Sari la conținut

Tunele Sub Bucuresti


lil debul
 Share

Postări Recomandate

interesant ceea ce spui Sudsemnatu-le, la ce canale te referi? pe unde erau mai exact? eu am vazut o aerisire chiar in fata palatului parlamentului.. e o teava iesita din pamant...nu are loc un om sa intre..si ma rog la suprafata are o tabla pe care daca o ridici se vad niste fiare sudate la gura tevii...probabil aerisire la vreun tunel/parcare subterata/metrou prezidential..

 

 

caterinca postul tau. Suna a SRI-ist ...mai ales ca nu ai deloc posturi si abia te-ai inregistrat si primul tau post de motociclist fix aici e

 

Cica in fata palatului parlamentului :P Pai care fata, frate? ca are 4? si din alea 4 unde? :rolleyes:

Metrou prezidential :()) asta e chiar tare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

caterinca postul tau. Suna a SRI-ist ...mai ales ca nu ai deloc posturi si abia te-ai inregistrat si primul tau post de motociclist fix aici e

 

Cica in fata palatului parlamentului :nono: Pai care fata, frate? ca are 4? si din alea 4 unde? :crack:

Metrou prezidential :laugh:)) asta e chiar tare

 

mai am un post aici pe pagina..primul post pusesem o poza si am mai postat si cand m-am logat prima data...sa stii ca daca veneau aia de la sri iti dadeau prima data palatul parlamentului ca exemplu:)) uite pun si o poza care mi-a facut-o un prieten chiar acolo in urma cu un an ..dar atunci nu mi-am dat seama ca sunt chiar langa chestia aia. am vazut-o cand a fost palatul parlamentului cu portile deschise. si e chiar in fata spre bulevardul unirii chestia..si din 5 in 5 metrii sub placute de ciment(ca niste capace care se pot ridica) prin iarba aia..dar e posibil sa fie de electricitate ceva. In poza aerisirea despre care vb e in dreapta pozei jos, si capacul ala verde se ridica

post-54690-1267693732_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut si eu sunt pasionat de chestiile cu tunele, forturi... am avut ocazia sa merg intr-un fort cu niste prieteni. Ideea este ca sa intri iti trebuie cizme de cauciuc si lanterne puternice.(noi nu am avut si am folosit un scuter pentru lumina de la far si am iesit plini de noroipe picioare) Am gasit tot felul de camere unde nu se putea intra deoarece erau inundate, multe erau sudate usi de metal sau tencuite. Fortul este cel de la Baneasa chiar langa Philip Morris se face o alee si intri in padure iar dupa 5 minute de mers ajungi la el. Am citit un articol pe net ca ar fi 32 de forturi in jurul bucurestiului. In aceasta vara poate facem o iesire mai multi si cautam :laugh: Din cate stiu eu de la bunici si ce am mai auzit la oameni batrani sub Bucuresti sunt tunele care au legatura intre ele, multe au fost inchise. As m-am gandit eu ca au fost facute si metrourile nu cred ca au stat aia sa sape sute de km doar au reconditionat si au sapat doar sa faca intrarile la metrou.

 

cateva poze in fort:

 

http://img246.imageshack.us/img246/3263/1001536.jpg

 

http://img229.imageshack.us/img229/4641/1001587d.jpg

 

http://img502.imageshack.us/img502/9223/image015ry.jpg

 

http://img22.imageshack.us/img22/4717/image016wf.jpg

 

salut si o primavara cu mult soare :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ ShridKay, nu cred ca a fost vreun tunel de metrou facut din reconditionarea vechilor metrouri. Nu am trait in vremea cand se construia metroul (sunt nascut in '92) dar din cate am citit pe internet si din ce am mai vazut la noile statii la care se lucreaza, nu se ia pe vreun tunel vechi...pur si simplu se sapa...dar nu cu cartitza dupa cum se mai vorbea undeva. Pe vreema lu Ceausescu de exemplu din ce am citit se daramau cladirile din calea unde trebuia sa fie tunelul metroului, se sapa, se facea tunelul apoi se acoperea. am gasit tot felul de poze de la acea vreme si asa se facea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In fortul care e la iesirea din Militari spre Chiajna , pe linia de centura sint niste tunele in care nu incapi decit cel mult in mersul piticului. Intri in fort si nu mai tin bine minte unde , la nivelul solului , pe perete , sint niste usite de metal (daca or , mai fi). Acolo sint tunelele respective , care merg , ca sa zic asa , prin pereti. Poate au fost aerisiri , poate acolo se bagau soldatii sa traga o iarba :bounce: , nu stiu. Dar e misto sa te bagi inauntru , de dragul filmarii.

