Sari la conținut

Renasterea unei Jawa 250


ozzy
 Share

Postări Recomandate

Nu am mai intrat de foarte mult timp pe la coltul comunistelor.

Unul din motive ar fi calitatea slaba a unora dintre oamenii ce isi fac veacul pe aici.

Constat cu regret ca spiritul ce ne unea candva a disparut. Am murit odata cu disparitia comunistelor de pe sosele.

Au aparut in schimb cei care profita la maxim de o pasiune a altora. Oameni care nu au facut in viata lor mai mult de 20-30 de km pe o comuista, oameni care au gasit o nisa si s-au aruncat cu avarism in aceasta lume de care nu au habar.

Oameni care vand fier vechi la preturi nesimtite. Oameni care refac motociclete si apoi le repun in vanzare la pret de colectie iar altii e cumpara fara sa stie ca acele motociclete nu au decat valoare sentimentala.

 

Pana acum nu am incercat sa cumpar nimic de pe aici si nici nu cred ca voi cumpara vreodata. Dar nu pot sa nu simt o raceala in inima cand vad ce se intampla pe o sectiune ce ar fi trebuit sa reprezinte pasiunea pentru comuniste si nu un talcioc de fiare vechi la preturi de reprezentanta.

 

Cu toate ca sunt scarbit de cioclii ce zac pe aici nu o sa renunt ca le imi place.

Asa ca pentru cei care mai tin minte vremurile apuse o sa imi mai pun cateva povesti din atelierul meu.

 

Desi a zacut cativa ani in cutii, de cateva zile o veche Jawa a inceput sa se contureze.

 

Eu nu refac motoare pentru bani. Refac doar ce imi e drag. Refac motociclete cu povesti in spatele lor.

 

Povestea acestei motociclete incepe odata cu mine ca motociclist.

Imi luasem permisul de putin timp si tocmai imi furasera hotii MZ-ul. Asa ca iata-ma fara motor in frumosul port al Constantei pitit la umbra nacelei aerostatului pentru care ma aflam eu departe de casa.

Zaresc in zare un fum albastru si aud un zgomot de 2 timpi ce se apropia cu repeziciune. Sar in picioare si langa mine opreste o frumoasa motocicleta. Reprezenta pentru mine atunci scopul existentei mele. Nimic nu putea fi mai frumos decat aceasta Jawa.

Era pilotata de fratele bunului meu prieten Andrei si a oprit trspirat dar fericit ca ne intalnim. Dupa cateva cuvinte nu stiam cum sa o incalec si eu odata asa ca am sarit direct in sa ca un drogat in sevraj. Am apasat cu putere pedala si sub mine a inceput sa duduie acea muzica ce iti incalzeste sufletul. Imediat ce am accelerat a zburat cu sufletul in vant.

La intoarcere nimic nu imi putea sterge zambetul dar sufletul imi plangea de jalea motociclistului fara motocicleta.

 

A fost singura data am calarit-o dar sufletul meu a lasat o mica scanteie legata de aceasta motocicleta.

Fratele lui Andrei i-a dat-o acestuia iar Andrei a vandut-o unui alt prieten de la care am recuperat-o eu.

Am refacut motorul, am vopsit-o si apoi am lasat-o in cateva cutii sa isi astepte randul care a venit acum.

Nu este restaurare. Este doar retrairea unei amintiri.

 

Va voi tine la curent cu evolutia ei. Pentru moment doar cateva poze.

post-3316-0-32719900-1353805899_thumb.jpg

post-3316-0-29592400-1353805935_thumb.jpg

post-3316-0-05820200-1353805957_thumb.jpg

post-3316-0-59970800-1353805974_thumb.jpg

post-3316-0-43981700-1353805987_thumb.jpg

Editat de ozzy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am mai intrat de foarte mult timp pe la coltul comunistelor.

Unul din motive ar fi calitatea slaba a unora dintre oamenii ce isi fac veacul pe aici.

Constat cu regret ca spiritul ce ne unea candva a disparut. Am murit odata cu disparitia comunistelor de pe sosele.

