Sari la conținut

Sunet ciudat peste 5000 rpm


Postări Recomandate

Yamaha 3AJ

 

Problema ma depaseste de asta apelez la forum.Peste 5000 ture apare sunetul asta..si dispare sub 2000 de ture ,si in mers si chiar si cu motorul incalzit.Poate careva dinte voi a mai intampinat problema.Multumesc anticipat.

Video aici:

http://youtu.be/NtnUsKE1Ssw

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suna a ceva care incepe sa se invarta repede insa nu pot sa-mi inchipui ce.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yamaha 3AJ

 

Problema ma depaseste de asta apelez la forum.Peste 5000 ture apare sunetul asta..si dispare sub 2000 de ture ,si in mers si chiar si cu motorul incalzit.Poate careva dinte voi a mai intampinat problema.Multumesc anticipat.

Video aici:

http://youtu.be/NtnUsKE1Ssw

Salut.

Dupa sunet,cred ca este un cuzinet sau un rulment praf, care se aude doar in ture mari.

Acelasi sunet aveam la o Dacie(vremuri demult apuse), cand o fortam la cate un demaraj, si mecanicul imi spusese ca e cuzinetul de palier de la vibrochen.

 

In prima instanta, ii faci o verificare a uleiului din motor. Ii dai uleiul jos intr-un bidon de apa plata taiat, si te uiti sa nu ai spanuri. Daca are spanuri, e musai sa desfaci motorul, sa vezi ce are.

Daca nu, verifica patina lantului de distributie si intinzatoarele, sau sa verifici rulmentii de la vibrochen si de la cutia de viteze, exact in ordinea data de mine, sa nu desfaci motorul din prima.

 

Tind totusi sa cred ca ai intinzatorul de la lantul distributie prea slab, si freaca lantul in patine. Stiu sigur ca la CBR 900RR se regleaza intinzatorul...dar se poate ajunge pana la inlocuirea kit-ului de distributie (lant+patine+intinzator)...

 

Nu am avut modelul tau de motocicleta, dar principiul mecanic e acelasi.

 

Ai aici si un manual de service pentru documentare:

 

http://www.manualedereparatie.info/download/Yamaha-XTZ-750-Super-Tenere.html

 

Sper ca ti-am fost de ajutor, cu rugamintea sa imi dai un PM dupa ce afli adevarata defectiune, pentru propria-mi curiozitate.

 

Succes! :peace:

Editat de eugen_77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tin sa va zic ca sunetul nu provine de la motor sau cutie sau alta parte mecanica,desi suna aiurea,vine de undeva de sub bord.Ma gandeam ca poate fi ceva sistem se siguranta,sa te anunte cand e motorul este inca rece ,sau ceva...

Dupa autentificare ma voi duce neaparat la un mecanic,nu gasesc alta alternativa,nu imi pot da seama de unde vine,de la motor nu vine si pe sub plastice am verificat cam tot.Cum are racitor de ulei...ma gandesc ca are si pompa si poate de aici si problema,asta nu am verificat.



doamne dumnezeule , cred ca ai lovit un miel si a ramas infipt in toba ! :))

 

pare a fi o curea

sau ceva animal de turma ;) normal



Salut.

Dupa sunet,cred ca este un cuzinet sau un rulment praf, care se aude doar in ture mari.

Acelasi sunet aveam la o Dacie(vremuri demult apuse), cand o fortam la cate un demaraj, si mecanicul imi spusese ca e cuzinetul de palier de la vibrochen.

 

In prima instanta, ii faci o verificare a uleiului din motor. Ii dai uleiul jos intr-un bidon de apa plata taiat, si te uiti sa nu ai spanuri. Daca are spanuri, e musai sa desfaci motorul, sa vezi ce are.

Daca nu, verifica patina lantului de distributie si intinzatoarele, sau sa verifici rulmentii de la vibrochen si de la cutia de viteze, exact in ordinea data de mine, sa nu desfaci motorul din prima.

 

Tind totusi sa cred ca ai intinzatorul de la lantul distributie prea slab, si freaca lantul in patine. Stiu sigur ca la CBR 900RR se regleaza intinzatorul...dar se poate ajunge pana la inlocuirea kit-ului de distributie (lant+patine+intinzator)...

 

Nu am avut modelul tau de motocicleta, dar principiul mecanic e acelasi.

