Sari la conținut

Solutii "A"+"B"


XorX
 Share

Postări Recomandate

ce solutii de tipul bi-component ati folosit cu succes pentru a pune o "plomba" pe aluminiu?

Am un amic care a reusit sa-si fisureze carcasa de aluminiu a cutiei de viteze undeva in zona surubului de drenaj ulei.

Nu intrebati cum ca habar nu are nimeni, pur si simplu a vazut picaturi de ulei pe jos si se vede un fel de fisura/crapatura pe unde musteste usor.

Moto in cauza Yamaha Virago 250.

Ce optiuni are in afara de a desface tot si sa sudeze?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut ca e un produs foarte folosit (pe youtube) fix pentru treburi de genul asta, se numeste JB Weld. Ati vazut asa ceva de cumparat pe la noi?

Cica rezista pina pe la vreo 300grade, si e special pt aluminiu, de unde ma gindesc ca l-or fi facut cu indice de dilatare apropiat cu al aluminiului.

Ca de fapt acolo apar problemele, la dilatare diferita se dezlipeste/crapa/etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca a crapat ca ai strans prea tare busonul n-o sa tina nici un k.kt a+x si nici cu durafix, o sa crape iar cand strangi busonul

 

trebuie facut un canal+gaura la sfarsitul fisurii si incarcat cu sudura dupa care refacut filetul.

 

imi tot vin mici ingineri din astia cu tot felu de "lipituri" sa le repar jucariile, costa DUBLU pentru ca trebuie sa curat tot mehlemul care NU a functionat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda.. deci se lasa cu desfacut motor bucati...

 

@ bec, cam cit ar costa o reparatie de gen?

 

nu trebe desfacut nimic bucati, se scoate uleiul si se sudeaza/fileteaza pe loc, se lasa motorul pe o parte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu la toate motoarele se demonteaza baia de ulei. Am impresia ca la majoritatea NU. E formata de cele doua cartere impreunate, n-ai capac ca la masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact, nu are baie separata, e de fapt cutia de viteze care e formata din doua bucati plus doua capace.

@Belbody daca se face sudura pe loc, nu se incalzeste prea tare si risti sa se strice simeringurile de prin cutie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact, nu are baie separata, e de fapt cutia de viteze care e formata din doua bucati plus doua capace.

@Belbody daca se face sudura pe loc, nu se incalzeste prea tare si risti sa se strice simeringurile de prin cutie?

Nu se strica nimic.Daca o sudezi sa o faca cineva priceput, nu toti carpanacii.

Problema similara am avut si eu la honda, mie mi-a sarit o piatra ascutita dintr-o borta intr-o noapte.Adica pur si simplu am trecut printr-o borta cu macadan nesemnalizata, avea un cater de vreo 3 metri in diametru.

Te duci cu motoreta la meserias fara sa desfaci nimic de pe ea, o sa o sudeze in zona crapaturii.

 

La a mea, pe cat de mica a fost crapatura, pe atat de mare mi-au facut meseriasii (3 la numar) galma de aluminiu, a ajuns sa semene cu o nuca altoita.Am scos uleiul, am intors motorul cu rotile in sus si s-au apucat de sudat, partea proasta e ca imi curgea benzina din rezervor si la al treilea sudor cel mai meserias, a sarit o scanteie si mi-a luat foc motorul, pe partea stanga a ars in totalitate, au fugit toti ca potarnichile.Povestea e mai lunga......

 

Am rezolvat-o singur pana la urma, sudura de aluminiu face pori, ulei tot curgea.Un cofraj cat o cutile de chibrit peste zona cu crapatura, degresat si pus cu motorul intr-o parte solutie epoxy metal bison, nici azi nu mai are nimic si au trecut vreo 6 ani de atunci.

 

Asta e solutia la care am apelat....,tu daca vrei o poti suda sau poate gasesti altceva ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema e ca aluminiu trebuie sa fie foarte curat ca sa-l poti suda, cum ti-a spus si Catas_him.. pe mobra nu prea merge pentru ca nu poti sa-l cureti cum trebuie

 

 

belbody stie cel mai bine oricum.. sudeaza muci sub birou de ani de zile :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema e ca aluminiu trebuie sa fie foarte curat ca sa-l poti suda, cum ti-a spus si Catas_him.. pe mobra nu prea merge pentru ca nu poti sa-l cureti cum trebuie

 

 

belbody stie cel mai bine oricum.. sudeaza muci sub birou de ani de zile :)

Cap ai, minte ce iti mai trebuie ... Cred ca era unul din putinele topicuri cu o directie buna, cel putin pana la postu tau, nu inteleg care e ideea, te-ai intepat cu el in alt topic si simt nevoia sa te razbuni sau pentru faza cu "sudatul pe pozitie" ai simtit nevoia sa i-o tragi romaneste.

 

exact, nu are baie separata, e de fapt cutia de viteze care e formata din doua bucati plus doua capace.

@Belbody daca se face sudura pe loc, nu se incalzeste prea tare si risti sa se strice simeringurile de prin cutie?

Nu prea poti sa faci sudura pe loc, pe masura de carterul se incinge mai tare, la fel si uleiul din el devine mai subitre, si chiar daca nu ai mult ulei in zona acesta va patrunde in orice gaurica si va contamina suprafata curatata in prealabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cica si durafix e bun, eu nu l-am incercat, am avut tendinta la un capac de chiuloasa, dar pana la urma am comandat alta.

Aluminiu la sudura face si spuma, lasa pori prin care uleiul la presiune trece prin acesti pori, indiferent cat de consistenta e acea sudura.

Mie mi se pare interesant, durafixul, dar nu l-am folosit.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cica si durafix e bun, eu nu l-am incercat, am avut tendinta la un capac de chiuloasa, dar pana la urma am comandat alta.

Aluminiu la sudura face si spuma, lasa pori prin care uleiul la presiune trece prin acesti pori, indiferent cat de consistenta e acea sudura.

Mie mi se pare interesant, durafixul, dar nu l-am folosit.

 

Am folosit, merge de minune la anumite piese gen capace, radiatoare de ulei/apa( am ramas placut impresionat cand am reusit sa astup o gaura cat buricul degetului dintr-un radiator), etc; singurele probleme sunt date de curatarea suprafetei, la fel ca la sudura suprafata trebuie sa fie impecabila, si de marimea piesei. La piese mari dureaza destul de mult pana o incalzesti la temperatura de topire a durafix-ului, am incercat la un momentdat sa sudez ceva cu durafix pe un motor dar am renuntat pentru ca motorul sau macar zona unde trebuia lucrat nu putea fi adusa la temperatura necesara.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

. daca se face sudura pe loc, nu se incalzeste prea tare si risti sa se strice simeringurile de prin cutie?

depinde cu ce aparat si cu ce meserias

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema e ca aluminiu trebuie sa fie foarte curat ca sa-l poti suda, cum ti-a spus si Catas_him.. pe mobra nu prea merge pentru ca nu poti sa-l cureti cum trebuie

 

 

belbody stie cel mai bine oricum.. sudeaza muci sub birou de ani de zile :)

 

 

Cred ca curatenia la locul respectiv e ultima ta grija fata de grija de a nu da un gauroi cat China in carter.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca curatenia la locul respectiv e ultima ta grija fata de grija de a nu da un gauroi cat China in carter.

 

 

cred.. defapt sunt sigur ca habar n-ai despre ce vorbesti, chiar te contrazici cu mine pe domeniu sudura? not even funny ...

 

gizas...

post-1787-0-02730500-1360417573_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...