Editat de lil debul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Azi daca a fost asa de frumos si cald afara am facut o vizita pana in parc la tineretului. Am zis sotiei sa pornim spre crematoriu si am urcat dealul. Ne oprim dupa ce mergem prin boschetii aia mari. Astia au facut gard din resturi de copaci.Nu mi-a venit sa cred. Iesim din nou pe alee si am mers pana pe partea dreapta am dat de o anexaa crematoriului. Intrasem noi doi si continuam pana cand ce doi " ninjalaii" de acolo ne-a spus ca nu avem voie. Ii zic sotiei ca sa le zicem ca avem ruda pe acolo. Nu mi-a venit in minte decat pe Antonescu. Mi-a facut semn ca am laut-o pe poteca si a trebuit sa plecam de acolo ca trebuia sa ne intalnim cu niste prieteni. Voi ati trecut pe acolo?

post-54580-1269201558_thumb.jpg

post-54580-1269201621_thumb.jpg

post-54580-1269201667_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Capitala României are o tradiție de secole în materie de tainițe Âşi coridoare secrete. Acestea aveau zeci de metri Âşi erau atât de largi încât se circula prin ele cu carele. În secolul al XIX-lea au apărut edificiile care aveau tuneluri de refugiu. Construcția de căi subterane s-a dezvoltat în perioada interbelică Âşi a culminat în timpul dictaturii lui CeauÂşescu. Informațiile ne-au fost furnizate de Dan Falcan, istoric în cadrul Muzeului Municipiului BucureÂşti. [...]

 

Deasupra tunelului de metrou dintre Piața Universității Âşi Piața Victoriei, mai precis între metrou Âşi calea rutieră, există o casetă betonată, înaltă de 4 metri, lată de 30 de metri Âşi lungă de 2.500 de metri. Înăuntru nu sunt conducte, nu sunt cabluri, nu este inundație, deci ar putea fi transformată în parcare subterană. [...]

 

Un alt tunel, denumit C 500, leagă Palatul Cotroceni de Piața Revoluției Âşi merge mai departe, către fosta reÂşedință a lui CeauÂşescu din cartierul Primăverii, dar are ramificații Âşi către alte 80 de imobile din BucureÂşti.

 

Hrubele haiducilor Tunsu Âşi Grozea

 

Sub Palatul Golescu, situat lângă stadionul GiuleÂşti, a fost descoperit un coridor subteran care dă înspre lunca Dâmboviței. Tunelul a fost folosit Âşi de Tudor Vladimirescu. ?Tot pe aici se refugiau, la 1826, vestiții haiduci Tunsu Âşi Grozea?, ne-a spus Dan Falcan.

 

Catacomba din parcul CiÂşmigiu

 

În nordul parcului CiÂşmigiu, Biserica Schitu Măgureanu e legată prin subterane de Palatul Cretzulescu. Tunelul a fost folosit ani de zile drept ?ieÂşire de salvare? a boierilor.

 

Linie de metrou sub Parlament

 

De sub Palatul Parlamentului pleacă un tunel, cu Âşine pentru metrou, care face legătura cu Ministerul Apărării. Un alt tunel, pietonal, leagă fosta Casă a Poporului de stația de metrou Izvor." (Articol semnat de Sorin Golea & Florian Bichir, 18 septembire 2009 - Libertatea)

 

link harta

 

 

 

ADAPOST PARC OPERA 25.03.2010

 

Deci mai e deschis inca. A dat careva de o continuitate a adapostului?

Editat de walrus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deasupra tunelului de metrou dintre Piața Universității Âşi Piața Victoriei, mai precis între metrou Âşi calea rutieră, există o casetă betonată, înaltă de 4 metri, lată de 30 de metri Âşi lungă de 2.500 de metri. Înăuntru nu sunt conducte, nu sunt cabluri, nu este inundație, deci ar putea fi transformată în parcare subterană. [...]