Au aparut in schimb cei care profita la maxim de o pasiune a altora. Oameni care nu au facut in viata lor mai mult de 20-30 de km pe o comuista, oameni care au gasit o nisa si s-au aruncat cu avarism in aceasta lume de care nu au habar.

Oameni care vand fier vechi la preturi nesimtite. Oameni care refac motociclete si apoi le repun in vanzare la pret de colectie iar altii e cumpara fara sa stie ca acele motociclete nu au decat valoare sentimentala.

 

Pana acum nu am incercat sa cumpar nimic de pe aici si nici nu cred ca voi cumpara vreodata. Dar nu pot sa nu simt o raceala in inima cand vad ce se intampla pe o sectiune ce ar fi trebuit sa reprezinte pasiunea pentru comuniste si nu un talcioc de fiare vechi la preturi de reprezentanta.

 

Cu toate ca sunt scarbit de cioclii ce zac pe aici nu o sa renunt ca le imi place.

Asa ca pentru cei care mai tin minte vremurile apuse o sa imi mai pun cateva povesti din atelierul meu.

 

Nu trebuia sa incepi topicul cu asa ceva, doar subiectul principal e Jawa ta, daca vroiai mai bine scriai pe topicul de feedback-uri.

Pot sa inteleg mecanismul acestor frustrari dar dupa parerea mea gresesti pentru ca nu ai mai avut contact cu subcultura asta.

 

"Spiritul" ala n-a murit, e acolo atunci cand ne dam cu parerea, ajutam pe unul sau altul sau ne sfatuim. Calitatea informatiilor schimbate pe subforumul asta a crescut simtitor pentru ca in general s-au conturat pasionatii mono sau pluri-marca. Il regasesti atunci cand ne adunam fizic.

Locul asta on-line este unul elitist pentru ca sunt dezaprobate automat si fara cenzura aberarile intense fara scop de la 2-3 click-uri distanta si nu prinde nici exprimarea excesiv de vulgara.

Este paguboasa viziunea pe care o ai despre comuniste ca fiind fiare cu doar valoare sentimentala. Orice motocicleta este colectionabila - ne-o dovedeste strainatatea -, orice spune o poveste. Si o Mobra restaurata are valoare, inmatriculate sunt poate vreo 200, din ele functionale un sfert?!.

Cat despre pretul pieselor sau ai motocicletelor refacute/restaurate, este justificat de epuizarea materiei prime, de costul de achizitie (din ce in ce mai mult piese achizitionate de la specialisti din Vest), costul tertilor la care apelezi si irelevanta unui "milion de lei" cand vine factura la gaze.

Trebuie sa intelegi ca spre deosebire de sutele de batranei ce pe vremuri lichidau stocuri, multi dintre posesorii actuali vand pentru a reinvesti in alte motociclete.

 

De ce ai ales alb-albastru inclusiv cadrul, e original asa?!

 

asa-i ca daca ar fi sa cromezi flancurile rezervorului ar costa vreo 5 milioane. "Pai cum 5 milioane doar atata face toata Jawa uff."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu in ce fel de cercuri te invarti tu Aleko dar nu inteleg cum de nu observi ca unii si-au facut o afacere din a aduna fiare si a le vinde pe aici.

Si nici macar nu au spirit de comercianti ca studii nici atat.

Nu compara cu ce e afara din tara. Nici eu si nici tu nu traim in Germania si nici nu avem salariile nemtilor iar comerciantii nostrii nu au cultura financiara a nemtilor. Vor sa vanda fier vechi la pret de piese de colectie sa se adreseze pietei externe, Sa vedem cam cat succes or sa aiba.

Tu stii ca eu in activitatea mea zilnica nu lucrez cu romanii? Pur si simplu nu isi permit sa ma platesca. Si atunci nici macar nu am oferte pentru tara asta.

 

Stii ce e mai grav? Decat sa vanda la pret mic mai bine le dau la fier vechi ca sa nu strice piata. Asta a fost un raspuns primit de mine de la un samsar de fier vechi. Imi cerea 100 de euro pe o roata SH de Ij. De ij frate. Am adus.o din Rusia cu mai putin de 50 de euro fara transport ca a adus-o un prieten. Si a fost noua nu SH.