 

Ai aici si un manual de service pentru documentare:

 

http://www.manualedereparatie.info/download/Yamaha-XTZ-750-Super-Tenere.html

 

Sper ca ti-am fost de ajutor, cu rugamintea sa imi dai un PM dupa ce afli adevarata defectiune, pentru propria-mi curiozitate.

 

Succes! :peace:

Ms de interes,o sa verific si varianta ta



sunetul provine din bord,mai exact de la turometru,cred ca sunt uzati acei dinti de pe cablu si in ture mari scapa pe caneluri,de aici si galagia de miel sacrificat.O sa incerc sa canelez pe acolo,sa carpesc,si daca nu tine, asta e ,voi cauta un bord sh.

 

http://youtu.be/UNfz0dtX3pI

Editat de Danysenda
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Turometrul este pe cablu sau electronic?! am patit asta cu vitezometrul la o comunista, cum treceam de 70km/h facea cam acelasi zgomot.....

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa sunet aveam la aeroterma de la dacia 1310. din cand in cand chiuia identic.

 

 

daca ai turometru mecanic de acolo e buba. nu e nici un dinte rupt sau tocit doar ceva lagare gripate in zona variatorului/element culisant.

 

desfacut, wd40 apoi vaselina grafitata ;)

 

 

daca e electronic.... nu stiu

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o rotita din turometru.

Cred ca e electromecanic si are un fel de angrenaj mecanic ca la ceasuri.

Daca poti sa-l desfaci - uita-te inauntru si unge rotiele alea.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o rotita din turometru.

Cred ca e electromecanic si are un fel de angrenaj mecanic ca la ceasuri.

Daca poti sa-l desfaci - uita-te inauntru si unge rotiele alea.

e mult mai complicat de facut un hibrid electromecanic

daca tot ai traductor care citeste valori de la bobina de inductie e mult mai simplu sa trimiti semnalul la un indicator bazat pe variatie de camp magnetic sau indicator optic decat sa il convertesti in lucru mecanic. care lucru mecanic ( motoras) ar tine loc de transmisie mecanica ( cablu)

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci o fi cu cablu.



Da, e cu cablu, am mai gugalit un pic. Atunci e simplu, un pic de "unguent" in fundul turometrului si problema dispare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.wemoto.ro/bikes/yamaha/xtz_660_tenere/96-98/picture/tacho_cable/

 

Page 1 of 99 - Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660 - posted in ... cablu turometru (al meu a pocnit la demontare – era copt) = 9,5 euro (si ...

 

 

 

 

 

e mecanic



Atunci o fi cu cablu.



Da, e cu cablu, am mai gugalit un pic. Atunci e simplu, un pic de "unguent" in fundul turometrului si problema dispare.

pai da, scos din carcasa , spalata mizeria din angrenaje apoi uns :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ieeeeeeeeeeeeeee

 

desfacute 4 suruburi si ai "ad labam" turometrul, mai departe curatat si uns :)

 

cred ca se desface "geamul" si cand vrei sa schimbi un becuri.

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu m-am gandit la vreo dracie in bord de cand a postat initial.. insa daca el care era langa motoreta si n-a mentionat nimic ca s-ar auzi de-acolo.. n-am zis nimic.

 

Imi place totusi explicatia lui eugen_77, :D, mai avea putin si-i spunea sa inlocuiasca motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu m-am gandit la vreo dracie in bord de cand a postat initial.. insa daca el care era langa motoreta si n-a mentionat nimic ca s-ar auzi de-acolo.. n-am zis nimic.

 

Imi place totusi explicatia lui eugen_77, :D, mai avea putin si-i spunea sa inlocuiasca motorul.

"e de la intinzator", "asa face toate", "honda-i honda"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun ,dupa spusele lui tiranspider,turometrul a fost de vina,este mecanic.l'am desfacut uns...merge ceas

 

Dar,in ciuda faptului ca tractoarele astea is fiabile,mi-a trebuit 4 ore sa ung un cablu,is f inghesuite toate suruburile si mecanismele si am observat chestia asta si pe la motor...

 

ms inca o data



niste poze->

 

post-44902-0-30754700-1362934081_thumb.jpg si aici se pare ca a mai fost carpit...

post-44902-0-38518200-1362934110_thumb.jpg tija era mai scurta de cat trebuia si nu ajungea in bord,cred ca asta era factoru principal al mielului...(reparat)

post-44902-0-87850500-1362934148_thumb.jpg diferenta de lungime intre tije kilometraj/turometru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...