 

Interesanta asta, e prima oara cand aud despre asa ceva in zona. Mai mult ca sigur se intra pe la Universitate, poate chiar din parcarea subterana de la Inter.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca visa nea Nicu parcari. Sau , cine stie ? Sa nu fie altceva , pt. metrou , ca prea sta ea de pomana. Oare plafonul si stilpii sustin greutatea a N masini parcate acolo ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Locuiesc in Bragadiru si sunt intr-adevar cateva "bucati de fort" si pe aici...

Am fost acum cativa ani pe acolo, insa nu am intrat

daca vrea cineva sa mergem sa intram, astept un Pm

 

 

asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Revin cu o propunere. Ce ar fi sa mai iesiti si din Bucuresti. Daca tot le avem cu "underground-urile", ce ar fi sa vedem si niste cavitati naturale? Uitati aici ceva interesant :Avenul din Grind, Muntii Piatra Craiului

 

 

 

 

sal. foarte frumos. da aici e vb de urban speo.cand nu ai timp si bani de ture.

profi, profi, dar e fain.inclusiv drumul pana acolo...

eu unul as intra. cu asistenta de rigoare.

 

ca sa intri acolo iti trebuie cunostinte TSA( tehnica speologie alpina) si ceva conditie fizica, sa nu fi claustrofob

eu propun pestera polovragi de exemplu, unde poti intra lejer daca esti incepator

Editat de H3llriderr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

eu zic sa va grabiti, ca nu veti mai avea pe unde intra si nici ce cauta :P

 

http://www.jurnalul.ro/stire-miscarea-de-r...rul-547362.html

 

kashay romanu...

 

PS: or sa ramana in curand doar cele comuniste, ca hanu de sub Lipscani s-a cam dus in mare parte...sub pamant si beton

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut la toata lumea !!

Foarte interesant topicul, l-am descoperit de curand, si sper sa nu supar pe nimeni daca` imi dau si eu o parere. Stiu ca unii carcotasi o sa zica ca suna cam a ciresarii ceea ce scriu eu, darrrrrrrr .......sper sa nu ma critice prea tare. Ptr cei pasionati de detalii, va` stau la dispozitie cu mai multe amanunte pe PM.

O sa fiu putin mai telegrafic, nu am prea mult timp de rasfoit in cele 80 de pagini cate are topicul pentru a da niste raspunsuri la subiect ,reply sau citate ,asa ca o sa o cam iau pe sarite, (imi cer scuze inca o data` )

1- Am citit in mai multe randuri ca unii exploratori au incercat sa intre in unele tunele, dar au fost speriati de prezenta gardienilor, politistilor administratorilor sau a oamenilor din jur.(cum ar fi la cismigiu, crematoriul cenusa, opera`,....) Va dau eu o reteta`, f. buna, probata de mine in cursul catorva expeditii facute impreuna cu cativa prieteni in anii 97-99 pentru a patrunde in unele tunele cu riscul minim de a fi opriti sau prinsi : inarmati cu niste salopete pe care scria INTERVENTII GAZ METAN, casti de muncitori pe cap, unelte si ustensile in mana, un detector de metale dezafectat de la armata si modificat cu niste LED-uri ,baterie si un potentiometru, cu inca un detector de metale la capatul caruia am mascat o butelie f. mica de gaz legata cu o supapa` la mana`, niste legitimatii aratoase si prinse la vedere in piept (unele " emise" de gaz metan si altele de primarie), o dacie breack pe care lipisem niste afise cu gaz metan, am dat buzna acolo unde stiam ca se afla o gura de tunel care trece pe sub mai multe cladiri vechi si o cetate din orasul X (nu are importanta`). Ne-am pregatit atat de vartos deoarece intrarea pe care o atacam era pazita de administratorul unui spital (in curtea caruia se afla intrarea) care avea sacra misiune de a anunta imediat politia in cazul in care cineva ar fi incercat sa intre in tunelul cu pricina (stiam asta de la un fost pacient al spitaluilui care era in relatii bune cu paznicul). Nu o sa dau locatia exacta deoarece nu vreau ca locul acesta sa devina loc de pelerinaj al celor amatori de grafitti, asa cum am vazut ca s-a intamplat cu alte tuneluri si catacombe din tara`.