 

Sunt cativa pe aici care ridica preturile nejustificat. Unul vindea o rapandula de Nipru fara acte cu 500 de euro. Ca asa vazuse el pe net ca sunt preturile.

Cum sa ii explici ca daca o motocicleta a fost fabricata in 1985 nu este nici o motocicleta clasica si nici o motocicleta de colectie. Nici nu avea rost dialogul. Ulterior a luat pe ea cateva sute de lei la fier vechi.

Tu spui ca orice motocicleta e colectionabila. Si ai dreptate. Dar nu orice mobra are valoare de colectie.

Faptul ca tu colectionezi sa spuneam Nipre si Ij-uri nu te face un om bogat. Te numesti doar colectionar de Nipre si Ij-uri. Esti egal cu cei care colectioneaza capace de bere. Si daca ala se apuca sa vanda capacele de bere coelctionate de el la pret de timbre de colectie cum se numeste omul respectiv?

 

Au trecut de mult vremurile cand un Nipru se vindea cu 500 de euro. Acum cu 500 de euro cumperi un CB 450 functional cu frane pe disc si pornire la buton.

 

In rest cati bani bag eu in crom ori in vopsea e problema mea. Asta nu inseamna fierul vechi are valoare. Si nici nu creste valoarea unui fier investitile mele ulterioare. Tu cumperi un fier pentru cat valoareaza el ori il cuperi adaugand si investitia ta ulterioara la ptretul de cumparare?

Si nici nu inteleg de unde a pornit moda asta cu refacutul motocicletei dupa coloritul original. De cand e lumea oamenii si.au vopsit fiarele in funtie de gusturi. Am un vecin care si-a cumparat pe vremuri Dacia verde noua si a vopsit-o rosie cand a ajuns cu ea acasa. Apoi a vandut-o si nimeni nu a comentat nimic ca nu mai avea vopseaua originala.

 

Oricum nu e vorba de bani in discutia asta. E vorba de principii si prostie.

 

Am dus motorul de la Jawa la atelier dar nu am avut aparat sa ii fac poze. Probabil maine cand duc si rotie si furca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E clar ca ai pierdut contactul cu realitatea "comunistelor". Astazi un Nipru chiar valoreaza mai mult decat un CB 450 pentru ca este Nipru si spune o poveste, pentru ca are cautare cu atas si oferta nu e mare, pentru ca nu se poate incadra riguros la clasice si asta doar din pricina tablitei unde scrie anul. Suficient sa arunci o privire spre Vest.

Daca ai noroc sa prinzi un Nipru ieftin, foarte bine da' nu e regula si nu spera sa iei o masinarie restaurata la aceiasi valoare. Mai bine sa aiba 6V, avansul manual, carburatoarele vechi etc.

 

Harleyurile WLA se dadeau prin URSS la pret de M, a cazut granita si hopa s-a inzecit valoarea. Ce cautare au sovieticele antebelice, pana nu demult ignorate.

La noi cate si mai cate Zundappuri au ajuns efectiv la fier vechi. Cererea si "valoarea" fluctueaza mult si timpul nu sta pe loc.

Jawa ta in anii comunisti era sh mai scumpa decat una noua pentru ca nu s-au mai importat. Pana acum cativa ani cand se putea da un verdict cu privire la pret o cumparai cu 2 burse de student. Acum poti tu sa-i dai exact un pret? Uite ce frumoasa e Jawa aia din anii '50-'60 la 450 Euro din Dambovita. Nu face banii pentru ca e Jawa?

 

Roata de Ij, nimeni nu te punea sa cumperi de la visatorul respectiv. Treaba cu aruncatul la fier vechi e desigur o idiotenie.

Daca ar fi fost sa spunem cine stie ce roata de Ij 350 1946 in stare cat de cat cine esti sa-i judeci pretul, cate gasesti ca ea?

