Sari la conținut

Bec H 4


Ulita
 Share

Postări Recomandate

Nimeni nu contestă că ar fi mai bun, însă mulţi preferă soluţii cât mai puţin invazive pentru a păstra aspectul clasic al motocicletei.
Recunosc că mi-ar plăcea două lupe cu xenon, dar nu e atât de mare nevoia de ele încât să pocesc faţa iubitei.

 

Ulita : am greşit mai devreme, mi-am cumpărat Osram Nightbraker Plus ( au multe modele Osram, chiar şi Philips ) cu 86 lei din Selgros, nu din Metro. Dar şi în Metro2 erau produse de la Philips/Osram însă nu modele de top.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord, pentru că am cochetat şi eu cu această idee - de a-mi monta proiectoare H4 în interiorul becului. Mai mult ca probabil o să o aplic la scuter, unde lumina este doar pentru a fi în legalitate, pe drum nu bate neam. Dar la o motocicletă cu două faruri mari, rotunde, vreau să le păstrez ca de la mama lor, să lumineze toata sticla farului când le pornesc.

Iar pe timp de zi personal observ mult mai greu un far cu lupă decât un far cu oglindă, ambele reglate corespunzător.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am făcut niciunde referire la oglindă, ci doar la sticlă. În ideea că nu mi-ar plăcea să fie luminată doar partea centrală a sticlei , cât e dimensiunea lupei.

 

Tu spui însă că la un ZX6R se luminează toată sticla farului ? Nu contest pentru că nu am văzut, dar mi se pare greu de crezut sincer, din moment ce toată lumina este concetrată în şi dinspre lupă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

si eu am cautat H4 ceva mai bune asta-vara... Am cumparat Philips +30% de care nu sunt prea incantat, nefiind diferenta fara de ce aveam inainte, Philips normal.

Am vazut ulterior, la OMV-ul din Bartolomeu (spre Ghimbav) mai multe modele H4 la preturi f bune. Era un set de 2 becuri Osram +60% (pt masina) parca la 85 lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un proiector bixenon h4 (cu lupa adica, nu mizerie de xenon pusa pe oglinda pentru halogen) te ajunge maxim 190 de lei. si crede-ma ca e mai bun decat orice mizerie de bec pe halogen.

 

 

Nimeni nu contestă că ar fi mai bun, însă mulţi preferă soluţii cât mai puţin invazive pentru a păstra aspectul clasic al motocicletei.

Recunosc că mi-ar plăcea două lupe cu xenon, dar nu e atât de mare nevoia de ele încât să pocesc faţa iubitei.

 

Ulita : am greşit mai devreme, mi-am cumpărat Osram Nightbraker Plus ( au multe modele Osram, chiar şi Philips ) cu 86 lei din Selgros, nu din Metro. Dar şi în Metro2 erau produse de la Philips/Osram însă nu modele de top.

 

 

dai jos sticla, pui proiectorul, montezi sticla la loc. proiectoarele astea au socluri h4/h7 si inca vreo 2. nu modifici nimic, se poate schimba la loc oricand.

 

Impartasesc aceeasi parere ... proiectorul cu lupa si bec xenon ..este cea mai buna alegere in privinta cresterii vizibilitatii.

Totusi operatiunea de "montare" desi nu este foarte complicata, necesita putina indemanare si atentie din partea executantului si nu este chiar pentru "mana" oricui.

Majoritatea suntem contra modificari/aspect original .. asa sunt si eu ...dar aceasta modificare/adaptare este un UPGRADE in ceea ce ma priveste si as face'o oricand inca odata ..la ce far standard/chior aveam.

E adevarat ca poti reveni oricand la starea initiala dar la fel printr-un proces de demontare/montare [aici are avantaj instalatia clasica de bixenon..unde sa spunem "poti remedia problema pe loc" schimband becul bixenon cu halogenul normal la fata locului in caz de necesitate]

Pot spune ca pana in prezent NU am avut vreo dificultate privind legalitate acestui montaj ... cred ca nici nu si'a dat seama politia, am fost oprit la control, am depasit si faza de ITP ...am fost si prin tari vestice, trecut pe langa echipaje de politie si NU am atras atentia ...