Deci , preagtiti cu toate cele, si cu mult tupeu, ne-am dus direct la administrator si i-am spus ca trebuie facute niste verificari pe teritoriul spitalului deoarece niste vecini de la casele din apropiere s-au plans ca exista scureri de gaze, si ca ele (scurgerile) nu pot veni decat de pe teritoriul spitalului. Am abordat tehnica atacului direct, deoarece in mod sigur daca am fi incercat sa ne furisam cumva ca sa intram in tunel, am fi atras atentia tuturor si toata actiunea ar fi fost compromisa`. Un lucru f. important- aspectul nostru comercial : aparenta de oameni seriosi, maturi, nu pustani de 17-19 ani, cu plete, insotiti de fete, prietene, in mana` cu lanterne chinezesti cu baterii si becuri de schimb , ....etc.

Initial paznicul ne-a privit cu putina neincredere, dar a fost destul de repede convins de legitimatiile noastre si de dacia din fata spitalului cu insemnele gaz metan pe ea. Ne-a asigurat ca nu sant de la spital scurgerile de gaz, caci nu a simtit nici un miros, dar noi ia-m spus ca santem obligati sa facem verificari. Si asa, sub atenta lui privire, am inceput sa ne plimbam prin curtea spitalului cu cele doua` detectoare stricate. In apropierea gurii de tunel, cel care avea aparatul cu baterie a rotit potentiometrul si LED-urile au inceput sa se aprinda`, iar celalat care avea celalat detector a dat incet drumul la gazul din butelie si imediat s-a simtit miros urat de gaz, si am declarat cu totii imediat ca de acolo vin scurgerile, si ca trebuie sa intram in tunel (care arata ca o magazie), avea usi de lemn, legate cu un lacat mare, rusesc. Mosneagul nu a fost prea incantat ca trebuie sa deschida usa, dar dupa3-4 sec. de gandire a deschis-o. Dupa ce am vazut ce era inauntru, am inteles de ce : primii 8-10 m. de galerie erau ocupati de el cu niste rafturi, muraturi, unelte si alte mizerii puse de el acolo. Imediat ce am intrat, am mai lansat un fassssss mai mare de gaz ca sa il convingem pe administrator sa nu vina dupa noi deoarece este periculos.Si l-am convins repede. Si...am intrat, am vazut.... am plecat....(adica ne-am intors). Galeria avea cam 140m, era f. veche, primii 50m era ziditi cu caramida`, apoi cu grinde de lemn si pamant, respectiv argila. Capatul tunelului era surpat, si desi am sapat mai multe ore sperand sa dam de contiunarea lui, nu am reusit, asa ca ne-am intors.

Folosind aceeasi tactica, am mai incercat de trei ori in acelasi loc , la cateva saptamani distanta, dar desi am sapat cativa zeci de metri, nu am resit sa gasim continuarea tunelului. Zezamagiti si obositi, ne-am lasat pagubasi, apoi am incercat si in alte locuri, cu mai mult sau mai putin succes, dar ce vreau sa subliniez : metoda aceasta a mers de fiecare data, fara esec, chiar si in cazul in care din intamplare, la fata locului am fost surprinsi de gardienii publici sau de agentii de paza` de la unele societati comerciale. Asa ca succes celor indrazneti !!!

 