 

Daca tot o refaci, vopseaua si rezervorul cu flancurile cromate o fac de colectie si de valoare, valoare care o sa tot creasca.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca nu aici pe Coltul comunistelor isi avea rost acest topic, ci dicolo la Colectionari si pasionati de motociclete clasice! De ce?

Pai, hai sa facem o analiza simpla. Cele mai ieftine motoare sunt cele la care altii renunta cu usurinta, le fac cadou, le duc la remat... adica comunistele. Majoritatea celor de aici sunt detinatori de una sau mai multe fiare ieftine, achizitionate pe mai nimic, pe donatii, sau la preturi ce si-au putut permite. Asta nu inseamna ca nu viseaza japoneze(vezi tentativele de cioperizare, modificari de furci si sisteme de franare pe disc, etc...). Habar n-au de mecanica, dar se chinuie... bugetul ii tine in starea asta! Da-le vouchere de 2000 de euro si ai sa vezi ca toate dispar in rematuri...

Pasionatii de moto la care te referi? Sunt mai putini, asa au fost intotdeauna. Ii numeri pe degete pe cei care au un motor adevarat si o comunista din pasiune, singurii in stare sa faca mii de km cu ele.

In parcul auto sa intamplat aceleasi lucru, detinatorii de Dacia 1300 au astazi Logan, nu mai trebuie sa aibe scule, piese si priceperea cu ei. Peste 40% din posesori, au Logan datorita de voucher-ului.

======

PS.In ultima postare se simte sufetul unui impatimit, el vede lucrurile prin prisma lui...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ozzy, ai resurse, ai spatiu necesar si scule, ai pasiune, asa ca fa ceva frumos, elegant sa crapam de ciuda, neputinta si invidie, unii dintre noi te vom urma dupa posibilitati dar exemplu conteaza. Nu oricine le poate reconditiona cei mai multi abia le tinem in viatza.

spor la treaba :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E clar ca ai pierdut contactul cu realitatea "comunistelor". Astazi un Nipru chiar valoreaza mai mult decat un CB 450 pentru ca este Nipru si spune o poveste, pentru ca are cautare cu atas si oferta nu e mare, pentru ca nu se poate incadra riguros la clasice si asta doar din pricina tablitei unde scrie anul. Suficient sa arunci o privire spre Vest.

Daca ai noroc sa prinzi un Nipru ieftin, foarte bine da' nu e regula si nu spera sa iei o masinarie restaurata la aceiasi valoare. Mai bine sa aiba 6V, avansul manual, carburatoarele vechi etc.

 

Harleyurile WLA se dadeau prin URSS la pret de M, a cazut granita si hopa s-a inzecit valoarea. Ce cautare au sovieticele antebelice, pana nu demult ignorate.

La noi cate si mai cate Zundappuri au ajuns efectiv la fier vechi. Cererea si "valoarea" fluctueaza mult si timpul nu sta pe loc.

Jawa ta in anii comunisti era sh mai scumpa decat una noua pentru ca nu s-au mai importat. Pana acum cativa ani cand se putea da un verdict cu privire la pret o cumparai cu 2 burse de student. Acum poti tu sa-i dai exact un pret? Uite ce frumoasa e Jawa aia din anii '50-'60 la 450 Euro din Dambovita. Nu face banii pentru ca e Jawa?

 

Roata de Ij, nimeni nu te punea sa cumperi de la visatorul respectiv. Treaba cu aruncatul la fier vechi e desigur o idiotenie.

Daca ar fi fost sa spunem cine stie ce roata de Ij 350 1946 in stare cat de cat cine esti sa-i judeci pretul, cate gasesti ca ea?

 

Daca tot o refaci, vopseaua si rezervorul cu flancurile cromate o fac de colectie si de valoare, valoare care o sa tot creasca.

 

Bai Aleko, eu am un respect deosebit pentru tine si pentru tot ce faci tu in materie de comuniste. Stiu de asemenea cat ajutor ai dat altora ca sa isi puna fiarele pe sosea. Nu ne stim noi foarte bine dar eu stiu ce ai facut tu dea lungul timpului.

De asemenea inteleg si ce spui tu si in mare parte ai dreptate.

