreiaj. Sigur nu e o problema de procedura pt ca motorul e folosit zilnic de un pusti pt a se duce la scoala, presupun ca nu a uitat brusc procedura de pornire.....

 

Parerea mea e ca mecanicul ala a facut o tiganie acolo, poate a pus demaroru de la alt ceva sau o fi facut vreo corcire de electromotoare si acum nu se mai invarte suficient de repede, desi asa la prima impresie suna ca s-ar invarti ok. Altfel nu-mi explic de ce nu mai vrea sa dea ochii cu proprietarul si de ce a refuzat sa-i dea electromotorul vechi...

Nici nu stiu exact schema de la motoreta asta, am gasit una de la modelul 2003 si in aia cdi-ul se alimenteaza direct din magnetou, ceea ce face plauzibila teoria mea cu viteza de invartire.

Alte idei mai aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar daca ii pui tu un 12V din baterie CDI-ului ce-are?

Eu ma gandesc la urmatoarea posibilitate: chiar daca CDI-ul are sursa de tensiune din magnetou, aia o fi de backup in caz ca motoreta ramane fara baterie, sa poata fi pornita si fara - si in cazul ala oricum trebuie impinsa. Pentru modul "cu baterie" se alimenteaza si CDI-ul cu 12V din ea pana motorul porneste pentru ca turatia electromotorului e prea mica ca magnetoul sa alimenteze cdi-ul.

 

EU asta as investiga, sa nu fie o siguranta arsa, ceva.. pe alimentarea CDI-ului cu tensiunea din baterie, incarcare, faruri, etc.

 

(btw, am scos ala, era in capac :) )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit un manual, dar pentru modelul din 1987. La asta asa e, CDI alimentat cu 3 fire, alernativ, dar modelul asta nu are electromotor. :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cumva electromototul nu reuseste sa dea peste cap motorul si da in gol? ca daca ar invarti motorul si rotorul de la aprindere,ar da scanteie asa cum da cand e impinsa. trebuia pus un filmulet cu pornirea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motoreta, n-ai inteles, totul e OK, motorul se invarte, ce vrea sa zica Binox e ca turatia produsa de electromotor e prea mica pentru ca magnetoul de alimentare al CDI-ului sa dea suficienta tensiune incat acesta sa dea scanteie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca cu o bujie noua.

Tu ai citit ce am scris? Ce treaba are bujia cu problema asta?

 

cumva electromototul nu reuseste sa dea peste cap motorul si da in gol? ca daca ar invarti motorul si rotorul de la aprindere,ar da scanteie asa cum da cand e impinsa. trebuia pus un filmulet cu pornirea...

Motorul este invartit de electromotor , am testat in 2 feluri: primul cu bujia scoasa am pus degetul si am simtit compresia care masurata cu degetul este ok, iar al doilea test l-am facut uitandu-ma prin busonul de ulei la oala de ambreiaj; cineva mi-a sugerat sa verific sensul de rotatie al motorului , si este acelasi in ambele situatii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O alta varianta ar fi urmatoare, am patit cu rotoare cu magnetii sariti, generatorul da curent dar nu indeajuns, posibil ca la turatia data de electromotor, curentul dat de generator sa nu fie indeajuns cat sa dea scanteie ... pam pam

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce vrea sa zica Binox e ca turatia produsa de electromotor e prea mica pentru ca magnetoul de alimentare al CDI-ului sa dea suficienta tensiune incat acesta sa dea scanteie.

asta-i singura explicatie logica pe care am gasit-o dar nu sunt sigur 100% ca asta-i problema .

Daca as fi avut o schema as fi masurat tensiunile de pe cdi si as fi identificat problema, dar fara schema n-am avut nici chef nici timp sa ma apuc sa desfac mansonul de fire sa vad unde duce fiecare fir.

 

O alta varianta ar fi urmatoare, am patit cu rotoare cu magnetii sariti, generatorul da curent dar nu indeajuns, posibil ca la turatia data de electromotor, curentul dat de generator sa nu fie indeajuns cat sa dea scanteie ... pam pam

Nu stiu exact cum arata rotorul ala , si cum sunt organizate bobinele pe stator, e posibil sa fie si ceva de genul asta...dar totusi incarcarea era super buna, 14,4-14,5 cu far aprins chiar si la turatii mici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu sunt sigur ca faza cu turatia e problema.

Eu am descarcat un manual de pe manuale de reparatie punt info, dar e pentru TZR 250 din 1987, nu are electromotor.

In rest cred ca schema e similara. Acolo apar in schema apare un modul numit "ignition control unit" compus dintr-un tiristor si niste diode, contactu de neutral si cel de cric.

Dar o poza e mai buna decat orice:

 

post-7046-0-14907400-1351798774_thumb.jpg post-7046-0-06297600-1351798787_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu sunt sigur ca faza cu turatia e problema.

Eu am descarcat un manual de pe manuale de reparatie punt info, dar e pentru TZR 250 din 1987, nu are electromotor.

In rest cred ca schema e similara. Acolo apar in schema apare un modul numit "ignition control unit" compus dintr-un tiristor si niste diode, contactu de neutral si cel de cric.

Dar o poza e mai buna decat orice:

 

post-7046-0-14907400-1351798774_thumb.jpg post-7046-0-06297600-1351798787_thumb.jpg

M-am uitat un pic pe net pe ebay la piese de tzr, difera destul de mult cdi-ul de la 250 la 50 ...

 

Incearca sa vezi daca ai pierderi de curent pe undeva, e posibil ca +ul de la electromotor sa dea undeva la masa si sa iti dea peste cap cdi-ul, am vb cu un prieten care repara scutere si zice ca a mai intalnit din diferite motive gen instalatie montata gresit, electromotor stricat, etc ...

 

Ai incercat sa dai le electromotor cu alta baterie dar sa desfaci firul care vine in din releul de pornire ?

Daca in timp ce motorul merge apesi butonul start ii taie scanteiea ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Daca electromotorul da la masa in timpul alimentarii ce se intampla ?

Pai ce sa se intample? Va consuma mai mult curent si se va invarti mai incet spre deloc, dar in rest, "datul la masa" se poate echivala cu un consumator suplimentar.Defapt orice cosumator, "da la masa" ca doar asa circula curentul de la plus prin consumator catre masa. (stiu, asta-i sensu conventional, sensul real, adica invers a fost descoperit ceva mai tarziu si s-a pastrat conventia cu circulatia de la + la -)

 

@belbody Schema aia nu are mai nimic in comun nici cu schema TZR-ului din 03 pe care am gasit-o si nici cu a lu asta din 07 care presupun ca e destul de asemanatoare cu cea din 03 ca principiu.

 

Ai incercat sa dai le electromotor cu alta baterie dar sa desfaci firul care vine in din releul de pornire ?

Da am facut asta, degeaba.

Daca in timp ce motorul merge apesi butonul start ii taie scanteiea ?

Uite asta nu am incercat dar nu cred ca sa fie vreo problema cu butonul de start pt daca asta ar fi fost problema ar fi trebuit sa porneasca pe direct , din alta baterie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Binox, uite aici aceeasi problema, dar asta are scanteie.

 

http://yamahaclub.com/forums/topic/21844-tzr50-wont-start-on-electric-starter/#

 

La el problema era ca motorul avea piston "sport" care nu producea suficienta compresie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...