De ce ? .. e simplu: nu deranjeaza ceilalti participanti si ai eficienta maxima la luminarea dsi unui necunoscator privind modelul motociletei .. i'i da impresia ca farul este asa din fabricatie.

Fiind o fire mai conservatoare .. initial am lucrat pe un alt far acelasi model [sa nu'l stric cumva pe cel original] .. am testat inclusiv varianta cu oglinda vopsita negru mat, iar ulterior am modificat si farul ORIGINAL far a o mai vopsi ..

 

De acord, pentru că am cochetat şi eu cu această idee - de a-mi monta proiectoare H4 în interiorul becului. Mai mult ca probabil o să o aplic la scuter, unde lumina este doar pentru a fi în legalitate, pe drum nu bate neam. Dar la o motocicletă cu două faruri mari, rotunde, vreau să le păstrez ca de la mama lor, să lumineze toata sticla farului când le pornesc.

Iar pe timp de zi personal observ mult mai greu un far cu lupă decât un far cu oglindă, ambele reglate corespunzător.

 

Pari o persoana rationala si cred ca ti'ai cantarit foarte bine optiunile.

Categoric cea mai simpla varianta este inlocuirea clasicului halogen cu unul mai performant/modern [asa am inceput si eu .. :) ]

Daca nu circuli des noaptea si ai avut faruri decente [design/oglinda de calitate] din fabricatie se poate sa fi complet satisfacut de aceasta inlocuire.

Urmatorul pas - este traditionala instalatie de bixenon ...care nu aduce modificari ci doar o "completare" la instalatia originala

Dupa parerea mea este mai benefica pentru utilizator decat orice halogen ..dar este o "tiganie" in cele mai multe cazuri .. o lumina dispersata aiurea cu un spot luminos central si o capacitate mare de "orbire", oricat ai regla farul .. nu poti sa si vezi "decent" la distanta si sa nu "orbesti pe altii" in acelasi timp .. asta in cazul celor mai multe faruri cu oglinda si partea exterioara din plastic transparent ... exceptie fac unele faruri mai vechi care au partea exterioara din sticla cu striatii, la care iese ceva acceptabil.

In orice caz, se vede de la o "posta" de pe contrasens cine are montata o astfel de instalatie aftermarket, vizibila si ziua .. dar contrar aparentelor NU este asa de eficienta pe drum la intuneric

Mai eficient - este proiectorul cu lupa si bec xenon ..care "bate la fund" restul ...bineinteles cu toate riscurile, dezavantajele si operatiunile necesare

 

..este un inceput .. o operatiune/experiment pe scuter poate iti dezvolta interesul pentru eficienta si mai departe iti tragi singur concluziile

- nu imi dau seama cum "observi mult mai greu un far cu lupa decat un far cu oglinda" ambele reglate ..

..daca vorbim de proiector cu lupa si bec xenon, in comparatie cu un far cu oglinda/halogen ..cred ca diferenta este enorma in special la vizibilitate de la departare

..exista si proiectoare cu lupa pentru becuri halogen ..nu ma pot pronunta in cazul acestora ...

 

..in orice caz farurile cu oglinda si instalatie bixenon sunt "cele mai vizibile" !! ... la alea lumineaza mai mult decat sticla farului cand le pornesti !!!

 

..legat de halogen am avut PHILIPS XP MOTO +80% ... si am mai avut si un BOCH [nu mai tin minte ce model], oricum ceva scumpeturi .. o lumina mai alba si mai puternica decat clasicul halogen [ ala era un OSRAM ..nu chiar cel mai aiurea] vizibil mai puternic dar la capitolul iluminat drum ..tot un drac ... pe farul meu unde decisiva a fost oglinda de slaba calitate/proiectata prost astfel ca am fost nevoit sa iau masuri

 

Mult succes in alegerea variantei/piesei cele mai potrivite nevoilor tale.. la urma urmei totul se rezuma la "bugetul" alocat si la "experienta acumulata"

Editat de CDCriss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in spatele proiectorului este un pic de spatiu, lumina de la bec este imprastiata de oglinda putin, oglinda e "plina" de lumina deci...