Totusi e pacat cand incepi sa raportezi la bani o pasiune. Pasiunea nu are limite financiare ori de timp.

Eu nu imi refac motocicletele pentru valoarea pe care ar putea sa o aiba. Le refac pentru valoarea pe care le-o dau in sufletul meu. Nu le vand nici in tara si nici afara.

Faptul ca se cauta pe afara Nipre cu atas nu justifica pretul din tara. Sunt multe chestii diferite. Este vorba de distanta, de acte vamale, taxe de inmatriculare. Noi suntem la cateva sute de km de Rusia. Si nici calitatea vanduta afara nu se compara cu ce gasesti pe la noi si nici salariile.

Faptul ca vinzi un Nipru cu 2000 de euro in Germania nu e mare lucru la puterea lor de cuparare.

Sa incerci sa faci lucrul asta la noi e o prostie. Vrei sa iei 2000 de euro pe el il vinzi afara. Nu dai anunt in Ro ca vede Gigel din satul Tulburel si zice ca poate sa ia si el 2000 de euro pe jaful lu* tasumare cu care a carat cartofi de la camp toata viata.

Ia incerca tu sa vinzi in Germania Niprul cocosat de munca al lui Gigel. Sa vedem cam ce bani iei pe el.

Incerca tu sa vinzi in germania chiar Niprul tau. care stiu ca e jmecher rau. Incerca sa vezi cam ce oferte ai.

Daca tu poti sa vinzi nipre cu atas cu 2000 de euro in germania eu iti aduc doua containere pline. Facem banii jumate, jumate daca ma scapi de ele in doua trei luni.

Nu spun ca nu se vand dar nici nu cred ca cererea justifica pretul. :) Nu sunt chiar asa cautate.

 

Deci esti constient ca noi avem o disputa pe niste fiare care ajung in proportie de 50% la fier vechi. Cam asta e valoarea lor intr-o tara fara cultura.

 

Eu cred ca nu aici pe Coltul comunistelor isi avea rost acest topic, ci dicolo la Colectionari si pasionati de motociclete clasice! De ce?

Pai, hai sa facem o analiza simpla. Cele mai ieftine motoare sunt cele la care altii renunta cu usurinta, le fac cadou, le duc la remat... adica comunistele. Majoritatea celor de aici sunt detinatori de una sau mai multe fiare ieftine, achizitionate pe mai nimic, pe donatii, sau la preturi ce si-au putut permite. Asta nu inseamna ca nu viseaza japoneze(vezi tentativele de cioperizare, modificari de furci si sisteme de franare pe disc, etc...). Habar n-au de mecanica, dar se chinuie... bugetul ii tine in starea asta! Da-le vouchere de 2000 de euro si ai sa vezi ca toate dispar in rematuri...

Pasionatii de moto la care te referi? Sunt mai putini, asa au fost intotdeauna. Ii numeri pe degete pe cei care au un motor adevarat si o comunista din pasiune, singurii in stare sa faca mii de km cu ele.

In parcul auto sa intamplat aceleasi lucru, detinatorii de Dacia 1300 au astazi Logan, nu mai trebuie sa aibe scule, piese si priceperea cu ei. Peste 40% din posesori, au Logan datorita de voucher-ului.

======

PS.In ultima postare se simte sufetul unui impatimit, el vede lucrurile prin prisma lui...

 

Cristi pe mine nu ma deranjeaza preturile samsarilor. Daca prostul cere eu nu sunt prost sa dau.

Cel mai tare ma deranjeaza modul in care se desfasoara comertul in aceasta zona.

Am cumparat multe piese pentru comuniste de pe site-uri straine. Fara sa mai punem la socoteala ca erau noi si mai ieftine decat cer ai nostri pe SH. ma uimea prezentarea . La ei aveau poze pe un site, la noi... Au poze facute in gradina.

 

La noi apare cate unul pe forum, oportunist ca tot romanul si hop sare cu preturi nesimtite urmate de replica *daca nu il cumparati il dau la fier vechi*.

Hai frate asta e mod de a face comert.?

