Jump to content
Sign in to follow this  
belogerer

Verificare instalatie electrica cu motorul oprit - moto fara baterie..

Recommended Posts

Poate e o prostie dar aveti mila ca sunt incepator...

 

Pe scurt am o husqvarna care nu e dotata cu baterie si as vrea sa verific instalatia electrica fara sa pornesc capra. e posibil sa ii dau curent de la o baterie de masina de exemplu sau chiar o baterie de moto?

 

Problemele pe care le am cu ea ar fi oprirea in mers cand se incalzeste si functionarea defectuasa a luminilor - practic ori merge farul ori semnalele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa iti cauti un manual de service pt ea....acolo gasesti ce si cum poti masura, si valorile de uzina ale elementelor.Se poate face, cu minim de rabdare, atentie si pricepere.

 

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poate e o prostie dar aveti mila ca sunt incepator...

 

Pe scurt am o husqvarna care nu e dotata cu baterie si as vrea sa verific instalatia electrica fara sa pornesc capra. e posibil sa ii dau curent de la o baterie de masina de exemplu sau chiar o baterie de moto?

 

Problemele pe care le am cu ea ar fi oprirea in mers cand se incalzeste si functionarea defectuasa a luminilor - practic ori merge farul ori semnalele...

cam greu ce vrei tu, verificarea instalatiei electrice se poate face si cu motorul oprit dar doar de un electrician priceput

daca nu ai chef de studiu, ar fi bine sa apelezi la un specialist

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa-i dai curent de la o masina dupa ce te convingi ca are instalatie pe 12V. Nu cred ca mai exista motociclete pe 6V. Bineinteles, dupa ce ii dai curent, nu iti va porni nici un motor. Dar vei putea aprinde luminile. Problema e: unde conectezi firele de la bateria masinii? Pentru asta iti trebuie schema electrica a motocicletei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schema si manuale am. rabdare si chef de invatat iar am.ce nu stiu este daca este posibil sa prajesc ceva pe acolo daca o conectez la o baterie ea nefiind prevazuta din fabrica cu asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modelul tau e cunoscut cu problema la bobinajul generatorului de curent si/sau la senzorul Hall; cat despre lumini/semnalizari cred ca e vorba de un contact imperfect. oricum n-ar strica sa detaliezi pe tema asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moto a mers perfect o perioda dupa care a inceput sa moara in mers dupa aproximativ 10 min. pauza de tigare si pleaca...dupa care moare iar. ce e ciudat e ca nu face tot timpul asa...are zile cand merg peste 50 km fara nici cea mai mica pb...dar si zile cand ma scoate din minti.

 

Cu luminile si eu ma gandeam la fel - e undeva un contact imperfect dar fara curent mai greu cu verificarea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate ai prajit CDI-u :) vezi cat de tare se incalzeste cand se opreste motorul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau poate nu face contact bine firele de la magnetou (stator) la tine cel mai probabil megnetoul tau are doua bobina sa zic asa una pentru semnale, far si altele iar alta care e bobinata cu sarma mai subtire e pentru cdi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Husqvarna TE610, nedotata cu baterie din fabrica, am vrut sa-i verific semnalizarile si am cuplat la un plus si un minus aleator de pe moto o baterie de 12v de UPS, "ca oricum peste tot trece curent". In 5 secunde a inceput sa-mi iasa fum din CDI. Am avut noroc si nu am prajit nimic, dar de atunci nu mai risc nimic.

Aceiasi rapciuga, pornea bine dar, daca o accelerai, incepea dintr-o data sa dea rateuri in toba, mergea in hopuri. Era de vina un fir cu un papuc gen inel, care dadea minusul pe cadru, si la care se desfacuse surubul un pic. Cum se accelera, papucul incepea sa joace pe surub si taia aleator scanteia de la bujie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi si manual. Saptamana asta ma apuc de ea si sper sa ii dau de cap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Husqvarna nu sint dotate cu baterie in afara de cele SUPERMOTO.Magnetoul are 3 infasurari si anume una trifazata care duce la lumini si este separata de aprindere,una care alimenteaza cdi-ul si senzorul.Statoarele suedeze(AMAL Sem) sint cunoscute ca facind probleme,pe langa infasurarile din interior mai au si un pic de electronica turnata in rasina care le inglobeaza.Daca incepe motorul sa dea rateuri la ture mari ,sau porneste greu ,sau afuma bujia dupa 10-20 de minute nu umblati la CDI,sint ceva diode care se duc in stator.Nu se mai pot schimba doar daca stii exact pozitia lor,altfel risti sa deteriorezi si bobinajul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Husqvarna nu sint dotate cu baterie in afara de cele SUPERMOTO.Magnetoul are 3 infasurari si anume una trifazata care duce la lumini si este separata de aprindere,una care alimenteaza cdi-ul si senzorul.Statoarele suedeze(AMAL Sem) sint cunoscute ca facind probleme,pe langa infasurarile din interior mai au si un pic de electronica turnata in rasina care le inglobeaza.Daca incepe motorul sa dea rateuri la ture mari ,sau porneste greu ,sau afuma bujia dupa 10-20 de minute nu umblati la CDI,sint ceva diode care se duc in stator.Nu se mai pot schimba doar daca stii exact pozitia lor,altfel risti sa deteriorezi si bobinajul.

Poti sa detaliezi un pic te rog?

 

Am desfacut capra...instalatia electrica e praf din pacate...cred ca nici mama electricianului nu ii mai da de cap sau poate doar daca gasesc un electrician care sa aiba rabdare si nervi de otel. deci nu am alta solutie decat sa o refac cap coada. Numai dupa asta pot sa sa dau vina pe cdi sau alte componente pt opriri. La ce e acolo nu m-ar mira sa fie doar un fir care nu face contact...

 

Pe langa asta ii schimb si garniturile si o-ringurile ca plange in draci ulei pe la powervalve si evacuare iar capacele le dau la sablat si vopsit electrostatic.

 

Am mai gasit o chestie interesanta - bujia noua (max 300km) are electrodul mancat - merge prea bogat sau e de la altceva?

post-71441-0-29368700-1359140221_thumb.jpg

post-71441-0-97499600-1359140432_thumb.jpg

post-71441-0-07791900-1359140623_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa detaliezi un pic te rog?

 

Am desfacut capra...instalatia electrica e praf din pacate...cred ca nici mama electricianului nu ii mai da de cap sau poate doar daca gasesc un electrician care sa aiba rabdare si nervi de otel. deci nu am alta solutie decat sa o refac cap coada. Numai dupa asta pot sa sa dau vina pe cdi sau alte componente pt opriri. La ce e acolo nu m-ar mira sa fie doar un fir care nu face contact...

 

Pe langa asta ii schimb si garniturile si o-ringurile ca plange in draci ulei pe la powervalve si evacuare iar capacele le dau la sablat si vopsit electrostatic.

 

Am mai gasit o chestie interesanta - bujia noua (max 300km) are electrodul mancat - merge prea bogat sau e de la altceva?

depinde ce vrei sa detaliez ca nu termin pana maine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...