 

Depinde de modelul de proiector. Nu toate sunt la fel. La mine nu imprastie pe oglinda nimic spre exemplu. Dar oricum eu spun ca e vizibil. Chiar si amaratul ala de angel eye isi face treaba cu brio.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa nu "orbesti pe altii" in acelasi timp .. asta in cazul celor mai multe faruri cu oglinda si partea exterioara din plastic transparent ... exceptie fac unele faruri mai vechi care au partea exterioara din sticla cu striatii, la care iese ceva acceptabil.

In orice caz, se vede de la o "posta" de pe contrasens cine are montata o astfel de instalatie aftermarket, vizibila si ziua .. dar contrar aparentelor NU este asa de eficienta pe drum la intuneric

Mai eficient - este proiectorul cu lupa si bec xenon ..care "bate la fund" restul ...bineinteles cu toate riscurile, dezavantajele si operatiunile necesare

 

..este un inceput .. o operatiune/experiment pe scuter poate iti dezvolta interesul pentru eficienta si mai departe iti tragi singur concluziile

- nu imi dau seama cum "observi mult mai greu un far cu lupa decat un far cu oglinda" ambele reglate ..

..daca vorbim de proiector cu lupa si bec xenon, in comparatie cu un far cu oglinda/halogen ..cred ca diferenta este enorma in special la vizibilitate de la departare

..exista si proiectoare cu lupa pentru becuri halogen ..nu ma pot pronunta in cazul acestora ...

 

Sunt total de acord cu instalaţia lupă + xenon şi zau că mi-aş monta dacă nu aş avea două faruri rotunde de dimensiune mare, pe care doresc să le păstrez în stare originală dat fiind că-mi plac 'la nebunie' cum arată, zi sau noapte, cu ele stinse sau aprinse. Iar farurile au geamul din sticlă, cu striaţii corespunzătoare. Un prieten are montat tot pe o motocicletă ca şi a mea câte o instalaţie bixenon H4 pe fiecare far şi nu creează probleme celorlalţi participanţi la trafic. ( deşi dpmdv este cam la limita superioară a razei reglată instalaţia lui ).

Nevoie de mai multă lumină am tot timpul, dar soluţia ce o am acum în materie de iluminare îmi oferă o distanţă de vizibilitate suficientă încât să mă simt confortabil la drum, indiferent de viteză. Dar când şi unde se poate aprind faza lungă, pentru că nu voi putea să văd cu faza scurtă reglată corect suficient de departe precum văd cu faza lungă.

Am hotărât să pun un proiector la scuter pentru că acela chiar are din fabricaţie o iluminare extrem de ineficientă, iar între timp s-a dus şi oglinda.

Aşa cum am punctat, personal(!) observ mai greu un far cu lupă decât o instalaţie clasică , cu oglindă. Poate pentru că suprafaţa iluminantă este mai mare.

Proiectoare cu lupă şi bec halogen am avut pe vechea motocicletă dar nu mi-a trecut prin cap să le poziţionez mai sus faţă de locul unde au fost montate iniţial, pe crashbar pentru a fi folosite ca proiectoare de ceaţă şi alte cele. Lumina era oricum mai bine concentrată şi uniformă pe o suprafaţă mai mare, iar delimitarea superioară a razei era realizată corect, dar le-am avut tot timpul reglate să bată destul de aproape de motocicletă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

un proiector bixenon h4 (cu lupa adica, nu mizerie de xenon pusa pe oglinda pentru halogen) te ajunge maxim 190 de lei. si crede-ma ca e mai bun decat orice mizerie de bec pe halogen.

poti sa imi spui si mie unde pot gasi (bucuresti sau online). multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...