Asta e santaj sentimental :)

 

Sectiunea asta a devenit un talcioc oribil.

Poate ca am pierdut contactul cu realitatea copunistelor Aleko. Dar la revenire am avut un soc.

Mai scrie cate unul din an in paste despre cate o restaurare,

In rest numai vanzari de jafuri la preturi uimitoare.

 

Acest fapt m-a determinat sa scriu despre aceasta restaurare. Ca eu din activitate nu m-am oprit. Doar ca nu am mai scris.

 

Si ca fapt divers astazi am luat si restul de piese de la garaj. Maine le duc la atelier.

Nu am mai gasit in schimb busonul de la rezervor. Daca nu il gasesc am gasit pe net nou cu 30 de lei.

 

Maine poze.

Editat de ozzy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Ozzy, am inteles. Jawa recuperata, reparata, vopsita, acum urmeaza asamblarea si completarea cu ce mai trebuie. Ca ai sa cumperi de pe aici de pe coltul asta s-au din alta parte, conteaza ori nu. Dupa ce este gata vreun proiect ceva? vreo hoinareala? Nu se poate domnule, trebuie sa ai satisfactia lucrului bine facut. Numai bine.

 

Revin. Thegerman a scris un post mai sus. Multumesc ptr. ce ai scris. Se potriveste ca o manusa lui Ozzy. Asa ca Ozzy... nu dezamagi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Ozzy, am inteles. Jawa recuperata, reparata, vopsita, acum urmeaza asamblarea si completarea cu ce mai trebuie. Ca ai sa cumperi de pe aici de pe coltul asta s-au din alta parte, conteaza ori nu. Dupa ce este gata vreun proiect ceva? vreo hoinareala? Nu se poate domnule, trebuie sa ai satisfactia lucrului bine facut. Numai bine.

 

Revin. Thegerman a scris un post mai sus. Multumesc ptr. ce ai scris. Se potriveste ca o manusa lui Ozzy. Asa ca Ozzy... nu dezamagi.

 

O sa incerc sa nu dezamagesc. Dar va trebui sa ai rabdare. Eu nu prea mai dispun de timpul liber pe care il aveam pana acum cateva luni.

Dar de terminat sigur o termin si sper sa nu fiu nevoit sa mai cumpar piese. Mai am una busita pentru piese.

Dupa ce o termin o sa incep sa ajut cu piese pe altii care nu au. Ca doar nu o sa stau cu fiarele in magazie degeaba.

Am eu un plan si cu Jawa asta. Dar e ceva mai complicat si nu sunt sigur ca or sa ma tina bretelele sa il pun in aplicare. Asa ca nu fac promisiuni de care nu sunt sigur ca le pot tine. Este o idee mai veche chiar aici pe forum.

 

Dar pana atunci hai sa vedeti ce am mai mesterit. Nu e mare lucru dar atat am avut timp.

Deocamdata m-am inpotmolit in amortizoare. Atat cele fata cat si cele spate. cele pe fata sunt reparate romaneste si trebuie sa cauut cealalta pereche sa fac din 4 doua bune. Si alta belea: Nu mai gasesc amortizoare din spate. Am gasit o pereche dar se pare ca nu sunt de la ea.

Mie imi trebuie amortizoare ce se prind cu furca pe bucsele din cadru. Eu am gasit amortizoare cu bucsele pe ele.

Habar nu am de unde dracu le am si pe alea.

Dar ii dau eu de cap pana la urma. Trebuie sa le gasesc pe ale ei.

asa ca am montat bascula si semicadrul din spate.

Dupa ce rezolv treaba cu amortizoarele ma apuc de roti. Sa vad in ce stadiu sunt rulmentii. Ca oricum trebuie sa ma duc sa cumpar rulmenti pentu jug si sa nu fac drumul de doua ori. Dupa ce o urc pe roti ii pun si motorul.

post-3316-0-98124900-1354317731_thumb.jpg

post-3316-0-31773200-1354317741_thumb.jpg

post-3316-0-71232300-1354317754_thumb.jpg

post-3316-0-44174100-1354317764_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...