2- In legatura cu forturile din jurul Bucurestiului : va pot spune in mod sigur ca ele (dar nu toate,numai noua din ele) au fost legate de centrul bucurestiului (Ministerul de Razboi de la acea data`) cu tunele mari, de 3,5 m latime, si 3m inaltime. Am vazut planurile intregului sistem intr-o arhiva a MApN acum cativa ani, cand au fost copiate si trimise la un alt corp de armata din motive de siguranta.Totalitatea planurilor au 145 kg !!! Toate forturile erau legate intre ele cu tunele, mai mici insa, cateva din ele faceau legatura cu sistemul de bunkare si tunele ale bucurestiului, si in final cu Ministerul de Rasboiu (asa scria pe planuri),iar unele baterii avea tunele de legatura cu forturile. Nu stiu unde se afla acesta la acea data`acest minister, dar cred ca se poate afla usor.Planurile aveau in mare parte semnatura lui Carol I. Tunelurile au fost construite la adancimea minima de 20 m din motive de siguranta (ptr a nu ceda in cazul in care un proiectil ar fi cazut deasupra lui) iar adancimea maxima a unui tunel al acestui sistem se afla` la 88 de m, undeva la aprox 330 m. sud-est de casa scanteii, erau intarite cu grinzi de metal, si aveau la fiecare 2,5 km. puturi de aerisire, care mai tarziu (dupa 1909) au fost inchise deoarece au fost aduse motoare electrice puternice ptr aeraj. Aerajul se facea numai pe la capetele tunelurilor . O mica exceptie- tunelul care facea legatura intre fortul Jilava si centrul bucurestiului a fost largit si consolidat in perioada anilor 50 si ceva din ordinul lui Ghe. Ghe. Dej, de frica (virgula) ca` in cazul unei invazii americane , detinutii politici sa poata fi mutati fara` ca sa cada` in mainile imperialistilor eliberatori(care nu au mai venit niciodata). Tunelul care avea 3,5 m. a fost largit pana la 5.5 m, si inaltat la 5m, ptr a putea incapea 2 masini de teren sau un camion ptr evacuarea personalului si detinutilor importanti. Toate celelalte tuneluri au fost pastrate la forma initiala , efectuandu-se reparatii periodice intre anii 1925, `39, `55 , `68. Cel mai greu de intretinut s-a dovedit a fi tunelul care lega fortul Otopeni din cauza infiltratiilor puternice de apa cauzate de panza freatica`.

Un lucru interesant care imi da sperante ca tunelurile inca se mai afla acolo sint inca in stare f. buna : la constructia lor s-a folosit betionul armat, intarit cu sina de tren, faptul ca toate planurile de canalizare si metrou au fost construite in asa fel ca sa nu atinga acest sistem de tuneluri, si faptul ca ani de-a randul au fost bagate in aceste tuneluri nenumarate motopompe ,unele importate din strainatate,altele produse in romania, pentru scoaterea apei din ele.

In planuri nu am vazut nicaieri specificat cum si de ce au fost astupate, , de catre cine, in ordinul cui, din ce motiv si cu ce destinatie au fost pastrate.unde sant intrarile, iesirile.

O adnotare pierduta undeva prin noianul de maculatura a documentelor (nu am reusit sa vad in ce an era facuta`) specifica ca` forturile trebuie sa lase impresia eventualilor inamici ca sant in paragina`, ca` nu mai au nici o importanta strategiga sau militara` ptr a proteja iesirile din tuneluri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cum facem sa gasim tunelele alea misterioase ? Care te bagi ? Desi presupun ca sa te apuci sa sapi la ghici , e cam greu si un aparat sa "vada" prin betoane , sa gaseasca goluri in structura , e si mai greu de facut rost. Deci , cum facem ? Astept PM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cum facem sa gasim tunelele alea misterioase ? Care te bagi ? Desi presupun ca sa te apuci sa sapi la ghici , e cam greu si un aparat sa "vada" prin betoane , sa gaseasca goluri in structura , e si mai greu de facut rost. Deci , cum facem ? Astept PM.

Pai niste guri tot trebuie sa fie pe undeva ... probabil mascate sub forma unor aerisiri de canalizare, sau alte chestii ...

Cine dracu sa sape? Eu vreau doar sa vad pe unde se plimbau astia cu trasura ;) Gura casca, nu m-apuc sa cartografiez ... deci, ma bag!

Si in plus ... daca-s asa lungi tunelurile/tunele astea ... cred ca ne-ar trebui si niste mijoalce de transport ... niste seguay sau trotinete :laugh: inclin sa cred ca vor fi trotinete ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie sapatul imi place. Si tiritul prin spatii inguste si mai mult.

Primul meu post in topicul asta tocmai asta descrie , calatoria prin faimosul tunel , care leaga Capitala de un fort. Cum intram in banca care e acum pe spatiul fostului restaurant , asta nu stiu. Ca am inteles ca acum e o banca acolo.

Gurile de aerisire , risipite in tot centrul sint si mai geru de gasit , ca doar nu ne bagam in orice canal vedem in cale , sint cam multe.

Tot de la sursa e bine sa incepem , de la fort , sa cautam anomalii in arhitectura , posibili pereti astupati sau ceva de genu'. De la care fort sa incepem , asta ramine de vazut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...